.[ ČeskéHry.cz ].
[NÁVRH] Akční Top-Down (3D) "šachy"

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Inkubátor
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  

Zajímala by vás tato hra ?
Ano, moc rád bych si jí zahrál!
12%
 12%  [ 2 ]
Určitě ano, zní to velmi zajímavě.
12%
 12%  [ 2 ]
Asi ano, uvidím, jak to bude vypadat...
31%
 31%  [ 5 ]
Asi ne, takové hry moc nemusím...
25%
 25%  [ 4 ]
Ne, takové hry sou kraviny!!
18%
 18%  [ 3 ]
Celkem hlasů : 16

Autor Zpráva
Honzas4400



Založen: 09. 06. 2012
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 9. červen 2012, 18:03:56    Předmět: [NÁVRH] Akční Top-Down (3D) "šachy" Odpovědět s citátem

Dobrý den, jsem na tomto fóru nový, ačkoli jej nějaký ten pátek sleduji. Napadl mě zajímavý nápad / návrh na hru. Jednalo by se o Akční Top-Down (popř. 3D) "šachy".

O co by šlo ?
Jak jsem již psal, šlo by o akční top-down (popř. 3D [tím jsou myšleny modely]) "šachy". Šachy jsou v uvozovkách proto, protože by to mělo se šachama společné jen jedno - čtvercové tahové pole.
Každý hráč, by měl během hry několik druhů vojáků, od obyčejných pěšáků s pistolí až po ostřelovače a těžkooděnce.
Hra by se odehrávala na poli 10×10 s možností i vícero patry.

Cílem hry, by bylo se dostat k nepřítelově spawnu a zničit "generátor", přes který své vojáky tvoří.

Jak by to probíhalo ?
Každý hráč by na začátku dostal obyčejného ustrašeného a usmrkaného vojáka s obyčejnou pistolkou. Oba hráči by měli neomezeně tahů, dokud jeden nezabije toho druhého. Tento voják by se mohl pohybovat pouze o jedno pole do 4 směrů, tedy ne diagonálně. V této "pre-fight" části, by nejdřív oba hráči nastavili své kroky, ale neviděli by soupeřovi. Takže až by oba dali tlačítko "ready", jejich kroky by se ukázali a kdo ví, co se semele (po vzoru Frozen Synapse).
U postav by se taky určovalo, do jaké strany má koukat (opět 4 strany, nikoli diagonálně!). Takže musíte i přesně určit, kam má voják koukat, takže se může stát, že bude nepřítel stát vedle vás, ale vy jej nemůžete zabít, proto koukáte např. na druhou stranu. To už se pak budete muset zase hnout, protože on by vás mohl další kolo zabít!

Po zabití nepřítele, byste dostali herní body, které byste mohli využít na vytvoření dalšího vojáka, nebo upgradování stávajicího.
- Při vytvoření nového, se vám stávající vrátí ke spawnu a nový se vytvoří.
- Při upgradování, se vám vrátí na spawn a nepřítel obdrží stejného vojáka se stejným vylepšením, ovšem nebude mít body - jako vy.

Tím končí část "pre-fight", oba hráči dostanou nějaký počet bodů aby si mohli vytvořit armádu a taktizovat dle sebe.
Každý voják by měl své specifické schopnosti, možnosti atp. To vše by se vymyslelo později.

Při případném zájmu, by pak záleželo na schopnostech daného týmu, jak by se hra mohla rozšířovat, či až úplně do online jako Frozen Synapse, nebo jen lokální LAN ap. nebo by se vytvořila i kampaň s dobrou AI (UI).

Zájemci....
Pokud máte zájem tuto hru vytvořit, byl bych velice rád, kdybych se mohl na této hře také podílet - jako GameDesigner a LevelDesigner. Pokud tedy máte zájem, ozvěte se mi zde, skrze ICQ (392361211), nebo nejlépe na Skype (honzator123).

Nashledanou a těším se, co z tohoto vytvoříte Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TeaTime



Založen: 17. 06. 2011
Příspěvky: 264

PříspěvekZaslal: 9. červen 2012, 19:09:17    Předmět: Odpovědět s citátem

Takže základem je mřížka, na kterém bojují jednotky s různými bojovými vlastnostmi. Na tom se zřejmě dá stavět.

Potíž je v tom, že zde tvůj návrh zřejmě končí. Nevíš, jak bude fungovat mechanismus vyřazování nepřítelových jednotek (vyhození / provedení akce 'výstřel' / pobyt jednotky na ohroženém políčku). Pre-fight se zatím jeví jako nezáživná honička po herním poli. Nepochopil jsem zcela principy pre-fightu, ale zdá se, že výsledek bude rozhodnut buď štěstím, nebo se potáhne donekonečna.

Dále - hra bude zřejmě vyžadovat jakousi mechaniku 'bojové fronty' - tedy mělo by být těžší se dostat hlouběji do hráčova pole než na jiná místa. Úspěšná taktika by měla hráče posunout blíže soupeřově základně a neúspěšná taktika naopak. Žádná podobná mechanika není z tvého popisu zřejmá.

Nemá cenu tvořit hru s tím, že je to takové horší Frozen Synapse mixlé s šachy.

Pokud chceš, aby mohl nějaký programátor začít s implementací a grafik s kreslením, tak musíš nejdříve předložit dokument, ve kterém budou popsány všechny mechaniky hry (proč to bude zábavné, jak půjde vyhrát, proč vyhraje ten lepší atd.), budou tam vypsané všechny jednotky s popisem vzhledů (podklady pro grafika) a herních atributů (dostřel, rychlost etc.) a bude tam dopodrobna popsáno, jak bude celý program od jeho spuštění běžet (herní menu, na co všechno půjde v jakých fázích hry kliknout, jaké fáze a stavy bude hra mít, atd.).

Samozřejmě - když hledáš spolupracovníky, kteří by ti pomohli, tak ještě nemusíš mít všechno tohle úplně hotové. Ale měl bys mít navržené minimálně herní mechaniky, na kterých bude stát zábavnost a přibližný popis většiny jednotek. Ale pokud neplánuješ dělat to v nějakém větším týmu (pak zase nastává problém, že někdo bude muset uřídit spolupráci celého týmu), tak to stejně nakonec budeš muset celé navrhnout sám.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Honzas4400



Založen: 09. 06. 2012
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 9. červen 2012, 19:34:55    Předmět: Odpovědět s citátem

Díky, samozřejmě, byl to jen takovej hrubej návrh hry. Na tom, co si popsal, již pracuji...
Co se pre-fightu týče, účel je ten, aby se rozhodlo, který hráč bude mít výhodu, je to něco na způsob hození mince, ale má to prodloužit délku dané hry Embarassed . Samozřejmě, že se Pre-Fight může zcela vyjmout... Což není špatný nápad.
No, zapracuji na tom, co si zde vytkl...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Honzas4400



Založen: 09. 06. 2012
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 9. červen 2012, 21:05:58    Předmět: Odpovědět s citátem

Tady je část onoho GD, budu to takto postovat "na části", protože kdyby se objevil zájemce, bude potřeba to mírně poupravit atd. atd. Je to těžké vysvělit, tak, co kdo myslíte ?

Každý hráč, by měl k dispozici ?svou část? tedy základnu. Tato základna by byla zepředu ohraničena zdmi a přímo ve předu silovým polem, kterým projdou pouze vojáci hráče, kterého základna je.
Hráč musí využívat schopností vojáků k úspěšnému dobytí nepřátelské základny.

Na začátku hry, dostane každý hráč herní měnu (150Ap), za kterou si bude moci vylepšit stávajicího vojáka (každý hráč na začátku dostane vojáka s pistolí) nebo vytvořit dalšího. Za různé akce, bude hráč dostávat další body.

Herní pole bude o rozmezí 12×10. Pole bude rozděleno do 3 částí. 2 pole na výšku (u každé základny) bude tzv. ?Základní pole? do kterého bude moci hráč své vojáky spawnovat. Zbytek pole, tedy ?Bitevní? bude to pole, kde by se mělo odehrávat nejvíce boje.
Hráči v ?základním poli? budou získávat 1 bodů po jednom kole (turnu), v ?bitevním? poli 5 body, po každém turnu a pokud přejde přátelský voják to území nepřátelského ?základního? pole, získává hráč po 1 turnu - 10Ap.
1 turn - 1 kolo, pouze v případě, je-li hráč v daném poli stále naživu. Tyto body se násobí počtem vojáků v dané zóně. Pokud jsou tedy 3 vojáci v bitevním poli 1 v spojeneckém a druhý v nepřátelském základním poli, získá hráč 26Ap bodů po jednom kole - turnu - tahu. (3 [vojáci] × 5Ap [protože jsou v bitevním poli] + 1 [voják] × 10Ap [protože je v nepřátelské základně] + 1 [voják] × 1Ap [protože je ve spojenecké základně])

Tyto Ap (Armypoints) body se mohou utratit v Armyshop, ve kterém je možno nakoupit nové jednotky... Nebo v Armynv, kde bude jednoduchý skill-tree vašich vojáků,... za Ap si budete moci koupit vylepšovací body, které můžete posléze investovat do schopností vašeho vojáka - Tedy, větší zdravý, více nábojů, atp.

Hra bude tahová ve stylu šachů. A každý hráč bude mít možnost provést 3 akce na jeden tah. (Nezapočítává se vylepšování [obchod])

Hra končí tehdy, je-li nepřítelův spawner zničen, nebo nemá již žádné vojáky, ani body.
Hra by se ovládala jednoduše myší, jednoduché klikání levým tlačítkem myši, právé je ZATÍM nepoužitelné.

Hráč levým tlačítkem myši označí vojáka a pošle ho na určité místo, ten se tam za několik tahů dostane, poté jednoduchým kliknutí myši na ikonku zaměřovače (v HUDu) zvolíte políčko (to, do kterého může daný voják dostřelit) a on vystřelí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TeaTime



Založen: 17. 06. 2011
Příspěvky: 264

PříspěvekZaslal: 9. červen 2012, 22:18:50    Předmět: Odpovědět s citátem

To s těmi třemi částmi by mohlo fungovat. To s tím výpočtem bodů - "3 [vojáci] × 5Ap [protože jsou v bitevním poli] + 1 [voják] × 10Ap [protože je v nepřátelské základně] + 1 [voják] × 1Ap [protože je ve spojenecké základně]" - je zbytečně složité. Příliš to hráče zaměstná nicneříkajícím výpočtem a nebudou se moct tolik soustředit na vytvoření vychytralé taktiky. Doporučuji to udělat třeba tak, že když jsou všichni vojáci ve svém základním poli, tak hráč dostane celkově třeba 1 bod, když je alespoň jeden voják ve středním poli, tak dostane celkově třeba těch 5 bodů a když je aspoň jeden voják v soupeřově poli, tak dostane celkem třeba 10 bodů.

Stále zapomínáš vymyslet to zásadní, bez čeho se tvoje hra neobejde - mechanismus souboje. Jaké akce mohou vojáci konkrétně provádět? Co musí hráč udělat, aby získal výhodu? Jaká strategická rozhodnutí budou hráči činit? Typicky ve hrách podobného stylu se hráč musí vzdát nějaké výhody, aby tím získal jinou výhodu, která se mu momentálně víc hodí - a hráč, který dokáže lépe předvídat a rozvažovat výhody tak vyhraje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Honzas4400



Založen: 09. 06. 2012
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 9. červen 2012, 23:02:06    Předmět: Odpovědět s citátem

Hráč bude moct provést 3 akce pro každého vojáka. Typu: Pohyb > Pohyb > Útok; Pohyb > Speciální schopnost > Ústup atp.
Budou se moct provádět následujicí akce:
- Útok (střelba ap.)
- Obrana (standartně šance 5% na úhyb před útokem (lze vylepšit))
- Speciální schopnost (dle typu vojáka)
- Ústup (vrátí se o pole zpět (odkud přišel)
- Smrt (voják zabije sám sebe - body za něj a investované do něj, se nevráti!)

Na mapě se budou náhodně objevovat sbíratelné předměty, za které hráč obdrží zcela novou - speciální jednotku, body nebo jiné věci. Jde o náhodně generovaný ?obsah? takže je na hráči, zda-li chce riskovat svou výhodnou taktickou pozici např. pro několik bodů - což ovšem neví, že jsou to ?jen? body. Tento sbíratelný předmět se bude sám generovat na místech (podle předem určených algoritmů, které vyhodnotí nejlepší pozici pro umístění, aniž by nebyl jeden hráč ve výhodě).
Pomocí několika vojáků lze vytvořit velmi dobré formace, přes které projde jen např. vylepšení vojáci, nebo speciální jednotka, pro zabránění nepříteli k výhře, se musí i hráče, který má výhodu, se jí vzdát a získat sbíratelný předmět. Tím pak získá ještě větší výhodu.



Jednotky:
Pěšák (50Ap) - základní jednotka na začátku hry. Jednoduchý voják s helmou a vojenskými ?hadry? a Coltem 1911. Dostřel je jenom jedno políčko před vojáka... Nutnost nastavit také kam se má koukat, což se počítá jako jedna z akcí pro jeden tah. Může se pohybovat pouze o jedno pole do 4 směrů - ne diagonálně

SCHOPNOSTI:
> ?Blind Shoot? střelí dokola kolem sebe 4 kulky - na 4 strany.

Puškař (60Ap) - druhá nejzákladnější jednotka. Vizuálně stejný jako Pěšák, ovšem třímá pušku americké armády - Mosin-Nagant bez puškohledu. Dokáže střílet dvě políčka před sebe, stejně jako pěšák, se může pohybovat použe o jedno pole, výhoda je, že může mířit i diagonálně - ale jenom o jedno pole. Po ?normálních? 4 stranách po dvou polích.

SCHOPNOSTI:
> ?Aim Fury? Dovolí pro jeden tah mířit diagonálně do rozsahu dvou políček.

Granátník (100Ap) - voják beze zbraně, s hromadou brašen ve kterých jsou granáty. Dokáže házet granát o 3 pole všude kolem sebe - i diagonálně. Výbuch granátu zasáhne pouze dané pole.

SCHOPNOSTI:
> ?Assassin? schopnost vyvolá hození 4 granátů do 4 směrů (najednou) nebo diagonálně (to by si hráč vybral

Breaker (80Ap) - jednoduchý a lehký voják, třímajicí policejní ?vyrážecí kládu?. Útok této jednotky je takový, že touto kládou bude mlátit o zem pod sebou, a tím mírně uškodí vedlejším políčkům.

SCHOPNOSTI:
> ?DieForHonor? 3× bouchne o zem, tím by měl zabít jednotky na okolních políčkách, zabije však i sebe.


SCHOPNOSTI SE DAJÍ POUŽÍT JEDNOU ZA ŽIVOT VOJÁKA

Jednotky nejsou všechny a ten systém boje ještě není 100%, ale určitě je to ta část, jak si psal, toho "vzdání se taktické výhody / získání taktické výhody" Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 10. červen 2012, 06:16:11    Předmět: Odpovědět s citátem

Otázka je, proč to sem píšeš? Chceš dostat kritiku gamedesignu, najít na to nějaké lidi nebo tě jenom něco napadlo a chceš se podělit se světem?

Jinak, IMHO hra s takovýmhle gamedesignem nikdy neprorazí (přiznejme si, že tahovky zaujmou jenom pár lidí a ti radši něco složitějšího). A pokud neprorazí a zapomene se na ni, tak pravděpodobně nedostaneš moc feedbacku o tom, co by se dalo zlepšit. Pokud chceš otestovat schopnosti a komunikaci svého týmu tímhle, pak je to dobrá idea, ale jinak je to podle mě plýtvání časem.

Puška americké armády Mosin-Nagant mě rozsekala Very Happy
Zlé jazyky budou tvrdit, že ve výzbroji US byla krátký čas zavedena, ale rozhodně to nebylo standardní a jenom z důvodu, že se jim nechtělo prodávat pušky bolševikům. Naprostá většina riflemanů používala M1 Garand.
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Adventurer



Založen: 13. 04. 2012
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 10. červen 2012, 13:53:24    Předmět: Odpovědět s citátem

Úplně nechápu, čeho jsi chtěl docílit že jsi to tady postnul. Ano, pokud hledáš parťáky tak chápu, ale pochybuji, že když někomu dáš návrh že ten někdo z vlastní vůle udělá hru. Pokud chceš aby z toho něco bylo tak by ses měl pokusit to začít dělat sám. Jinak souhlasím s: if.then .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
chain



Založen: 06. 07. 2013
Příspěvky: 3

PříspěvekZaslal: 6. červenec 2013, 23:04:34    Předmět: ďakujem Odpovědět s citátem

aj napriek reakciám.ktoré tu zazneli, som rád že niekto tento topic vytvoril. práve na toto je táto sekcia. patrím k ľuďom ktorí čo to už urobili a každú ďalšiu vec berú ako výzvu. koderi často trpia deficitom nápadov, nakoľko kým sa nimi stanú vyčerpajú nápady a často zamrznu na opakovaní a reciklovani starých hier a v horšom pripade tutorialov... mňa tvoj nápad oslovil robím na tom. popri vývoji testujem atraktivitu nápadu a ak tu autor este občas zabludi nech v nápdsoch pokračuje aby takých ako ja posúvali ďalej. ďakujem

Naposledy upravil chain dne 19. září 2013, 12:26:08, celkově upraveno 2 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Houp



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 671

PříspěvekZaslal: 7. červenec 2013, 07:31:22    Předmět: Odpovědět s citátem

if.then napsal:

Jinak, IMHO hra s takovýmhle gamedesignem nikdy neprorazí (přiznejme si, že tahovky zaujmou jenom pár lidí a ti radši něco složitějšího).


Tak svým způsobem se to tolik neliší od soubojů v Heroes of Might and Magic, nebo od Scrolls, takže samo o sobě to může zaujmout dost lidí.
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Inkubátor Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna