.[ ČeskéHry.cz ].
Multiplatformost pro Desktop a Smartphone
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
fisher55



Založen: 29. 03. 2010
Příspěvky: 8

PříspěvekZaslal: 8. květen 2011, 20:48:58    Předmět: Multiplatformost pro Desktop a Smartphone Odpovědět s citátem

Ahoj,

budu ted delat na jednom vetsim projektu a zajimali by me vase nazory.
Presneji budu delat obecnejsi 2d hru (spise stylu plosinovka, proste pohled ze strany) a mozna bych si udelal i vlastni game engine.

Akorat jsem se jeste nerozhodl jaky jazyk pouziji a pripadne jake knihovny. A chtel bych, aby byla hra, co nejvice multiplatformni (desktop a smartphony). Bohuzel s tou druhou kategorii nemam vubec zkusenosti.
(Samozrejme asi kazdy system na smartphone ma jine api, takze nejake zmeny v game engine budou pro danou platformu.)

Takze moje aktulalni smysleni vypada si takto:
- C# s XNA: Windows, Xbox, Windows Phone 7. Jak je na tom s dalsimy systemy (predevsim Android a iPhone)?
- C++: Platformy: Windows a Linux jsou jasne. Bohuzel nemam osobni zkusenost s dalsimi.
Jak je na tom ciste C++ na Androidu? Mohou tam byt takove aplikace? Nebo jak to funguje? (Jak funguje grafika na Android? OpenGL?)
Co na iPhone? Jak se hodne lisi od Objective C?
Co na Windows Phone 7?

Toto jsou ted moje hlavni problemy. Za jakekoliv odpovedi budu vdecny. (S vyvojem aplikace na telefony nemam zadne prakticke zkusenosti.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 8. květen 2011, 21:04:41    Předmět: Odpovědět s citátem

no android iPhone sa na grafiku pouziva OpenGL ES. popripade nejaky nativny 2D kresliaci framework ako je v iPhone Quartz.

na iPhone je prakticky cisto Objective-C co je podobne ako C++ ciste C na ktore je nalepena objektova nadstavba. mozna vyhoda vyhoda oproti C++ je ze sa tam nesnazily narubovat objektove vlastnosti na existujuce konstrukcie jazyka ale vytvorily nove. na druhu stranu je C++ mocnejsi jazyk. existuje moznost vyvoju v C++ clovek ale aj tak potom musi spravit interface v ObjC systemovym veciam.

android pouziva javu. existuje kit na vyvoj v C++ ale zase treba robit interface do javy.

a ked clovek vie objektovo programovat tak mu prechod medzi javou, c++ a objC nemal robit tazkosti kedze maju rovnake zaklady.

inak na ObjC sa da dost rychlo zvyknut kedze je to podobne ako C++ nadstavba nad C.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 8. květen 2011, 21:16:34    Předmět: Odpovědět s citátem

Mezi GNU kompilátory a v MinGW je všude Objective C překladač. Tzn. můžeš vyvíjet v tom. Pak ti to pojede na widlích, linuxu, macu i iphonu. Samozřejmě taky záleží na použitém frameworku.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
sulthan



Založen: 24. 10. 2007
Příspěvky: 104

PříspěvekZaslal: 9. květen 2011, 01:19:13    Předmět: Odpovědět s citátem

Android - aplikacky jsou postavene na jave, s 2D grafikou se pracuje velmi jednoduse. Problem je, ze je neskutecne pomala. Doporucuji rozhodne pouzit OpenGL ES. Tam jsou pak dve moznosti - bud pomoci javoveho API, coz pri vetsich projektech rozhodne nedoporucuji a nebo javu propojit s nativnim kodem (je na to spousta tutorialu). Pak vetsinu kodu opet pises jen v C/C++ a mas tam jen lehkou javovou vrstvu. Pozor na to, ze OpenGL ES verze 2.0 je podporovana tusim az do verze OS 2.1, cili pro nizsi verze OS je nutne pouzivat nizsi verzi OpenGL.

iPhone - nevyhnes se male vrstve, ktera musi byt obj-c, jinak zbytek muze byt klidne obj-c/c++/pure-c. Obvykle se uz predpoklada OpenGL ES 2.0. Stejne jako na androidu, pokud chces pouzit 2D kreslici framework, priprav se, ze je o hodne pomalejsi nez pres OpenGL.

Bada - cela zalozena na C++, taktez ma OpenGL ES.

Winy - bohuzel neznam. Jen vim, ze se pomerne dost diskutuje, ze na WP 7 nelze mit nativni kod.

V jine diskuzi jsme tu resili, ze uz existuji abstraktni reseni. Viz platforma Airplay, ktera je urcena hlavne pro hry. Kdyz v ni se napise aplikace, lze udelat buildy pro kupu ruznych smartphonu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 9. květen 2011, 09:33:53    Předmět: Odpovědět s citátem

sulthan napsal:
Winy - bohuzel neznam. Jen vim, ze se pomerne dost diskutuje, ze na WP 7 nelze mit nativni kod.


ano nelze Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 9. květen 2011, 14:34:40    Předmět: Odpovědět s citátem

Což možná nebude takový problém. Až lidi zjistí, že pro to skoro nikdo nedělá aplikace, tak to nebudou kupovat a tímto OS vybavené telefony se přestanou prodávat Wink.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 9. květen 2011, 15:12:02    Předmět: Odpovědět s citátem

Podle mě většina lidí ani jiné aplikace než ty defaultní potřebovat nebude. A těch pár geeků můžou oželet...
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 9. květen 2011, 15:25:56    Předmět: Odpovědět s citátem

To se týká ale všech platforem. Tak to upřesním - z těch, co si WP7 zařízení koupí s cílem také kupovat aplikace, jich většina po zklamání přejde na jinou platformu.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasslavicek



Založen: 01. 12. 2007
Příspěvky: 49

PříspěvekZaslal: 10. květen 2011, 16:17:14    Předmět: Odpovědět s citátem

No, uvidíme, co si řekneme za rok Smile Nekompatibilita, kterou MS tlačí, mě taky štve, na druhou stranu se v Silverlightu vyvíjí docela pěkně a jednoduše, v XNA se dá taky psát dobře. Microsoft se bude hodně snažit ty telefony protlačovat, hlavně s příchodem manga (aktualizace koncem roku), viz "odkoupení" Nokie apod. Vůbec bych nebyl skeptický, XNA/WP7 jako herní platformě hodně věřím. Zatím je v Marketplace tak 30 pěkných her, jejich cenová hladina je oproti konkurenci nastavená výš (1USD vs. 4USD), aplikace se zatím pořádně krást nedají. Podle mě na nich nezávislý vývojář bude mít šanci vydělat Smile Ale uvidíme. S Xboxem/Kinectem taky sklízí úspěch.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sulthan



Založen: 24. 10. 2007
Příspěvky: 104

PříspěvekZaslal: 11. květen 2011, 16:02:31    Předmět: Odpovědět s citátem

Coz o to, na Androidech i iPhonech se taky moc hezky programuje. Diky bohu jsme se konecne zbavili mobilnich platforem, kvuli kterym vyvojari busili hlavou do zdi.
Ale zakazani nativniho kodu je obrovske omezeni. Uz jenom kvuli tomu, ze vyvojari chteji prenaset kod z jedne smartphone platformy na druhou s minimalnim usilim (tj. aby to nestalo moc penizku). Windows se tak IMHO likviduje, kdyz nuti uzivatele, aby kod hry od zakladu prepsali. To muze fungovat jen v pripade, kdy uz maji velky podil na trhu a vyvojari vi, ze portace se jim zaplati. Pokud se pohybuji v radech jednotek procent, nikdo se s vyvojem pro ne s*at nebude. Prvni na rade bude vzdycky iphone, ktery nese penize.
To je ovsem muj osobni nazor, vse ukaze nasledujici rok.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 12. květen 2011, 23:46:31    Předmět: Odpovědět s citátem

rezna napsal:
sulthan napsal:
Winy - bohuzel neznam. Jen vim, ze se pomerne dost diskutuje, ze na WP 7 nelze mit nativni kod.


ano nelze Sad
To nie je pravda. Poznam ludi, co pisu kod pre WP7 v nativnom C++/DX.

Pravda, bezny plebs to nie je, ale nativny C++ kod na WP7 ide Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mnemonic



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 93

PříspěvekZaslal: 13. květen 2011, 06:53:53    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR napsal:
Pravda, bezny plebs to nie je, ale nativny C++ kod na WP7 ide Smile

Což je totéž, jako kdyby to nešlo. WP7 = dead
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 13. květen 2011, 15:44:37    Předmět: Odpovědět s citátem

Mnemonic napsal:
VladR napsal:
Pravda, bezny plebs to nie je, ale nativny C++ kod na WP7 ide Smile

Což je totéž, jako kdyby to nešlo. WP7 = dead
S prvou vetou suhlasim.
S druhou zasadne nie Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mnemonic



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 93

PříspěvekZaslal: 13. květen 2011, 16:42:33    Předmět: Odpovědět s citátem

Ja vim. Ale jsem toho nazoru, ze na MS je treba v tomhle smeru vyvijet tlak, proto nevynecham zadnou prilezitost si rejpnout Smile
Jinak tady zajimavej clanecek castecne k tematu: The Ballmer Days Are Over
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Flash



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1379
Bydliště: Nigga Land

PříspěvekZaslal: 13. květen 2011, 18:16:45    Předmět: Odpovědět s citátem

Otazka je, jestli ten tlak rejpanim tu na foru je dostatecny Smile

Navrhuju sjednotit se a jit pred ceskou pobocku MS hromadne protestovat Very Happy (teda zalezi za co protestovat, ze Smile Pro zasadni veci by to samozrejme chtelo pojmout globalne. Ale mne by stacilo, kdyby CZ MS umoznil submit na store, pripadne byl schopen tam dostat alespon zajimave CZ projekty)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna