PetrXP
Založen: 04. 03. 2013 Příspěvky: 2 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 7. březen 2013, 20:00:09 Předmět: tvorba adventury - výběr vhodného enginu |
|
|
Ahoj,
zdravím všechny herní vývojáře a členy tohoto fóra. Vložením tohoto příspěvku bych rád získal názory vás herních vývojářů a programátorů na výběr a užití vhodného enginu pro tvorbu adventury.
Náš malý tým uvažuje (na teoretické úrovni) o vytvoření adventury. Problém je v tom, že náš tým je tvořen pouze lidmi, kteří se zabývají tvorbou videí a designem v Blender 3D. Programování v Blenderu nikdo znašeho týmu nerozumí. Blender samozřejmě umožňuje skriptování a tím pádem i tvorbu různých her včetně adventur, ale není to software vhodný pro tvorbu her. Vše si musí člověk naskriptovat do A do Z "na zelené louce" (na rozdíl např. od enginu Unity 3D).
Naše představa je taková, že náš Blender tým udělá maximum práce "u nás" v Blenderu, a tuto práci (mesh-objekty, 3D prostředí, barvy, textury....) předá herním vývojářům, kteří se ujmou programování ve svém enginu.
Zde specifikuji naše požadavky na hru:
vývojáři: -hledáme-
vydavatel: CORE Developers Team
engine: -hledáme-
platformy: MS Windows, Mac OS
žánr hry: adventura - "poin and click", sci-fi tématika
mód: singleplayer
ovládání: klávesnice + myš
typ hry: komerční
Dále:
Point and click adventura (komerční, sci-fi tématika). Prostředí 3D,
kompletně (z 99,9 %) vytvořeno ze stavebnicových kostiček (něco jako
LEGO). Hráč ve 3D prostoru ovládá "stavebnicovou" figurku jakožto svou
postavu. Pohled na postavu v prostoru je řešen pomocí kamery z
určitého úhlu a konkrétního místa (kamera pro danou lokaci či
prostředí je statická). Prostředí hry není statické (příklad: pohyb
dopravníkového pásu v lokaci tovární haly - není zde požadavek, např.
aby figurka mohla na dopravníkový pás vyskočit a nechat se jím unášet,
průjezd vlaku na kolejích ve městě - na pozadí, blikání červené
kontrolky alarmu na stěně - projeví se na osvícení celé místnosti).
Hra má dále obsahovat hudbu na pozadí, zvuky na pozadí typické pro
danou lokaci a zvuky generované činností figurky. Inventář staticky
umístěn ve spodní části obrazovky na liště. Jednotlivé otázky hrdiny a
dialogy mezi postavami by se realizovaly pomocí textu ve spodní části
obrazovky popř. pomocí textových bublin postav (nejedná se tedy o
adventuru dabovanou). Hra bude mít samozřejmě základní menu s funkcí
SAVE and LOAD, a také vlastní encyklopedii (s funkcí provázaností
odkazů v textech). Hra musí být k dispozici ke stažení v podobě desktopové aplikace.
Grafická úroveň hry a postav, můžete vidět na příkladu dole (v jaké
kvalitě chceme hru vyvést).
--------------------------------------------------
1.otázka: Který game engine je pro náš záměr vhodný? Resp. které enginy jsou pro náš záměr vhodnější, a které podle vašich zkušeností vhodné nejsou?
2.otázka: Dle vašich zkušeností, co je lepší?. Udělat maximum práce v Blenderu (což se v našem případě projeví na nižších nákladech na vývoj), tuto práci předat dále, a počítat s tím, že i když se vychytají všechny mouchy s exportem dat, mohou vzniknout problémy, které za ono snížení nákladů nestojí, nebo vzdát se tvorby v Blenderu a hru kompletně vytvořit "na jednom místě" tj. v daném enginu? (Je asi jasné, že na tuto otázku jednoduchá odpověď neexistuje, neboť je potřeba zvážit náklady na vývoj s Blenderem a bez něj + posoudit možnosti a problematiku exportu do daného enginu.)
---------------------------------------
Co vývojář to vlastní názor: Např. jedni vývojáři pracující s Unity problém v použití Blenderu nevidí. Jiní vývojáři pracující s Blender, s Unity i s UDK tvrdí, že je lepší vše dělat v jednom enginu.
Děkuji za jakékoliv rady (k položeným otázkám a problematice, kterou řešíme, toto téma se nevěnuje autorským právům)
Dodatek: Zřejmě vás překvapí podobný dotaz zde na fóru týkající se interaktivního komiksu. Naši potencionální zákazníci jsou totiž hobbisté a nerdi zaměření na značku LEGO, tzv. AFOL a TFOL. Tato komunita fanoušků je velmi rozsáhlá a má "v různé míře různě velký zájem o různé produkty".
Petr
http://www.flickr.com/photos/hjmediastudios/6456845945/lightbox/
http://www.flickr.com/photos/hjmediastudios/7841614134/in/photostream/lightbox/ |
|
lemplik
Založen: 11. 02. 2013 Příspěvky: 109
|
Zaslal: 8. březen 2013, 10:20:28 Předmět: |
|
|
Zdravím,
k otázce 1 : k enginům - unity3D je jednoduché. Jsou i tuším nějaké nástroje přímo na point&click adventury, ale volil bych spíš to unity, už jen z důvodu, že se třeba během vývoje rozhodnete změnit statickou kameru na dynamickou třeba kvůli zpomalení a zazoomování na postavu při nějaké činnosti, atp.
k otázce 2 : no grafiku musíte udělat v blenderu či něčem podobném, herní enginy nejsou na modelování grafiky.
Hra ale není jen grafika, zvuk a programování. Musíte mít děj, musíte přesně specifikovat, co postava může a co nemůže, musíte mít ošetřenu logiku hry - viz ten příklad - pohyb dopravníkového pásu v lokaci tovární haly - programátor musí vědět, zda může dojít ke kolizi pásu a hráče a jak se projeví - zabije, přemístí, zraní, nic, atd. Nebo je cesta a programátor musí vědět, zda se z ní dá spadnout, nebo se postava zastaví sama na kraji, atp. Tyhle informace musíte mít ke každé lokaci a každému objektu schopnému nějak reagovat na kontakt s hráčem.
Dále bych chtěl reagovat na tuto větu -
Grafická úroveň hry a postav, můžete vidět na příkladu dole (v jaké
kvalitě chceme hru vyvést).
No pokud nemá jít o hru ve 2D grafice, tak musíte udělat low poly modely minimálně postav a pohybujících se objektů, pokud použijete předrenderované scény. Nejlépe pak udělat low poly všechno. |
|