Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
fisher55
Založen: 29. 03. 2010 Příspěvky: 8
|
Zaslal: 8. květen 2011, 20:48:58 Předmět: Multiplatformost pro Desktop a Smartphone |
|
|
Ahoj,
budu ted delat na jednom vetsim projektu a zajimali by me vase nazory.
Presneji budu delat obecnejsi 2d hru (spise stylu plosinovka, proste pohled ze strany) a mozna bych si udelal i vlastni game engine.
Akorat jsem se jeste nerozhodl jaky jazyk pouziji a pripadne jake knihovny. A chtel bych, aby byla hra, co nejvice multiplatformni (desktop a smartphony). Bohuzel s tou druhou kategorii nemam vubec zkusenosti.
(Samozrejme asi kazdy system na smartphone ma jine api, takze nejake zmeny v game engine budou pro danou platformu.)
Takze moje aktulalni smysleni vypada si takto:
- C# s XNA: Windows, Xbox, Windows Phone 7. Jak je na tom s dalsimy systemy (predevsim Android a iPhone)?
- C++: Platformy: Windows a Linux jsou jasne. Bohuzel nemam osobni zkusenost s dalsimi.
Jak je na tom ciste C++ na Androidu? Mohou tam byt takove aplikace? Nebo jak to funguje? (Jak funguje grafika na Android? OpenGL?)
Co na iPhone? Jak se hodne lisi od Objective C?
Co na Windows Phone 7?
Toto jsou ted moje hlavni problemy. Za jakekoliv odpovedi budu vdecny. (S vyvojem aplikace na telefony nemam zadne prakticke zkusenosti.) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
nou

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1050
|
Zaslal: 8. květen 2011, 21:04:41 Předmět: |
|
|
no android iPhone sa na grafiku pouziva OpenGL ES. popripade nejaky nativny 2D kresliaci framework ako je v iPhone Quartz.
na iPhone je prakticky cisto Objective-C co je podobne ako C++ ciste C na ktore je nalepena objektova nadstavba. mozna vyhoda vyhoda oproti C++ je ze sa tam nesnazily narubovat objektove vlastnosti na existujuce konstrukcie jazyka ale vytvorily nove. na druhu stranu je C++ mocnejsi jazyk. existuje moznost vyvoju v C++ clovek ale aj tak potom musi spravit interface v ObjC systemovym veciam.
android pouziva javu. existuje kit na vyvoj v C++ ale zase treba robit interface do javy.
a ked clovek vie objektovo programovat tak mu prechod medzi javou, c++ a objC nemal robit tazkosti kedze maju rovnake zaklady.
inak na ObjC sa da dost rychlo zvyknut kedze je to podobne ako C++ nadstavba nad C. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 8. květen 2011, 21:16:34 Předmět: |
|
|
Mezi GNU kompilátory a v MinGW je všude Objective C překladač. Tzn. můžeš vyvíjet v tom. Pak ti to pojede na widlích, linuxu, macu i iphonu. Samozřejmě taky záleží na použitém frameworku. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
sulthan

Založen: 24. 10. 2007 Příspěvky: 104
|
Zaslal: 9. květen 2011, 01:19:13 Předmět: |
|
|
Android - aplikacky jsou postavene na jave, s 2D grafikou se pracuje velmi jednoduse. Problem je, ze je neskutecne pomala. Doporucuji rozhodne pouzit OpenGL ES. Tam jsou pak dve moznosti - bud pomoci javoveho API, coz pri vetsich projektech rozhodne nedoporucuji a nebo javu propojit s nativnim kodem (je na to spousta tutorialu). Pak vetsinu kodu opet pises jen v C/C++ a mas tam jen lehkou javovou vrstvu. Pozor na to, ze OpenGL ES verze 2.0 je podporovana tusim az do verze OS 2.1, cili pro nizsi verze OS je nutne pouzivat nizsi verzi OpenGL.
iPhone - nevyhnes se male vrstve, ktera musi byt obj-c, jinak zbytek muze byt klidne obj-c/c++/pure-c. Obvykle se uz predpoklada OpenGL ES 2.0. Stejne jako na androidu, pokud chces pouzit 2D kreslici framework, priprav se, ze je o hodne pomalejsi nez pres OpenGL.
Bada - cela zalozena na C++, taktez ma OpenGL ES.
Winy - bohuzel neznam. Jen vim, ze se pomerne dost diskutuje, ze na WP 7 nelze mit nativni kod.
V jine diskuzi jsme tu resili, ze uz existuji abstraktni reseni. Viz platforma Airplay, ktera je urcena hlavne pro hry. Kdyz v ni se napise aplikace, lze udelat buildy pro kupu ruznych smartphonu. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 9. květen 2011, 09:33:53 Předmět: |
|
|
sulthan napsal: |
Winy - bohuzel neznam. Jen vim, ze se pomerne dost diskutuje, ze na WP 7 nelze mit nativni kod. |
ano nelze  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 9. květen 2011, 14:34:40 Předmět: |
|
|
Což možná nebude takový problém. Až lidi zjistí, že pro to skoro nikdo nedělá aplikace, tak to nebudou kupovat a tímto OS vybavené telefony se přestanou prodávat . _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 9. květen 2011, 15:12:02 Předmět: |
|
|
Podle mě většina lidí ani jiné aplikace než ty defaultní potřebovat nebude. A těch pár geeků můžou oželet... _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 9. květen 2011, 15:25:56 Předmět: |
|
|
To se týká ale všech platforem. Tak to upřesním - z těch, co si WP7 zařízení koupí s cílem také kupovat aplikace, jich většina po zklamání přejde na jinou platformu. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
tomasslavicek

Založen: 01. 12. 2007 Příspěvky: 49
|
Zaslal: 10. květen 2011, 16:17:14 Předmět: |
|
|
No, uvidíme, co si řekneme za rok Nekompatibilita, kterou MS tlačí, mě taky štve, na druhou stranu se v Silverlightu vyvíjí docela pěkně a jednoduše, v XNA se dá taky psát dobře. Microsoft se bude hodně snažit ty telefony protlačovat, hlavně s příchodem manga (aktualizace koncem roku), viz "odkoupení" Nokie apod. Vůbec bych nebyl skeptický, XNA/WP7 jako herní platformě hodně věřím. Zatím je v Marketplace tak 30 pěkných her, jejich cenová hladina je oproti konkurenci nastavená výš (1USD vs. 4USD), aplikace se zatím pořádně krást nedají. Podle mě na nich nezávislý vývojář bude mít šanci vydělat Ale uvidíme. S Xboxem/Kinectem taky sklízí úspěch. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
sulthan

Založen: 24. 10. 2007 Příspěvky: 104
|
Zaslal: 11. květen 2011, 16:02:31 Předmět: |
|
|
Coz o to, na Androidech i iPhonech se taky moc hezky programuje. Diky bohu jsme se konecne zbavili mobilnich platforem, kvuli kterym vyvojari busili hlavou do zdi.
Ale zakazani nativniho kodu je obrovske omezeni. Uz jenom kvuli tomu, ze vyvojari chteji prenaset kod z jedne smartphone platformy na druhou s minimalnim usilim (tj. aby to nestalo moc penizku). Windows se tak IMHO likviduje, kdyz nuti uzivatele, aby kod hry od zakladu prepsali. To muze fungovat jen v pripade, kdy uz maji velky podil na trhu a vyvojari vi, ze portace se jim zaplati. Pokud se pohybuji v radech jednotek procent, nikdo se s vyvojem pro ne s*at nebude. Prvni na rade bude vzdycky iphone, ktery nese penize.
To je ovsem muj osobni nazor, vse ukaze nasledujici rok. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 12. květen 2011, 23:46:31 Předmět: |
|
|
rezna napsal: |
sulthan napsal: |
Winy - bohuzel neznam. Jen vim, ze se pomerne dost diskutuje, ze na WP 7 nelze mit nativni kod. |
ano nelze  |
To nie je pravda. Poznam ludi, co pisu kod pre WP7 v nativnom C++/DX.
Pravda, bezny plebs to nie je, ale nativny C++ kod na WP7 ide  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mnemonic

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 93
|
Zaslal: 13. květen 2011, 06:53:53 Předmět: |
|
|
VladR napsal: |
Pravda, bezny plebs to nie je, ale nativny C++ kod na WP7 ide  |
Což je totéž, jako kdyby to nešlo. WP7 = dead |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 13. květen 2011, 15:44:37 Předmět: |
|
|
Mnemonic napsal: |
VladR napsal: |
Pravda, bezny plebs to nie je, ale nativny C++ kod na WP7 ide  |
Což je totéž, jako kdyby to nešlo. WP7 = dead |
S prvou vetou suhlasim.
S druhou zasadne nie  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mnemonic

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 93
|
Zaslal: 13. květen 2011, 16:42:33 Předmět: |
|
|
Ja vim. Ale jsem toho nazoru, ze na MS je treba v tomhle smeru vyvijet tlak, proto nevynecham zadnou prilezitost si rejpnout
Jinak tady zajimavej clanecek castecne k tematu: The Ballmer Days Are Over |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Flash

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1379 Bydliště: Nigga Land
|
Zaslal: 13. květen 2011, 18:16:45 Předmět: |
|
|
Otazka je, jestli ten tlak rejpanim tu na foru je dostatecny
Navrhuju sjednotit se a jit pred ceskou pobocku MS hromadne protestovat (teda zalezi za co protestovat, ze Pro zasadni veci by to samozrejme chtelo pojmout globalne. Ale mne by stacilo, kdyby CZ MS umoznil submit na store, pripadne byl schopen tam dostat alespon zajimave CZ projekty) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|