.[ ČeskéHry.cz ].
2D bump mapping bez normal mapy?

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Grafika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Crypton



Založen: 14. 05. 2009
Příspěvky: 306
Bydliště: The Void

PříspěvekZaslal: 29. srpen 2010, 15:32:02    Předmět: 2D bump mapping bez normal mapy? Odpovědět s citátem

Zdravím ve spolek Wink

chtěl bych přidat 2d bump map efekt do své 2D hry, problém je že nemám vygenerované ty normal mapy z původních 3D objektů.

Vím že bych je mohl vygenerovat i z těch vyrenderovaných obrázků, jenže těch obrázků je přes 700MB, takže by to nejen zvětšilo objem té hry, ale i nároky na pamět.

Chtěl bych se tedy zeptat, jestli někdo náhodou neví o nějaké metodě jak ten efekt implementovat bez nutnosti těch normal map.

Napadlo mě že bych tu normal mapu vygeneroval už z vyrenderované scény, a pak to přes shadery vyrenderoval zpět i s tou normal mapou. (viz. tento tut: http://www.swiftless.com/tutorials/glsl/8_bump_mapping.html)

Jenže to by asi bylo při vyšších rozlišeních asi nesnesitelně pomalé, nebo ne? kdybych tu normal mapu generovat na cpu?

Kdyby někdo věděl o nějaké metodě, prosím dejte mi vědět.
Díky moc Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 30. srpen 2010, 10:35:18    Předmět: Odpovědět s citátem

Místo na CPU ji můžeš generovat i na GPU (při vykreslení nebo v načtení levelu vygeneruješ do textur, které pak budeš používat už bez opětovného počítání). Mimoto odkazovaný článek je jen dot product vektoru světla a barvy z normálové textury a následně vynásobení barvou normální textury. Na to ani nejsou potřeba shadery, to ti zvládne i každá DX7 grafika Wink.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crypton



Založen: 14. 05. 2009
Příspěvky: 306
Bydliště: The Void

PříspěvekZaslal: 31. srpen 2010, 15:51:27    Předmět: Odpovědět s citátem

Ladis napsal:
Místo na CPU ji můžeš generovat i na GPU (při vykreslení nebo v načtení levelu vygeneruješ do textur, které pak budeš používat už bez opětovného počítání). Mimoto odkazovaný článek je jen dot product vektoru světla a barvy z normálové textury a následně vynásobení barvou normální textury. Na to ani nejsou potřeba shadery, to ti zvládne i každá DX7 grafika Wink.


Aha, takže jí můžu vygenerovat i přes shadery? Tak to je super, ještě vědět jak Very Happy GLSL jsem se začal "učit" teprve před pár dny, takže asi zůstanu u té CPU verze.

Jinak ohledně toho 2D bump mappingu, vím že to jde i bez shaderů, ale když už jsem je přidal do té hry, tak nevidím důvod proč je nezneužít Razz

Takže díky za radu Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Grafika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna