.[ ČeskéHry.cz ].
2D Arkáda
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Inkubátor
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
satik



Založen: 06. 05. 2010
Příspěvky: 161
Bydliště: Krkonose

PříspěvekZaslal: 5. březen 2012, 16:22:49    Předmět: 2D Arkáda Odpovědět s citátem

Ahoj,
po vsech moznych pokusech o monumentalni 3D rpg, ktery jsem nemel nikdy sanci dodelat jsem sve plany prehodnotil a pustil se do vyvoje male 2D arkady v XNA (tady je alespon nejaka sance na dodelani, i tak obcas ujedu a treba ted jsem do fyziky zacal pridavat odpor vzduchu, nez jsem si uvedomil, ze to zase moc komplikuju).

Nejspis to bude neco jako jazz jackrabbit/contra/[dosadte si svoji oblibenou arkadu], jeste uvidim, co z toho nakonec bude Smile .

Grafiku planuju kreslit pixelartem v mspaint, sice jsem nikdy zadnej vytvarnik nebyl, ale docela me to bavi, pripadne jestli vite o nejakym proverenym vhodnejsim pixelartovym softu, tak dejte vedet, hlavne bych bral neco na ulehceni kresleni animaci.

Zatim mam jen jadro a hrube zaklady hernich objektu a s grafikou jsem si jeste nehral, takze screenshot sem dam jen opravdu ilustracni, ale spis sem (asi dneska vecer) hodim demo a byl bych rad, kdybyste to vyzkouseli, nemam jeste s xna zadny zkusenosti, tak netusim, co vsechno to potrebuje ke spusteni a jak hodne je to kompatibilni.



Naposledy upravil satik dne 5. březen 2012, 16:52:18, celkově upraveno 2 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
satik



Založen: 06. 05. 2010
Příspěvky: 161
Bydliště: Krkonose

PříspěvekZaslal: 5. březen 2012, 16:50:44    Předmět: Odpovědět s citátem

http://www.satik.eu/temp/jumper.zip

Tady je spustitelna verze, ovladani sipky, edit mod F12 a pak editace tlacitkama/koleckama mysi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 5. březen 2012, 18:12:50    Předmět: Odpovědět s citátem

spustím a hodí mi to "program xna přestal pracovat" (win7/64 bit)

používání takovýchto frameworků by mělo být trestné Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 5. březen 2012, 18:18:32    Předmět: Odpovědět s citátem

Nerozumiem - co konkretne ti vadi ? Neodchytil v hlavnom cykle exception, toz to padlo.

Ved to je to iste aj bez XNA - v C++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
satik



Založen: 06. 05. 2010
Příspěvky: 161
Bydliště: Krkonose

PříspěvekZaslal: 5. březen 2012, 18:31:25    Předmět: Odpovědět s citátem

vyjimky odchytavam, muzes kouknout do logu, tohle spis bude chybejici xna 3.1 redist
http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=15163
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 5. březen 2012, 18:47:37    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR napsal:
co konkretne ti vadi ?


kdykoliv sem dá někdo něco v xna, vždy jsou s tím problémy Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
satik



Založen: 06. 05. 2010
Příspěvky: 161
Bydliště: Krkonose

PříspěvekZaslal: 5. březen 2012, 18:54:20    Předmět: Odpovědět s citátem

netusite nekdo, jestli pro funkcnost xna her staci nahazet nejaky potrebny DLLka do slozky hry nebo se opravdu musi instalovat redist?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Crypton



Založen: 14. 05. 2009
Příspěvky: 306
Bydliště: The Void

PříspěvekZaslal: 5. březen 2012, 19:07:37    Předmět: Odpovědět s citátem

Já myslel že XNA je už dávno mrtvé... Razz

Jinak, jak se tak koukám na tu grafiku... raději zkus použít už něco hotového. Určitě najdeš plno hezkých sprajtů, a jiné grafiky, které budeš moci použít pro svou hru. Stačí jen hledat.

Zkus se třeba kouknout zde: http://opengameart.org/

Edit:


Twisted Evil
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
satik



Založen: 06. 05. 2010
Příspěvky: 161
Bydliště: Krkonose

PříspěvekZaslal: 5. březen 2012, 19:12:46    Předmět: Re: 2D Arkáda Odpovědět s citátem

Crypton napsal:
Jinak, jak se tak koukám na tu grafiku... raději zkus použít už něco hotového. Určitě najdeš plno hezkých sprajtů, a jiné grafiky, které budeš moci použít pro svou hru. Stačí jen hledat.


satik napsal:
... s grafikou jsem si jeste nehral, takze screenshot sem dam jen opravdu ilustracni...


Asi jsem ten uvodni text napsal uz moc dlouhej, ze se ti to nechtelo cist Very Happy

Tu momentalni grafiku jsem jen v rychlosti nacmaral, aby bylo aspon trochu poznat, co to ma byt, pozdeji planuju nad kazdym spritem stravit nejakej cas, vyhrat si se stinovanim, ditheringem a tak, tohle jsem kreslil kazdej obrazek 5 vterin Smile

EDIT: mozna ten ohen necham, s tim jsem se docela piplal, jen asi pridam vic animacnich stavu, i kdyz premyslim, jestli ho neudelam vetsi Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Adam.Streck



Založen: 19. 08. 2011
Příspěvky: 26

PříspěvekZaslal: 6. březen 2012, 12:54:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Off topic:

Crypton napsal:
Já myslel že XNA je už dávno mrtvé... Razz


Na XNA běží hry Magicka a Terraria, obě vydány loni, obě s prodejem přes 1 000 000 kusů.

Omlouvám se za OT.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1483
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 6. březen 2012, 12:58:27    Předmět: Odpovědět s citátem

Ale kolik neúspěšných her vyvažuje tyhle 2 success stories Wink.

EDIT 1: Tak jsem na ty 2 hry koukl a obě jsou jen pro Windows (XP/Vista/7). To je autoři mohli udělat v milionu jiných technologiích (které se narozdíl od XNA stále vyvíjejí). Já myslel, že mluvíš o hrách, které využívají možností XNA v podobě běhu na platformách, kde nic jiného (pro indie vývojáře) není.
....EDIT EDIT 1: Říkáš loni, tak to ještě nikdo nevěděl, že Microsoft XNA zabalí. (A třeba si jen chtěli vyzkoušet nějakou obskurní technologii, s kterou jim to nikde jinde nepoběží - my programátoři jsme prostě takoví.)

EDIT 2: Jinak ale musím smeknout, že i na PC/Windows někdo prodá milion kopií, a přitom jde o (i pro mě) zajímavé hry, nikoli o (mně) odporný casual.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
satik



Založen: 06. 05. 2010
Příspěvky: 161
Bydliště: Krkonose

PříspěvekZaslal: 6. březen 2012, 13:33:46    Předmět: Odpovědět s citátem

Me to XNA neprijde tak spatne, jake jsou tedy jine alternativy?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
igor



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 192

PříspěvekZaslal: 6. březen 2012, 14:46:55    Předmět: Odpovědět s citátem

Jen pár poznámek k tomu OT:

- Indie hry se často prodávají víc na PC než jejich původní konzolové verze (potvrzeno např. u Super Meat Boye a tuším i Braidu, samozřejmě je otázka, jak je to se steamovými slevami, bundly atd, ale ten SMB vydělal mnohem víc na PC).

- Příklad megaúspěšné X360/PC hry v XNA - Bastion.

- Neúspěšné indie hry jsou aktuálně nejčastěji neúspěšné proto, že nejsou tak dobré, jako ty úspěšné (u velkých her to bývá jinak).

- Vybírat si od začátku technologie hlavně podle toho, jestli to lehce portnu na konzoli a prodám tam milion kusů je dost... vtipné (pokud nejste obří firma).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1483
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 6. březen 2012, 14:54:49    Předmět: Odpovědět s citátem

Díky, něco takového jsem tušil.

satik napsal:
Me to XNA neprijde tak spatne, jake jsou tedy jine alternativy?

Pokud mluvíme o PC-only, tak bych volil něco, co umí i Mac. Linux z komerčního hlediska není nutný, ale velká část knihoven/frameworků/enginů, co umí Windows+Mac, umí i Linux, takže je to pak na námaze tvůrců.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 6. březen 2012, 15:31:35    Předmět: Odpovědět s citátem

Linux asi nemá smysl moc uvažovat, pokud se nesnažíte dostat do Humble Bundle. Dneska už se dá spolehnout na to, že pod Wine to spustíte taky.

EDIT: Ale je lepší se držet od XNA dál; ačkoliv .NET i XNA tam funguje, primární cíl toho projektu je implementovat DirectX a WinAPI.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Inkubátor Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna