.[ ČeskéHry.cz ].
Novus Inceptio
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4 ... 39, 40, 41  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Hry pro PC, konzole, ...
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 765
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2012, 22:39:17    Předmět: Odpovědět s citátem

Oni ti "hackeri" ani nemuseji hackovat klienta, ono staci kdyz zacnou zkouset, co vsechno herni svet unese a jestli se jim ho nepodari totalne prevratit (coz se jim skoro jiste podari).

Jinak mi neni uplne jasne, jak to myslis s tim Creature serverem - to jako ze medvedi nejsou simulovani na urovni cele hry ale jen nejak lokalne? Ale jak to pak je s jejich slibovanou persistenci?

Jinak na tema balancovani doporucuju clanky o ekonomice v online svetech (napr. jak v Ultime Online museli resit inflaci). http://www.mediumdifficulty.com/2012/03/06/how-i-helped-destroy-star-wars-galaxies/, http://www.mine-control.com/zack/uoecon/uoecon.html ale tech clanku bylo mnohem vic. I kdyz tady jde o ekonomiku a obchod, jde tam o obecnejsi problemy s balancovanim.
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
McMagic



Založen: 06. 08. 2012
Příspěvky: 615

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2012, 23:23:38    Předmět: Odpovědět s citátem

if.then napsal:
No nevím, dostal ses už tak daleko, abys věděl, že programovat něco tak velkého je rasovina i v případě, že to uděláš co nejjednodušší.

Balancování je důležitá část vývoje a nevím, jak chceš vytvořit autobalancer přírody podle hráčů Confused . Máš pravdu, zní to jednoduše, ale ve skutečnosti to zabere x týdnů a nakonec to bude ještě fungovat špatně.


No nebude/není to jednoduché, ale zase mám za sebou už několik větších projektů, kde jsem musel dělat vše od a do z a řešit plno nestandartních věcí + se třeba učit i účetnictví aby systém nahrazoval účetní systém.
Takže mám představu a beru to jako výzvu - buď se zadaří nebo to ztroskotáWink

To blancování byl víceméně příklad - protože v tom nevidím zas takový problém (že hráči vše vyvraždí apod.) je třeba si uvědomit, že to není standardní MMORPG - hry tohoto typu hraje jen pár lidí a na celém serveru je od 20 do 1000 hráčů.

Neberu ale balancovaní na lehkou váhu - proto nebudou ani složité bojové systémy a skilly ala WoW (desítky skillu, kouzel a talentů - to ve hře nebude).

if.then napsal:

Očekávej s tím, že pokud to nebude vyloženě privátní věc (z čehož by se to ani omylem nezaplatilo), tak se najdou lidi, kteří ti klienta hacknou. Skvělý případ je Runescape - developer tým a autoři botů mezi sebou neustále soupeří, kdo bude mít náskok Smile .

Jinak, s tím příkladem medvědí rodinky asi u moc lidí neprorazíš - kdyby normální hráč uviděl šťastnou medvědí rodinku a měl je zabít, tak by to u něj asi vzbudilo nelibé pocity. Přesně proto se např. mnoho akčních her snaží protivníky co nejvíc depersonalizovat (není jim vidět do tváře/jsou to roboti/alieni/apod.), aby se hráč necítil vinen za to, že je zabil. Just a note.


Ad hackeri - to už je starost autorů enginu na jednu stranu - oni budou zajišťovat chod serveru a bezpečnost klienta + platební metody atd.

Hra nemá zatím nějak moc velké finanční náklady (zatím to je kolem 500US z mé kapsy) a nepočítám, že to přesáhne nějakou šílenou částku než bude první hratelná verze.

Medvědí rodinka - no pokud je někdo nebude chtít zabít tak nemusí - nikdo ho do toho nenutí. Nechci se zalíbit všem a hlavně ne mainstremu.
Když budeš stát v divoké přírodě a několik dní hladovět tak ti asi přestane být jedno, že zabiješ rodinku medvědů pro přežitíWink To už je morální problém jedince. (Můžeš zabít jen matku a mláďata si ochočit - nabízí se x možnosti co jak proč)

OndraSej napsal:

Jinak mi neni uplne jasne, jak to myslis s tim Creature serverem - to jako ze medvedi nejsou simulovani na urovni cele hry ale jen nejak lokalne? Ale jak to pak je s jejich slibovanou persistenci?


Creature server byl kdysi dávno u různých MMO hrách - kdy na něm běžel pohyb monster po světě a bylo to něco jako druhý výpočetní server pro hráče(ale tento byl pro potvory). Server tak běžel nezávisle na normálním a žil si jakoby svým životem (ale ovlivněn akcemi hráčů).
Jinak řečeno aplikace co běží nonstop i když nikdo není online a bude pořád řešit pohyb zvířat. Toto v HE ale nepůjde bez source licence - takže se to bude muset vyřešit jinak.

Díky za články - podívám se.
-------
Jinak nechci zde tvrdit, že je vše domyšleno do dokonalosti to zdaleka není - jsou určený základní prvky a dle možností se řeší jejich aplikace do enginu. Logicky vznikají nové věci či jiné se ruší během vývoje.

Logiku chování itemu v inventory a ve světě jsem třeba řešil na papíře, v excelu, simuloval na lokální DB a několikrát předělával (čím více jsem přidával věcí tím se měnily data a jejich logika) a stále se to dolaďuje - pevné základy se postupně implementují do enginu (dle možností HSL/HE).

Nedokážu tvrdit, že se vše podaří tak jak bych si přál, ale zkusit to mohu:)

Hlavně tento projekt neaspiruje na MMO roku:) Ani se nechce rovnat či přirovnávat AAA titulům poslední doby.

Jsem ale moc rád za každou připomínku atd. Sice asi na většinu mám již namyšlené řešení, ale po programové stránce vs možnosti enginu je možné že to bude dosti náročné či nerealizovatelné (ale bohužel moje práce mě naučila neříkat "to nejde" protože i to neřešitelné se nakonec vždy podařilo udělat).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
McMagic



Založen: 06. 08. 2012
Příspěvky: 615

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2012, 23:43:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Pro zájemce jak vlastně HSL vypadá.

Zde je ukázka scriptu na renderovaní objektů pomocí sciptů v Seamless World - SW2.0 - (který odhalil chybu v enginu:) )

Zde video ukázka problému co se řešil: http://youtu.be/DB1Jggrhf7o (všechny zelené krychle jsou renderovány pomocí scriptu v SW2.0, ale objekty při release oblasti se už nerenderují - i když tam ve skutečnosti jsou (ověřeno jiným scriptem) ) - tento problém jsem už ale vyřešil renderováním vzdálených objektů ve stejné oblasti s posunem pozice apod. - takže níže uvedený kód má aktuálně trošku jinou formu.

Je to jen čistý základní kód - částečný výběr bez kontrolních scriptů apod.

Na začátku se volá funkce:

kód:
call server NI_buildWordObjectClassMethods:rebuildObjects()


Server script: NI_buildWordObjectClassMethods

kód:

untrusted public function rebuildObjects()
  call area $NI_GAMEMODE.NI_defaultDBArea() instance 0 NI_systemDBareaClassMethods:rebuilObjectData() failure NI_systemDBareaClassMethods:rebuilObjectDataError
.

untrusted remote method checkObjectDataReplyCall(whatNode as NodeRef,dataList as LookupList indexed by String of String, callType as String)
  //
  when callType
    is "rebuildObject"
      areaID as ID = dataList["AreaID"]     
      //
      if(areaID != GetAreaNumber())
        call area areaID instance GetInstanceNumber() $NI_BUILDWORDOBJECT.buildObjectFromDB(whatNode,dataList, callType) failure $NI_BUILDWORDOBJECT.buildObjectFromDBError
      else
        me.buildObjectFromDB(whatNode ,dataList , callType) 
      .
    .
    default
      println("ERROR - neznamy callType")
    .
  .
.

remote method buildObjectFromDB(whatNode as NodeRef,dataList as LookupList indexed by String of String, callType as String)
   //
    Asset as NodeRef of Class AreaAsset = $EDIT._AddAsset("/NI/objekty/environment/vegetation/trees/conifer/conifer_trees/ni_conifer_001.hgm") //TODO connect to DB data
    //Instance vars
    fields as List of String
    values as List of String
    raw as RawData
    add back "Position" to fields 
    add back dataList["NI_v3position"] to values
    add back "LODFactor" to fields
    add back 10 to values
    add back "MouseTargetable" to fields
    add back true to values
    //
    Instance as NodeRef of Class GR2Instance = $EDIT._AddInstance(Asset,"GR2Instance","game")
    Instance.NI_lookupListIndexedByStringOfString = dataList//DB obj data
    //
    $EDIT._EditCMDSetInstanceProperties(dataList["accountID"], "", Instance, fields, values, raw )
    GlomClass("NI_BUILDWORDOBJECT",Instance)//add server mouse class
.


Server script: NI_systemDBareaClassMethods

kód:

remote function rebuilObjectData()
  callType as String = $NI_GAMEMODE.callType()
  AllTheAssocs as List of Association
  AllTheAssocs = QueryAssociation($NI_GAMEMODE.NI_defaultDBArea(), "NI_buildObjectAddWorld", None)
  foreach data in AllTheAssocs
    //
    worldNode as NodeRef of Class NI_buildWordObject = CreateNodeFromClass("NI_buildWordObject")
    worldNode = data.target
    replyListData as LookupList indexed by String of String = worldNode.NI_lookupListIndexedByStringOfString
    //
    call reply $NI_BUILDWORDOBJECT.checkObjectDataReplyCall(worldNode,replyListData,callType)
  . 
.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
falcon



Založen: 26. 07. 2008
Příspěvky: 97

PříspěvekZaslal: 20. srpen 2012, 09:04:36    Předmět: Odpovědět s citátem

Nechci být skeptický, ale tohle je už trochu overkill. Tohle nikdy nedokončíš. MMORPG v 1. člověku? GL. Já bych si v jednom troufl možná tak na nějaký 3-match a i tak bych počítal na vývoj minimálně rok.
_________________
Running Pillow
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
McMagic



Založen: 06. 08. 2012
Příspěvky: 615

PříspěvekZaslal: 20. srpen 2012, 09:17:53    Předmět: Odpovědět s citátem

falcon napsal:
Nechci být skeptický, ale tohle je už trochu overkill. Tohle nikdy nedokončíš. MMORPG v 1. člověku? GL. Já bych si v jednom troufl možná tak na nějaký 3-match a i tak bych počítal na vývoj minimálně rok.


Trošku overkill to určitě je.
Ale odstranil jsem ze hry i konceptu to co nejvíce narůstá a co bych nedal:
questy, raidy, instance/dungeony.

Jinak nejsem na to 100% sám - po dokončení herních prvků mám lidi na výpomoc se světem - který ve výsledku nebude také složitý (v porovnání s klasickými MMORPG) - nebudou vesničky, města apod. Jen čistá krajina která čeká na hráče.

Osobně počítám s vývojem tak 3 roky ještě (záleží jak bude čas).

Největší problém vidím v animacích postav a creatur - to neumím a ani se to nechci učit - ale snad seženu lidi na výpomoc až bude třeba tuto stránku projektu řešit....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hunter



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 544

PříspěvekZaslal: 20. srpen 2012, 10:54:58    Předmět: Odpovědět s citátem

Animace lidí se dají koupit
_________________
Sharing is caring.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
McMagic



Založen: 06. 08. 2012
Příspěvky: 615

PříspěvekZaslal: 20. srpen 2012, 11:13:06    Předmět: Odpovědět s citátem

Hunter napsal:
Animace lidí se dají koupit


Některé ano, ale rád bych ucelené animace na veškeré úkony - našel jsem pěkné farmářské kolekce - ale zase k tomu schází boj apod. A chce to vše od jednoho autora.

Ale toto budu řešit až víceméně na konec - hra jako taková může běžet bez animaci pro test - stěžejní jsou herní prvky - Wurm online do dnes běží bez animací a že by mě to osobně nějak vadilo Smile Ba naopak souboje mají svoji atmosféru a musí se sledovat combat log a dle toho reagovat a provádět úkony Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
McMagic



Založen: 06. 08. 2012
Příspěvky: 615

PříspěvekZaslal: 7. leden 2013, 11:33:30    Předmět: Odpovědět s citátem

Po delší pauze, kdy nebylo co k vidění jsem se zase posunul kousek dálWink

Převážně jsem čekal na update enginu - sice ještě čekám na prioritní update (měl by proběhnou během ledna) - jedná se o zapojení Awesomium web-ui API, které by mě mělo usnadnit práci s GUI, DEV admin GUI apod.

Zatím se pracovalo na pozadí s interakcí a objekty.
Ladění chování SpeedTree 6.0 objektů (na které nelze použít on mouse interakce - a bylo nutné vytvořit SAS třídy pro interakci s hráčem)
Vytvoření základního principu chování běhu času, na které se napojí in-game kalendář + vizuální chování v enginu dle času.
A také úprava konceptu apod.

Níže malá video ukázka (je to jen malá část pracovního světa, který není zdaleka finální):
http://youtu.be/rVlhNXDYhlg

Projekt není zdaleka mrtev - jen se musí ladit plno nových věcí na pozadí...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
McMagic



Založen: 06. 08. 2012
Příspěvky: 615

PříspěvekZaslal: 26. únor 2013, 13:54:16    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak zase menší update:

Napojení nové DB a implementace na objekty:
http://youtu.be/XIGMdk8QcHA
http://youtu.be/siAMv6tSNog

Ve výsledku je to to samé jako dříve jen už je hotovo základní dev ui a plno nových scriptu na pozadí.

Ale následný update je pro mne velice zásadní:
Přestával jsem být spokojen s designem hry - nějak jsem se při testech moc odklonil od původního záměru a proto bylo na čase udělat návrat k původní představě (což je více art stylu než reálné grafiky, ale nesklouznout do běžné komiks grafiky u her poslední doby).
Proto pomalu předělávám modely a hlavně textury.

Zde malá video ukázka trávy:
http://youtu.be/Y8yWg_rdp98

A zde již první kameny:
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
falcon



Založen: 26. 07. 2008
Příspěvky: 97

PříspěvekZaslal: 28. únor 2013, 17:30:59    Předmět: Odpovědět s citátem

Já na videich vidím jen běhání po krajině. Jako bych si nainstaloval nejaký engine a poprvé ho spustil. Vůbec nevidím žádnou hru. Jo, vím, je pěkné si pobíhat v demo světu. Kde je to kácení stromů? Dělání nástrojů, obydlí, vraždění medvědů, PvP souboje? Ty modely si děláš sám? Jako například úkázka kamenů....? Vždyť zrovna modely/textury/animace jde všechno sehnat free nebo za malý peníz placené, s tímhle se nemůžeš zdržovat jinak to budeš dělat do důchodu. Nechci te odrazovat nebo shazovat, ale prostě update, že sem udělal kameny a změnil trávě texturu? Vážně?
_________________
Running Pillow
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
falcon



Založen: 26. 07. 2008
Příspěvky: 97

PříspěvekZaslal: 28. únor 2013, 17:31:58    Předmět: Odpovědět s citátem

Já na videich vidím jen běhání po krajině. Jako bych si nainstaloval nejaký engine a poprvé ho spustil. Vůbec nevidím žádnou hru. Jo, vím, je pěkné si pobíhat v demo světu. Kde je to kácení stromů? Dělání nástrojů, obydlí, vraždění medvědů, PvP souboje? Ty modely si děláš sám? Jako například úkázka kamenů....? Vždyť zrovna modely/textury/animace jde všechno sehnat free nebo za malý peníz placené, s tímhle se nemůžeš zdržovat jinak to budeš dělat do důchodu. Nechci te odrazovat nebo shazovat, ale prostě update, že sem udělal kameny a změnil trávě texturu? Vážně?
_________________
Running Pillow
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
McMagic



Založen: 06. 08. 2012
Příspěvky: 615

PříspěvekZaslal: 28. únor 2013, 17:49:01    Předmět: Odpovědět s citátem

falcon napsal:
Já na videich vidím jen běhání po krajině. Jako bych si nainstaloval nejaký engine a poprvé ho spustil. Vůbec nevidím žádnou hru. Jo, vím, je pěkné si pobíhat v demo světu. Kde je to kácení stromů? Dělání nástrojů, obydlí, vraždění medvědů, PvP souboje? Ty modely si děláš sám? Jako například úkázka kamenů....? Vždyť zrovna modely/textury/animace jde všechno sehnat free nebo za malý peníz placené, s tímhle se nemůžeš zdržovat jinak to budeš dělat do důchodu. Nechci te odrazovat nebo shazovat, ale prostě update, že sem udělal kameny a změnil trávě texturu? Vážně?


No já sem ty updaty nedávám často, proto to vypadá že se nic neudálo:)
Těch novinek/updatu je více:

1. Nastavení ingame času a synchronizace s v seamlessworld dle ingame kalendáře.
2. Licence na SpeedTree
3. Napojení mouse interakce na SpeedTree (což nejde, ale muselo se najít řešení jak to obejít)
4. Vytvoření sas tříd (třídy co detekuji pohyb hráče a reagují na jeho přítomnost apod.)
5. Vytvoření dev ui - napojení na novou DB -> spojení tohoto všeho na interakci s hráčem a objekty ve hře (hledání surovin, výsadba, sklizeň , kácení apod.) díky tomu teď mohu během pár sekund vytvořit objekt se všemi funkcemi a následky a hned ho aplikovat ve hře.
6. x nových objektů které nejsou na videu (nové skály, stromy, vodopády s nimi spojené particle effekty apod.)
7. Základní game options - kvůli alfa dev testum na výkon co proběhli.

To vše se bude prezentovat v dalším kroku + první potvory co jsou vymodelované.

Jinak ano většinu modelů tvořím sám - něco se koupilo, ale i tak jsem to celé předělal.

Ten update co jsem teď postnul je úvaha o možné změně designu a první pokusy - ty jsou dělány v art zóně (kde si testuji modely apod.) a nejsem rozhodnut zdali do redesignu jít nebo ne...

Jinak herních prvků přibylo hodně jen je musím představit už jako komplet věc.

Teď to opravdu pro nezasvěcené vypadá jako běhání v enginu - s čím souhlasím, ale opak je pravdou:)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
McMagic



Založen: 06. 08. 2012
Příspěvky: 615

PříspěvekZaslal: 7. březen 2013, 20:40:34    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak aby se neřeklo;)

Zde je menší update - jedná se o test dynamické flóry. Kdy se stromy sami rozmnožují.

Je to hodně silně pracovní verze a mnohonásobně urychlená.
http://youtu.be/qimfDM1Dm7M

------------------------------------
Jinak po mnoha zváženích od art stylu upouštím a zůstanu u předchozí verze.
(nesedělo mě to ke konceptu a stylu hry - atmosféra začala ztrácet na původním smyslu (a o tu mě jde hlavně).

+ se změnila struktura smyslu světa a napojení oblastí (což je tech záležitost)
dále se podařilo zprovoznit první animace potvor + AI (reakce potvory na vlastní podněty - hlad/žízeň -> cesta k nejbližší vodě apod.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
P1trs



Založen: 17. 02. 2013
Příspěvky: 14

PříspěvekZaslal: 8. březen 2013, 01:48:34    Předmět: Odpovědět s citátem

co je to za song?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
McMagic



Založen: 06. 08. 2012
Příspěvky: 615

PříspěvekZaslal: 8. březen 2013, 07:49:40    Předmět: Odpovědět s citátem

P1trs napsal:
co je to za song?


Starý dobrý OST Conan (1982) - Theology - Civilization
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Hry pro PC, konzole, ... Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4 ... 39, 40, 41  Další
Strana 3 z 41

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna