Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 28. červen 2011, 20:32:58 Předmět: |
|
|
No on je také rozdíl mezi AAA titulem v roce 2011 a v roce kdy se nejvíce chytlo PSX...já si nemohu pomoct, ale kam se na staré PSX hry hrabe většina moderních her...grafika je jen pozlátko, která po čase stejně omrzí...
Asi tak, rád bych aby to bylo co nejlepší, ale ne po stránce technologií, pro mě je strašně důležitý obsah hry a konzistence ve všech směrech.
Pro mě asi největším příkladem konzistence jsou hry jako Crash Bandicoot, Jak and Daxter, Torchlight, hry od Blizzardu, apod.
Teď je důležité, abych dal dohromady nějaké pilířové gameplay prvky, pořádně domyslel příběh a začal designovat svět. Vše co jsem vyjmenoval spolu bohužel neodvratně souvisí, takže po většinu času budu muset dělat vše najednou...
Poslední dobou se mi začala vracet jakási chuť do vývoje, kterou jsem málem ztratil během let na střední škole... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 28. červen 2011, 20:39:02 Předmět: |
|
|
To Flash:
Dík, moc mě těší, že se to někomu líbí...
Jinak, dělám na tom sám. Držím se takového hesla, že co si neudělám sám, to nemám. Je pravda, že jsem uvažoval nad takovou možností, že bych do sestavení příběhu zapojil lidi z tohoto fóra, ale pak jsem to zavrhl, protože by to pro Vás nebylo žádné překvapení.
Na programování stačím sám, grafiku a animace jsem schopen také udělat, už se tím přeci jenom zabývám nějaký pátek... ani vlastní hudba pro mě není problémem... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
perry
Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 28. červen 2011, 21:05:33 Předmět: |
|
|
Tak to klobouk dolu a držím palce ať to sám zvládneš Taky razím heslo, co si člověk neudělá sám to nemá a tak vím, že to je děsná práce _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
igor
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 196
|
Zaslal: 28. červen 2011, 21:35:26 Předmět: |
|
|
Zatím to vypadá super a je mi sympatický ten přístup, který tady prezentuješ (konzistence, jak víš co nebudeš řešit atd). Akorát se bojím, že přece jen pro jednoho člověka to vše možná nebude zvladatelné (záleží podle rozsahu hry, to mi zatím není jasné), tím se ale asi není třeba zatím trápit. (Jo a SLERP na animace je nejspíše zbytečnost, ale když už to tam je... ) |
|
Návrat nahoru |
|
|
micky
Založen: 28. 02. 2008 Příspěvky: 348 Bydliště: Plzeň, Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 28. červen 2011, 21:56:58 Předmět: |
|
|
Jsem tu na fóru už hodně dlouho a za tu dobu jsem stačil oznámit nespočetně započatých prací na projektech, vždy neúspěšně. Vždy jsem si vzal příliš velké sousto, které jsem nebyl schopen spolknout...neměl jsem potřebné znalosti, zkušenosti...
Nyní si myslím, že jsem na tom o poznání lépe... Už jsem si několikrát namlátil, takže mám na čem stavět. Vím jak by ta má hra měla vypadat a rovněž vím, jak by vypadat neměla a jak vypadat nebude...
Hodně jsem se toho za ta léta také naučil...
Strašně mi také pomohlo video od Blizzardů k jejich 20. výročí...přesně tak jako oni, chci vyvíjet hry já, koukněte se na to a pochopíte... koukněte zde.
Také mi dost pomáhá Poky, který mě (nejspíše nevědomky) stále postrkává kupředu... No my se vlastně postrkáváme navzájem...
Děkuji všem za držení pěstí, za přání pevných nervů, budu je potřebovat. Já vytrvám...dal jsem si slib, že za svůj život vydám alespoň jednu pořádnou hru...a hodlám to dodržet...
PS: Teď asi nebudu moc updatovat, protože se potřebuji učit, ale až to budu mít vše za sebou, tak slibuji, že budu dělat na projektu jak mourovatej. _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1552
|
Zaslal: 29. červen 2011, 09:11:53 Předmět: |
|
|
Přemýšlíš i o procedurálním generování nějakého obsahu, např. organických modelů? Přece jen to může být z hlediska tvorby zajímavější než dříčský perfekcionistický přístup dělat všechno ručně. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 29. červen 2011, 10:26:34 Předmět: |
|
|
Přemýšlel, ale nakonec jsem se rozhodl pro "perfekcionistický dříčský přístup". _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 29. červen 2011, 15:34:39 Předmět: |
|
|
Abych pravdu řekl, spíš jsem uvažoval nad procedurálním generováním herních situací (tzn. aby se nějakým logickým způsobem "měnil" obsah hry). Např. při prvním hraní se na začátku hry porouchá třeba vrtule u větrné elektrárny a kondenzátor začne ztrácet kapacitu, napodruhé spuštění hry od začátku se třeba silnou vychřicí zpřtrhají kabely a do třetice, co já vím, praskne řemen u převodního mechanismu...třeba...
A samozřejmně by se to kombinovalo...
Ale spíš to vidím jako slepou uličku... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 29. červen 2011, 17:25:02 Předmět: |
|
|
VODA napsal: |
To VladR:
Neuraž se, ale do tohoto subsystému nenapíši už ani čárku. Už tak jsem si s tím hrál dlouho.
Stejně si myslím, že když se mi povede podchytit hratelnost, tak vám budou nějaké animace úplně ukradené...a navíc, ty přechody jsou hladké, takže to nepůsobí jako pěst na oko... |
To si myslis TERAZ. Ale dam ruku do ohna, ze ti to zacne o pol roka vadit
Preto som aj napisal, ze az budes mat cas a chut. To, ze TERAZ na to nemas chut, vobec neznamena, ze sa to nezmeni o mesiac.
Z vsetkych tvojich predoslych projektov srsi chut vylepsovat prvky enginu, nie pracovat na samotnej hre. Ako som uz mnohokrat postol - ty si skor engine coder, nez gameplay coder a s tym proste nenarobis nic |
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 29. červen 2011, 17:32:29 Předmět: |
|
|
Rexistens napsal: |
nech to tak, vypada to super...navic myslim ze nemas ambici z toho delat AAA titul, ze? |
Toto bolo uplne od veci. Tusis, co taky next-gen animacny system (napr. pri Uncharted alebo PrinceOfPersia) obnasa ? Tento "fix", o ktorom hovorime je mozno tak 0.01% z toho celeho. .
Presne si spominam, ze ked som ten fiximplementoval ja, tak mi to trvalo cca 2 dni to vyladit tak, aby vsetko ostatne slapaloako nedotknute - ale vysledok stoji za to - pretoze aj ked nemas dotycnu animaciu, posobi to tak, ako keby si ju mal (v 75% pripadov - mimo hranicnych, kedy by sa ziadalo mat separatnu subanimaciu).
Ad next-gen ani.system : 1 kus cloveka by taky behavioralny animacny system (s plynulym blendovanim medzi viacerym ianimaciami sucasne) kodil aspon rok. A samozrejme, potrebujes na to kvantum rucne spravenych assetov (tie su sice dnes jednoducho kupitelne, ale aj tak je abnormalne kvantum roboty na 1 subkomponent). |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 29. červen 2011, 17:50:33 Předmět: |
|
|
Tuším co obnáší next-gen, ale já next-gen hry nedělám... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rexistens
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 62 Bydliště: kousek od Zlina a nekdy Brno
|
Zaslal: 29. červen 2011, 18:10:47 Předmět: |
|
|
VladR: dlouho jsem na C-H nebyl a uplne zapomel, ze ty mas tu tendenci neustale vsechny poucovat;)
Mne prijde ze to vypada dobre, a rozhodne kdyz bude blby pribeh a hratelnost, tak to nejaky bezchybný prechod animaci nezachrani... viz. Hydrophobia hra se super grafikou(a snad lepsi vodou nez v realu) ale hrat je to utrpeni.. _________________ Osobní stránky a portfolio
Stránky BlueA www.bluea.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hunter
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 29. červen 2011, 18:20:14 Předmět: |
|
|
Líbí se mi to vzhledově. Líbí se mi i to, že jsi uzavřel příběh do miniaturního světa (trochu mi to připomíná zmenšený Beyond Good and Evil nebo Last Exile).
"Grafických efektů" bych se nebál, i když se inspiruješ grafikou z PSX, tak když se podíváš třeba na ICO nebo Shadow of colosssus (dvě bezpochyby nádherné hry), tak je tam různých vychytávek docela dost.
Myslím že dodělat postavy pro tebe nebude problém, ani svět asi ne (pokud uvažuješ opravdu o malém rozsahu), možné úskalí vidím v tom, jak takový malý svět zaplnit několikahodinovým game-playem (pochopitelně to _jde_, ale nevím, jestli se ti to podaří).
A samozřejmě největší "strach" mám o to, že tě zase za měsíc zaujme něco jiného a tento projekt ukončíš a začneš další. Nicméně i v projektech, které postupně začínáš a ukončuješ vidím jistou kontinuitu, takže to asi není zas tak špatně. _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 29. červen 2011, 18:44:19 Předmět: |
|
|
To Hunter:
Hezky jsi to shrnul. A hlavně pravdivě...
Ale chtěl bych se trochu bránit, projekty jsem začínal a ukončoval z důvodu chybějících zkušeností, znalostí a nebo jsem se prostě jenom lekl, že to nezvládnu...a snažil se vymyslet něco, co bych zvládl...nakonec se ukázalo, že ať si vymyslím cokoliv, tak je tam vždy tuna kopání, naštěstí, přes tu jsem se už (snad) zdárně dostal...
ICO i SoC jsou perfektní, ale pokud já vím, tak jsou na PS2, pan emulátor to párkrát emulátoroval...
Rexistens napsal: |
a rozhodne kdyz bude blby pribeh a hratelnost, tak to nejaky bezchybný prechod animaci nezachrani... viz. Hydrophobia hra se super grafikou(a snad lepsi vodou nez v realu) ale hrat je to utrpeni.. |
Také si myslím... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
|