.[ ČeskéHry.cz ].
Fantasy - klasika vs ne-klasika
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Game Design
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
gindar



Založen: 05. 10. 2007
Příspěvky: 86

PříspěvekZaslal: 17. leden 2011, 16:25:44    Předmět: Fantasy - klasika vs ne-klasika Odpovědět s citátem

Mám rád fantasy, ale poslední dobou mě lehce hněte používání/prznění tolkienovské šablony. Magie je fajn; barevná kouzla opékající maso nepřátel. Meče jsou super, když porcují svalovinu nevinných vesničanů. Elfové! Jak já ty buzer*nty nemám rád! Chtěl jsem pro svoji hru vytvořit elfy trochu jinak: Arogantní, povýšení, agresivní .... lesní národ vypalující vlastní lesy... Ale pořád to jsou elfové, ušáci s krásnou tvářičkou. Trpaslíci jsou alespoň sradnovní. Co s tím? Máte k tomuto nějaký názor/nápad/komentář?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1533
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 17. leden 2011, 17:16:00    Předmět: Odpovědět s citátem

Proč by elfové vypalovali vlastní lesy? Když už, tak lesy konkurentních elfů (a o to víc si hlídat svoje).
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
gindar



Založen: 05. 10. 2007
Příspěvky: 86

PříspěvekZaslal: 17. leden 2011, 17:25:56    Předmět: Odpovědět s citátem

Ladis napsal:
Proč by elfové vypalovali vlastní lesy? Když už, tak lesy konkurentních elfů (a o to víc si hlídat svoje).

Víceméně se transformují v lidi. Staví si domy. Nosí okázalé oblečení. Pěstují obilí.... -> pole -> vypálit les.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
igor



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 196

PříspěvekZaslal: 17. leden 2011, 17:28:20    Předmět: Odpovědět s citátem

Tolkien byl podle mě super právě v tom, že tam to fantasy nebylo až tak samoúčelné, nebylo mi na každém kroku vmeteno v křiklavých barvách do xichtu a nestálo na blikajících kouzlech a super mečích.

Mě dost štve, že jsem si už na tu "tolkienovskou" šablonu vypěstoval takovou averzi, že když tady třeba někdo postne svou hru a uvidím tam klasický fantasy screenshot (a nejlépe v "blizzardovském" vizuálním stylu), tak mě z toho natahuje a tu stránku zavírám (jo, stalo se mi to i u tvé hry). Což není moc rozumné chování.

Tak po této nesmírně důležité a přínosné myšlence bych se hlavně chtěl zeptat, proč tam ty elfy teda dáváš, když je nesnášíš (to, že budou trochu jiní, lze fakt zanedbat)? Dost mě zajímá a fascinuje, proč se lidé těch věcí tak drží, i když prý sami nechtějí. O čistě "marketingové" důvody tady asi nejde?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 17. leden 2011, 19:17:25    Předmět: Odpovědět s citátem

igor napsal:
jo, stalo se mi to i u tvé hry


vždyť jeho hra má grafiku převzatou z Bran Skeldalu 2, nepleteš si to třeba s tímhle? http://www.ceske-hry.cz/forum/viewtopic.php?t=2564

Jinak i já WoW fantasy styl nemusím - zněť národů a ras, barevní hrdinové v anime stylu, nechápu jak to může být tak oblíbené.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hunter



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 544

PříspěvekZaslal: 17. leden 2011, 19:22:09    Předmět: Odpovědět s citátem

gindar napsal:
Víceméně se transformují v lidi. Staví si domy. Nosí okázalé oblečení.
Tak to je třeba v Elder Scrolls.

Já klasické fantasy v hrách taky moc nemusím. Ne že by mě nějak štvalo, ale ty hry jsou si tak podobné, že je už dnes ani nejsem schopen odlišovat.
Z herního hlediska mají tu nevýhodu, že jsou velmi předvídatelné (od equipu, přes příběh a postavy obvykle velmi šablonovité), proto i v RPG vyhledávám spíš hry, které se tomu vymykají, ale je jich málo a v poslední době jsou hlavně hodně akční (Fallout 3, Mass Effect atp.)
_________________
Sharing is caring.


Naposledy upravil Hunter dne 18. leden 2011, 10:05:04, celkově upraveno 2 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
igor



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 196

PříspěvekZaslal: 17. leden 2011, 19:23:07    Předmět: Odpovědět s citátem

Nepletu, psal jsem v závorce, že u WoW stylu je to ještě silnější. Samozřejmě to není kritika té hry, to je spíš můj problém, je možné, že jsem kvůli tomu o mnoho zajímavých věcí přišel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
gindar



Založen: 05. 10. 2007
Příspěvky: 86

PříspěvekZaslal: 18. leden 2011, 08:45:33    Předmět: Odpovědět s citátem

Použití jiných ras má své důvody: Svět potřebuju rozdělit na "bytosti" žijící v přírodě (elfové), bytosti obývající hory (trpaslíci) a ty ostatní co se rozlézají všude možně (lidi). Svět je pak pestřejší. Momentálně přemýšlím nad nahrazením elfů a trpajzlíků lidmi. Lidé žijící v horách, tvrdší mluva, fyzická síla.... Lidé z lesů, tak trochu indiáni, šamani... Rozdělit to všechno pomocí jiného jazyka (nářečí), jmen apod.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
micky



Založen: 28. 02. 2008
Příspěvky: 348
Bydliště: Plzeň, Praha

PříspěvekZaslal: 18. leden 2011, 17:13:39    Předmět: Odpovědět s citátem

gindar napsal:
Lidé žijící v horách, tvrdší mluva, fyzická síla.... Lidé z lesů, tak trochu indiáni, šamani... Rozdělit to všechno pomocí jiného jazyka (nářečí), jmen apod.

Ano, to mi přijde velmi lákavé... Nejlépe to zasadit do chvíle, kdy se ten svět dá do pohybu. Ono RPG nepotřebuje magii, aby dosáhlo atmosféry. Třeba hru Legie tu asi všichni známe, je to tedy více adventura než RPG - http://www.ceske-hry.cz/forum/viewtopic.php?t=1786. Atmosféra té hry vyvážila onu neskutečně low-poly grafiku a chybějící dabing. To jsou asi tak všechny moje myšlenky na tohle téma. Very Happy
_________________
https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1533
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 18. leden 2011, 17:21:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Ta ultra-low-poly grafika šla něčím vyvážit? Smile
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 18. leden 2011, 17:51:48    Předmět: Odpovědět s citátem

Ladis napsal:
Ta ultra-low-poly grafika šla něčím vyvážit? Smile


Tam byl 10 MB limit pro Becherovku game, pro kterou to bylo vytvořeno, ačkoliv soutěž nakonec zanikla, zůstalo to už takto zoptimalizované Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
micky



Založen: 28. 02. 2008
Příspěvky: 348
Bydliště: Plzeň, Praha

PříspěvekZaslal: 18. leden 2011, 22:28:16    Předmět: Odpovědět s citátem

franz napsal:

Tam byl 10 MB limit pro Becherovku game


To jsem nevěděl, že se Sudokop plánoval účastnit Becherovka game. Tím je to potom všechno jasné. Smile Sám jsem s těmi deseti mega za svých mladých let bojoval.
_________________
https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OGI



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 323

PříspěvekZaslal: 19. leden 2011, 11:41:11    Předmět: Odpovědět s citátem

Ono Tolienovske pojeti fantasy se z velke casti pouziva kvuli pochopitelnosti a tomu ze lide jsou na nej zvykli, tim padem herni vyvojari moc nebojuji s tim vymyslet neco noveho nebo zajimavejsiho, prave proto ze se boji, ze by lide meli problem ty nove veci pobrat, pochopit a oblibit si. Je ale velmi zajimave ze tento problem lide neresi u Sci-fi her, kde jakakoliv jinakost a novy pristup jsou naopak prijimany s velkou radosti. Mozna se potom to tolkienovske pojeti pouziva opravdu jen z jakesi lenosti premyslet a radsi sazet na jistotu. Ja osobne se povazuju za velkeho fandu RPG her a zvlaste pak tech fantasy, ale musim uznat ze za posledni dobu me prave nejvic bavily hry, ktere na tom klise nestavely (nebo jen okrajove), jako prave Fallout, Mass Effect, nebo treba serie Gothic/Risen, ktere staveji na hodne jinych archetypech nez klasicke fantasy hry/knihy. Osobne si myslim ze dobrou fantasy hru muzes udelat klidne uplne bez magie, bez elfu, trpasliku a skretu... klidne jenom s lidma nebo si vymyslet prisery a rasy vlastni a pokud nemas dostatek inspirace, zajdi do knihovny do oddeleni scifi/fantasy a pujc si treba neco od Rogera Zelaznyho, nebo klidne i od Miroslava Zambocha, to jsou knizky plne skvelych napadu a ujetych fikci ktere urcite pomuzou rozjet tvou imaginaci.
_________________
******************************************
Don't just create another game, try to tell a story.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 19. leden 2011, 13:12:32    Předmět: Odpovědět s citátem

Moc to hrotíte. Já testuju WoWko a upřímně ani přesně nevím, jestli třeba ten zelený zakrslík je gnome, nebo přiotrávený trpaslík, nebo kýho čerta (o hordě ani nemluvím, byť jsem kdysi měl tauren shamana), a zážitek mi to nekazí Wink

http://eu.battle.net/wow/en/character/burning-blade/hemra/advanced
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Flash



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1379
Bydliště: Nigga Land

PříspěvekZaslal: 19. leden 2011, 13:55:17    Předmět: Re: Fantasy - klasika vs ne-klasika Odpovědět s citátem

gindar napsal:
Co s tím? Máte k tomuto nějaký názor/nápad/komentář?

Elfy uplne vyhod a mas klid. A nebo je tam nech a prenes se pres to.

Samozrejme zalezi o co ti ve vysledku jde a pro koho to delas. Pokud obecne pro hrace, tak te muzu ujistit, ze drtiva vetsina hlavne bude resit, jestli se to dobre hraje, da se na to divat a je to zabava. Naprosto minoritni skupina bude resit jestli je to ciste neposkvrnene fantasy dle tolkienovskych zasad nebo totalne mimo fantasy.

Pokud to delas pro "posuky" (predem se jim vsem omlouvam, neni to mysleno ve zlem) co se pravidelne ucastni LARPu ci hodiny dokazi kazdodenne debatovat o tom jak Tolkien byl nejvetsi buh sveta, pripadne ze uz nikdy si nezahraji tak dobre Draci Doupe, jak s tou skupinou kamosu pred deseti leti, tak potom ti rikam, ze tvou hru si asi nikdo nezahraje, protoze tahle minoritni skupinka na ni pravdepodobne ani nenarazi a kdyz, tak jim tam stejne bude neco ohledne toho tveho fantasy vadit. Smile

MMO Conan melo presne svet dle conanovskych zasad, media to pred vydanim oslavovala, kultovni fanousci (to je presne ta minoritni skupina, ktera je sice nekdy na forech hodne slyset, ale presto je porad strasne mala, aby hru udrzela pri zivote, navic pri prvni neshode s jejich kultovnimi predstavami mizi a dava od toho ruce pryc) nadsene jasali. Hru sem hral a z toho co jsem postreh, tak nikoho vetsinou, jak dokonale presnej ten svet je, vubec nezajimalo. To, ze ovsem od lvl 40 jaksi nejsou zadne questy, neni tam co delat a jedinej zpusob jak dal pokracovat je tupe grindit moby (proste jen stojite v lokaci a kosite co se tam hejbe, aby nabehly expy) a v podstate chybi cely high end content, tak to resil naprosto kazdej, kdo se na ten lvl 40 a dal dostal. A to dost negativne a vsichni od hry odesli a dnes je to mrtve MMO.

Naproti tomu WoWko ma GNOMY!!!! OMG GNOMY!!! Very Happy Nic vic stupidnejsiho, infantilnejsiho a proste debilnejsiho Blizzard nemohl vymyslet. Zaryti WoWkari na to nadavaji, delaji si z toho legraci nebo gnomy bezbozne miluji, nejspis aby provokovali ty ostatni. Nicmene vetsina to neresi. Jestli je tam gnom, elf, clovek nebo trpaslik uz ani nesleduji, jake je lore Warcraftu zna jen hrstka hracu a tim myslim opravdu hrstku nekde na urovni pod jednou promile hracu. To co resi je, ze hra je zabavna, porad ji blizzard urdzuje, tak je tam stale challenge a tohle vede k mnoha druhotnym bodu, ktere vedou k tomu, ze u te hry lide stale po sesti letech jsou a bavi se.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Game Design Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna