.[ ČeskéHry.cz ].
Game Design Concepts od Iana Schreibera - CZ překlad

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Game Design
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Herly



Založen: 15. 09. 2008
Příspěvky: 78

PříspěvekZaslal: 15. červen 2010, 02:17:41    Předmět: Game Design Concepts od Iana Schreibera - CZ překlad Odpovědět s citátem

Škola game designu od Iana Schreibera

Narazil jsem na internetu na unikátní zahraniční projekt. Škola game designu online. To by možná nebylo až tak neobvyklé, ovšem v tomto případě je všechno zdarma a veškerá investice je dobrovolná prostřednictvím darů. Zajímavé na celém projektu je, že je psán skutečnou formou výuky. Látka se opírá o další zdroje a nechybí ani domácí úkoly či praktické zapojení studenta celou řadou cvičení. Vše je navíc podloženo názornými příklady. Zajímavý a poutavý výklad a hovorový styl dodává celému kurzu svěžest a navozuje atmosféru skutečné výuky. Pojďme si tedy trochu představit jeho autora, Iana Schreibera.

Ian Schreiber působil v průmyslu po 7 let. Nejprve jako programátor a poté jako game designér. Pracoval na pěti vydaných herních titulech, včetně Playboy: the Mansion a Nintendo DS verzi hry Marvel Trading Card Game. Také vyvinul trenažérský simulátor pro dvě společnosti Fortune 500. V posledních letech Ian učí game design a vývojářství na univerzitě v Ohaiu a léta předtím učil také studenty na mnoha jiných univerzitách.

Projekt samotný tak trochu podporuje Ianovu knihu, kterou vydal ve spolupráci s Brandou Brathwaitovou ? Challenges for Game Designers. Často se na ni v kurzu odkazuje, jako na studijní materiál. Pokud chcete skutečně naplno využít potenciál kurzu, její cena se pohybuje okolo sedmnácti dolarů. Především ale tento projekt vznikl z osobní vášně pana Schreibera. Dalšími důvody je například chuť experimentovat s novými metodami výuky, kariérní posun a chuť diskutovat o tématice spojené s výukou. Kurz odstartoval svou první lekcí 29. června 2009 a skončil dvacátou lekcí dne 3. září téhož roku. Celý kurz, včetně diskuzí naleznete zde.

V průběhu následujících dnů a týdnů se vám pokusím zprostředkovat celý tento úžasný experiment v pro nás příjemnější formě českého jazyka (je daleko snazší věnovat se výuce, když u toho nemusíte přemýšlet nad překladem) a vřele doufám, že se pod každou lekcí rozvine zajímavá diskuze na nastolená témata. Připraveni? První lekce začíná.

Game Design Concepts od Iana Schreibera je dílo pod licencí Creative Commons Attribution 3.0 Spojených Států Amerických. Je povoleno sdílet, kopírovat, distribuovat a přenášet jakoukoliv část obsahu v tomto kurzu a přizpůsobit či upravit jej za předpokladu, že budou veškeré zásluhy za dílo Game Design Concepts uznány na jméno Ian Schreiber.

Škola game designu Iana Schreibera: Level 1

Škola game designu Iana Schreibera: Level 2

Škola game designu Iana Schreibera: Level 3

Škola game designu Iana Schreibera: Level 4

Škola game designu Iana Schreibera: Level 5

Škola game designu Iana Schreibera: Level 6

Škola game designu Iana Schreibera: Level 7

Škola game designu Iana Schreibera: Level 8

Postupně sem budu přidávat další lekce.

POZOR NOVINKA!
Rádi bychom si z technických důvodů udělali přehled o účastnících tohoto kurzu. Prosíme tedy všechny zájemce, kteří bedlivě sledují tento kurz a naplno se věnují studiu game designu, aby se přihlásili na e-mail Roch.Michal@gmail.com. Nezáleží na tom, jak moc jste zkušení. Jestliže si myslíte, že máte co říct, přihlaste se. Jestliže také chcete být prostřednictvím e-mailu informováni o nové lekci, napište to do něj.

Také máte možnost zveřejňovat své domácí práce v tomto vlákně.


Naposledy upravil Herly dne 19. březen 2012, 18:35:23, celkově upraveno 13 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Herly



Založen: 15. 09. 2008
Příspěvky: 78

PříspěvekZaslal: 22. červen 2010, 00:24:24    Předmět: Odpovědět s citátem

Vydána lekce č.2.

Škola game designu Iana Schreibera: Level 2

Posledně jsme si pokládali otázku: co je to hra? Dnes se podíváme na související otázku: co přesně je game design? V minulé lekci jsme udělali jednoduchou hru. Tentokrát se podíváme na obecný proces tvorby her. Zatímco tvorba hry typu ?závod až do konce? vám zabere 15 minut, na vytvoření další hry Settlers of Catan nebo World of Warcraft budete potřebovat poněkud více času.


Naposledy upravil Herly dne 15. říjen 2011, 21:32:06, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Herly



Založen: 15. 09. 2008
Příspěvky: 78

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2010, 15:58:42    Předmět: Odpovědět s citátem

Vydána lekce č.3.

Škola game designu Iana Schreibera: Level 3

Dnešní den se budeme naposledy věnovat budování kritické slovní zásoby, díky které budeme moci diskutovat o hrách; v příští lekci se naplno ponoříme do procesu navrhování her. Dnes bych rád poskládal poslední kousky skládanky: potřebujeme najít způsob, jakým analyzovat a rozdělit hry diskutováním o jejích komponentech a o tom, jak do sebe zapadají. To může být užitečné, když mluvíte o cizích hrách (bylo by například pěkné, kdyby i profesionální recenzenti to dělali pořádně), ale je to užitečné také při navrhování vlastních her. Nakonec, jak můžete navrhnout hru, když nevíte, jak její různé části do sebe pasují?


Naposledy upravil Herly dne 15. říjen 2011, 21:31:40, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Herly



Založen: 15. 09. 2008
Příspěvky: 78

PříspěvekZaslal: 7. únor 2011, 14:09:40    Předmět: Lekce č.4 Odpovědět s citátem

Vydána lekce č.4.

Škola game designu Iana Schreibera: Level 4

V tomto kurzu jsme již nějaké hry vytvořili, takže jsme se s procesem vytváření už trochu seznámili. Ale naše metody návrhu jsou z větší částí formou ad-hoc: tady je pár základních elementů tak je prostě dejte dohromady a nazvěte to hrou. Takový typ návrhu se dá nazývat spíše metodou pokusu a omylu. Co ale větší projekty, kde jsou hranice daleko vyšší? Existuje proces, jehož následováním můžeme dosáhnout lepších her? Jistě, existuje iterativní proces, ale dosud jsme se detailně neponořili do jednotlivých kroků procesu (návrh, playtesty a vyhodnocení). Jak vlastně přicházíte s počátečním návrhem? Jak co nejefektivněji návrh otestovat? Když vyhodnocujete hru, na co se zaměříte a jak víte co změnit? To jsou věci, jimiž se budeme zabývat ve zbytku tohoto kurzu.


Naposledy upravil Herly dne 15. říjen 2011, 21:31:17, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Herly



Založen: 15. 09. 2008
Příspěvky: 78

PříspěvekZaslal: 18. červenec 2011, 16:14:53    Předmět: Odpovědět s citátem

Vydána lekce č.5.

Škola game designu Iana Schreibera: Level 5

Po dlouhé odmlce z nedostatku času jsem se přinutil přeložit pro vás další lekci Ianovy školy game designu. Dnes nás čeká téma mechanik a dynamik hry. Dozvíte se něco o MDA frameworku, smyčkách zpětné vazby nebo emergenci. Pochopíte lépe vztahy mezi jednotlivými vrstvami návrhu a hraní, která vedou až k vykrystalizování samotného herního zážitku. Čeká vás opravdu mnoho informací, proto neváhejte, vezměte tužku a papír a dejte se do studia.


Naposledy upravil Herly dne 15. říjen 2011, 21:30:48, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Herly



Založen: 15. 09. 2008
Příspěvky: 78

PříspěvekZaslal: 12. září 2011, 20:08:46    Předmět: Odpovědět s citátem

Vydána lekce č.6.

Škola game designu Iana Schreibera: Level 6

Opět vám přinášíme další lekci báječného seriálu o game designu od Iana Schriebera. Tentokrát se nedozvíte příliš praktických informací ale z mého pohledu se jedná o jeden z nejzajímavějších článků dosud. Ian zde rozebírá otázku toho, do jaké míry mohou být hry vnímány jako umění a zda existují cesty, jak vytvořit hry hodnotné především pro svou uměleckou formu. Věřím, že se při jeho čtení budete cítit velmi dobře, neboť právě tento článek rozšiřuje obzory dalekosáhleji než jiné. Ukáže vám nový svět her, kde jde umění ruku v ruce se smyslem zábavy.


Naposledy upravil Herly dne 15. říjen 2011, 21:30:16, celkově upraveno 2 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Herly



Založen: 15. 09. 2008
Příspěvky: 78

PříspěvekZaslal: 15. říjen 2011, 21:29:33    Předmět: Vydána lekce č.7 Odpovědět s citátem

Vydána lekce č.7.

Škola game designu Iana Schreibera: Level 7

A je to tady! Dlouhé měsíce jste čekali na díl, v němž se konečně dozvíte něco praktického, něco z mystického tajemství ?co dělá hry zábavnými? a proč. Dozvíte se, jak důležité je poskytnout hráči volbu a možnost se rozhodovat správným způsobem, co je ten podivný mechanismus, který vás u hry udrží celé hodiny a jak tyto znalosti využít v praxi. A také tak trochu pochopíte, jak funguje mozek váš i všech ostatních. Je to jen začátek, ale pevně věřím, že si lekci užijete jako žádnou jinou. Připraveni? Začínáme!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Herly



Založen: 15. 09. 2008
Příspěvky: 78

PříspěvekZaslal: 19. březen 2012, 18:36:00    Předmět: Odpovědět s citátem

Vydána lekce č.8.

Škola game designu Iana Schreibera: Level 8

Čekali jste dlouho, ale dočkali jste se. Osmý díl Ianovy školy herního designu je tu. Dnes se podíváme na druhy zábavy, které dokážeme rozlišit, vrátíme se ke svým pradávným předkům a rozlišíme také různé typy hráčů. To vše v souvislosti s herním designem doprovázené praktickými typy. Tak tedy žádné otálení, dáme se do toho.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Game Design Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna