.[ ČeskéHry.cz ].
Tahový systém

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Game Design
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
gindar



Založen: 05. 10. 2007
Příspěvky: 86

PříspěvekZaslal: 9. říjen 2007, 20:16:56    Předmět: Tahový systém Odpovědět s citátem

Zdravím, mám takový dotaz. Jak byste (jste) řešili tahový systém u RPG hry s herní plochou řešenou pomocí tiles.

Jak to řeším (zatím):
Jedno kolo trvá 4s a má 50 podkol (subturns). //v nebojovém módu
Jedno kolo má 50 podkol (subturns). //v bojovém módu

Probíhá to asi takto:
Začátek kola
Proběhne skript umělé inteligence postav, který "naplánuje" celé kolo do akcí. Počet akcí je závislý na rychlosti postavy, tzn. Postava má rychlost třeba 5 takže za kolo může udělat třeba 5 kroků. Tyto kroky se rovnoměrně rozmístí do 50 podkol. Tzn. první akce do 10 podkola, 2. do 20, 3 do 30 ...
Teď proběhne 50 podkol a v každém se provedou naplánované akce.
Má to za následek, že postavy pomalejší urazí za kolo třeba jen 5 čtverečků a rychlejší 8. A přitom se pohybují po celou dobu kola.
Konec kola


jiným zápisem:

subturn() {
if (s==50) {
doTurn()
s = 0
}
doSubturn(s)
s++
delay( 50, subturn() )
}


Tak a teď dotaz na vás. Jak řešit, co vaše zkušenosti? Co je špatně? Co dobře. Snad vznikne plodná diskuse, která pomůže i jiným tvůrcům. Díky Gin
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
MD



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 437
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 10. říjen 2007, 13:23:13    Předmět: Odpovědět s citátem

Ja bych to nedelil na podkola, pripada mi to prilis slozite - ty podkola jsou pravdepodobne jen implementacni zalezitost a namaji co delat ve vlastnich pravidlech. (Predpokladam ze graficka reprezentace se bude resit oddelene od herni logiky.)

Mas rozmysleno, co se stane, kdyz si dve postavy naplanuji pohyb na stejne policko a jedna je tam prvni? Co se stane kdyz jedna postava zautoci a druha ji mezi tim utece?
Rekneme ze tyhle otazky nejak definuji pravidla. Napriklad: Pred utokem se neda utect. Pokud je pohyb zablokovan, neprovede se. Uspesny utok prerusi uz probihajici akce. Atd.

Vsechny akce by mely prirazenou urcitou dobu (v jakychkoli casovych jendotkach si vymyslis). Na zacatku kola se akce naplanuji, rychlejsi postavy toho stihnou za kolo vice, takze maji vice akci serazenych za sebou. Cinnosti setridis podle casu vyhodnoceni a pak je postupne provadis. Pr. Rychla postava sekne v case 5, pomala postava bodne v case 7, rychla postava sekne znovu v case 10, kouzelnik vyvola kouzlo v case 13, kolo konci.
_________________
- play with objects - www.krkal.org -
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
gindar



Založen: 05. 10. 2007
Příspěvky: 86

PříspěvekZaslal: 10. říjen 2007, 16:53:40    Předmět: Odpovědět s citátem

Ono praveze jde o implemetacni zalezitost.

citace:

Rekneme ze tyhle otazky nejak definuji pravidla. Napriklad: Pred utokem se neda utect. Pokud je pohyb zablokovan, neprovede se. Uspesny utok prerusi uz probihajici akce. Atd.


Ano toto bude soucasti pravidel. Nebo spis te fce ktery bude vytvaret frontu akci.

PS: Je trochu skoda, ze kterekoli tema mimo popelnici je odsouzeno k nezajmu vetsiny na CH Sad Trochu jsem doufal ze s novym forem se to zmeni.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
igor



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 196

PříspěvekZaslal: 10. říjen 2007, 17:57:19    Předmět: Odpovědět s citátem

lehky OT:
PS: Je trochu skoda, ze kterekoli tema mimo popelnici je odsouzeno k nezajmu vetsiny na CH

Co je tohle za boldovy vykrik? Ptas se tu na hodne zanrove specifickou vec, se kterou ma malokdo prakticke zkusenosti a pocit, ze v tomto ma nejake spravne reseni. Je lepsi kdyz tu je 1 odpoved od nekoho povolanejsiho (+ 1 OT Wink ) nebo kdyby tu bylo 1000 "jasimoznamyslim" kecu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
gindar



Založen: 05. 10. 2007
Příspěvky: 86

PříspěvekZaslal: 10. říjen 2007, 18:07:37    Předmět: Odpovědět s citátem

myslel jsem to tak ze kdyz druhy thread co jsem udelal byl nejdriv v popelnici a behem par dnu nasbiral 1000 lidi. po presunuti a klesnuti v popelnici uz se rust lidi zastavil. s tema recma "jasimoznamyslim" mas ovsem pravud Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Crusty



Založen: 28. 08. 2007
Příspěvky: 120
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 11. říjen 2007, 02:57:25    Předmět: Re: Tahový systém Odpovědět s citátem

gindar napsal:
... Jak byste (jste) řešili tahový systém u RPG hry s herní plochou řešenou pomocí tiles ...


system podobny ci stejny Jagged Alliance ... ta mi prijde skvela
_________________
http://www.2ox.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Chjoodge



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 145

PříspěvekZaslal: 11. říjen 2007, 08:15:02    Předmět: Odpovědět s citátem

Co se mě týče, nejlépe vymyšlené to měl Shadowrun. A měl bys to i jednoduché na implementaci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Game Design Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna