.[ ČeskéHry.cz ].
OpenArcanum

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Hry pro PC, konzole, ...
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Crypton



Založen: 14. 05. 2009
Příspěvky: 306
Bydliště: The Void

PříspěvekZaslal: 8. červenec 2011, 11:33:55    Předmět: OpenArcanum Odpovědět s citátem

Zdravím všechny,

chtěl bych se tu zmínit o projektu na kterém poslední dva roky intenzivně pracuju.

Projekt se jmenuje OpenArcanum, a jedná se o nový herní engine pro známou hru od tvůrců původního falloutu, Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura.

Proč psát nový engine? Zdrojové kódy původního enginu nejsou dostupné, a studio které hru vytvořilo se před několika lety rozpadlo, a i přeš stovky různých pokusů různých modderů, je stále nemožné hru nějak více rozšířit či modifikovat (mnoho projektů selhalo z technických důvodů). Herní komunity pro tuto hru jsou stále aktivní, za zmíňku určitě stojí TerraArcanum a ArcanumClub.ru, a k tomu nějaké pokusy o přepsání původní hry zde taky byly, takže dostupnost nového enginu bude jak doufám více než vítána.

Nový engine bude umožňovat vytvoření sequelu, prequelu či modifikací herní komunitou. Námětů bylo totiž vytvořeno od vzniku hry více než dost (link), ale původní herní engine umožňuje jen velmi limitovanou modifikaci herního stylu a hry všeobecně.

Další změnou je to že nový engine je založený na architektuře client-server, takže je zaměřený výhradně na podporu multiplayeru (singleplayer tam bude ale taky, server se vytvoří na localhostu), čož je oproti původnímu enginu velká změna, protože v původní hře byl multiplayer dodělaný na poslední chvíli, a po vydání hry byl víceméně nefunkční.

Budou podporovány i jiné operační systémy a platformy. V plánu je port pro Linux (asi na 40% hotový) a MacOS. V případě že se najde někdo se SDK pro PlayStation či XBOX, přibude i port pro tyto konzole.

Projekt je stále pod intenzivním vývojem, spousta věcí je nedodělaných, i přesto mají zdrojové kódy přes 120 000 SLOC, a to počítám jen kód co jsem napsal já, bez third-party knihoven (kterým se snažím vyhnout kvůli restriktivním licencím, takže si většinou všechno píšu sám).

Engine je psaný v C++, pro renderování používám OpenGL, pro zvuk OpenAL. Původně byl napsaný v Delphi, a využíval DirectX, po půl roce jsem se rozhodl vše přepsat do C++ a OpenGL právě kvůli možnosti portování na jiné platformy.

Počítám s tím že bych mohl příští rok vydat nějaké standalone tech demo, a pokud věci půjdou podle plánů tak do dvou let bych mohl vydat hratelnou verzi pro Windows.

Pro zájemce, zde je odkaz na webovou stránku projektu: http://arcanum.game-alive.com/ (Warnung: Lame english detected!)

Najdete tam i nějaké screenshoty a videa, většinou ale jen starší kousky, takže raději koukněte přímo na fórům.

Zde je odkaz na celkový přehled a plány projektu:
http://arcanum.game-alive.com/forums/viewtopic.php?f=4&t=120

A tady je odkaz na seznam TODO (né moc často aktualizované):
http://www.toodledo.com/views/public.php?id=td4cc19a47c75e0

Mějte se fajn. Wink
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
JC



Založen: 06. 10. 2007
Příspěvky: 137

PříspěvekZaslal: 21. červenec 2011, 15:24:52    Předmět: Odpovědět s citátem

no jestli se ti to podaří dotáhnout do konce tuhle hru si rád znovu zahraju
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crypton



Založen: 14. 05. 2009
Příspěvky: 306
Bydliště: The Void

PříspěvekZaslal: 21. červenec 2011, 21:25:47    Předmět: Odpovědět s citátem

JC napsal:
no jestli se ti to podaří dotáhnout do konce tuhle hru si rád znovu zahraju


No já doufám že se mi to podaří, kvůli toho projektu jsem totiž hodně zanedbával školu, a tak dělám bakaláře o rok déle. A to nemluvím o práci a osobním životě, na ten jsem se totiž vykašlal úplně Laughing Zdraví taky utrpělo, za ty dva roky jsem zažil tolik syndromů vyhoření, že už jsem si na ten stav už zcela zvyknul. Takže kdybych se na ten projekt vykašlal, vyšlo by mě to velmi draho, a zřejmě bych se rovnou vykašlal na celou vyvojařinu a programovaní, což ale zase nechci, takže to nehrozí.

Nicméně, pokud se ale někdy rozhodnu na ten projekt vykašlat, tak pravděpodobně zveřejním zdrojové kódy a nechám to na komunitě, ať to případně dokončí, takže by to mělo vyjít tak či tak.

Mimochodem existují i další podobné projekty, které vznikly jako reakce na tento projekt. Jeden se jmenuje Arcanum: Revolution, druhý myslím Arcanum: RiverRise, a třetí Arcanum: SoulLess, přitom všechny pochází z velmi populární a aktivní ruské komunity ArcanumClub.ru, takže bude rozhodně co hrát.

Kdyby tě o tom něco zajímalo, tak tady najdeš nějaké info a odkazy:
http://arcanum.game-alive.com/forums/viewtopic.php?f=17&t=129

Twisted Evil
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 22. červenec 2011, 11:22:28    Předmět: Odpovědět s citátem

správně by tu měly být screenshoty Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crypton



Založen: 14. 05. 2009
Příspěvky: 306
Bydliště: The Void

PříspěvekZaslal: 22. červenec 2011, 17:38:33    Předmět: Odpovědět s citátem

franz napsal:
správně by tu měly být screenshoty Cool


Jak už jsem zmínil, screenshoty a videa jsou na tom webu, tak nebuď lenivější než já a koukni tam Laughing
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Hry pro PC, konzole, ... Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna