Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Crypton

Založen: 14. 05. 2009 Příspěvky: 306 Bydliště: The Void
|
Zaslal: 29. srpen 2010, 15:32:02 Předmět: 2D bump mapping bez normal mapy? |
|
|
Zdravím ve spolek
chtěl bych přidat 2d bump map efekt do své 2D hry, problém je že nemám vygenerované ty normal mapy z původních 3D objektů.
Vím že bych je mohl vygenerovat i z těch vyrenderovaných obrázků, jenže těch obrázků je přes 700MB, takže by to nejen zvětšilo objem té hry, ale i nároky na pamět.
Chtěl bych se tedy zeptat, jestli někdo náhodou neví o nějaké metodě jak ten efekt implementovat bez nutnosti těch normal map.
Napadlo mě že bych tu normal mapu vygeneroval už z vyrenderované scény, a pak to přes shadery vyrenderoval zpět i s tou normal mapou. (viz. tento tut: http://www.swiftless.com/tutorials/glsl/8_bump_mapping.html)
Jenže to by asi bylo při vyšších rozlišeních asi nesnesitelně pomalé, nebo ne? kdybych tu normal mapu generovat na cpu?
Kdyby někdo věděl o nějaké metodě, prosím dejte mi vědět.
Díky moc  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 30. srpen 2010, 10:35:18 Předmět: |
|
|
Místo na CPU ji můžeš generovat i na GPU (při vykreslení nebo v načtení levelu vygeneruješ do textur, které pak budeš používat už bez opětovného počítání). Mimoto odkazovaný článek je jen dot product vektoru světla a barvy z normálové textury a následně vynásobení barvou normální textury. Na to ani nejsou potřeba shadery, to ti zvládne i každá DX7 grafika . _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Crypton

Založen: 14. 05. 2009 Příspěvky: 306 Bydliště: The Void
|
Zaslal: 31. srpen 2010, 15:51:27 Předmět: |
|
|
Ladis napsal: |
Místo na CPU ji můžeš generovat i na GPU (při vykreslení nebo v načtení levelu vygeneruješ do textur, které pak budeš používat už bez opětovného počítání). Mimoto odkazovaný článek je jen dot product vektoru světla a barvy z normálové textury a následně vynásobení barvou normální textury. Na to ani nejsou potřeba shadery, to ti zvládne i každá DX7 grafika . |
Aha, takže jí můžu vygenerovat i přes shadery? Tak to je super, ještě vědět jak GLSL jsem se začal "učit" teprve před pár dny, takže asi zůstanu u té CPU verze.
Jinak ohledně toho 2D bump mappingu, vím že to jde i bez shaderů, ale když už jsem je přidal do té hry, tak nevidím důvod proč je nezneužít
Takže díky za radu  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna