.[ ČeskéHry.cz ].
2d ovladani auta

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Fyzikální modely
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
ssnake



Založen: 21. 04. 2008
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: 7. červenec 2010, 08:56:24    Předmět: 2d ovladani auta Odpovědět s citátem

zdravim,
zacal jsem ted delat na ovladani auto (2d, pohled shora), coz neni problem, jezdi to, ale porad to vypada nerealne - proste zataci divne, ne jako auto Smile
urcite to uz nekdo resil prede mnou, jake parametry jste tam pouzili?
tohle mam pri pohybu dopredu (dozadu se jen meni znamenka a dojezd na setrvacnost je taky dost podobny). Jednoduseji to snad ani udelat nejde ale "vychytat" ten spravny pohyb je docela problem...co jsem se dival na net (teda az po tom co jsem vymyslel tohle) tak to resi docela podobne...

kód:

        speed += acceleration * deltaT;
        if (speed > maxSpeed) speed = maxSpeed;
        position.x += (float)sin(heading*piover180) * deltaT * speed;
        position.z += (float)cos(heading*piover180) * deltaT * speed;
        if (speed<0) {pom=-1;} else {pom=1;} 
        heading -= pom * directLR * deltaT * neco_tady;


dalsi vec co me napadla, ze by to mohlo spravit meritko (kdyz vykreslim vetsi auto tak uz je ten oblouk zatacky mensi a realnejsi) nebo vykresleni auta se stredem otaceni na lepsim miste (zkousel jsem stred i naraznik a to druhe vypadalo lip)

budu rad za kazdy postreh/radu. dik

T.

//jestli mate lepsi (ikdyz slozitejsi) verzi rad se na to samozrejme mrknu Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 7. červenec 2010, 09:05:25    Předmět: Odpovědět s citátem

Pokud to zatáčí divně, tak bude chyba spíš v kódu, který mění proměnnou heading, ne? Confused

Dej sem i ten a my ti budeme moci kvalifikovaně poradit. Smile
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.


Naposledy upravil if.then dne 7. červenec 2010, 10:38:33, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 7. červenec 2010, 09:21:10    Předmět: Odpovědět s citátem

já to dělal takhle, pozor na osu auta při vykreslování (podle které se rotuje)

y:=y+speed*(sin((uhel)*pi/180));
x:=x+speed*(cos((uhel)*pi/180));
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 7. červenec 2010, 09:36:59    Předmět: Odpovědět s citátem

auto zatoci po prejdeni vzialenosti medzi kolesami o uhol natocenia kolies.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ssnake



Založen: 21. 04. 2008
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: 7. červenec 2010, 10:49:07    Předmět: Odpovědět s citátem

if.then : heading menim akorat na tom radku co je v code, jinak nikde. prave mi jde o to, ze to bude nejak zaviset na rychlosti (potazmo i case -> i vzdalenosti a uhlu kol jak pise nou) a nevedel jsem jak presne(nebo nejlip) to udelat

franz: jo presne tak to mam (akorat to nasobim casem ktery ubehl od predchoziho snimku). kde jsi mel tu osu ty?

nou: na tom neco bude Smile zkusim to tam nejak dodelat

kdyz jsem auto (teda ten obdelnik zatim) zvetsil, tak uz se to chovalo rozumeji (asi jsem se dostal do situace ze to +- sedelo na to na to zataceni jak pise nou) ale kvuli tomu nebudu predelavat meritko vseho ostatniho Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
quas4



Založen: 18. 10. 2007
Příspěvky: 199

PříspěvekZaslal: 7. červenec 2010, 11:22:53    Předmět: Re: 2d ovladani auta Odpovědět s citátem

ssnake napsal:
zdravim,
zacal jsem ted delat na ovladani auto (2d, pohled shora), coz neni problem, jezdi to, ale porad to vypada nerealne - proste zataci divne, ne jako auto Smile


Ono napsat simulator auta ktere se chova alespon trochu realne JE problem a zdaleka to neni otazka jen zataceni.

Z kodu je videt jen zmena pozice na zaklade rychlosti (resp. akcelerace - jak ji menis uz videt neni).. Co jsou promenne directLR a "neco_tady"? Nese v sobe nektera z nich tocivy moment?

Mel by ses vratit k nastudovani zakladu fyziky pevnych teles, potom napises jednoduchy simulator mnohem snaze nez kdyz si budes lamat hlavu s nejakym obskurnim zoomem ktery se simulaci auta nema nic spolecneho (ukazka 2d auta pro zacatecniky napr zde: http://www.gamedev.net/reference/programming/features/2dcarphys/default.asp ). Potom je mozne uvazovat o nejakych navaznych pokusech s trochu realnejsi simulaci (napr.: http://www.racer.nl/reference/pacejka.htm ).

Btw: Hardwire sestavil pekny resource bookmark: http://physics.hardwire.cz/index.php?action=show&sortby=order&parent_id=42
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ssnake



Založen: 21. 04. 2008
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: 7. červenec 2010, 12:43:05    Předmět: Odpovědět s citátem

je asi rozdil mezi "realne" jaky vyznam vidis ty a jaky ja. nechci delat zadny simulator, staci kdyz to bude vypadat jako ze to jede tak jak ma (aby se to netocilo na miste apod)
ty promenne jsou abych vedel na kterou stranu jedu a/nebo pridavam rychlost (-1,1,0) a "neco_tady" je ta chybejici cast ktera by mela "nejak" zaviset na rychlosti atd, aby zataceni bylo jakz takz uveritelne (viz plno flashovek ktere asi budou stavet na podobnych zakladech)

jen me napadlo jak by to asi mohlo fungovat a jak moc jednoduse by to slo vymyslet...a jestli na to jdu uplne spatne tak me radsi zastavte rovnou.

dik za ty linky, nektere uz jsem cetl ale nektere ne

T.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Fyzikální modely Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna