.[ ČeskéHry.cz ].
MultiRacer 2
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Inkubátor
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1401

PříspěvekZaslal: 20. červen 2012, 22:18:34    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak teď jsem v podobné situaci jako VODA. Mám za sebou státnice (konkrétně FIT VUT Ing.), takže chvíli oraz a pak naplno do vývoje MultiRacera 2.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1401

PříspěvekZaslal: 11. únor 2013, 22:30:09    Předmět: Odpovědět s citátem

Splnil jsem si sen a konečně dokončil alpha verzi minimalistického wrapperu nad OpenGL a DirectX, viz screenshoty z testovací scény:





A zároveň mám dotaz. Scény jsou jakoby posunuté o nějakého půl pixelu. Jak to zařídit, aby to bylo podle možnosti pixel perfect? Nejraději bych bral OpenGL verzi za základ a přizpůsobil tomu DirectX verzi.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1036

PříspěvekZaslal: 12. únor 2013, 08:45:41    Předmět: Odpovědět s citátem

OpenGL ma 0,0 uplne v rohu obrazovky. stred pixela je potom na 0.5/sirka, 0.5/vyska. DirectX to ma opacne tam je stred pixela na 0, 0 a teda roh obrazovky je -0.5/sirka, -0.5/vyska.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/bb219690%28v=vs.85%29.aspx
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1401

PříspěvekZaslal: 12. únor 2013, 20:32:05    Předmět: Odpovědět s citátem

Ten článek jsem viděl, ale jaksi z něj nejsem moudrý, jakým způsobem přepočítat homogenní souřadnice v hlsl shaderu (nějak by to mělo jít, ne?).
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1401

PříspěvekZaslal: 12. únor 2013, 20:47:15    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak jsem na to přišel, pozice se přepočítá takto:
kód:
position += float4(-1/widthInPixels*position.w, 1/heightInPixels*position.w, 0, 0);

_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1401

PříspěvekZaslal: 23. únor 2013, 20:15:48    Předmět: Odpovědět s citátem

Vyrobil jsem testovací demo: http://franticware.com/files/test.7z
Je tam windows 32-bit verze pro DirectX 9.0c a OpenGL 3.3.
Dále je tam linuxová 64-bit verze (OpenGL 3.3).
Výsledek po spuštění by měl vypadat takto (většina pixelů by měla být identická napříč verzemi):

Ovládání:
Pohyb: WSAD, PageUp, PageDown, myš (levé tlačítko zachytí, pravé uvolní myš v okně)
F12 udělá screenshot
T spustí animaci ohně a zeměkoule

Parametr -f spouští aplikaci ve fullscreenu (pro windows jsou ve složce nachystané baťáky).
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1036

PříspěvekZaslal: 23. únor 2013, 21:55:49    Předmět: Odpovědět s citátem

linux verzia funguje. jediny problem je ze nevidim ten farebny polygon dole vlavo.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1401

PříspěvekZaslal: 23. únor 2013, 22:18:32    Předmět: Odpovědět s citátem

Pošleš mi pls log? Mohla by to být chyba kompilace GLSL shaderu.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1036

PříspěvekZaslal: 23. únor 2013, 23:13:54    Předmět: Odpovědět s citátem

prehnal som to s gdebugger a nehodil ziadny error.
kód:
Platform: Linux x64/OpenGL
../frengine/main.cpp:230: SDL Error: glxSwapIntervalEXT failed
GL_VENDOR: ATI Technologies Inc.
GL_RENDERER: AMD Radeon HD 6310 Graphics
GL_VERSION: 3.3.11931 Core Profile Forward-Compatible/Debug Context
GL_SHADING_LANGUAGE_VERSION: 4.20

_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1401

PříspěvekZaslal: 23. únor 2013, 23:24:49    Předmět: Odpovědět s citátem

To je kompletní log? Na konci by to mělo hlásit ještě
kód:
Deleting OpenGL context
Destroying SDL window

a mezi tím fps.

Abych to odladil, tak si asi budu muset pořídit nějaký stroj s AMD grafikou Sad
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 24. únor 2013, 00:27:08    Předmět: Odpovědět s citátem

Je OpenGL 3.3 vyžadováno pro spuštení?
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1401

PříspěvekZaslal: 24. únor 2013, 01:11:08    Předmět: Odpovědět s citátem

Ano, konkrétně 3.3 core, bez něj se program hned ukončí.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Spytihněv



Založen: 05. 04. 2011
Příspěvky: 473
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 24. únor 2013, 07:39:18    Předmět: Odpovědět s citátem

windows verze fungují, dx 1000 fps, gl 500 fps

V gl logu:
kód:

..\frengine\frbase\frengine.cpp:1010: GL Error: GL_INVALID_ENUM
..\frengine\frbase\frengine.cpp:1010: GL Error: GL_INVALID_OPERATION
..\frengine\frbase\frengine.cpp:69: GL Error: GL_INVALID_OPERATION
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1036

PříspěvekZaslal: 24. únor 2013, 14:01:43    Předmět: Odpovědět s citátem

skusil som novsie ovladace uz ten polygon zobrazuje.
kód:
Platform: Linux x64/OpenGL
../frengine/main.cpp:230: SDL Error: glxSwapIntervalEXT failed
GL_VENDOR: ATI Technologies Inc.
GL_RENDERER: ATI Radeon HD 5800 Series
GL_VERSION: 3.3.12172 Core Profile Forward-Compatible Context 12.10.17
GL_SHADING_LANGUAGE_VERSION: 4.20
920.442261 fps
968.033752 fps
Deleting OpenGL context
Destroying SDL window

_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1401

PříspěvekZaslal: 24. únor 2013, 15:48:15    Předmět: Odpovědět s citátem

Malý update - opravy logování: http://franticware.com/files/test1.7z
Přidal jsem i 32bit linuxový build.
Spytihněve, prosím, kdybys byl tak hodný a spustil to ještě jednou, protože předtím jsem u některých GL funkcí chyby zapomněl logovat, a tak nevím, k čemu se chyby v tvém logu vztahují.
Jinak obecně by se hodily kompletní logy (třeba přes http://pastebin.com/) i v případě funkčnosti, protože v DirectX pro vykreslování bodů používám metodu, která by podle msdn neměla fungovat. Tzn. i informace o tom, že to někde jede bezchybně, je z tohoto pohledu cenná. Ale samozřejmě jsem vděčný za jakýkoli ohlas, takže díky všem Smile
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Inkubátor Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Strana 3 z 8

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna