.[ ČeskéHry.cz ].
AI v bojovke

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> AI
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Hurracan



Založen: 18. 11. 2009
Příspěvky: 2

PříspěvekZaslal: 5. duben 2010, 18:34:26    Předmět: AI v bojovke Odpovědět s citátem

Celková obtiažnosť sa dá znížiť pridaním sily útokov pre vašu postavu a/alebo naopak. Ale v jednotlivých kolách turnaja by mala byť kvalita súpera určite rozdielna.

Zatiaľ vychádzam len z dvoch útokov a krytia. AI sa snaží dostať vždy na vzdialenosť kedy môže útočiť, aby postava neboxovala na prázdno.

Kvalitu súpera určujú tri veci - krytie, použitie slabého alebo silného útoku a frekvencia útokov. Z týchto troch vychádza štvrtá - čas, keď súper nerobí nič a môže dostať po hube zadarmo.

Ako by ste to riešili vy? Nie som programátor, určite to pôjde na zakázku, takže ma zaujíma finančné ohodnetenie naprogramovania takejto AI.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 767
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 5. duben 2010, 19:27:30    Předmět: Odpovědět s citátem

Pokud mluvíme o stejných bojovkách (Street Fighter, Mortal Kombat, ...), tak tam imho AI a balancování obtížnosti přípomíná spíš akční variantu hry kámen-nůžky-papír, než že by byla o síle útoků. Na každý útok by ve hře měl být způsob jak se mu vyhnout nebo mu zabránit (blok, uskočit nahoru/dozadu, zasáhnout protivníka zatímco dělá složité kombo, ...). Obtížnost je daná spíš tím, proti jakým útokům se ten který bojovník dokáže bránit a naopak jaké útoky umí provést. Určitě ji jde regulovat i tím, jaký má bojovník poměr obranného postoje a útoků, ale to bych bral spíš jako vedlejší záležitost. Chování bojovníka by navíc mělo být poměrně dobře čitelné, aby hráč mohl vybrat správnou variantu útoku/obrany a asi by se nemělo moc měnit (samozřejmě může používat různé útoky, ale až na bosse by si většina postav asi měla držet celou dobu nějaký vlastní styl).
Takže by to určitě chtělo do návrhu hry přidat víc než dva typy útoků a krytí Wink
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> AI Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna