Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Frooxius

Založen: 27. 04. 2011 Příspěvky: 73 Bydliště: Kopřivnice
|
Zaslal: 21. srpen 2012, 05:29:44 Předmět: OverLight - Dostupný na Desura! (alphafunding) |
|
|
Oficiální stránky
Ahoj! :3
Rád bych oznámil můj připravovaný herní projekt nazvaný OverLight, což je casual/puzzle/akrádová hříčka. Základem jsou laserové paprsky a skleněné bloky, které je různě směrují. Cílem je přesměrovat dva paprsky tak, aby procházely stejnými bloky (tím, že ručně rozbijete některé kostky), čímž se bloky přehřejí a vybouchnou. Za každý blok, co zničíte ručně ztratíte body a za každý blok, který zničíte laserem body získáte (takže nemůžete jen tak náhodně ničit bloky). Samozřejmě bude hra obsahovat řadu dalších prvků (speciální bloky, různé módy), ale vše je založeno na tomto jednoduchém nápadu.
Hru tvořím sám, od myšlenky, designu, grafiky (kromě písma) až po kód, hudba je od Kevina MacLeoda (volně použitelná, ale později možná nechám zkomponovat nějakou hudbu exkluzivně). Hra bude vydána pro Windows, Mac OS X, Android, iOS a web, později možná i na další platformy. Protože je to pro PC i mobily, tak jsem netušil, do kterého fóra to vlastně dát, ale protože je to primárně pro mobilní zařízení, tak jsem to prsknul sem
Zde je několik screenshotů:
A tady je první oficiální trailer pro alpha verzi (hra je ale stále v rané fázi, chybí jakékoli speciální prvky, či samotné levely):
http://www.youtube.com/watch?v=xUzPDM7N5cY
Nakonec bych přidal i fotku, jak držím svůj mobil se svou hrou a mým jménem na ní
Kdybyste se ještě chtěli podívat na takové trochu praštěné video, jak tuto hru hraje můj kocour, tak tady (není to ale oficiální formální prezentace hry, spíše takový vtípek): http://www.youtube.com/watch?v=f2SnqXLZEIg 
Naposledy upravil Frooxius dne 2. prosinec 2012, 08:31:28, celkově upraveno 4 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 21. srpen 2012, 10:40:28 Předmět: |
|
|
Jedním slovem: Hustý!  _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Flash

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1379 Bydliště: Nigga Land
|
Zaslal: 21. srpen 2012, 11:05:28 Předmět: |
|
|
Vzpomnel jsem si na Lumines na PSP, coz byl obrovsky hit - http://www.youtube.com/watch?v=yGCrEmTo6h0
Zni to dost zajimave a vypada to velmi povedene. Tesim se na nejakou hratelnou ukazku. Z videa to vypada, ze by to mohlo byt hodne chytlave.
BTW na videu s kockou nemelo byt videt, ze ji chytas tlapku a vic, ze ji to tak samo napadlo do toho tlapat  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Crypton

Založen: 14. 05. 2009 Příspěvky: 306 Bydliště: The Void
|
Zaslal: 21. srpen 2012, 13:24:40 Předmět: |
|
|
Moc pěkné. Všiml jsem si tohoto komentaře: "First thing that? came to my mind: TETRIS!". Popravdě, taky mi to "trochu" připomíná tetris, krom toho, že ty bloky rozbíjíš lasery.
Určitě bych změnil tvar těch bloků, způsob padání a tvar těch krychliček, abys lidi zbavil dojmů, že je to další "tetris ripoff clone". Just saying
P.S. Ty krychličky moc nepůsobí dojmem, že jsou skleněné. Připomíná mi to hodně kalné a zabarvené "sklo". Šlo to udělat více glassy?  _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Frooxius

Založen: 27. 04. 2011 Příspěvky: 73 Bydliště: Kopřivnice
|
Zaslal: 21. srpen 2012, 15:09:22 Předmět: |
|
|
Díky za odezvu
Jen bych upřesnil s tím videem s kocourem, to chytal jeho tlapku bratr, já to jen viděl, tak jsem to rychle natočil na mobil x3
Crypton: Podobnost s Tetrisem tam určitě je, ostatně já z něj okrajově vycházním, ale nechci nikde oficiálně na Tetris odkazovat, abych nedopadl jak tihle: http://www.pocketgamer.co.uk/r/Android/Tetris+(Android)/news.asp?c=21012
Pokud se tedy zdržím jakýchkoliv referencí na Tetris, tak by mi neměli nic udělat, protože ten způsob hraní je dosti odlišný, jediné co je tam podobné jsou právě ty kostičky a fakt, že je musíš nějakým způsobem ničit. Myslím, že to ani na první pohled za klon tetrisu považovat nejde, protože je tam celá plocha zaplněná kostičkami (což by byl Game Over u tetrisu ) a jsou tam k tomu lasery.
Je tam více tvarů kostiček, ale měnit jejich tvar není tak jednoduché: Pokud chceš blok složený ze čtyř kostiček, tak moc tvarů které by nebyly v tetrisu tam nevymyslíš, myslím, že v podstatě tetris používá všechny možné kombinace. Kdybych je měl zcela eliminovat, tak by tím hodně utrpěla hratelnost (zkoušel jsem totiž nastavit generátor jen na menší a větší kostičky, mimo těch 4 dílných a podstatně se tím změnila hratelnost, nejlepší je nějakým způsobem je kombinovat).
Akorát netuším, jakým jiným způsobem by ty bloky mohly padat? Můžeš mi trochu detailněji popsat, jak to vlastně myslíš?
S grafikou si ještě pohraju, uvidím co tam vymyslím.
Ještě jednou díky za odezvu ^^ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Crypton

Založen: 14. 05. 2009 Příspěvky: 306 Bydliště: The Void
|
Zaslal: 21. srpen 2012, 15:33:43 Předmět: |
|
|
Myslel jsem něco ve stylu:
(Koukni na tu texturu, ne ten tvar )
Možná, že bys mohl udělat ty kostky z nějakého kovu, a doprostřed umístit okénko, přes které by šel vidět ten paprsek:
Ale to bysi musel asi změnit i kód pro renderovaní těch paprsků, aby to vypadalo dobře. A co takhle (ve vyšších úrovních) použít namísto krychliček třeba šestiuhelníky? Paprsky by tak mohly putovat 6 směry, namísto původních 4. _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Frooxius

Založen: 27. 04. 2011 Příspěvky: 73 Bydliště: Kopřivnice
|
Zaslal: 21. srpen 2012, 16:08:01 Předmět: |
|
|
Díky, uvidím, s grafikou si ještě nějak pohraju. Spíše mi ale šlo o to, jakým způsobem by ty kostky měly padat "jinak"?
Šestiuhelníky jsou zajímavé, i když je k tomu potřeba vymyslet nějaký systém šíření paprsku a musím to ozkoušet. Bez úprav se to taky příliš neobejde, navíc by se krychličky a šestiúhelníky nemohly kombinovat v jednom levelu. Každopádně to zní zajímavě, možná to později přidám.  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 21. srpen 2012, 18:00:51 Předmět: |
|
|
Pokud to máš v unity, tak si můžeš prostudovat nějaké shadery na simulaci skla včetně difrakce a odrazů. Desperadox mi ukazoval nějaký HardSurface, vypadalo to dost pěkně, zkoušeli jsme s tím rotující plát skla. Bohužel ovšem na Androidech (zkoušeno na tabletu s Tegrou 2 a telefonu Nexus S) to zrovna tyhle efekty dost ořezává (asi kvůli počtu světel) a nedá se pak spolehnout na to, jak dobře bude scéna viditelná. Podobný problém bych čekal i na iOS takže bacha na to. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Flash

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1379 Bydliště: Nigga Land
|
Zaslal: 21. srpen 2012, 18:42:15 Předmět: |
|
|
Imho bych se vubec tech kosticek ala tetris nebal. Naopak si myslim, ze je to vyhoda. Lide to znaji, bude jim hned jasnejsi jake typy kosticek tam jsou.
Jak uz jsem psal, hodne mi to pripomelo Lumines (coz je taky uplne jina hra) a o te se ve sve dobe psalo taky jako o "novodobem Tetrisu". Coz rozhodne nebylo nijak spatne, byla to pochvala a tenhle status te hre jen dal pomohl k uspechu.
Mimochodem kdyz sem na to podruhe vic koukal uplne mi nejsou jasna pravidla pruchodu paprsku kostickou. Konkretne jde o kosticku: 3 bloky v linii, uprostred jeden blok nad (nevim jak lip ji popsan, snad je jasne o jakou jde . Je to jedina kosticka, ktera ma jakoby tri vstupy. U ostatnich je celkem jasne co je vstup a co vystup (u Z a S kosticek by se teda taky dalo lehce polemizovat, ale jen lehce). U tehle jsou tri a to vede celkem ke zmatkum si myslim - proc kdyz prijde paprsek ze smeru linii tech tri bloku, tak se na druhem bloku neohne, ale pokracuje primo? Klidne by se ohnout mohl. Nicmene hlavni otazka je, kdyz prijde paprsek do toho jednoho bloku na spice. Pote co dojde na druhy blok, tak zahne doprava nebo doleva? (obrazek by byl jasny, ale nechce se mi nic kreslit, snad je to jasne textove). Ctvercova kosticka muze byt taky matouci, ale tam je asi jasne pravidlo, ze se to proste zatoci 3krat a vyjde ven..... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Frooxius

Založen: 27. 04. 2011 Příspěvky: 73 Bydliště: Kopřivnice
|
Zaslal: 21. srpen 2012, 20:18:24 Předmět: |
|
|
Mem: Na Unity to sice postavené je, ale shadery se přece dají použít i v jiných/vlastních enginech.
Popravdě jsem zpočátku grafiku používající "sklěnené" shadery zkoušel, jenže ty mají problém v tom, že jsou hodně náročné na to, kolik prvků tam je, takže by to mobilní zařízení neutáhla. Takhle se 2D grafika vykresluje v podstatě ze dvou atlasů (dva materiály), a s nějakými dalšími materiály to je celkem 6 volání vykreslení (draw calls), protože to všechny objekty používající stejný atlas krásně seskupí, jinak by to bylo v řádu stovek. Tegra 2 zařízení by to možná snesly, ale tím bych si omezil cílové publikum. Či třeba takový iPod Touch 4th na kterém to taky testuji. A zase nechci dělat to, že to bude na různých platformách vypadat úplně jinak.
Navíc tyhle blyštivé shadery používají aspoň dva průchody, což Unity neumí seskupit do jednoho volání, z čehož mobilní zařízení taky nemají zrovna moc radost. Leda že by to všechno složilo do jednoho 3D modelu a ten teprve vykreslilo...
Další problém je vizuální, ono to nejlépe vypadá z různých úhlů, když se na to kamera dívá zepředu a navíc je ortografická (i když by šla vyměnit za perspektivní s velmi nízkým zorným úhlem), tak to nevypadá tak dobře.
Každopádně ale díky za návrh.
Flash: No, hlavně ale nesním nikde Tetris používat při propagování já sám, jinak by se na mě ještě snesli...
Pravidla cestování paprsku jsou jednoduchá:
1) Paprsek se za každou cenu snaží zůstat v kostce
2) Pokud může pokračovat stejným směrem, tak stejným směrem pokračovat bude
3) Pokud nemůže pokračovat stejným směrem, ale může jít bokem, tak se zalomí (pokud se může zalomit na dvě strany, tak se rozdělí)
4) Jestliže už nemá v kostce kam jít, tak vyjde ven
5) Pokud narazí na kostičku skrze kterou už jde, tak se zacyklí sám do sebe a už necestuje dále.
Zkoušel jsem různé variace pravidel a tohle mi nakonec přišlo nejhratelnější a nejpřirozenější (v rámci dobré hratelnosti). Bude tam jednak tutoriál a navíc se to dá po chvíli hraní okoukat. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 22. srpen 2012, 06:57:18 Předmět: |
|
|
Frooxius napsal: |
Na Unity to sice postavené je, ale shadery se přece dají použít i v jiných/vlastních enginech. |
Určitě, já jsem ani nechtěl nic jiného tvrdit, bylo to míněno jako úvod k tipu na HardSurface, který je přímo v Unity assets store, s jinými shadery na sklo nemám praktickou zkušenost. A chtěl jsem ti napsat protipříklad, že třeba v GameMakeru má člověk se shadery smůlu, ale dívám se, že to už taky není pravda (a navíc už má taky export pro iOS, Android a HTML5, pěkné). Každopádně koukám, že máš teorii zmáklou (včetně využití atlasu pro omezení přepínání materiálu). Btw, jak řešíš různá rozlišení, máš všechno rozplizlé přes bilinear filtrování (tipuju podle videa), nebo se snažíš o pixel perfect? My řešíme druhou variantu, ale není to moc pohodlné. Přemýšlel jsem, jestli by třeba nešlo použít bilinear a přes celou scénu hodit globální doostření (zvýšení kontrastu hran), ale vůbec netuším jestli to je v Unity možné a jaké by byly nároky.
Frooxius napsal: |
Další problém je vizuální, ono to nejlépe vypadá z různých úhlů, když se na to kamera dívá zepředu a navíc je ortografická (i když by šla vyměnit za perspektivní s velmi nízkým zorným úhlem) |
Jj, nějaký pohyb to chce. Nejlépe tím sklem aspoň trochu rotovat vůči pozorovateli, nebo aspoň hýbat světly, které se na povrchu odráží. I při orto kameře to vypadalo dobře (akorát to pak nejelo rozumně ani na té Tegře 2. Problém nebyl výsledný výkon, fps bylo stále 60, ale efekt byl ořezaný, vypadalo to jinak). |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Frooxius

Založen: 27. 04. 2011 Příspěvky: 73 Bydliště: Kopřivnice
|
Zaslal: 22. srpen 2012, 15:02:18 Předmět: |
|
|
Mem: Ok, já jen, že se mi zdálo trochu divné začínat to podmínkou s Unity. Ale samozřejmě, že musím pro tu hru použít optimalizace, ne desktopu neefektivní design se moc neprojeví (pokud se tedy zrovna nedělá klon Crysisu aspol.), ale na mobilních zařízeních je to dost znát.
O pixel perfect se nesnažím, ta grafika ani není tak dělaná (originál je asi 2048x2048 ale pro potřeby hry je zmenšený), tak se to škáluje (+ se samozřejmě vygenerují mip mapy hlavně kvůli výkonu). Ono to v podstatě teď ta grafika není vůbec náročná, jen na fillrate, protože si hodně hraju s průhledností, takže to trochu dělá problémy na iPodu Touch 4 (neběží to tak plynule, jak by mohlo), protože tam nacpali retinu, ale nechali stejný grafický čip z předchozího modelu, co teď musí překreslovat čtyřikrát více pixelů... Naštěstí to napravili v iPhone 4S. Zkoušel jsem to i na mobilech s Adreno 200 a tam to běží fajnově.
Jak jsem říkal, nechci moc používat náročné efekty, protože chci, aby to jelo i na slabších zařízeních. Udělal jsem tam ale jednoduchý efekt lesku a myslím, že nevypadá zrovna špatně, hlavně na mobilních zařízeních.
Jinak Unity Pro podporuje post-processing filtry, je tam i něco na zvýšení kontrastu: http://docs.unity3d.com/Documentation/Components/comp-ImageEffects.html
Možná ten efekt vypadal jinak, protože mobilní grafika nepodporuje ten shader, tak se použila nějaká jeho fallback verze, pokud tam tedy natvořil nějaké slabší varianty. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 22. srpen 2012, 15:34:48 Předmět: |
|
|
A co použít na retina displeji pixely "2x2", pokud na daném zařízení není výkonější grafika? (Target Resolution - Standard / native) _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Frooxius

Založen: 27. 04. 2011 Příspěvky: 73 Bydliště: Kopřivnice
|
Zaslal: 22. srpen 2012, 15:39:54 Předmět: |
|
|
Ladis: To jsem taky zkoušel a s tím to samozřejmě běží krásně plynule, ale zase se obávám, že někteří budou brblat, že ta grafika je pixelovaná, že to nevypadá tak pěkně, proč tam nepřidám podporu pro Retinu... Chci ale zkusit jiný trik, který bude vykreslovat v menším rozlišení jen některé vrstvy a pak to skládat, ale ještě musím prakticky ozkoušet, jaký vliv na výkon bude mít vykreslování do textury. U některých částí to totiž není tak viditelné, aby byly v nativním rozlišení. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 22. srpen 2012, 17:45:55 Předmět: |
|
|
Jo to je dobrej nápad. A pro ty brblaly, kdyby ses s tím nechtěl dělat, můžeš do nastavení dát volbu rozlišení (Retina Yes/No) a předvybrat při prvním spuštění podle zařízení. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|