.[ ČeskéHry.cz ].
Kritika socialnich her
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Game Design
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
FLVjek



Založen: 21. 09. 2007
Příspěvky: 125
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 1. listopad 2010, 22:53:47    Předmět: Odpovědět s citátem

No tim opravdovym hranim myslim uplne to zakladni. Jak jde treba udelat v typicke socialni hre spatne rozhodnuti?
_________________
Martin Al!eN Procházka
ředitel závodu Hammerware, s.r.o.
následuj nás: http://twitter.com/hammerware/
příspívám na twitter CH: http://twitter.com/ceskehry/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1525
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 2. listopad 2010, 08:35:31    Předmět: Odpovědět s citátem

...začít ji hrát.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lushlife



Založen: 18. 10. 2008
Příspěvky: 14
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 27. listopad 2010, 23:06:20    Předmět: Odpovědět s citátem

Sociální hry pochopitelně zcela záměrně s prohrou nekalkulují. Trestají hráče pouze za neúčast, a to ztrátou progressu. Zatímco ostatní se stávají úspěšnějšími, slavnějšími a bohatšími, "potrestaný hráč" zůstane stát na místě. Když si ve FV zasadím slunečnice, aniž bych je následující den sklidil a nechám je tak shnít, nemám pocit, že mě potrestala hra, ale že jsem vlastní vinou přišel o momentum. Něco jako když vyrazím pozdě na autobus a nestihnu ho.

Je-li základním kamenem sociálních her komunita, pak se musíme ptát jak se člověk v široké společnosti přátel chová, jaké má priority, jak reaguje na dané podněty uvnitř skupiny apod. Někdo tu v předchozím přízpěvku zmínil úzkou spojitost designu těchto her s psychologií a nemýlil se. Behaviorismus byl s game designem obecně spojen vždycky, ale teprve s nástupem sociálních sítí z něj můžeme plně čerpat. Rád bych zmínil knihu Flow od Mihaly Csikszentmihalyho, která je do této problematiky skvělým úvodem.

Osobně si myslím, že social gaming je pro game design (nějak bych to netřídil) příjemný posun vpřed. Bylo na čase - "doba temna", tedy domnělé vyčerpání možností herních žánrů byla příliš dlouhá na to, abychom se nesnažili nastupující fenomén SG prozkoumat jen proto, že jde o bezduché klikání. Jednoduchost mechanik a pestrost dynamik sociálních her v kontrastu s jejich schopností držet si hráče přece musí každého fascinovat! Zamyslete se nad tím na chvíli! Pokud pochopíme jejich principy, budeme je moci rozvinout a využít při tvorbě inovativních her vycházejících ze současných zaběhnutých žánrů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
igor



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 196

PříspěvekZaslal: 28. listopad 2010, 01:29:03    Předmět: Odpovědět s citátem

Ono celé to vlákno je o tom, že principy těchto her pochopeny už jsou a zvedá se nám (a mnoha dalším lidem) z nich kufr. Nevím, jak je myšleno to doporučení knihy Flow, nečetl jsem ji. O stavu flow jsem už ale něco četl, důležitým prvkem tam jsou právě interní odměny namísto těch externích, což je přesný opak toho, na čem jsou postaveny sociální hry.

Nemám rád výkřiky, že něco prostě musí každého fascinovat. Ty výroky ohledně pochopení a rozvíjení "klasických" her jsou takové dost podivné. S podobným myšlením můžeme vykřikovat, že kokain je fascinující a že bychom ho mohli dobře využít třeba v hornictví.

P.S. Ta nemožnost špatného rozhodnutí, co se tady probírala, podle mě zrovna nemá s tématem vlákna tolik společného. Je to úplně nezávislá vlastnost a může to být dobrá volba i v "těch hodných" hrách.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 28. listopad 2010, 01:42:25    Předmět: Odpovědět s citátem

Nejlepší sociální hra je reálný život. Hraju ji denně a je úplně boží!!! Shocked Za neúčast se tam trestá taky. Wink
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lushlife



Založen: 18. 10. 2008
Příspěvky: 14
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 28. listopad 2010, 12:26:56    Předmět: Odpovědět s citátem

Máš pravdu, že Flow je spíše o hledání ideálního stavu bytí než o externích odměnách a motivacích. To však neznamená, že by se o nich nezmiňoval. Naopak. Vysvětluje, proč jim podléháme a "radí" jak nepodlehnout.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1534
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 28. listopad 2010, 13:32:06    Předmět: Odpovědět s citátem

Eosie napsal:
Nejlepší sociální hra je reálný život. Hraju ji denně a je úplně boží!!! Shocked Za neúčast se tam trestá taky. Wink

Já žádný tresty nevidím Smile.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 28. listopad 2010, 14:22:27    Předmět: Odpovědět s citátem

Ladis napsal:
Eosie napsal:
Nejlepší sociální hra je reálný život. Hraju ji denně a je úplně boží!!! Shocked Za neúčast se tam trestá taky. Wink

Já žádný tresty nevidím Smile.


Já v tvém případě jich vidím docela dost:
http://www.ceske-hry.cz/forum/viewtopic.php?p=27794#27794
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1822

PříspěvekZaslal: 29. listopad 2010, 13:40:50    Předmět: Odpovědět s citátem

Vidis, to je zase diskutabilne; podla teba to tresty su a podla Ladisa ee Razz
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OGI



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 323

PříspěvekZaslal: 29. listopad 2010, 15:27:03    Předmět: Odpovědět s citátem

Vetsina obyvatel teto planety by se shodla na tom ze to tresty jsou, jedini sebevrazedni lumici a masozrava rostlina kanibalka, ktera pojida sama sebe za ziva, by pravdepodobne rekli ze je to tresty nejsou. Porovnavat lidi s Ladisem je proste nemozne, podle me je Ladis stejne jen nejakej nepovedenej android kterej utekl z pokusny laboratore, nez mu stihli nahrat rutiny jako Cit, socialni citeni a podobne. Proste Ladis NENI clovek, kdy uz to vsem dojde!!!! ROBOLADIS
_________________
******************************************
Don't just create another game, try to tell a story.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
igor



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 196

PříspěvekZaslal: 29. listopad 2010, 15:48:33    Předmět: Odpovědět s citátem

Názor většiny obyvatel planety je úplně irelevantní. Divili byste se, kolik "roboladisů" mezi lidmi spokojeně žije, akorát o tom raději nemluví, protože nemají proč a poslouchat otravná životní moudra a návody okolí je nebaví.

Jinak tohle by už ale mělo být asi někde v popelnici.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Fila



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 853

PříspěvekZaslal: 29. listopad 2010, 22:47:33    Předmět: Odpovědět s citátem

Ja teda znam lidi co ziji jako Ladis a ani u jednoho si nemyslim ze by s tim byl spokojeny... U Ladise si netroufam soudit.

A jinak co se tematu tyce -- ja teda socialni hru nikdy nehral, tak mozna placam ptakoviny, ale neni za primitivnimi hernimi mechanismi jeste jedna vyhoda, a to ze je to idealni metoda prokrastinace? Abych to vysvetlil, spousta lidi (napr. v praci) si nedovoli nahodit fullscreenovou hru a 2 hodiny proparit, ale naprosto bez vycitek svedomi ty 2 hodiny stravi po 5 minutach v nejake jednoduche klikacce. A proc? Ve slozite hre se slozite drzi kontext, klikat na kukurici se da i mezi pracovnimi schuzkami nebo dlabani do excelu. A doma pak nevadi ze u toho skypuji nebo kecaji na ICQ nebo od pocitace libovolne odbihaji (spousta lidi je napr. schopna odpovidat na ICQ behem sledovani filmu, evidentne se nechteji uplne ponorit do nejake monotaskni cinnosti).

Vidim to sam na sobe, kdyz uz si najdu cas na hru, tak nechci nic moc originalniho, protoze vim ze budu mit jen chvili a musim hned pochopit herni mechanismy a netusim, jestli se k ni nasledujici mesic dostanu... Ale na drobnosti, typu prohlidnout FB nebo idnes si ten cas najdu, byt je to taky zabijak casu, ale snadno se skace do nej i z nej...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
FLVjek



Založen: 21. 09. 2007
Příspěvky: 125
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 7. prosinec 2010, 13:24:00    Předmět: Odpovědět s citátem

Hrani po malych chvilich nebo behem jine cinnosti by samo o sobe nebylo nic noveho. Casual hry jsou takto stavene.
_________________
Martin Al!eN Procházka
ředitel závodu Hammerware, s.r.o.
následuj nás: http://twitter.com/hammerware/
příspívám na twitter CH: http://twitter.com/ceskehry/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Game Design Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna