Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 2. srpen 2010, 18:43:22 Předmět: Custom Supersampling - pamat za cas |
|
|
Riesim problem, ze potrebujem renderovat sceny v HD rozliseni s minimalne 5x5 supersamplingom. Pomocou beznej rasterizacie a "realtime" algoritmov. Jeden takyto priemerny buffer ma 1920*1080*4*5*5, co je skoro 200 MB. Aj ked mame k dizpozicii karty s 1.5 GB RAM, s texturami a geometriou sa tam tychto bufferov vela nezmesti a my ich potrebujeme aj desat.
Napad, uz aj realizovany, je riesit to "custom" supersamplingom a to nasledovne. Vsetko sa komplet od zaciatku vyrenderuje 25x (a viac krat) v normalnom rozliseni, ale vzdy s pootocenou kamerou, aby stredy pixelov vzdy padali do stredov ziadanych sub-pixelov (pripadne nejaky jitter, to je jedno). A cele sa to pekne naakumuluje a 'potom' vydeli poctom samplov.
Takto vymenime nehorazne kvanta pamati, ktore framebuffery potrebuju, za velmi pomale renderovanie, co vsak NEVADI. Hlavne je, ze nebolo treba vyrazne modifikovat pipeplinu a teraz dokazeme renderovat aj high-freq geometriu (napriklad vlasy, ktore maju skoro vzdy priemet velkosti mensi nez 1 pixel)...
Zda sa vam tento postup rozumny?
Ja na nom vidim zopar malych nedostatkov:
- sice sa stredy fragmentov dostanu na pozadovane stredy sub-pixelov, ale su proste vacsie
- "modifikacna" rotacna matica, ktoru prinasobim k view matici kamery nema skew (skosenie) a smerom k okrajom obrazu to moze byt nepresne (to ale nepozorujem, subjektivne), ak treba, nakreslim
- filtrovacia (priemerovacia) schema -- mame zatial "box" (cize average cez jednotlive naakumulovane snimky), chcel by som gaussa ci mitchella, alebo sa to neoplati vobec? _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 2. srpen 2010, 19:40:54 Předmět: |
|
|
"Zda sa vam tento postup rozumny?"
Nepoužíval tuhle techniku svého času i Quake? _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 2. srpen 2010, 19:43:25 Předmět: |
|
|
Neviem, ci pouzival. Skor by som tipol, ze kde-kto mohol pouzivat 'tiling', ktory ale pre mnoho screen-space efektov nie je celkom vhodny (=vyzaduje velmi silne zasahy). _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna