.[ ČeskéHry.cz ].
Kritika socialnich her
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Game Design
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
FLVjek



Založen: 21. 09. 2007
Příspěvky: 125
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 1. listopad 2010, 14:51:20    Předmět: Kritika socialnich her Odpovědět s citátem

Na nasem blogu trochu rypu do socialnich her. Zajimalo by me jaky je vas nazor.

http://hammerware.blogspot.com/2010/11/i-clicked-cow-and-i-liked-it.html
_________________
Martin Al!eN Procházka
ředitel závodu Hammerware, s.r.o.
následuj nás: http://twitter.com/hammerware/
příspívám na twitter CH: http://twitter.com/ceskehry/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1525
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 1. listopad 2010, 16:09:37    Předmět: Odpovědět s citátem

"Člověče nezlob se" je pro děti a proto je/bylo populární. Můžou ho hrát rodiče s malými dětmi. Myslím, že komunismus s tim nemá co dělat ;-). Leda, že tenkrát bylo na děti více času. FarmVille sem nikdy nehrál, ale tak nějak předpokládám, že tam to hraje člověk sám, nebo s někym na druhým konci drátu. To je něco uplně jinýho.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1533
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 1. listopad 2010, 16:32:26    Předmět: Odpovědět s citátem

Přijde mi, že rýpání do sociálních her je jen snaha svést se na vlně jejich popularity. (Pokud jde o mě, svůj Fb účet jsem již dávno zrušil.)
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jelzin



Založen: 06. 08. 2007
Příspěvky: 46
Bydliště: Broumov <=> Pardubice

PříspěvekZaslal: 1. listopad 2010, 16:44:23    Předmět: Odpovědět s citátem

souhlas s ladisem trochu.

socialni hry je zanr jako kazdy jiny, akorat logicky vzhledem k charakteru takoveho zanru je vice videt ze je nekdo hraje nez kdyz doma klikam miny Smile

coz je i cilem, pripada mi ze jsem pomalu ani nebyl na dovolene dokud to neni na fb kazdemu na ocich, a paarty byla na houby dokud 30 lidi neklikne "libi se mi" ....

dulezite je ukazovat ze hraju, ne ze hraju... dulezitejsi vypadat ze se bavim nez se bavit. Ale nakonec je to vlastne zabava a bavi me, kdyz lidi vi ze me to bavi....

je logicky ze to nekoho oslovi....
_________________
==============
www.nextcorp.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Flash



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1379
Bydliště: Nigga Land

PříspěvekZaslal: 1. listopad 2010, 17:02:18    Předmět: Odpovědět s citátem

Nevim. Na prvni precteni sem nejak nemel k tomu blog postu co rict.

Az po nasledne uvaze snad, ze socialni hry a socialni site jsou z meho pohledu tak paradoxni, ze jakakoli logika a odborne kecy typu "nefunguje tam tohle a tohle, protoze se to ridi timhle a timhle" jsou zcela zcestne. Navic se tim silne zachazi do oblasti psychologie, kterou jsem studoval jen velmi okrajove a z toho co jsem vystudoval se da snad jen vyvodit to, ze zadne jednoznacne zavery o lidskem chovani vyvodit nelze. A uspech techto socialnich pocinu je v mnoha ohledech dilem nahody. Znam ty reci pobitevnich generalu a analytiku, ale to je vzdy az po a malokdy nejaka prognoza do budoucna (a kdyz, tak vetsinou budoucnost ukaze, ze byla zcestna). A autor? Ten se taky holedba jak mel vse promysleno a jak to byl bezvadne promysleny plan na ovladnuti lidstva Twisted Evil To, ze v tom tydnu kdy tento svuj obvykle startup zalozil, vzniklo 1001 dalsich startup podobne zamerenych, ktere i pres autoruv skvele promysleny plan na ovladnuti lidstva skoncily v propadlisti dejin, uz ovsem nikdo neuvadi.......

V tom co pises, ja treba nesouhlasim s zaverem, kterym je asi jakesi zaverecne shrunit: "Users who don't really want to be challenged". Pokud odhlednu od Farmvile a stereortypne chapaneho uzivatele - holcicka/zena/divka co nikdy predtim hru poradne nehrala idealne jeste navic uplne vypatlana Smile, coz mozna bude velka cast uzivatelu, ale je tam i plno jinych, tak u jinych masove popularni her jak od Zyngy napriklad Mafia Wars, ktere bylo docela dlouho popularnejsi nez FV nebo treba Travian. Tak uzivatelum jde hlavne o urcitou formu challenge. Socialni challenge. Byt lepsi nez ostatni. Ukazat jim jakej sem borec a jak to valim. V tom je ta challenge. A pokud nebudu brat tu holcicku hrajici farmville, ktere nejde vubec o nic protoze ma v hlave piliny, tak i hracum FV jde presne o tuhle formu vyzvy.

EDIT: Jo a s Ladisem nesouhlasim. Navic on je presne ten posledni, kdo by se mel vyjadrovat k cemukoli, co ma v sobe slovo socialni Twisted Evil Ja sem tak zlej...... Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
eX1



Založen: 11. 04. 2010
Příspěvky: 132
Bydliště: Přerov

PříspěvekZaslal: 1. listopad 2010, 17:04:55    Předmět: Odpovědět s citátem

Když tady mluvíte o tom Facebooku, tak tam to už to je přehnany takovy už moc obludny a pořád vám posílají ty stupidní pozvánky aby jste si udělali učet atd.. je to blbost prostě.
_________________
Žiju pro grafiku a animace...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 767
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 1. listopad 2010, 17:37:29    Předmět: Odpovědět s citátem

Pokud jde o FarmVille, tak zajimavejsi mi prisel starsi text http://mediacommons.futureofthebook.org/content/cultivated-play-farmville
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
eX1



Založen: 11. 04. 2010
Příspěvky: 132
Bydliště: Přerov

PříspěvekZaslal: 1. listopad 2010, 17:55:32    Předmět: Odpovědět s citátem

OndraSej napsal:
Pokud jde o FarmVille, tak zajimavejsi mi prisel starsi text http://mediacommons.futureofthebook.org/content/cultivated-play-farmville


O FarmVille je lepší se ani nezajímat Very Happy
_________________
Žiju pro grafiku a animace...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Hunter



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 544

PříspěvekZaslal: 1. listopad 2010, 18:15:33    Předmět: Odpovědět s citátem

Osobně jsem FV nehrál, ale z Mafia/Vampire Wars jsem si odnesl jednoduchý poznatek - jsou to hry, které zabaví jen do určité chvíle, a to konkrétně do té, kdy zjistíte, že další postup ve hře již není závislý na vašich schopnostech, ale pouze na počtu lidí, které máte v přátelích.

Nicméně protože mě i "nesociální" hry vždy z nějakého důvodu přestanou bavit z minimálně stejně závažného důvodu, tak v tom není nijak zásadní rozdíl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
igor



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 196

PříspěvekZaslal: 1. listopad 2010, 18:54:51    Předmět: Odpovědět s citátem

Je super, že tady někdo odkazuje na takové lidi jako Jonathan Blow nebo Chris Hecker (potěšilo mě to kvůli tomu, že jsem trošku zoufalý z přístupu ke hrám tady na českých hrách v poslední době, ale to už rýpu). Akorát si nejsem jistý, proč je článek nazýván kritikou sociálních her, když odkazované materiály a samotný text kritizuje něco, co existuje všude od indie her pro AAA megaprodukce. Farmville je v této souvislosti často zmiňován, ale čistě proto, že je to učebnicový příklad ZLA (http://www.sfweekly.com/2010-09-08/news/farmvillains/) a ty problémy v něm bijí do očí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
quas4



Založen: 18. 10. 2007
Příspěvky: 199

PříspěvekZaslal: 1. listopad 2010, 18:55:48    Předmět: Odpovědět s citátem

vyborna prednaska o game-design (sice nejen v prostredi soc. siti ale hodi se sem): http://fury.com/2010/02/jesse-shells-mindblowing-talk-on-the-future-of-games-dice-2010/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 1. listopad 2010, 20:49:11    Předmět: Odpovědět s citátem

Ad člověče - společenské karetní hry jsou vlastně taky o náhodě, jak se karty rozdají.

Hraním Aquadelicu si závoděním zvyšuji level a když je na maximu, nic se nestane.. jen mohu závodit dál, ale už bez dalšího zvyšování.
Nepříběhové hry často nenabízejí nic víc než získané skóre.

Facebookové hry jsou založené na úspěšných aspektech (myšleno ve prospěch vývojářů):

- šíření hry mezi lidmi, kteří si hru vzájemně doporučují. Neboť čím více přátel hru hraje, tím větší mám hrací pole k zastavění, takže posílám odkaz každému, kdo ještě nehraje...

- snadné spuštění hry přes facebook (pochybuji, že by ty hry měly takový úspěch, kdyby byly stand-alone, stahovatelné nebo s vlastní registrací). Síla je v tom, že facebook má dnes už skoro každý (krom starších lidí, kteří v něm vidí hrozbu zráty soukromí a odcizení všech dat z PC a peněz z bankovního účtu) a samozřejmě krom zarytých TRUE ajťáků... Smile

- jednoduchá a intuitivní herní pravidla. Žádné studování manuálu, žádný Moderátor, který by buzeroval ostatní jak se chovat.. prostě maximálně přívětivé

- do hry se musím každých pár hodin vrátit, abych sklidil úrodu a tím facebooku pomáhám s návštěvností a se zobrazováním reklamy, ten na oplátku mou hru podpoří

- velmi chytré RPG prvky budov, které nepřímo až podprahově nutí hráče investovat skutečné peníze za budovy neúměrně výhodnější a být tak lepší než ostatní

- nedá se tam nic pokazit, hra na hráče negeneruje žádný stres. Třeba moje žena běžné hry nehraje proto, že se "bojí prohry". Že nepřeskočí plošinku nebo že jí něco sežere. A v porovnání zkrachovalý předchůdce flashsociálních her, vaše stará Monarchia, jasně ukázala slepou cestu žánru Smile Tam jsem se ráno zalogoval a zjistil, že všechna má města obsadil silnější hráč, aniž bych to mohl ovlivnit. Takže rozmlátím klávesnici vzteky a dál už nehraju. Zato v MyCity se zaloguji a zjistím, že jsem vyhrál v loterii 200 Coins! To mne potěší a s chutí hraji dál s pocitem, jak jsem dobrej.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 767
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 1. listopad 2010, 21:01:18    Předmět: Odpovědět s citátem

franz> u clovece to asi neni uplne ten pripad, ale ted me nenapada karetni hra, co by nebyla o skillu (nekdy vic, nekdy min, ale vzdy se to pri delsim hrani projevi). Mozna tak "vetsi bere" - ale to jsme vzdy hrali s kartama typu "lode" nebo "formule", kde kazda karta mela vic vlastnosti a zadna nebyla nejlepsi ve vsech vlastnostech - a zase to bylo o skillu.
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
FLVjek



Založen: 21. 09. 2007
Příspěvky: 125
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 1. listopad 2010, 21:19:54    Předmět: Odpovědět s citátem

Dekuji za reakce!

K napsani postu me pobidlo vyzkouseni nekolika her na iphonu a FB, precteni par textu (diky OndraSej, to sem necet), zhlednuti prednasek (tu z DICE znam) a nutnosti se vymezit. Ze zacatku to vypadalo jako sranda, ale ted bychom na tenhle trend mohli vsichni doplatit.

Zacina to u trivialnich hernich mechanik. Pokud se to tak da nazvat - proto to srovnani s Clovece nezlob se. Ty hry jsou povetsinou jakoby zjednodusene tycoony, ale bez strategie nebo alespon trade-offu. To ze se lidi muzou srovnavat nedela hru.

Ale hlavne mam problem s externimi odmenami. Tim se totiz degraduje vnimani podstaty hrani jako takoveho a lidi si na to muzou zvyknout spis nez by ziskali nejakou herni gramotnost a sli by do opravdoveho hrani.
_________________
Martin Al!eN Procházka
ředitel závodu Hammerware, s.r.o.
následuj nás: http://twitter.com/hammerware/
příspívám na twitter CH: http://twitter.com/ceskehry/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
igor



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 196

PříspěvekZaslal: 1. listopad 2010, 22:03:25    Předmět: Odpovědět s citátem

FLVjek napsal:
Ale hlavne mam problem s externimi odmenami. Tim se totiz degraduje vnimani podstaty hrani jako takoveho a lidi si na to muzou zvyknout spis nez by ziskali nejakou herni gramotnost a sli by do opravdoveho hrani.


Tohle nechápu. My jsme si na tohle už přece dávno zvykli. Co je to to "opravdové hraní"? Problém s externími odměnami nemají jen sociální hry, v těch sociálních to akorát trochu víc bije do očí.

Spousta dnešních "opravdových" her s tím má problém - např. většinu příběhových her hráči hrají proto, aby zjistili, kam se posune příběh a často by po jeho odstranění hru nehráli (příběh může být sám o sobě dobrý, ale z pohledu hry je to externí odměna, ta situace je asi přece jen trochu lepší než ty externí odměny úplně k ničemu), resp. hráli by to jenom chvilku, protože herní náplň je málo zajímavá a nic člověku nepřináší. Nebo v podstatě všechny herní RPG mechanismy jsou ukázkou externích odměn - mlátím modré slimáky, abych měl +1 k síle a mohl mlátit červené slimáky...

Tohle skoro nikdo neřeší a přestalo to nám jakožto hráčům (a třeba i vývojářům) připadat divné, dnes jsou jako "vyspělost her" v módě věci jako větvení příběhu, rozhodnutí ovlivňující děj, nejlépe "morální dilemata" (kde navíc často vzniká konflikt s herními mechanismy, protože herně nakonec "musí" být jedno, co si člověk vybere a pak je celé dilema k smíchu, protože se ten příběh a hra navzájem nerespektují).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Game Design Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna