.[ ČeskéHry.cz ].
Jaký herní systém byste chtěli ve fantasy RPG?
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Game Design
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  

Jaký herní systém byste chtěli ve fantasy role play hře nebo se Vám nejvíce líbí?
D&D 3 - Icewind Dale 2, Neverwinter Nights
11%
 11%  [ 5 ]
AD&D - Baldur's Gate
14%
 14%  [ 6 ]
D&D - Eye of Beholder
0%
 0%  [ 0 ]
něco typu Might and Magic (6,7)
11%
 11%  [ 5 ]
něco typu Fallout (ale půjde o fantasy)
26%
 26%  [ 11 ]
Dračí doupě (1.6) - zatím ve hře nepoužito
2%
 2%  [ 1 ]
Dračí doupě plus - zatím nepoužito
7%
 7%  [ 3 ]
GURPS
4%
 4%  [ 2 ]
Jiný. Pište níže. (NE WOW ani Diablo)
21%
 21%  [ 9 ]
Celkem hlasů : 42

Autor Zpráva
gindar



Založen: 05. 10. 2007
Příspěvky: 86

PříspěvekZaslal: 5. říjen 2007, 19:30:27    Předmět: Jaký herní systém byste chtěli ve fantasy RPG? Odpovědět s citátem

Ahoj, co je herní systém určitě všichni víte, pokud jsem použil nedokonalý termín omlouvám se. Jde o to kolik vlastností má postava a jaké (síla, inteligence ...), Dovednosti, kouzla, vlastnosti zbraní, prostě jakým způsobem tento celek funguje. Pravidla hry.

Za pomlčkou jsou příklady her používajících tato pravidla.

Jde o fantasy. Ne scifi, ne postapo, ne shadowrun ani věci typu Vampire.

EDIT: Dobře, WOW nebo Diablo taky:)


Naposledy upravil gindar dne 7. říjen 2007, 20:20:49, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
MD



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 437
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 5. říjen 2007, 19:51:31    Předmět: Odpovědět s citátem

Ja jsem pro system z Dungeon Mastera Wink
Jinak bych volil spise jednodussi, ale zajimavy system. At je dovednosti a pravidel radeji mene, ale at jsou ve hre vyznamne a pouzitelne.
Jinak nevim proc opovrhujes Diablem a spol, Blizzard to ma velmi dobre propracovane a vybalancovane a urcite by se to dalo mirne upravit a pouzit i v neakcni hre.
_________________
- play with objects - www.krkal.org -
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 765
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 5. říjen 2007, 20:06:40    Předmět: Odpovědět s citátem

System z Dungeon Mastra je hodne dobry, ale zaskrtnul jsem GURPS (ktere bych rad v nejake hre videl v pohybu). Nicmene mam ve hrach rad i (A)D&D. Hlavne proto, ze obvykle nevede k mohutnemu levelovani (treba 100 levelu za celou hru), kdy postup o level skoro nic nezmeni. V D&D se naopak kazdy (inteligentne prideleny) bodik a dovednost hodne jasne projevi.

[OT]Presunuto do Game Design, skoda davat tyhle veci do Popelnice Smile[/OT]
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Asan



Založen: 31. 08. 2007
Příspěvky: 22

PříspěvekZaslal: 5. říjen 2007, 20:19:46    Předmět: Odpovědět s citátem

Dal jsem DrD+ - hodně se mi líbí, že tam si hráč defakto volí skrze povolání sám jeden ze systému vývoje postavy - jestli si chce vybírat předdefinované archetypy, nebo rozdělovat bodíky, nebo dostávat to co používá. Stejně pěkně je tam dělaný i systém zkušeností, ale ten je dělaný spíš pro družinu a v singl RPG by to nefungovalo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1552

PříspěvekZaslal: 5. říjen 2007, 20:28:09    Předmět: Odpovědět s citátem

[spam]To máš těžké, když jsem nic z nabídky nehrál.[/spam]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 5. říjen 2007, 21:55:14    Předmět: Odpovědět s citátem

Mam rad AD&D. Celkem se mi libi zpusob, jakym to ma vyresene jedna hra od Black Isle. Postava je na zacatku bojovnik a prostrednictvim NPC se muze vycvicit na dalsi povolani nebo se zlepsit v tech stavajicich. Povysovat levely se da kdekoliv, ale na nektere dalsi bonusy vyplyvajici z levelu je lepsi navstivit prislusneho trenera. A multi-class charaktery rulez. Wink Diablo ty vzorecky na vypocet zasahu a zraneni taky nema jednoduche, je to dokonce slozitejsi nez v AD&D rekl bych, ale tam to nevadi, pac kostkou v diablu hazet nemusis (to by ses uhazel Smile).

U AD&D hodne zavisi, jakou mas na mysli verzi, jsou mezi tim dost podstatne rozdily. A Draci Doupe je myslim od AD&D primo odvozene. Dalsi vec je, ze na pouziti AD&D ve vlastni hre asi budes muset zakoupit licenci.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Flash



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1379
Bydliště: Nigga Land

PříspěvekZaslal: 6. říjen 2007, 00:36:05    Předmět: Re: Jaký herní systém byste chtěli ve fantasy RPG? Odpovědět s citátem

gindar napsal:
Wowkaři, diabláři apod. Nechť prominou, že tu není jejich parketa, nedělám akční hru ale RPG.


Zvazuju, jestli bys nemel dostat ban Twisted Evil Nic proti, ale hral si nekdy WoW? Jestli WoWko neni RPG hra, tak ja nevim.

A nejvic me bavi to, jak nekdo baziruje na tom striktnim rozlisovani co RPG je a co uz neni. Copak jsou nekde nejake smernice? RPG je snad "hra na hrdiny", tudiz imho staci aby hrac ovladal postavicku postavenou do role hrdiny a s klidem by se to mohlo klasifikovat jako RPG.

BTW kdyby se tvuj "system" co planujes alespon z desetiny priblizil komplexnosti a vybalancovanosti rpg systemu WoWka, mohl by sis gratulovat Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
ondy1985



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 361

PříspěvekZaslal: 6. říjen 2007, 03:29:48    Předmět: Odpovědět s citátem

Wowko som nikdy nehral, ale ak je to podobne Diablu, tak sa o RPG neda moc hovorit. Diablo ma brutalne linearny pribeh, bez akejkolvek moznosti ho ovplyvnit, a 100 % hernej doby tvori iba besne klikanie na mys...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 6. říjen 2007, 04:34:27    Předmět: Odpovědět s citátem

OMG lidi, jestli ma hra pribeh nebo ne vubec nerika, zda je to RPG. To s tim nema nic delat. RP je role playing a kdyz tam hrajes s avatarem nejakou roli a avatar se zdokonaluje, je to proste RPG. Pokud myslite hry, kde clovek lita po meste a bavi se s ruznyma lidma, pripadne za to neco dostane, a ta diskuze s temi lidmi je smyslem hry a tvori pribeh, pak je to spis adventura. Wink (i kdyz hodne RPG her tady na tomto stavi)

Diablo a WoW maji propracovany ten herni system (souboje, rozvijeni postav, etc) tak, ze stolni hry typu AD&D se tomu nemuzou rovnat. U takovych her je dulezity, aby tam byl tahovy system tzn. bylo jasne, jak se maji hraci stridat a kdyz ve svem tahu hodis parkrat kostkou, abys hned vedel, co se stalo a mohl predat tah nekomu jinymu. Proto je dulezity, aby tyto hry byly jednoduchy v urcitym smyslu. U Diabla (nebudu resit WoW, pac to nehraju, ale tam to bude podobne) se resi tolik vypoctu, ze bys tou kostkou musel hodit 5x jenom aby ses vubec dopracoval k vypoctu damage, pak odecist imunity, vsechno secist a spoluhraci ti mezitim usnou. Tim nechci rict, ze stolni RPG nejsou super, to ony rozhodne jsou a maji svoje kouzlo.

Pripada mi trochu uchylny, ze autor threadu se pta na herni system RPG a hnedka zavrhnul jedny z nejpropracovanejsich. Hry na AD&D jsou dobry hlavne proto, ze autori (napr. Black Isle) tomu vetsinou dali silny pribeh. Jenomze Diablo pribeh moc nepotrebuje, ma proste dobrej herni system a predevsim diky tomu bylo tak popularni. A o tom tento thread doufam je, ne? Wink
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kula Shaker



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 152

PříspěvekZaslal: 6. říjen 2007, 08:27:55    Předmět: Odpovědět s citátem

Fallout.Dohrál jsem 1 i 2 několikrát znova a znova a pokaždý jsem byl jinný geroj který pokaždý kosil ty co předtím chránil atd atd.já říkám Fallout
_________________
http://3dcizek.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Peregrine



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 16777215

PříspěvekZaslal: 6. říjen 2007, 09:19:04    Předmět: Odpovědět s citátem

gindar, ondrasej, kula> Fallout pouziva GURPS

ad verze AD&D> dvojka se ted pouziva nejcasteji, na dvojce je postavena treba Pool of Radiance - ta je tahova, coz me vede k dalsi otazce, a to jestli jestli planujes souboje tahove nebo realtime?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ještěr



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: 6. říjen 2007, 09:22:44    Předmět: Odpovědět s citátem

Samozřejmě Fallout. Very Happy

A nepoužívá GURPS, nýbrž SPECIAL (Strength, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility, Luck) - dříve též znám jako ACELIPS. Wink

SPECIAL fungoval i ve fantasy prostředí (Torment), nicméně nevím přesně o co ti jde, daný systém lze IMO jedině natvrdo obšlehnout a to je license-raping...
_________________
Uz zadny Freegame recenzent, Tiscali (p)reviewer, Madbrahmin newser ani copywriter. Pouze FOBGE project leader, student socialni prace a fanda do okatych brunetek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Peregrine



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 16777215

PříspěvekZaslal: 6. říjen 2007, 09:27:13    Předmět: Odpovědět s citátem

Ještěr napsal:
A nepoužívá GURPS, nýbrž SPECIAL (Strength, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility, Luck) - dříve též znám jako ACELIPS. Wink

ano, jenze mezi GURPSem a SPECIALem uz neni takovy rozdil - co se principu tyce, jde stale o GURPS (ale fakt je, ze stejnym zpusobem bych mohl hazet do jednoho pytle i ruzny verze AD&D Wink )
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Lando



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 33
Bydliště: Cestice

PříspěvekZaslal: 6. říjen 2007, 10:22:58    Předmět: Odpovědět s citátem

Eosie napsal:
Jenomze Diablo pribeh moc nepotrebuje, ma proste dobrej herni system a predevsim diky tomu bylo tak popularni. A o tom tento thread doufam je, ne? Wink

Presne tak. U Diabla Blizzard prakticky zrusil pribeh a nechal jen vyvijeni postavy. Znovuhratelnost takovyho konceptu je hodne vysoka (nevim o nikom, kdo by to hral, dohral to za jednu postavu a skoncil).
Me by se treba nejvic libilo rpg ve stylu diabla (hlasoval sem pro fallout, taky super hra), hromada nahodne generovanejch veci, moznost vice buildu u kazdy postavy, nahodne generovany lokace... Proto je DiabloII popularni dodnes (treba ja ho zrovna hraju)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kula Shaker



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 152

PříspěvekZaslal: 6. říjen 2007, 10:37:23    Předmět: Odpovědět s citátem

Ještěr je můj člověk,už jsem si myslel že má znalost fallouta je horší než jsem si myslel:)S.P.E.C.I.A.L. v podání falloutu nejde ani moc s ničím jiným srovnávat pač to není jen o Strength, Perception, Endurance....ale o zakomponování těch vedlejších charakterů.Ono se to tím umělo dobře ovlivnovat.když jsi měl charisma na 10 bylo to lepší než na 1 s zkušeností řečník atd.
_________________
http://3dcizek.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Game Design Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna