Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
upir
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 31
|
Zaslal: 25. březen 2010, 09:09:53 Předmět: pomoc s programem na animaci tachometru a otackometru |
|
|
Ahoj programátoři, potřebuju udělat program v C který bude simulovat ručičky tachometru a otáčkometru v autě - abych si pak s ním mohl ovládat mou vytvořenou grafiku. Já programování rozumím jako... no skoro vůbec, takže kdyby se tu náhodou našel někdo kdo by mi byl schopen poradit, nebo rovnou program napsat, byl bych moc vděčný a jsem ochoten i ten čas finančně kompenzovat.
O co jde ve stručnosti - program musí simulovat animaci "reálného" auto, tj. na začátku jsou obě ručičky na nule, pak se nastartuje, RPM vyskočí někam k 1100 a spadne na cca 800, pak přijde rozjezd, tj. RPM na cca 3000 a rychlost pomalu stoupá, zároveň s RPM, přeřezení na dvojku, trojku.... až do max. rychlosti a max. RPM a nakonec se zařadí neutrál, RPM pomalu klesne zpět na 800, rychlost se dobrzdí na nulu a motor se vypne - obě ručičky zas klesnou na nulu.
Odpovědi prosím sem, na PM nebo upir @ upir.org. Díky! |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 25. březen 2010, 10:43:39 Předmět: |
|
|
O co přesně jde? Chce to simulaci motoru, včetně zátěže. To neni problém, už sem to jednou psal. Nějak ale nechápu co to má dělat :-).
Na základě nějakýho předpřipravenýho jízdního plánu zobrazovat rafičky vyvedené v tvojí grafice? _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
upir
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 31
|
Zaslal: 25. březen 2010, 12:32:00 Předmět: |
|
|
je to jenom na otestování mojí grafiky (těch ručiček) jak by to vypadalo za běhu, takže to nemusí být vůbec reálné a postavené na správných číslech - jen aby to "tak nějak" vypadalo, jako když člověk sedne do auta, nastartuje a jede. naopak ocením když to bude jednoduché abych to pochopil
zjednodušeně něco jako tohle - http://www.vimeo.com/8319436
youtube je podobných videí plnej, ale ten mi zrovna dnes nejede. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 25. březen 2010, 14:26:44 Předmět: |
|
|
No..moc se mi nechce :) To chceš jen na svoje grafický pokusy? Při troše fantazie by to šlo. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Tringi

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 290
|
Zaslal: 25. březen 2010, 15:49:06 Předmět: |
|
|
Já už přemýšlel, jaký typ motoru máš na mysli. Jestli zážehový nebo vznětový, karburátor nebo stříkačku, s turbem, kompresorem nebo atmosféru? Každý se chová jinak. Kdy otáčky padnou na volnoběh závisí na okolní teplotě, vlhkosti vzduchu a podobně. A například moderní motory po sešlápnutí spojky zhruba 200 otáček ještě přidají a chvíli v nich motor podrží, aby se ti komfortněji řadilo. Záleží i na řidiči, jak rychle a jakým stylem řadí. To vše musíš pro přesnost simulace definovat  _________________ WWW | GitHub | TW |
|
Návrat nahoru |
|
 |
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 25. březen 2010, 16:51:26 Předmět: |
|
|
Proč to musí být v C? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quiark

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 25. březen 2010, 20:12:51 Předmět: |
|
|
Třeba by se dal použít nějaký program typu Expression Blend nebo tamto pro Flash, tam by se to možná dalo naklikat. _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 26. březen 2010, 11:37:17 Předmět: |
|
|
A hlavně upir si přece sám odpověděl, stačí si na netu najít dostatečně kvalitní video z nějakého auta, jak jede do maximálky (třeba Honda S2000 ), a pak si to zpomalit (nebo prohlížet snímky ve VirtualDubu apod.) a naanimovat třeba ve flashi ručně. Zrychlit a zpomalit pak celou animaci parametricky nebude problém. Stejně tak to nabouchat v tom C podle předlohy ve videu je triviální, pokud si vezmeš pár klíčových bodů (typicky při přeřazování) a zbytek budeš jen lineárně interpolovat. _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
upir
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 31
|
Zaslal: 29. březen 2010, 10:09:36 Předmět: |
|
|
]semo[ & Tringi >> vidím že tohle je pro vás asi moc jednoduché, když v tom hledáte takové fajnovosti
jinak v C to musí být, abych to pak mohl hodit na embedded system a podívat se jak rychle to bude běhat a podle toho upravovat grafiku, efekty a ostatní nesmysly. no a nakonec samozřejmě strčit do auta - a právě z toho důvodu to opravdu nemusí být složité - klidně i to co navrhoval Mem (úplně jednoduchý program, ale "ať to vypadá"). Já se zatím ještě pachtím s grafikou, takže by mi jakákoliv pomoc pomohla.
Jinak ještě k těm videím - právě že najít na netu dostatečně kvalitní video kde by auto jelo do maximálky a byl vidět pěkně otáčkoměr a rychlost, je celkem problém. Buď se to celé klepe, nebo je vidět jen kus, nebo to je třísekundový rozjezd do stovky a konec.. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 29. březen 2010, 12:13:52 Předmět: |
|
|
Tak k poslednímu problému si můžeš pustit třeba NFS:Shift a při pohledu z kabinky to rozpálit na nějaké rovince a video si nahrát přes FRAPS  _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 29. březen 2010, 12:19:12 Předmět: |
|
|
to mě taky napadlo...nakonec můžeš jet v autě ty sám a nechat si to natočit od spolujezdce :) _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 29. březen 2010, 16:37:04 Předmět: |
|
|
]semo[ napsal: |
to mě taky napadlo...nakonec můžeš jet v autě ty sám a nechat si to natočit od spolujezdce  |
Jj Já bych mu nabídl i své video, ale tam mám jen měření 0-100 a ještě jedu do mírného kopce (začíná to zhruba ve 3:05 http://www.metacafe.com/watch/335524/honda_civic_5d_7g_1_6_testing/)
Anebo pokud počká tak měsíc, chci dorazit zimní gumy co mám, a kromě pár losích testů asi zkusím i maximálku  _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
upir
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 31
|
Zaslal: 30. březen 2010, 21:30:21 Předmět: |
|
|
díky za nápady, s tou hrou to byl dobrej nápad - postavil jsem se k tomu velice zodpovědně a propařil celé odpoledne ale furt lepší než to točit v autě, když jsem to zkoušel posledně, vyfasoval jsem pokutu... tak se do toho zítra pustím. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
upir
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 31
|
Zaslal: 2. duben 2010, 13:20:14 Předmět: |
|
|
tak a mám opět další dotaz. úspěšně jsem vypreparoval z video nějaké keyframes, a pak je narychlo hodil do stráášně velkého pole (ve stylu speed[34] = 243; speed[290] = 100 ..... ) a dopočítal chybějící hodnoty.
jenže to je pravděpodobně ta největší prasárna co jsem mohl udělat, takže se ptám - existuje nějaká (rozumně jednoduchá) metoda jak si uložit do paměti keyframes a pak za běhu dopočítavat hodnoty (jen lineární interpolace), s tím abych byl schopen třeba vypočítat i hodnotu pro frame 34.4, a nejenom pro 34 nebo 35? Díky za odpověď! |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 2. duben 2010, 14:17:07 Předmět: |
|
|
kód: |
float chciHodnotu = 34.25
int k1 = (int) floor(34.25); //bude 34
int k2 = k1 + 1; // bude 35
float t = fract(34.25); // bude 0.25
float speed = speed[k1] + (speed[k2]-speed[k1]) * t; //interpolace |
bacha, aby ti k2 nepřelezlo velikost pole _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|