Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 18. říjen 2010, 12:24:25 Předmět: |
|
|
Už je to týden a stále nic...
To tu není nikdo, kdo by měl pro mě nějakou radu?
To teda čumím...  _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Deluxe

Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 235 Bydliště: Oslavany
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Vilem Otte

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora
|
Zaslal: 18. říjen 2010, 13:55:54 Předmět: |
|
|
Hm... kde přesně je problém, já jsem se zatím přímo s navmeshem nesetkal (dávám přednost trošku jiným metodám, neříkám však, že nemají s navmeshem nic společného)?
Nejdůležitější je podle mě postavit správný samotný mesh navmeshe, tedy první otázkou ode mě je, jak jej stavíš?
Zbytek algoritmu je už celkem jednoduchý a pouze "jdeš" po hranách, než najdeš optimální cestu. _________________ Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 18. říjen 2010, 18:17:47 Předmět: |
|
|
Mám 2D navmesh, složen z trianglů (ne polygony), každá hrana má nejvíce 2 triangly...vygeneruji si graf, vypočtu tabulku, uložím si portálové hrany.
Když zadám hledání cesty z A do B, získám portály na této trase...atd...
Chození po středech trianglů je hnus, po středech portálu je to lepší, kolmé průměty na portály celkem ujdou, ale je to moc cik-cak a nechce se mi příliš smoothovat, pak jsou ještě další lepší postupy, ale pořád mě to neuspokojuje...ten funnel hazí to co bych bral...
To Deluxe:
Jj, to je to samé, ale pořád mi nejde do hlavy jak vlastně nakonec určím ten apex (corner)...jestli to mám brát jako poslední validní navštívený bod...
Ale díky, to mě trochu popostrčilo...  _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 19. říjen 2010, 16:42:11 Předmět: |
|
|
Ach jo, tak já nevím.
Dokážu určit hranu (portál) na které bude ležet ten corner (apex), ale pořád nějak nevím, jak rozhodnu, který z těch dvou bodů portálu to bude...
Jako na obrázku v tom ppt to zrovna vychází, ale dokážu si vymyslet takové případy, kde se strojově neumím rozhodnout...(samozřejmně, že člověk koukne a vidí, ale počítač je blbej...)
Zbytek je snadnej...
Já ani nepotřebuji celou cestu, mě stačí optimální směr pohybu (normalizovaný) a ten už jen přenásobím rychlostí, kterou má urazit za dt a je to...a protože je funnel velmi rychlej, tak si mohu dovolit volat ho i několikrát za sebou jen s malou ztrátou str. času...
Zkrátka jen teď neumím naučit pc aby určil ten správný roh...  _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Deluxe

Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 235 Bydliště: Oslavany
|
Zaslal: 19. říjen 2010, 17:54:36 Předmět: |
|
|
No, jen takovej napad (moc sem nadtim nepremyslel)...
Nestacilo by jednoduse pouzit ten co je bliz k cili cesty? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 19. říjen 2010, 18:23:34 Předmět: |
|
|
No právě že ne...teď to mám nakreslené na tabuli:
Červeně zvýrazněná hrana je tu co najdu pomocí funnelu, a černý puntík je požadovaný bod...
Tomuhle případu by spíše odpovídal kolmý průmět počátku na hranu a pak vzít bližší z bodů toho portálu...jenže...
PS: Zelených a modrých čar si vůbec nevšímejte...důležité je místo, kde je napsáno apex...  _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 19. říjen 2010, 23:43:51 Předmět: |
|
|
Tak jsem ještě trochu přemýšlel...
V případech A,B,C,D,F to vypadá, že délka "start-apex-end" musí být co nejmenší, takže výběr správného bodu není problém.
V případě E nebyla nalezena žádná hrana, funnel došel až k end pointu, není co řešit...přímá cesta
Problém je akorát v případě G. Tady se nabízí průsečík úsečky "start-end" a úsečky portál, jenže si nejsem jistý, zda-li to klapne vždy. V některých případech tedy nebude cesta úplně přímá, ale na kratší vzdálenosti by to mělo fungovat tak jak potřebuji.
Až se mi to (doufám) povede zprovoznit, tak sem napíši přesně jak to funguje, ať z toho také něco máte vy.  _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Vilem Otte

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora
|
Zaslal: 20. říjen 2010, 14:25:17 Předmět: |
|
|
Hm... jak to tady kreslíš, tak mi to připomíná známého (AI programmer), který použil pro pathfinding a výpočet ideální tratě přímo ray tracing (pamatuju si to, protože používal moji knihovnu). Vím, že došel k celkem kvalitním výsledkům pathfindingu (ty algoritmy ale nebyly zrovna jednoduché afaik). Bohužel přesný algoritmus neznám - ale zkusím ho někde zastihnout. _________________ Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Crusty
Založen: 28. 08. 2007 Příspěvky: 120 Bydliště: Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 21. říjen 2010, 09:24:29 Předmět: |
|
|
Jo tohle už jsem taky našel. Jenže je z toho prd vidět...
A navíc mu tam nefunguje 100% ta triangulace... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Crusty
Založen: 28. 08. 2007 Příspěvky: 120 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 21. říjen 2010, 19:34:32 Předmět: |
|
|
aha, no ma tam i zdrojaky (kdyz odmazes sp.html) tak treba z toho neco vykoukas, poupravis a bude
a musi to byt mesh? nemuzes to pak treba prevest na bitmapu a hledat uz jen v ni? _________________ http://www.2ox.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 21. říjen 2010, 19:41:14 Předmět: |
|
|
Musí to být mesh. Nemám co dalšího dodat...  _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 28. říjen 2010, 22:35:30 Předmět: |
|
|
Má někdo nějaké zkušenosti s Recast & Detour?
Nějak pořád nemohu dát dohromady inteligentní navmesh, tak jsem si říkal, že bych mohl použít už něco hotového, přesněji Detour na hledání cesty ve vlastním navmeshi, ale nějak se v tom nemohu vůbec vyznat...
Díky _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|