.[ ČeskéHry.cz ].
pracovní název bubáci
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Hry pro PC, konzole, ...
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Peťa Klíč



Založen: 28. 11. 2012
Příspěvky: 23
Bydliště: BRNO

PříspěvekZaslal: 28. listopad 2012, 07:25:09    Předmět: pracovní název bubáci Odpovědět s citátem

VAROVÁNÍ : ZDE BUDE PŘEDSTAVEN AMATÉRSKÝ PROJEKT AMATÉRSKÉHO PROGRAMÁTORA

Ahoj!

prej se mám představit nebo co (bylo to v tom kvízu)..

je mi 26, jsem veselý, chlupatý,, jazzový hudebník, automilovník.. a po letech opět programátor

on totiž přišel na mysl zapomenutej nápad pustit do světa klasickou adventuru,, a borland pascal 7.0 ve kterém jsem dělal blbinky jako chlapec přeci jen v tomto století není to pravé ořechové,, tak jsem se začal učit něco windowsovýho,, nejdříve python a pak raději c++

ale o tu adventuru nejde,, tam je ve vývoji teprve scénář,,

hra, kterou teď tvořím, se zatím,, nijak nejmenuje,, takže pracovní název "bubáci"

v podstatě navazuji tam, kde jsem před lety skončil v pascalu a to sice softwarové 3D.

nápad na tu hru přišel velmi pozvolna,, jak jsem se znovu dostával do toho programování tak jsem hledal inspiraci,, první hra v pythonu (rsp. v pygame, nebo jak mu já říkám pyžamo) se jmenovala "Tajdrlák na poli" (je někde na uloz.to, kdyby se někdo chtěl divit nebo upadnout smíchy pod stůl) a byla hotová v podstatě třetí večer od chvíle kdy jsem k pythonu sedl,,

pak jsem hledal inspiraci a začal se vrtat ve svých starých *.pas a hledat něco, co bych mohl udělat,, tu jsem pochopil že python je nemožnej a hlavně pomalej,, tak jsem se pustil do toho c++

no a tu jsem právě navázal tam, kde jsem před lety s tím pascalem skončil,, modelování 3D objektů, jejich morphing, rotace, oplácání triangly a texturami,,

do toho se mi připletl ještě jeden prográmek v pythonu a to sice generátor homotopicky netriviálního bludiště a "šíření do šířky", bylo to především takové cvičení..

a spojením těchto dvou okolností vznikl nápad stvořit domácí klasickou doomovku,,

procházení bludiště po políčkách bylo přepsáno na volný pohyb a otáčení se omezené zdmi,, přibyli bubáci co po mně dou,, začali střílet,, potom jsem bubáky učil jen tak pochodovat na třech políčkách a hlídat a útočit až při určité blízkosti objektu "user". a tak to šlo dál až byla bludišťovka hotová a funkční, začal jsem ji obalovat 3D prostředím,,

v podstatě jsem skoro hotov, chybí už jen 3D lékárničky, 3D zlaté cihly,, a nějaká cedule v cíli,, ještě vlastně komplet ozvučení, zatím to ani nepípá,, no a obalit to nějakou úvodní obrazovkou nějakým menu, nějakým nastavením obtížnosti, ovládání....

a abych dodržel pravidla, hodím dva screeny zmenšené na 640×480


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kidd.sadam



Založen: 11. 06. 2009
Příspěvky: 18

PříspěvekZaslal: 28. listopad 2012, 16:51:12    Předmět: Odpovědět s citátem

Zdravím,
musím přiznat, že ze začátku mě to nezaujalo - další gameska, na který se člověk učí nějaké 3D blbosti, ale herně vůbec nezajímavé Smile
Ale na bližší pohled se mi to už docela líbí.. Dokonce i ty psychedelické dlaždice všude Smile Pokud to bude mít to střílení náboj a hledaní cesty smysl, tak si to rád zahraju Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 28. listopad 2012, 17:13:22    Předmět: Odpovědět s citátem

No to bych tedy hrát nechtěl... jen z těch screenů mi bolí hlava Very Happy
_________________
Perry.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Peťa Klíč



Založen: 28. 11. 2012
Příspěvky: 23
Bydliště: BRNO

PříspěvekZaslal: 28. listopad 2012, 17:29:08    Předmět: Odpovědět s citátem

citace:
No to bych tedy hrát nechtěl... jen z těch screenů mi bolí hlava


no,, je možné že prostředí ještě poupravím,, třeba nějaké kobercovité textury místo střídání barev

citace:
Pokud to bude mít to střílení náboj a hledaní cesty smysl, tak si to rád zahraju


můžu prozradit, že bubák se při zásahu moc hezky rozprskne na hromadu střepů,, a že cílem hry bude vysbírat všechny zlaté cihly a dojít do protějšího rohu mapy,, (reprezentováno barevným přechodem stěn z hnusně okrové až do hnusně žluté)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 28. listopad 2012, 19:05:55    Předmět: Odpovědět s citátem

perry napsal:
No to bych tedy hrát nechtěl... jen z těch screenů mi bolí hlava Very Happy

[OT]mně pro změnu zas hrozně tahá oči, když někdo místo mě napíše mi, brr Wink[/OT]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Reniezs



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 272

PříspěvekZaslal: 29. listopad 2012, 19:41:42    Předmět: Odpovědět s citátem

Mě se líbí.. ale myslím že někteří lidé by tu hru asi nepobrali.. hlavně, když by jim to způsobilo záchvat :-/ .. Určitě zkuste s tou grafikou něco udělat.
_________________
https://szeiner.com - Nezávislé vývojářské studio SZEINER s.r.o.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Peťa Klíč



Založen: 28. 11. 2012
Příspěvky: 23
Bydliště: BRNO

PříspěvekZaslal: 30. listopad 2012, 07:38:43    Předmět: Odpovědět s citátem

huh! krásné ohlasy,,,,

teď hlavně se snažím optimalizovat kód,,

musim se divit, když si vzpomenu jak mi na 486ce 33MHz bez keců běžel duke nuken 3D,,

mám semptrona 2600 postavenýho roku 2005 a hra mi běží mezi 25 a 65 FPS (nejvíc když čučim do zdi, nejmíň když se otvíraj dveře a za nima stojí bubák)

takže texturama se začnu zabývat až se zlepší tohle..

jak jsem psal na začátku je to softwarový 3D, nepoužívám žádný akcelerátor, stejně jako zastara v pascaloassembleru.. na každý políčko mapy připadá podlaha, strop a zdi, všecko z 8×8 čtverců o souřadnicích XYZ, které jsou po umístění a vyrotování převedeny na X, Y a "hloubku" a po trianglech to plácám do bufferu kterej pak flipnu,,

jinak samozřejmě samotná hra běží na timeru, vykreslování je nezávislé, takže bez ohledu na framerate chodí hráč i bubáci pořád stejně rychle

před každým vykreslením 3Dprostředí probíhá detekce zorného pole, tzn. pod určitým rozsahem úhlů zkontroluju, co všechno vidím.. to si zanesu do samostatné mapy a vykresluji podle ní

kdyby někoho napadlo, kde ušetřit běh procesoru, tak se rád přiučím

a abych to ještě zúžil:

každej čtverec je ze dvou trojůhelníků, ty jsou vykreslovány po řadách, na začátku každé řady si nastavim ukazatel na místo na obrazovce a ten už pak jen inkrementuju.. ještě vyzkouším místo trianglů kreslit rovnou čtverce, myslim že na tom hodně ušetřim

kromě buferu, kam kreslím 3D, používám ještě pole, kam si ukládám hloubku, to proto aby objekty co jsou blíž překreslily objekty co jsou dál,, a aby objekty co jsou dál nepřekreslily ty co jsou blíž,, tenhle buffer musim vždy na začátku nulovat, to stojí docela dost (je to array Uint16, mažu ho pomocí memset(), kdyby měl někdo lepší nápad, sem s nim!)

otočná mapa, která je v rohu je dělaná z původní ploché hry, (než jsem začal skládat 3D tak jsem to dělal jako ploché bludiště viděné zezhora. to má vlastní obrazovkovej buffer, samotný to běží na časovačí, nemá to vliv na framerate) na konci každého 3D framu přes něj přelepím otočenej výřez (vypnutí otočný mapy přidá max 2 FPS tam už není co zrychlovat)

vypnutí statusbaru nepřidá ani framíček..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Peťa Klíč



Založen: 28. 11. 2012
Příspěvky: 23
Bydliště: BRNO

PříspěvekZaslal: 30. listopad 2012, 07:54:05    Předmět: Odpovědět s citátem

dodatek: tím že přejdu s trojúhelníků na čtverce už tam nebudou ty psychotropní zdi Smile))
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 30. listopad 2012, 09:49:17    Předmět: Odpovědět s citátem

tak Doom a Wolf sledovali pre kazdy stlpce obrazu len jeden paprsek ktorym zistily prienik. nepouzivaly myslim ani z-buffer pretoze kazdy pixel vykreslily len raz.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kidd.sadam



Založen: 11. 06. 2009
Příspěvky: 18

PříspěvekZaslal: 30. listopad 2012, 11:38:54    Předmět: Odpovědět s citátem

Peťa Klíč napsal:
dodatek: tím že přejdu s trojúhelníků na čtverce už tam nebudou ty psychotropní zdi Smile))


Nemohl bys ty psychotropni zdi udelat volitelny? Me se libi! Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Peťa Klíč



Založen: 28. 11. 2012
Příspěvky: 23
Bydliště: BRNO

PříspěvekZaslal: 30. listopad 2012, 12:32:28    Předmět: Odpovědět s citátem

nou napsal:
tak Doom a Wolf sledovali pre kazdy stlpce obrazu len jeden paprsek ktorym zistily prienik. nepouzivaly myslim ani z-buffer pretoze kazdy pixel vykreslily len raz.


zajímavá úvaha,, nicméně to bych asi musel všecko zahodit a začít zase od homotopicky netriviálního bludiště,,
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Peťa Klíč



Založen: 28. 11. 2012
Příspěvky: 23
Bydliště: BRNO

PříspěvekZaslal: 30. listopad 2012, 13:16:33    Předmět: Odpovědět s citátem

kidd.sadam napsal:

Nemohl bys ty psychotropni zdi udelat volitelny? Me se libi! Very Happy


takže,, co všechno bude v Bubácích volitelné:

- fulscreen (zap/vyp)
- (rozlišení.. pokud se mi bude chtít)
- podpora nerozplácnutí obrazu na širokoúhlých displayích
- rychlost hry (3 stupně)
- zranitelnost (3 nebo 4 stupně)
- houpání za chůze (zase 3 nebo 4)
- zatáčení myší
- psychotropnost grafiky
- homotopická netrivialita bludiště (vyp + 2 stupně netriviality)

- .... další přání? Laughing Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Peťa Klíč



Založen: 28. 11. 2012
Příspěvky: 23
Bydliště: BRNO

PříspěvekZaslal: 1. prosinec 2012, 01:02:23    Předmět: Odpovědět s citátem

další nastavitelné položky budou:

- koncentrace bubáků
- zobraení otočné mapy (vyp / zap)

při zvýšené koncentraci bubáků a vypnuté mapě je ta hra opravdový boj o přežití Twisted Evil Twisted Evil
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Peťa Klíč



Založen: 28. 11. 2012
Příspěvky: 23
Bydliště: BRNO

PříspěvekZaslal: 3. prosinec 2012, 11:45:27    Předmět: Odpovědět s citátem

novinky:

většinou optimalizace frameratu, upraveny některé funkcionality podkladu (neprůchodnost bubákem, bubák se zastaví o políčko dřív (předtím se stávalo že když jsem stál na kraji políčka, bubák prošel skrz mne)

rozchodil jsem zatáčení / střílen / otvírání dveří a sbírání předmětů pomocí myši

napadlo mě, že přidám plamenomet, tzn. někde v bludišti na odlehlém místě bude plamenomet, po jeho sebrání budu prskat oheň místo plivání červených kuliček,, a bubák místo aby se rozprsknul tak kvalitně zhoří. muhehe
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Peťa Klíč



Založen: 28. 11. 2012
Příspěvky: 23
Bydliště: BRNO

PříspěvekZaslal: 5. prosinec 2012, 13:46:53    Předmět: Odpovědět s citátem

plamenomet hotovo,, plamen sice graficky ne úplně nejkvalitnější,,,,,,,
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Hry pro PC, konzole, ... Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna