.[ ČeskéHry.cz ].
Řazení objektů při renderu

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
klapauciusk



Založen: 08. 08. 2007
Příspěvky: 76

PříspěvekZaslal: 28. březen 2010, 08:43:46    Předmět: Řazení objektů při renderu Odpovědět s citátem

Ahoj,

chtěl jsem se zeptat, jak se podle vás ideálně dá řešit řazení objektů při renderování, podle použitých textur a shaderů. Jak se tato úroveň řazení většinou řeší? Jediné co mě zatím napadlo je vytvořit renderovací frontu, do které vše nacpat, seřadit a vyrenderovat. Problém je, že bych musel do fronty ukládat vždy pár matice + pointer na objekt, což mi přijde jako zbytečná ztráta pamětí. Budu rád za každý náznak jiného řešeníSmile Díky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mnemonic



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 93

PříspěvekZaslal: 28. březen 2010, 09:05:29    Předmět: Odpovědět s citátem

Proč? Ulož jen pointer na objekt, a objekt bude umět vrátit svoji transformační matici, když bude potřeba.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
klapauciusk



Založen: 08. 08. 2007
Příspěvky: 76

PříspěvekZaslal: 28. březen 2010, 09:10:34    Předmět: Odpovědět s citátem

Mnemonic napsal:
Proč? Ulož jen pointer na objekt, a objekt bude umět vrátit svoji transformační matici, když bude potřeba.


No, mám to řešené tak, že model nezná svou aktuální transformační matici. Zná ji graf scény. Je to z důvodu, že u modelu mohou existovat ve stromě duplicity. Pokud je použití renderovací fronty "klasické řešení", tak trochu předělám srukturu modelu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mnemonic



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 93

PříspěvekZaslal: 28. březen 2010, 09:28:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Myslím, že se to dá prohlásit za "klasické řešení".

Tady opravdu hodně záleží na tom, jak to máš celé postavené. Ale když máš graf scény, měl bys být schopen do fronty uložit odkaz na uzel toho grafu. Takže renderer si pak z fronty vyzvedne uzel, řekne si mu o transformaci, a vyrenderuje model.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
klapauciusk



Založen: 08. 08. 2007
Příspěvky: 76

PříspěvekZaslal: 28. březen 2010, 09:43:46    Předmět: Odpovědět s citátem

Mnemonic napsal:
Myslím, že se to dá prohlásit za "klasické řešení".


Super, díky. Tohle jsem přesně potřeboval slyšet než to začnu implementovat:-) Díky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna