.[ ČeskéHry.cz ].
Generovani VGA signalu pomoci MCU HCS08

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Ostatní
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1552

PříspěvekZaslal: 13. srpen 2011, 22:15:52    Předmět: Generovani VGA signalu pomoci MCU HCS08 Odpovědět s citátem

Nedavno jsem delal pokusy s jmenovanou rodinou MCU. Napsal jsem o tom clanek:
http://www.franticware.com/blog-hcs08-vga

Jeste nejake ty screenshoty:

Stare zapojeni:

Update zapojeni:

Mozna to pak pujde vyuzit i na nejakou ultra masivni hru typu pong nebo tetris Wink

Jinak jestli najdete na dealextreme nebo nekde nejaky levny barevny display do mobilu komunikovatelny pres SPI, tak sem s tim, to mozna zkusim pri nekterem z dalsich pokusu. To uz by pak sly naprogramovat i narocnejsi hry jako arkanoid apod. Very Happy
_________________
www.FRANTICWARE.com


Naposledy upravil frca dne 27. srpen 2011, 17:49:23, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
programator



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 38

PříspěvekZaslal: 14. srpen 2011, 21:26:44    Předmět: Odpovědět s citátem

Chvalim !

Nechystas sa z toho urobit "graficku kartu" ? Smile

Ja mam tiez take plany... Navyse sa este chystam pridat buffering (kde ale moze byt problem s rychlostou pri vyssich rozliseniach) a pod. Akurat procak Motorola po ruke nemam, najblizsie je STM32 - ARM Cortex.
_________________
To sa kráti, to sa ruší, rovnica sa neporuší Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1552

PříspěvekZaslal: 14. srpen 2011, 21:34:12    Předmět: Odpovědět s citátem

Grafickou kartu uplne asi ne, protoze je to osmibit a ma zalostne malo pameti. S externi pameti pracovat zatim neumim. Kazdopadne se chystam predelat pocitani cyklu na casovac s prerusenim, to by mohlo usnadnit vyvoj.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
programator



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 38

PříspěvekZaslal: 16. srpen 2011, 21:12:51    Předmět: Odpovědět s citátem

Praca s externou pamatou je v podstate jednoducha, problem vsak moze byt s rychlostou. Pripojis CS (chip select) a ostatne riadiace signaly (ako WP - write protection a ine), adresovacie piny a datove piny. Vacsina mensich dostupnych externych RAM ma paralelny pristup (t.j. sirka slova RAM = pocet datovych pinov).

Potom ostava len adresovat a citat/zapisovat Smile
_________________
To sa kráti, to sa ruší, rovnica sa neporuší Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 16. srpen 2011, 22:32:05    Předmět: Odpovědět s citátem

Než zkoušet vykreslit pár pixelů, nepřišla by vám větší sranda programovat rovnou GPU na low-level úrovni? Smile (tzn. ne přes GL/D3D)
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 17. srpen 2011, 00:34:17    Předmět: Odpovědět s citátem

Eosie napsal:
Než zkoušet vykreslit pár pixelů, nepřišla by vám větší sranda programovat rovnou GPU na low-level úrovni? Smile (tzn. ne přes GL/D3D)
Myslis nieco na styl "Command Buffer", alebo to nesuvisi s drivermi ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 17. srpen 2011, 08:41:51    Předmět: Odpovědět s citátem

Jistě, že to s nimi souvisí. Ono to jde i jinak, než přes command buffer - jde přímo zapisovat registry na kartě - ale to bych nedoporučil, protože command buffer má příkazy, který schovávají některý poměrně hnusný detaily o konkrétních GPU a víc sjednocují interface napříč kartama.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 17. srpen 2011, 13:28:53    Předmět: Odpovědět s citátem

Cize, robis nabor Smile ? Ja sa priznam, ze som vzdy chcel vediet ako sa kodia drivery, nemas dake linky po ruke, nech mam nejake vecerne citanie na dlhsiu dobu Wink ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 17. srpen 2011, 17:04:55    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR napsal:
Cize, robis nabor Smile ? Ja sa priznam, ze som vzdy chcel vediet ako sa kodia drivery, nemas dake linky po ruke, nech mam nejake vecerne citanie na dlhsiu dobu Wink ?


Já nábor nedělám, ale některé společnosti ho dělají.

Návody snad ani nejsou. Jediný způsob, jakej znám, jak do toho proniknout, je číst si kód driveru a snažit se ho pochopit a hledat, co by se dalo vylepšit. Největší problémy mají lidi, co neznají OpenGL nebo Direct3D. Interface hardwaru vypadá trochu jako 3D API, akorát místo volání funkcí se uloží jejich popis do command bufferu, případně se tam uloží celé struktury (ve smyslu struct jako v C) o stavech, který se mají nastavit. Je možno taky stavy uložit do resources (textury, buffery) a do command bufferu pak dát jenom příkaz, že si je má načíst z paměti. Hodně věcí je v resources (např. shadery). CPU i GPU mohou pracovat nad stejným bufferem. Není to tak, že bys musel buffer odmapovat (GL) nebo unlocknout (D3D). Můžeš mít klidně funkční pointer na texturu po celou dobu její existence. Je to poměrně flexibilní. Akorát mi vadí neúplná free dokumentace hardwaru a některý naprosto zásadní informace musím z určitých zasvěcených lidí doslova tahat.

Já se ovšem ptal jenom tak ze zvědavosti. Smile Když už si někdo hraje z hardwarem, tak proč ne rovnou něco víc hardcore. Wink
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1821

PříspěvekZaslal: 18. srpen 2011, 10:16:42    Předmět: Odpovědět s citátem

Pretože ho baví zapájať drôtiky Very Happy To je to pravé mäso, i keď písať drivery je určite tiež veľmi pekné... Aspoň nemusí z nikoho nič ťahať.
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1552

PříspěvekZaslal: 27. srpen 2011, 17:56:12    Předmět: Odpovědět s citátem

Konecne video:
http://www.youtube.com/watch?v=RszdOTMplAk
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Ostatní Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna