.[ ČeskéHry.cz ].
Sokoban 3D - Ubuntu Linux

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Hry pro PC, konzole, ...
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
FrantaTomanu



Založen: 06. 01. 2011
Příspěvky: 9
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 27. červenec 2011, 12:11:58    Předmět: Sokoban 3D - Ubuntu Linux Odpovědět s citátem

Zdravím,
před nějakým časem jsem dokončil velice jednoduchou verzi hry Sokoban. Je to můj první 3D projekt.

Web projektu: http://sokoban3d.frantatoman.cz/

Naleznete zde krátkou dokumentaci v PDF, dokumentaci zdrojového kódu (Doxygen).

K tomuto projektu jsem se snažil vytvořit i svůj malý engine, vzhledem k tomu, že jsem nechtěl využívat bastling (tj. absolutně vyprasenej kód, hlavně aby nějak fungoval). Ale i tak je to dosti nedokonalé, můžete se podívat sami, zdrojové kódy jsou k dispozici na adrese: http://sokoban3d.frantatoman.cz/src_sokoban3d_01_06_2011.zip

Vývoj probíhal na Linuxu (distribuce Ubuntu) s využitím knihoven DevIL, Freetype 2, GLUT a PJ C++.

Do týdne bych měl mít přepsanou verzi s využitím knihoven:

OpenGL
DevIL
Freetype 2

Hra i s jednoduchým enginem má cca 70 tříd, přičemž logika hry je složena ze 3 nebo 4 tříd, tudíž jsem spíše veškerou práci věnoval na tvorbě enginu.

Screenshoty


Obr. 1 - Úvodní obrazovka


Obr. 2 - Vytvoření profilu uživatele


Obr. 3 - Hlavní menu


Obr. 4 - Hra

Děkuji za zhlédnutí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
ian



Založen: 27. 08. 2007
Příspěvky: 1

PříspěvekZaslal: 29. červenec 2011, 14:45:12    Předmět: Odpovědět s citátem

Vypadá to pěkně, navíc jsem rád, že se tu objevila hra pro Linux. Jen několik připomínek: škoda, že zdrojáky nejdou zkompilovat trojkombinací ./configure, make, make install, projekt do eclipse se mi nepodařilo načíst. Ve hře jsou opravdu jen dva levely? Jasně, člověk si může vytvořit vlastní, ale na to zase chybí v dokomuntaci popis formátu souboru s levelem (ok, dá se to odkoukat z těch dvou Wink
_________________
-- ian
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
FrantaTomanu



Založen: 06. 01. 2011
Příspěvky: 9
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 29. červenec 2011, 15:03:54    Předmět: Odpovědět s citátem

Děkuji, je to v podstatě můj první "větší" výtvor. Pracoval jsem na tom jenom 14 dní, přičemž jsem se toho musel hodně doučit.

Ve hře jsou jen dva levely, které posloužili k účelu, a to odevzdání cvičícímu na prográmko. Případně do dokumentace doplním strukturu levelů.

Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
eX1



Založen: 11. 04. 2010
Příspěvky: 132
Bydliště: Přerov

PříspěvekZaslal: 29. červenec 2011, 15:44:26    Předmět: Odpovědět s citátem

Kdyby to bylo pro Windows, tak řeknu dobrý, ale jak jsem viděl že pro Linux, tak říkám luxus! Razz. Na to ze jsi na tom pracoval jen 14 dní a během toho ses učil novy věci, tak si myslím že to vypadá na 1.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1036

PříspěvekZaslal: 29. červenec 2011, 17:47:27    Předmět: Odpovědět s citátem

do buducna spravit aj 64bitovu binarku. inak je to velmy pekne. len ten cierny stvorec okolo mysi vyzera trochu blbo.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1483
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 29. červenec 2011, 19:35:40    Předmět: Odpovědět s citátem

K čemu 64bit binárku? Tohle není aplikace, kterou by trápil 2GB limit na proces Smile.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 29. červenec 2011, 20:32:59    Předmět: Odpovědět s citátem

Ladis napsal:
K čemu 64bit binárku? Tohle není aplikace, kterou by trápil 2GB limit na proces Smile.


To sis asi spletl s jiným vláknem, tady se o Windows nebavíme.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1401

PříspěvekZaslal: 29. červenec 2011, 20:35:54    Předmět: Odpovědět s citátem

Jsou zdrojáky, takže binárku může vytvořit kdokoliv.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1483
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 30. červenec 2011, 01:11:03    Předmět: Odpovědět s citátem

Eosie napsal:
Ladis napsal:
K čemu 64bit binárku? Tohle není aplikace, kterou by trápil 2GB limit na proces Smile.

To sis asi spletl s jiným vláknem, tady se o Windows nebavíme.

Kterej normální 64bit Linux neumí spouštět 32bit binárky? Mimochodem tohle píšu z Linuxu.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 30. červenec 2011, 03:47:15    Předmět: Odpovědět s citátem

Ladis napsal:
Kterej normální 64bit Linux neumí spouštět 32bit binárky?


Binárky spouštět umí, ale to ti může být k ničemu, protože 32-bit knihoven tam bývá minimální množství, takže dost 32-bit aplikací prostě nespustíš (pokud si netahají knihovny s sebou). To je první problém. Druhý problém jsou drivery. Distribuce nedodávají 32-bit 3D drivery pro 64-bit systém, takže 3D jede dost pomalu, nestabilně a s omezenou funkcionalitou. Nikdo nemá zájem to měnit, protože potřeba spouštět 32-bit aplikace v 64-bit Linuxu je až na některé hry téměř nulová. Žádost o 64-bit binárku mi tedy přijde naprosto na místě (i když zdrojáky to jistí).

Ladis napsal:
Mimochodem tohle píšu z Linuxu.


Ale psal jsi o Windows. Smile 32-bit Linux totiž nemá limit 2GB na proces, ale 3GB (některý distribuce ale podporovaly i plných 4GB na proces). 32-bit aplikace na 64-bit Linuxu pak mají vždy limit celých 4GB.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1036

PříspěvekZaslal: 30. červenec 2011, 07:08:25    Předmět: Odpovědět s citátem

ja som to spustil na 64bit syetemy len som musel dotiahnut rucne dve kniznice ktore to potrebovalo. a to ziadny bezny pouzivatel nebude robit.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1483
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 30. červenec 2011, 13:30:33    Předmět: Odpovědět s citátem

Dobře, mně tyhle věci zajímají, protože jsem teď začal dělat na jedný multiplatformní hře. Nedokážu ověřit problémovost 32bit binárky v 64bit Linuxu, jen porovnám nedávné informace tady na fóru:
  1. Nou potřeboval jen dostáhnout 2 knihovny. Může říct jejich jména a autor hry to může pořešit (mít je s sebou, nepoužívat je, nebo nějak říct uživateli).
  2. Jiná hra tady na fóru (Family Farm) zas potřebovala jen vytvořit jeden symlink kvůli zvuku.
Jedu teď na 32bit Linuxu, ale díky podpoře virtualizace ve svém CPU si můžu pustit 64bitový uvnitř 32bitového, takže můžu pro svou hru vytvořit a odzkoušet i 64bit binárku, když by bylo potřeba.

PS: Když to tak čtu, tak jsem rád, že jsem na notebooku zvolil 32bit Linux místo 64bit. Nechci řešit ty problémy a že mi některé věci nepůjdou spustit (co by mi vlastně mohlo 64bit přinést?).
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Hry pro PC, konzole, ... Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna