.[ ČeskéHry.cz ].
Kontrola herního nastavení pro multiplayer

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Sethiel



Založen: 18. 06. 2008
Příspěvky: 3

PříspěvekZaslal: 17. únor 2011, 14:19:18    Předmět: Kontrola herního nastavení pro multiplayer Odpovědět s citátem

Zdravím,

přemýšlel jsem teď o problému, který nevím, jak se v praxi řeší. Když několik lidí hraje nějakou hru po síti, tak hra používá spoustu lokálního nastavení a obsahu. Součástí jsou obvykle i různá pravidla hry, skripty a takové věci. Tak přemýšlím ... co zabrání člověku v tom, aby si u sebe lokálně změnil pravidla a ve hře tak podváděl?

Pokud jde o nějaké zpakované soubory, tam se možná dá vymyslet nějaké šifrování nebo něco podobného. Ale třeba v opensource hrách, když je známý kód hry, algoritmus šifrování a všechno, to nemůže fungovat. Navíc hry často obsahují přímo nijak nebalené skripty, které pro nějaké podvádění stačí jen přepsat.

Napadá mě nějaký systém kontrolních součtů, ale ani to nemůže fungovat, pokud je známo, jak a z čeho se které součty dělají.

Existuje nějaké elegantní řešení?
_________________
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 17. únor 2011, 15:45:12    Předmět: Odpovědět s citátem

Napadlo mě challenge-response schéma, kdy se server zeptá na obsah konkrétního náhodně vybraného souboru (a případně jako optimalizaci jen konkrétní části), klient odpoví a server si zkontroluje, jestli to odpovídá jeho verzi. Samozřejmě útočník si může nechat původní verzi a tyto požadavky řešit pomocí záložní kopie. Takže rychlá úvaha mi říká, že to kontrolovat nejde Smile

Jinak se běžně používá kontrola dat od klientů, jestli nechodí moc rychle apod.
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Vilem Otte



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora

PříspěvekZaslal: 17. únor 2011, 16:50:20    Předmět: Odpovědět s citátem

Já jsem používál hash herního nastavení (pozn. game-rules nastavení, nikoliv grafiky, apod.), pokud se lišilo, vyhodil jsem chybu rozdílné verze hry a nešlo se připojit na server - je to jedna z možností.

Další je porovnávání hodnot při připojení (vše se odešle na server, který to kontroluje).

Samozřejmě teoreticky to obejít lze, jako vše - pak vždycky platí legitimní BANování podvádějících uživatelů; jen je musí člověk právně ošetřit.

EDIT: Elegantní řešení by bylo dodávat soubor pravidel přímo od serveru až při připojení, samozřejmě také to jde obejít, ale je to značně těžší!
_________________
Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 17. únor 2011, 21:59:27    Předmět: Odpovědět s citátem

No, pokud je server duveryhodny, tak bych to asi resil tak, ze herni pravidla bude resit server.
Jako v pripade Source enginu, tam klient posle serveru jen vstupy od uzivatele a ten uz resi zbytek.
Tady je to jeste vylepseny tak, ze klient sice taky zna herni pravidla a resi reakce na vstupy (kvuli latenci serveru).
Ale posledni slovo ma vzdycky server.
Napr.: Klient detekuje zasah protihrace a okamzite vygeneruje odezvu, ale zaroven posle udaje o strelbe serveru a ten pripadne potvrdi nebo zamitne zasah.
Kdyz zasah server zamitne, tak klient sice vidi zasah, ale protihraci neubere zadny zivot.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Al



Založen: 23. 10. 2007
Příspěvky: 196

PříspěvekZaslal: 17. únor 2011, 22:59:19    Předmět: Odpovědět s citátem

Jak píše Deluxe. Určitě. Jinak si to ani neumím představit. Takhle se to přece dělalo vždycky. Třeba Doom 1. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sulthan



Založen: 24. 10. 2007
Příspěvky: 104

PříspěvekZaslal: 20. únor 2011, 21:07:27    Předmět: Odpovědět s citátem

Urcite se musi vetsina veci resit na serveru, ale stejne jsou ruzne moznosti jak podvadet. Napriklad v mapovych souborech vymazat nektere prvky, takze nepratele budou vic videt (tj. napr. vymazat listi stromu a keru). Druha vec jsou ruzni aimboti.
Server musi tedy obcas kontrolovat i hashe souboru...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna