Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
exelent
Založen: 18. 03. 2012 Příspěvky: 4
|
Zaslal: 20. březen 2012, 12:41:06 Předmět: Unity3d-Začátek |
|
|
Dobrý den.
Pustil jsem se do programování multiplayer bojové hry.
Potřebuju poradit jak začít.
Děkuji za odpověď _________________ Hledám programátory,grafiky do teamu,Pište sz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
satik
Založen: 06. 05. 2010 Příspěvky: 161 Bydliště: Krkonose
|
Zaslal: 20. březen 2012, 12:45:09 Předmět: |
|
|
Co uz umis? V jakych technologiich to chces vytvaret? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
exelent
Založen: 18. 03. 2012 Příspěvky: 4
|
Zaslal: 20. březen 2012, 12:51:07 Předmět: |
|
|
No, sem začátečník.
Slyšel jsem že unity3d je jednoduchý engine.
A lehce se ovládá.
Jediné co umim je vykreslit obrázek do scény a vytvoření herního okna.
Chtěl bych programovat v techologii c++/c#
Máš skype?
já kubamudrabobr
dyštak by ste mi mohli poradit na skype.
Dík za odpoveď _________________ Hledám programátory,grafiky do teamu,Pište sz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
exelent
Založen: 18. 03. 2012 Příspěvky: 4
|
Zaslal: 20. březen 2012, 15:46:59 Předmět: |
|
|
Prosím napište mi radu _________________ Hledám programátory,grafiky do teamu,Pište sz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MartinKase

Založen: 14. 10. 2010 Příspěvky: 84
|
Zaslal: 20. březen 2012, 16:10:59 Předmět: |
|
|
No, co chceš za radu ? Umíš nějaký jazyk ? Už jsi někdy vytvářel hry ?
Je tu spousty vláken o tom jak začít programovat. Stačí hledat.
Pokud jsi v programovaní úplný začátečník tak na unity zapomeň, otevři si google napiš c# jak začít, a zační se učit . Nemůžeš začít programovat jen tak z ničeho. Nebo druhá hodně dobrá varianta jak jsem to dělal já, kup si knížku, doporučim: "Programujeme hry v jazyce c#" (asi350kč) a "Visual c# 2005" (300kč). A určitě nečekej že ti někdo všechno sám naprogramuje a napíše přes skype, lidi ti poradí maximálně když budeš mýt chybu něbo něco nebudeš vědět. Ale prostě to nejde takhle obecně . _________________ Moje hry/aplikace: http://tinyurl.com/defthkniht |
|
Návrat nahoru |
|
 |
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 20. březen 2012, 17:57:18 Předmět: |
|
|
Dobrej ukazatel toho, co umíš je, když nám řekneš, co nejrozsáhlejšího jsi už naprogramoval.
Unity3D a C++ a C# jsou tři různé technologie. Nelze (typicky) žádnou dvojici z nich použít současně.
Hlavně se nejdříve musíš rozhodnout o použité technologii. Pro tvoje záměry, kdy pro tebe není primární si zaprogramovat, ale chceš prostě něco zbastlit, co půjde hrát, máš přibližně dvě možnosti.
1) C++/C#/Java + grafický engine. Osobně se chystám na C++ a Ogre3D. C++ ovšem není příliš beginner-friendly, takže doporučuji se podívat, jak je to s 3D enginy třeba pro C# nebo Javu. Výhoda Javy je, že nemusíš řešit věci týkající se platformy - vše máš v jedné dokumentaci. Ale nevím, jak je to tam s těmi enginy. Výhody: Hodně toho programuješ sám, takže pochopíš, jak to celé funguje a můžeš si všechno udělat podle sebe. Nevýhody: Náročnější na programátorský um a asi i časově náročnější.
2) unity3D - moc ho neznám, ale co jsem tak postřehl, tak je to celkem přívětivé pro začátečníky, spoustu je toho už udělaného. Programování se taky nevyhneš, ale programuješ většinou už ty pokročilejší věci, jako AI, eventy a tak. Výhody: ze začátku práce dobře odsýpá. Nevýhody: nemáš nad tím úplně kontrolu - hodně toho dělá Unity3D a ty nevíš jak. Když je něco jinak, než to chceš, tak může být dost těžké to změnit.
Doporučuji ti, něco si o různých způsobech implementace her něco počíst na netu. Třeba je dobré, zběžně si pročíst nějaké tutoriály o jednotlivých enginech / technologiích. Dozviš se, jak se s tím přibližně pracuje a zvaž, na co máš a na co ne. Vždycky všechno přinese hodně komplikací a není tak tak jednoduché, jak se může zdát. Ale hlavní je trpělivost.
Když něco nebudeš vědět, tak tady zkus přesně formulovat, co by ses od nás chtěl dozvědět a poradíme ti. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 20. březen 2012, 18:44:44 Předmět: |
|
|
TeaTime napsal: |
1) C++/C#/Java + grafický engine. C++ ovšem není příliš beginner-friendly. (...) Nevýhody: Náročnější na programátorský um a asi i časově náročnější. |
Osobně bych tam to slovíčko "asi" vynechal. Vzhledem k tomu, že každému trvá nejméně dva nebo tři roky, než se vůbec naučí pořádně algoritmizovat, tak je to opravdu časově náročnější. _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
OndraSej

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 20. březen 2012, 19:50:37 Předmět: |
|
|
TeaTime napsal: |
Unity3D a C++ a C# jsou tři různé technologie. Nelze (typicky) žádnou dvojici z nich použít současně. |
Technicka poznamka - skriptovani v Unity3D je zalozene na Mono, takze se pro nej programuje primarne v C#
Jinak bych nerekl, ze to je nastroj jen pro zacatecniky, vznika na nem i dost profesionalnich, napriklad proto, ze s mobilni verzi jde stejnou hru relativne snadno publikovat pro pro Android i iOS. Pokud jde o hry v Unity, tak z posledni doby si vzpominam treba na cesky Shadowgun, coz je momentalne jedna z nejlepe vypadajicich her pro Android (a dost moza i pro iOS). _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 20. březen 2012, 22:42:08 Předmět: |
|
|
OndraSej napsal: |
Pokud jde o hry v Unity, tak z posledni doby si vzpominam treba na cesky Shadowgun, coz je momentalne jedna z nejlepe vypadajicich her pro Android (a dost moza i pro iOS). |
Podla mna vyzera ten minulotyzdnovy Mass Effect na iOS lepsie ako ShadowGun, aj ked to je subjektivne (a asi je to skor farebnou paletou, ako efektami - tie su plus minus rovnake).
Pokial ide ciste o biznis a multiplatform, tak Unity asi nema po poslednom next-gen update konkurenciu... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
ufon68
Založen: 14. 02. 2011 Příspěvky: 3 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 23. březen 2012, 08:06:04 Předmět: |
|
|
Takze na vyvoj hry v unity3d potrebujes znat:
Jazyk(c#, unityscript, boo) - unityscript je asi nejpraktictejsi a nejvhodnejsi pro zacatecniky, syntaxi shodny s javascriptem a narozdil od boo je jej mozne pouzit i pro vyvoj na iOS, ale je samozrejme mozne pouzit i c#[jen pocitej s tim, ze nejake veci budes delat trosicku sloziteji, nez je nutne, ale ma to i sve vyhody]
Unity3d prostredi - potrebujes se naucit ovladat unity3d editor
Unity3d API - potrebujes se seznamit s tim, jakym zpusobem se pracuje s objekty, co je to komponenta atp..
3d matematika - potrebujes mit predstavu o vektorech a chtelo by to umet alespon nejake zakladni operace s nimi, napr. vedet jakym zpusobem zjistis smer pokud znas 3d vektor startu a cile a pod. Neni nutne byt expert ale rozhodne to chce nejake zaklady
Vse je dohledatelne na internetu, jako uplne prvni vec kterou se musis naucit je to byt schopen se sam vzdelavat a sam si byt schopen informace dohledat, rozhodne je tedy dobre umet anglicky alespon v takove mire aby si byl schopen porozumet technickemu textu.
P.S. zdaleka nejdulezitejsi pro zacatecnika je programovaci jazyk, pokud nejaky budes umet alespon rekneme na stredni urovni, vse ostatni muzes pochytit tim, ze zacnes postupovat podle nejakeho unity3d tutorialu pro zacatecniky |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|