.[ ČeskéHry.cz ].
Spolubydlící - předváděcí adventura pro StoryTeller engine

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Hry pro PC, konzole, ...
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Adam.Streck



Založen: 19. 08. 2011
Příspěvky: 26

PříspěvekZaslal: 19. srpen 2011, 18:53:57    Předmět: Spolubydlící - předváděcí adventura pro StoryTeller engine Odpovědět s citátem

StoryTeller je engine pro tvorbu video-adventur. V tuto chvíli je hotový a snad plně funkční, přesto bych vás poprosil o pomoc s testováním. Za tímto účelem jsme vytvořili kratičkou hru Spolubydlící, kterou můžete nalézt zde: http://www.fi.muni.cz/~xstreck1/personal/SPOLUBYDLICI.zip. Ke spuštění je potřeba Win 2000 nebo novější a DirectX 9.0c runtime, verze červen 2010 nebo novější. Spustitelný soubor se nachází ve složce Bin. V téže složce je také soubor log.txt - pokud narazíte na něco, co považujete za chybu, pošlete mi soubor, prosím, na adam.streck zavináč gmail tečka com.

Screeny



Hra se ovládá pouze myší. Levé myšítko je na aktivaci, pravé na prozkoumávání a také se s ním dají přeskakovat videa. Jedná se o velmi nelineární, ale kratičkou hru, kterou je celkem snadné "prohrát".

Engine je napsaný v C++ s použitím knihoven DirectShow, DirectX, GDI+ a CMarkup. Hra samotná se skriptuje v XML, které se používá taktéž pro nastavení a ukládání. Pro skriptování máme jednoduchý editor (prozatím nenápaditě pojmenovaný StoryWriter) který zvládá mapování objektů a titulků.

Na závěr bych rád zmínil, že hra je skutečně velmi krátká a nepříliš profesionální - to je jednak způsobeno tím, že jejím primárním účelem je testování a jednak tím, že jsem si před měsícem rozlámal nohu a značně jsem tím omezil naše časové možnosti. Hra je proto ještě podstatně zkrácená a občas kvůli tomu jen těžkopádně pobírá nějakou logiku - buďte, prosím, shovívaví. Samozřejmě ale budu rád za veškeré konstruktivní připomínky, hlavně k engine, ale i ke hře.

Mimochodem, úplně na závěr, nějak jsem ztratil heslo & e-mail na svůj účet - dříve jsem tu býval jako Asan, pokud si mě někdo pamatuje ...


Naposledy upravil Adam.Streck dne 21. srpen 2011, 17:09:59, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 19. srpen 2011, 19:51:50    Předmět: Odpovědět s citátem

Ten Lukáš je teda kus hajzla (eosie hadr) Laughing
Líbí se mi ten nápad a i engine ujde, iritovala mě jen hudba, která je moc nahlas, a i když ji stáhnu, tak při spuštění nové hry je zase na maximum
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 19. srpen 2011, 21:51:21    Předmět: Odpovědět s citátem

- Při hledání předmětů mi vadí, že se popisek zasekne na prvním místě, kdy se objeví, a už neputuje s kurzorem, dost to pak znepřehledňuje.
- Dál u výběru rozhovorů je kolize myši a textu na úrovni pixelů, taky nepřijemná věc.
- Pro videa bych zvolil nějaký vlastní datový formát nebo je nějak ukryl, ať člověk nemá tendenci koukat jak to dopadne bez nutnosti hraní.

Chtěl jsem ještě přidat odkaz pro inspiraci - starší video adventura, kde se dalo během videa panoramaticky rozhlížet (sice omezeně, ale i tak hodně efektní dojem), nemohu to najít - na plnehry.cz pár let dozadu Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Adam.Streck



Založen: 19. 08. 2011
Příspěvky: 26

PříspěvekZaslal: 20. srpen 2011, 12:41:13    Předmět: Odpovědět s citátem

Mem: K hudbě pravděpodobně dodělám do budoucna vlastní posuvník. Nevěděl jsem, jestli má cenu ukládat nastavení, když jsou tam jen dvě položky, ale asi to také bude rozumné. Za pochvalu děkuji Smile.

Franz: U předmětů je to bohužel vlastnost velmi hluboko zavrtaná v systému - když jsem před skoro dvěma lety začal engine psát, tak jsem měl nějaké problémy s double-bufferingem při vykreslení videa a bitmapy a vyřešil jsem to tím, že se real-time mixují dohromady, takže se pak vlastně přehrává video, které v sobě má ten text - na výkonu to nezanechává moc stopy, ale když se mixovaná bitmapa mění 25* za sekundu, tak už to žere příliš, proto jsem byl nucen změnit původně pohyblivé popisky na nehybné a bohužel s tím asi už nehnu.
Stížností na kolize bylo víc, mám v plánu bounding boxy.
Co se týče videí - před lety se tu řešilo, jestli šifrovat nebo nešifrovat herní texťáky, přičemž výsledek byl, pokud se nepletu, že je to zbytečné - pokud bych použil vlastní formát, musel bych ještě napsat filtr + by se protáhlo dekódování, čímž se ztrácí výhoda .avi videí, které se jinak načítají svižně, proto je asi nechám takhle "nahá" stejně jako audio a skript.
Za návrh hry děkuji, podívám se po ní.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Hry pro PC, konzole, ... Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna