.[ ČeskéHry.cz ].
Sollertia
Jdi na stránku 1, 2, 3 ... 102, 103, 104  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Inkubátor
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1692
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 19. červen 2011, 19:41:03    Předmět: Sollertia Odpovědět s citátem

Ahoj Lidi.

Říkal jsem si, že jsem se tu dlouho nezmínil o svém projektu. A jelikož jsem dodělal ty nejpodstatnější věci pro běh hry samotné (navigační meshe, kolizní geometrie, apod.), tak jsem se aktivně pustil do vývoje hry samotné. Jsem ve fázi, kdy začínám navrhovat herní mechaniky, jednotlivé levely a situace, pracuji na příběhu a prostředí...

Rád bych také trochu poodhalil o čem ta hra vlastně bude a jak by se měla hrát.
Už dlouho jsem si pohrával s nápadem MacGyverovité hry a vzhledem k tomu, že nám vývojáři neustále servírují hry, kde po většinu doby musíte jen likvidovat nepřátelé, tak by neuškodilo trochu změny. To znamená, že většinu hry by měl hráč trávit řešením jednodušších hádanek, ale narozdíl od klasických point and click adventur by tato hra neměla postrádat akční prvek jako například v Diablu. Představte si Diablo, kde nepřítele musíte porazit pouze svým intelektem.
Od toho jméno Sollertia, což latinsky znamená Vynalézavost.

Hra by se měla odehrávat v post-apocalyptickém světě, kde se hráč vtělí do hlavní hrdinky jménem Zoja (našel jsem to ve Slovenském kalendáři a v Řečtině to znamená život, což se příhodně hodí právě do této hry).
Vizuálně by měl být tento svět kombinací světů ze hry Enslaved a Fallout, některé části budou hrát barvami, květinami, jiné budou ponuré a bez života.
Ze začátku by měl hráč plnit úkoly související s fungováním osady, ze které pochází a postupně by se hráč měl seznamovat s herním světem a odkrývat tajemství, která povedou k porozumění, co se vlastně na Zemi stalo.

Pro představu přikládám malinký plakátek (pozadí jsem si vypůjčil z konceptů pro Enslaved, abych vystihl trochu atmosféru, je to jen pro ukázku... snad tím neporušuji autorské právo...).


Kdo sleduje mé stránky, mohl si všimnout několika updatů a pár nových obrázků.
Zde ještě hlavní postava z různých úhlů.




Až dodělám pár konceptů levelů, určitě je zde ukáži...

PS: Další vývojařský deníček by měl obsahovat malý funkční level na vyzkoušení pár herních mechanik, ale k tomu se dostanu až o prázdninách...
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...


Naposledy upravil VODA dne 24. březen 2015, 11:10:24, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1692
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 20. červen 2011, 18:55:15    Předmět: Odpovědět s citátem

Jelikož bych rád vykompenzoval dlouhou dobu mlčení, povím Vám dále, něco o prostředí, ve kterém Zoja žije.

Osada

Zoja pochází z osady, umístěné na malém ostrůvku. Lidé se zde živý lovem ryb a jiných mořských plodů. Osada si vyrábí elektřinu pomocí malých větrných elektráren, které dokáží vyrobit dostatek energie pro každodenní potřeby všech lidí.
Osada je rozdělena na tři části. V první, nejníže položené části se nacházejí obytné buňky. Důležitou součástí je přívod vody a filr, který mění slanou vodu na sladkou. V druhé části se nacházejí masivní kondenzátory, které akumulují vyrobenou energii a dodávají jí do každého příbytku. V této části je také skladiště nářadí a různých materiálů. Ve třetí části, která je umístěna na nejvyšším místě ostrůvku, jsou umístěny generátory energie. Díky příhodným mořským proudům se o turbíny generátorů opírá téměř konstantní větrná síla.
Čas od času se ale něco porouchá a je třeba nefunkční součástky vyměnit nebo opravit. Ve vesnici je několik dobrých mechaniků. Zoja patří mezi ty nejbystřejší a dokáže si poradit se skoro každým přístrojem.

Hra by měla začínat poroucháním některé z části elektrického okruhu. Pro vesničany má tato porucha zásadní důležitost. Zoja musí nejprve zjisit co se porouchalo a podle toho shánět materiál na opravu. Hráč bude po čase donucen opustit osadu a vydat se hledat materiál na pevninu poblíž ostrova, kde se začne odvíjet hlubší příběh... ale o tom až někdy příště.

Svět

Svět se hodně změnil. Některé živočišné druhy vymřely a prázdné místo zaplnili jiní tvorové. Například v písečných oblastech se daří obřím všežravým červům, v mořích se objevilo nespočet nových druhů ryb, jen rackové jsou pořád stejní...
Opuštěná města se bez činnosti lidí opět zazelenala. Stromy prorazily poničené chodníky, popínavé rotliny obalily většinu budov, naměstí se pokryla trávou a květinami. Některé ulice byly zaplaveny a vytvořily nová koryta řek.
Ve městech ale cosi číhá. Něco čeho se všichni živí bojí...
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Poky



Založen: 29. 06. 2009
Příspěvky: 182
Bydliště: Písek / Plzeň

PříspěvekZaslal: 20. červen 2011, 19:25:55    Předmět: Odpovědět s citátem

Vypadá to zajímavě. Tohle si určitě s chutí zahraju, takže to koukej dodělat!!! Twisted Evil Very Happy Držim palce ať to vyjde!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1692
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 21. červen 2011, 20:13:19    Předmět: Odpovědět s citátem

Takže další dávka informací... tentokrát popis 4 charakterů ze hry...
Kliknutím na koncept postavy se obrázek zvětší, ale ne moc... Wink

Zoja Youngová



Zoja je nejmladší osobou žijící v osadě. Na to, že je jí 17 let, je výborná mechanička. Bystrost a vysoká inteligence patří mezi její hlavní přednosti.
Její rodiče zemřeli když byla ještě malá. Vyrůstala s bratrem Seanem, který je rovněž výborným mechanikem. Spolu s ním se stará o technologický chod osady.
Tuto postavu bude hráč celou hru ovládat.

Sean Young



Sean je starším bratrem Zoji. Je tak trochu lajdák, ale když mu o něco jde, je schopný podávat nadprůměrné výkony.
Občas se trápí smrtí rodičů, i když přesně neví, jak se to stalo.
Seanovi je 21 let.

John Stark



John Stark patří mezi starší obyvatele osady. Má rád klid a proto časně z rána odjíždí na moře lovit ryby. Je zkušený rybář. Nebýt jeho zkušeností, jeho sousedé by pravděpodobně trpěli hladem.
Je to silný chlapík a proto často pomáhá při opravách osady.
Kromě ryb umí John ulovit i další tvory. Několikrát skolil písečného červa, což se mu jednou málem stalo osudným.
John o sobě velmi nerad mluví. Je mu 37 let.

Eric "Špekoun" Moskovitz



Eric je nejtlustší osoba osady. Často si ho sousedé dobírají a oslovují jej trefným přízviskem Špek či Špekoun.
Eric měl poruchu štítné žlázy, což zapříčinilo rychlé tloustnutí. Nyní má ale každý den přísun čersvých mořských ryb bohaté na jód. Bohužel na jeho mohutnost mají pramalý vliv. Měl by se více pohybovat.
Eric někdy pomáhá Johnovi s lovem ryb. Častěji ho ale najdeme v malé kuchyňce, kde připravuje báječné rybí pochoutky.
Na to, že je mu 32 let, je plešatý. Poznáte ho také podle placatého zubu, který mu vyčuhuje z úst.

Jen 4 postavy?

V osadě žijí ještě další 4 osoby, na které se časem také dostane. Mezi ně patří například starý pan Miller, který přišel o obě nohy, takže jezdí na invalidním vozíčku a nakonec také manželé Cooperovi, kteří se ujali malé osiřelé dívenky, která přišla neznámo odkud.

Jak to vidím s vývojem?

Vzhledem k tomu, že mi chybí ještě 2 zkoušky (matika a fyzika), tak pravděpodobně proležím další 2-3 týdny v učení, z čehož vyplývá, že na programování a modelování se dostanu až po začátku prázdnin. Budu se snažit průběžně uveřejňovat nějaké další informace, koncepty, ale jak mi to vyjde opravdu nevím.
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...


Naposledy upravil VODA dne 24. březen 2015, 11:12:29, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
micky



Založen: 28. 02. 2008
Příspěvky: 332
Bydliště: Plzeň, Praha

PříspěvekZaslal: 21. červen 2011, 21:04:26    Předmět: Odpovědět s citátem

Ahoj, koncept se mi moc líbí, držím palce! A ohledně zkoušek, přeju hodně zdaru s FYA a matikou...
_________________
http://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/bluepulsargames/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1692
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 21. červen 2011, 21:30:21    Předmět: Odpovědět s citátem

Díky. Já tu na C-H mám bohužel pověst člověka, který nikdy nic nedodělá, tak se snažím to změnit...zda-li se mi to povede, to je ve hvězdách... Wink
Stavět na čem mám, jen teď pokračovat obezřetně, přemýšlet dopředu, atp... dyť to znáte... Cool

OT: Konkrétně mi chybí zkouška z Numerických metod a z Fyziky 2, pokud nebudu lempl, tak to snad zvládnu... Very Happy
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1692
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 24. červen 2011, 18:51:35    Předmět: Odpovědět s citátem

Postava renderovaná v enginu hry.
Ještě není aplikován fyzikální solver na vlasy a šňůry u batohu, ale to teď nemá cenu dělat...
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1480
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 24. červen 2011, 19:24:56    Předmět: Odpovědět s citátem

Koukám, jak se pěkně zastaví (přechod mezi během a stáním). To máš animace mezi těmi stavy nebo jak to řešíš?
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1692
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 24. červen 2011, 20:04:01    Předmět: Odpovědět s citátem

No, kromě toho, že použiji SLERP na kostru mezi snímky, tak i mezi animacemi. Můj engine umí přechod jen mezi dvěmi animacemi, ale to bohatě stačí a ovladač animací je navržen tak, aby se ty přechody řídily samy...stačí jen zvolit rychlost přechodu a je to.
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1692
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 28. červen 2011, 14:25:26    Předmět: Odpovědět s citátem

Jelikož mě nebaví se učit a ani na to nemám na koleji klid, tak si raději hraji s svojí hrou (projektem).

Jelikož stále používám GMax a exportit větší objemy dat je téměř nemožné, tak jsem si musel vymyslet způsob, jak to udělat. To se mi povedlo a teď pracuji na zlepšení tohoto postupu, popř. na nějaké automatizaci...

Vše spočívá v tom, že pro export scény použiji NIF plugin (Morrowind, Oblivion, Fallout 3, ...), který (díky bohu) existuje i pro GMax. Následně použiju editor NIFSkope pro převod do OBJ, který si v mém "SceneBuilderu" rozparsuji, provedu nějaké optimalizace, vypočítám vertex ambient occlusion (líbí se mi PSX styl her, proto vertex lighting) a exportnu to celé do nového souboru... Jediný problém je s materiály, ale to časem pořeším.

Můžete se kouknout na dvě krátká videa, kde už je něco přeci jenom vidět. Stále pracuji na tom, jakým způsobem budu jednotlivé objekty renderovat (materiály + nějaká optimalizace)...
Video 01: Pohyb postavy
Video 02: Hladší pohyb postavy

Doufám, že mi to nadšení vydrží, protože já se na hratelnou verzi těším mnohem více, než kdokoliv jiný... Wink
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 28. červen 2011, 17:01:30    Předmět: Odpovědět s citátem

VODA napsal:
Jelikož mě nebaví se učit a ani na to nemám na koleji klid, tak si raději hraji s svojí hrou (projektem).
Cloveka VZDY bavi robit cokolvek ine, nez ucit sa na skusky. Dokonca ho vtedy bavia veci, ktore by ho normalne nebavili. To samozrejme neplati pre kodenie hier - to cloveka bavi vzdy uz samo o sebe.

Nie je tazke najst vyhovorku, preco sa neucit - dolezitejsie je mat pevnu volu a odolat Wink

Pokial si myslis, ze tento skill ti bude na nic, tak pockaj, az sa zapojis do pracovneho procesu Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 28. červen 2011, 17:08:20    Předmět: Odpovědět s citátem

Ladis napsal:
Koukám, jak se pěkně zastaví (přechod mezi během a stáním). To máš animace mezi těmi stavy nebo jak to řešíš?
Kde ty tam clovece vidis dalsie stavy ?
Ved to z toho videa je ocividne, ze len interpoluje medzi dvoma animaciami/keyframami.

VODA : Az budes mat chut a cas ten prechod zlepsit, tak prehraj aktualnu animaciu par framov dozadu a zinterpoluj to v tom frame, kde ma nohy co najblizsie pri sebe, takze to potom bude posobit podstatne prirodzenejsie.

Resp., ak uz je za polkou animacie, tak iba dobehni tu aktualnu a potom zinterpoluj.

Samozrejme, najidealnejsia je separe animacia, ale toto su veci, kde si koder vcelku vystaci sam so sebou a nepotrebuje grafika na dosiahnutie celkom pozeratelneho vysledku Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1692
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 28. červen 2011, 19:11:05    Předmět: Odpovědět s citátem

To VladR:
Neuraž se, ale do tohoto subsystému nenapíši už ani čárku. Už tak jsem si s tím hrál dlouho.
Stejně si myslím, že když se mi povede podchytit hratelnost, tak vám budou nějaké animace úplně ukradené...a navíc, ty přechody jsou hladké, takže to nepůsobí jako pěst na oko...
Myslím, že tahle část enginu se mi celkem povedla. Proč to dělat zbytečně složité, když to jde jednodušše a vypadá to celkem hezky...

Wink
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Rexistens



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 62
Bydliště: kousek od Zlina a nekdy Brno

PříspěvekZaslal: 28. červen 2011, 20:06:50    Předmět: Odpovědět s citátem

nech to tak, vypada to super...navic myslim ze nemas ambici z toho delat AAA titul, ze?Wink
_________________
Osobní stránky a portfolio
Stránky BlueA www.bluea.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Flash



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1379
Bydliště: Nigga Land

PříspěvekZaslal: 28. červen 2011, 20:21:51    Předmět: Odpovědět s citátem

Ty animace vypadaj naprosto skvele, jako ostatne vse co zatim bylo ze hry ukazano - i kdyz to bylo jen malinko, ale i tak!

Kolik lidi to vlastne dela? (sorry jestli je to nekde v threadu uvedeno, procet sem tu jen par postu)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Inkubátor Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3 ... 102, 103, 104  Další
Strana 1 z 104

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna