.[ ČeskéHry.cz ].
Vydávání her pro mobilní platformy - zkušenosti a rady
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Business, Vedení projektů a týmů
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 22. říjen 2012, 09:38:10    Předmět: Odpovědět s citátem

manutara: A ty nejake skusenosti mas? Tak napis Smile
Mne akorat z Intel AppUp volali nekdy pred rokem, kdyz nasli nase starsi WM hry, a lakali vyvojare aby tam sli, ale v te dobe jsme nic nevyvijeli. Ted bychom mohli hry vydat i pro PC, tak na to asi mrknem, dik za tip
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
manutara



Založen: 02. 01. 2012
Příspěvky: 81
Bydliště: Kosice SVK

PříspěvekZaslal: 22. říjen 2012, 11:11:04    Předmět: skusenosti Odpovědět s citátem

skusenosti mam, ale nie predajneho charakteru, takze vam neviem
povedat ako to je s warez na tejto platforme.

cena (registracia vyvojara) je myslim okolo 100$, ale prvy rok sa
neplati, je nutne si kupit ``code-signed certificate'' ktory stoji do
200$ rocne, ale tiez funguje to, ze prvy rok je to zadarmo. aj ked
nechcem zavadzat, to s prvym rokom fungovalo doposial, tak som
si nie isty ci to stale funguje. percenta z predaja su podobne ako
na inych platformach, dalej je mozne vydavat aj ``kniznice'' s tym,
ze kto to vyuzije plati vyvojarovi nejake percenta.

najvacsia nevyhoda intelappup je zrejme publikum. mnozstvo ludi
na appup store sa pokial viem neda porovnavat s appstore applu a
androidu.

zatim...

(niektore info nemusia byt presne Sad)
_________________
hadam to OpenGL este par rokov prezije
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 22. říjen 2012, 11:36:01    Předmět: Odpovědět s citátem

S tím odpuštěním poplatku první rok to zní docela pravděpodobně, stejně to má zatím Amazon Appstore pro Android, roční poplatek je 100 USD, ale první rok je zdarma. Jinak FireLords se na Amazonu prodal už 1 kus Wink (ale nedělá se vůbec žádná reklama), tak tu registraci pak musíme včas zrušit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
abuki



Založen: 31. 07. 2012
Příspěvky: 507
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 22. říjen 2012, 11:59:59    Předmět: Odpovědět s citátem

Mem napsal:
Když bylo prodaných něco přes 100 kusů, unikátních hráčů podle Flurry už bylo přes 7 tisíc (drtivá většina z Číny).


Chtěl jsem se zeptat - nějaké tipy právě na (jednoduché) řešení analytik? Znamená to v principu, že se odesílá IP a nějaký unikátní identifikátor zařízení při každém spuštění? S tím, že teda reálných hráčů může být teoreticky víc, protože mohou být offline?

A jak k tomu přistupují hráči? Informujete je o tom, že jsou měřeni nebo to je prostě všem šumák? (mě by to bylo a je šumák, jen by mě zajímala jaká je obecná reakce publika ve větším měřítku)
_________________
Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 22. říjen 2012, 12:57:45    Předmět: Odpovědět s citátem

Hráči vidí v permissions dané hry, že má plný přístup k internetu, případně i v popisu je napsán účel (že se stahuje online score v DeathMetalu, a v obou hrách se ještě stahuje náš vlastní banner do hlavního menu). Jako vedlejší efekt při žádosti o stažení na mobil náš server dostává IP, to je stejné jako když jdeš někam na web a tam si taky nikdo explicitní souhlas uživatelů nežádá a pro statistiky to používá. My žádné další info z telefonu netaháme ani k ničemu nepoužíváme, jen statistiku unikátních IP, ze kterých přišel požadavek.

Druhá otázka je měření na iOS, tam je použito Flurry které už umí zjistit informací víc (i měřit délky session), což je ale opět velmi rozšířené řešení, kde my nic dalšího nepřidáváme.

Jo a jsem noob Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Flash



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1379
Bydliště: Nigga Land

PříspěvekZaslal: 22. říjen 2012, 13:04:28    Předmět: Odpovědět s citátem

abuki napsal:
A jak k tomu přistupují hráči? Informujete je o tom, že jsou měřeni nebo to je prostě všem šumák? (mě by to bylo a je šumák, jen by mě zajímala jaká je obecná reakce publika ve větším měřítku)


Jak uz tu psal Mem. Pouzivame Flurry (www.flurry.com).

A k te citovane otazce. No uprimne, jak moc lidem vadi, ze prakticky kazdej web je monitoruje? Mozna nekterym to vadi, ale pravda je takova, ze treba tenhle web sleduje o pristupujicich uzivatelich pres GA podstatne vic informaci, nez co se da sledovat u mobilni appky pres Flurry, a zatim za skoro 10 let existence si nikdo nestezoval, ze tu na webu mame analytiky a ty lidi naprosto bez jakekoli bazne a hany tvrde monitorujeme Very Happy Very Happy

Samozrejme je to absurdni. Monitorovani uzivani tve vlastni aplikace je v soucasnosti na stejne urovni jak monitorovani pristupu na tvuj web.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 26. říjen 2012, 13:01:41    Předmět: Odpovědět s citátem

DeathMetal HD je už v AppStore skoro týden, takže jsme mohli udělat srovnání míry pirátství Androidu (warez z celého světa) a iOS (stejně jako u FireLords zatím drtivá převaha Číny). Napsali jsme to do blogu na našem webu, ať si udělají představu jak platící hráči, tak warezáci (z nichž u mnoha předpokládáme, že při stahování her z fór ani neví, že dělají něco špatného), třeba to zaujme i nějaká média:

http://playito.com/piracy/

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Flash



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1379
Bydliště: Nigga Land

PříspěvekZaslal: 26. říjen 2012, 13:21:37    Předmět: Odpovědět s citátem

Pri tehle malych poctech prodeju to bohuzel ale nejsou vubec relevantni data. Tezko se z toho daji vyvozovat nejake zavery.

Snad jediiny zaver je, ze na Androidu je ten warez rozprostren po celem svete. Kdezto iOS je proste pouze cina (ne drtiva vetsina jak pise Mem - je to proste jen Cina - pripadne cinan na navsteve v US Smile ). Ale i to je naprosto informace bez jakekoli vahy, protoze ty hry se zatim rozsirily tak malo, ze ani nemely potencial nejakou waez scenu oslovit. Je celkem prekvapivy, ze ti cinani si toho vysimli Smile Proste duslednej narod Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 26. říjen 2012, 18:49:30    Předmět: Odpovědět s citátem

Flash: jj to je jasny, tak to dokonce piseme i v tom clanku:

citace:
Maybe if we ever get so lucky and sale our games in tens of thousands of copies Smile, this rate would change significantly (we will keep you posted in that case), but this is how it looks now.


Na Androidu se nicmene ten warez rozsiril velmi i prestoze hry nejsou tak zname, to jsou stovky webu casto s dost vysokymi PR, tam uz to asi pomerem prilis nezahybe ani kdyby se zacaly prodavat ty desitky tisic. Na tom iOS mi nezbyva nez verit tvemu odhadu, ze jailbreak pro kradeni her delaji jen Cinani a az se o tech hrach dozvi zapadni svet, tak pomer rychle spadne Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 12. listopad 2012, 17:50:22    Předmět: Odpovědět s citátem

Na MobilManii dnes vyšel rozhovor "s námi" na téma našich dosavadních zkušeností s pirátstvím na Androidu a iOS. V diskuzi už se objevilo i pár zajímavých příspěvků a informací, uvidíme, jestli se o své zkušenosti podělí i další mobilní vývojáři, případně se zapojí do fóra CH Smile
http://www.mobilmania.cz/clanky/pirati-na-androidu-googlu-vlastne-nevadi-rozhovor/sc-3-a-1322134/default.aspx
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 12. listopad 2012, 19:30:36    Předmět: Odpovědět s citátem

OT: Před pár dny jsme se neplánovaně rozepsali o platbách z app storů a povinnosti registrace k DPH ve vedlejším vlákně, teď jsem to tu chvíli marně hledal pro crustyho, tak to sem ocituju, ať to je na jednom místě, a případně může dopsat info někdo, kdo je víc v obraze:

Mem napsal:
Plátcem DPH se musíš stát i ve chvíli, kdy poskytuješ službu do jiné země EU a platí ti někdo, kdo je sám povinen přiznat a zaplatit DPH. Mediálně známým případem je reklamní systém Google AdSense. Jakmile začala lidi vyplácet irská pobočka Googlu (tj. v EU místo USA), museli si DPH zaregistrovat, viz http://jakpodnikat.cz/adsense-dph.php.

Ale to jen proto, že v AdSense člověk poskytuje službu samotnému Googlu Ireland a ten je současně plátcem DPH! Případ prodeje her přes Play/App Store by ale měl být něco jiného, protože ty neposkytuješ Googlu/Applu službu, ale pouze za provizi využíváš jejich prodejní kanál, prodáváš koncovým spotřebitelům (ti většinou plátci DPH nejsou, a i pokud jsou to živnostníci nebo firmy, asi těžko si dají tvé hry do nákladů Smile U apek už to může být jiné, netuším).

Tak pak už řešíš opravdu jen ten limit, což je v ČR v současnosti myslím příjem 1 milionu za rok.

Třetí možností je zaregistrovat se k DPH dobrovolně (resp. FÚ o to požádat a měl by automaticky vyhovět), ale to pro většinu normálních živnostníků přináší spíš jen otravné vykazování (v ideálním případě jednou za 3 měsíce výkaz DPH). Každopádně pokud bys byl z jakéhokoliv důvodu k DPH zaregistrovaný, tak z prodeje těch her už musíš DPH odvádět, tj. ideálně jim tu DPH ve storech nastavit. A rozhodně to nesmíš udělat naopak, u her nastavit DPH a pak ho neodvádět, to by bylo krácení daní Wink

P.S.: Dívám se do smlouvy s Googlem ohledně Play Store, a pro příjem a zprostředkování plateb je tam firma Google Payment Limited se sídlem v Londýně. Takže je to taky v EU, nicméně měla by platit ta informace o tom, že neposkytuješ službu (narozdíl od AdSense, kdy jim na svých stránkách dovoluješ zobrazovat jejich reklamy).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
japaja



Založen: 07. 02. 2012
Příspěvky: 106

PříspěvekZaslal: 14. listopad 2012, 22:09:02    Předmět: Odpovědět s citátem

no citam to cele a zaujmalo by ma ten nejake zmysluplny zaciatok pre android aspon v bodoch v teorii ak mam hru spravenu abo hoc len live wallpaper
_________________
skype: dead.lol1
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Houp



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 672

PříspěvekZaslal: 16. listopad 2012, 13:58:04    Předmět: Odpovědět s citátem

Článek o playito jsem četl i to, co mají k tématu na stránkách a nechápu na tom jednu věc, rád si ji nechám vysvětlit.

Říkáš tam, že je problém placení serveru, který využívají i piráti. Statistiku pirátství si dělal právě dle využívání serverů -> pokud dokážete zjistit, jestli je hráč platič, či pirát, tak proč po prvním požadavku o server se zpět nepošle "zavři aplikaci a nedovol ji se připojovat"? Pak samozřejmě budou tuto situaci ostatní řešit tak, že se připojovat nebudou. Výhoda - téměř nulové náklady na piráty. Nevýhoda - nezjistíte tak snadno počet pirátů. Co je na mé úvaze chybného?
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1552

PříspěvekZaslal: 16. listopad 2012, 15:12:30    Předmět: Odpovědět s citátem

Platiče od piráta nelze rozlišit. Podle čeho taky?
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Houp



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 672

PříspěvekZaslal: 16. listopad 2012, 15:18:09    Předmět: Odpovědět s citátem

frca napsal:
Platiče od piráta nelze rozlišit. Podle čeho taky?


Už mi to došlo.. No nic. Jako bych nic nenapsal. Embarassed

Třeba časem bude většina her využívat Diablo 3 řešení proti pirátům, včetně těch mobilních.
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Business, Vedení projektů a týmů Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna