eX1
Založen: 11. 04. 2010 Příspěvky: 132 Bydliště: Přerov
|
Zaslal: 11. únor 2011, 20:55:03 Předmět: Představení engine Frostbite 2.0 |
|
|
Švédské studio DICE se pochlubilo ve videu se svým novým enginem Frostbite 2.0. Podle vývojářů má být srovnatelný s Cryengine 3 nebo Unreal Engine 3. V podstatě má posunout hranici dnešních FPS. Nový Frostbite 2.0 bude plně využívat DirectX 11 a 64bitové procesory, s podporou DirectX 9 se můžeme nadobro rozloučit (pro Windows XP a nižší). Mezi hlavní novinky, které DICE zveřejnilo je použití "Tile-based deferred shading acceleration (stínování)" přes DirectCompute. Níže se můžete podívat na screen Deferred Shading o počtu tisíc světelných zdrojů.
Video: Frostbite 2 engine real-time radiosity
První verze Frostbite 1.0 se objevila v roce 2008. Tento engine byl poprvé využit pro hru Battlefield: Bad Company. Ukázalo se, že je velice kvalitní. Byl vybaven systémem HDR Audio, který zaručuje tu nejvyšší kvalitu zvuku při hraní. Novinkou bylo i ničení většiny objektů ve hře, které bylo aplikováno hlavně na stěny. Postupem času DICE svůj engine neustále vylepšovalo a v roce 2009 byla verze Frostbite 1.5 použita pro Battlefield 1943. Tato hra vyšla bohužel pouze pro konzole a PC verze byla zrušena. Vrchol dosáhlo DICE v roce 2010 se svým Battlefield: Bad Company 2. Hra vynikala svou dokonalou fyzikou. Pro její zpracování byl použit Destruction engine 2.0. K vylepšení došlo i u ničení objektů. Nedochází jen k ničení zdí, ale i celých budov. Byla zde i první podpora DirectX 11, šlo spíše o testování, proto ho nebylo možné maximálně využít. Naposledy byl Frostbite 1.5 použit v multiplayerové části hry Medal of Honor.
V roce 2011 chce DICE aplikovat pro své hry pouze Frostbite 2.0. Jako první je oznámena hra Battlefield 3. S plnou podporou DirectX 11 přijde plno novinek. Jak už jsem na začátku naznačil novinku přinesou nejen světla, ale i nová technologie HDR komprese textur, Compute Shader, lepší mozaikování charakteru a terénu. Vylepšení dosáhne opět i ničení objektů. Podle vývojářů bude možné ničit i prostředí. Například stromy, to jsme už mohli vidět právě v Crysis.
Kenny Magnusson, senior developer, specialista pro osvětlení a vizuální efekty ve studiu DICE \ Electronic Arts (EA) nám přiblíží vývoj této hry na konferenci GDC 2011 (28. února - 4. března).
Kenny Magnusson říká:
Na této konferenci předložíme podrobný přehled o nových osvětlovacích systémech pro Frostbite 2.0. Díky vývoji jsme schopni posouvat hranice dynamičnosti, osvětlení a destrukcí, pro Battlefield 3, které jste měli doposud vidět v předešlých titulech. To nám umožňuje posouvat hranice osvětlení v Battlefield 3.?
Diskuze bude vedena mezi programátory a technickými umělci, ale zasedání budou moci shlédnout i účastníci GDC. Kenny rovněž uvádí, že Frostbite 2.0 bude, bude daleko za hranicemi předchozích dílů Battlefield.
Na zasedáních se bude demonstrovat vykreslování, zejména osvětlení, a je velice pravděpodobné, že se dočkáme nějaké vizualizace nebo ukázky z BF3. Tyto ukázky si samozřejmě najdou i cestu na internet, takže je tu velká šance, že se dozvíme první informace ohledně BF3 a jeho prostředí. |
|