.[ ČeskéHry.cz ].
Má smysl živit se vývojem (mobilních) her?
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Business, Vedení projektů a týmů
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 23. říjen 2012, 00:48:09    Předmět: Má smysl živit se vývojem (mobilních) her? Odpovědět s citátem

Taka odveci otazka - ma v CZ zmysel pred senior kodera skusat trafit vabank otrocenim na mobilnych hrach, ked za 9-5 job nie je problem zarobit slusne prachy ?

Chapem, ze vsetko nie je len o prachoch, ale rodina sa da uzivit podstatne jednoduchsie ako otrocenim na hrach...


MODERÁTOR: tento thread je pokračování diskuze z Vydávání her pro mobilní platformy - zkušenosti a rady
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DespeRadoX



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 520

PříspěvekZaslal: 23. říjen 2012, 02:13:19    Předmět: Odpovědět s citátem

Co je senior koder? To je taky stary koder ze uz len sedi vo firme a nic nerobi len tak pre zabavu? Ty uz si zabudol ze robenie hier moze byt aj naplnujuce a nie len otrocka praca?
Nechapem...tuto otazku si si polozil pred tym alebo az potom ako si dal svoju hru na greenlight?
_________________
http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1534
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 23. říjen 2012, 08:38:45    Předmět: Odpovědět s citátem

Co mám zkušenost z firem, kde jsem dělal, tak senior koder jste tak po roce v té firmě (teda ne všichni, ale já jo). Takže se tím asi myslí někdo, komu můžeš zadat úkol, a víš, že ví, co má dělat a udělá to, rychle a kvalitně a nebude tě furt otravovat s dotazy. Konkrétně já pracuju v Praze jako webmaster a ani já si nejsem jist, že bych mobilními hrami vydělával víc. Přitom mě moje práce dostatečně naplňuje a mám dost času doma ("trochu" i v práci), že se můžu věnovat koníčkům. Tak jak bych chtěl, ne jak bych měl nařízeno, že to má vypadat.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Amorph



Založen: 06. 09. 2007
Příspěvky: 68

PříspěvekZaslal: 23. říjen 2012, 08:53:50    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR: dost divna otazka. Na to si muzes odpovedet prece jen ty sam. Jinak to vidim podobne jako Ladis az na to, ze ted delam NDS/3DS. A jeste bych rek, ze s rodinou prave ziskava na dulezitosti to, jestli muzes po osmi nebo deviti hodinach jit domu s cistou hlavou a venovat se v dobre nalade detem nebo konickum, nebo jestli makas 10 az 12 hodin a pak jeste o vikendech na vecech, ktere ti jsou bud ukradene, nebo te vylozene nebavi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 23. říjen 2012, 17:25:43    Předmět: Odpovědět s citátem

Amorph napsal:
s rodinou prave ziskava na dulezitosti to, jestli muzes po osmi nebo deviti hodinach jit domu s cistou hlavou a venovat se v dobre nalade detem nebo konickum, nebo jestli makas 10 az 12 hodin a pak jeste o vikendech na vecech, ktere ti jsou bud ukradene, nebo te vylozene nebavi.
Lenze to je prave to - ze v cudzej hernej firme obvykle otrocis tych 10-12 hodin, zatialco v 9-5 obvykle nie - takze domov prides povedzme uz aj o stvrtej a vacsinou s cistou hlavou - takze sa mozes venovat rodine/konickom.

Samozrejme cest vynimkam - ale kolko je realne v CZ hernych firiem, kde cloveka pustia domov o pol stvrtej poobede ?

Este jedna vec - je SAKRA rozdiel ci si clovek kodi na vlastnej hre, alebo je male koliesko v 100-clennom kolose - tam uz nie je velky rozdiel ci robim komponent pre backend aplikaciu, alebo komponent pre PS3 hru (v zmysle "prace ktora naplna a bavi")...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 23. říjen 2012, 17:37:01    Předmět: Odpovědět s citátem

Ladis napsal:
Konkrétně já pracuju v Praze jako webmaster a ani já si nejsem jist, že bych mobilními hrami vydělával víc. Přitom mě moje práce dostatečně naplňuje a mám dost času doma ("trochu" i v práci), že se můžu věnovat koníčkům.
Zamerne som nebol konkretnejsi, lebo dlhe posty by aj tak skoro nik neprecital.

Od istej hranice prijmu uz nie je podstatne, ci zarobis o 20k mesacne viac alebo nie - proste len ci to otrocenie na cudzich hrach za to ludom stoji.

Navyse, non-game job tiez moze priniest zaujimave vyzvy ako pouzit 3D grafiku a z vlastnej skusenosti viem ptvrdit, ze by som ten research, co som v predoslom jobe musel vymysliet a naimplementovat nevymenil ani za poziciu Principal Engineer pre Epic- pretoze aj posledny Gears of war je proste len dalsia radova hra, neprinasajuca svetu nic nove.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
abuki



Založen: 31. 07. 2012
Příspěvky: 507
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 24. říjen 2012, 06:44:53    Předmět: Odpovědět s citátem

Zdá se mi to nebo je tohle úplně off topic?
_________________
Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 767
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 24. říjen 2012, 08:43:04    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR> Jako vzdycky to je o balancovani jistoty a vyse moznych vydelku. Podobne jako u startupu, nekomu vyhovuje mit svych 20 (nebo 100) tisic mesicne jistych, nekdo radsi jde po malo pravdepodobnych, ale o to vyssich vydelcich (a kdyz to nevyjde jednou, tak to zkusi znova). A pokud to vyjde, tak rozdil neni "o 20k mesicne vic", ale "zbytek zivota muze delat co chce".

A jinak verim, ze existuji lidi, ktere vyvoj (mobilnich) her bavi vic nez cokoliv jineho a nic jineho by delat nechteli. Takze pro ne to neni otrocina, ale prace, ktera je naplnuje. Navic zvlast v pripade mobilnich her se porad pracuje v malych tymech, takze kazdy clen ma celkem velky vliv na vysledek. Na druhou stranu, Gears of War uz jsou tolik prace, ze se to v malem tymu (asi) neda...
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 10. březen 2013, 18:59:11    Předmět: Odpovědět s citátem

OndraSej napsal:

A jinak verim, ze existuji lidi, ktere vyvoj (mobilnich) her bavi vic nez cokoliv jineho a nic jineho by delat nechteli. Takze pro ne to neni otrocina, ale prace, ktera je naplnuje.
Hej, tuto poziciu chapem velmi dobre.

OndraSej napsal:
A pokud to vyjde, tak rozdil neni "o 20k mesicne vic", ale "zbytek zivota muze delat co chce".
Beriem, ze si tam dal uvodzovky, ale toto sa uz bavime o extremne zriedkavom pripade typu MineCraft. To je jedna hra z cca ~10.000.

Zratal si si niekedy, co ta stoji rok zivota, 10 rokov a povedzme 40 rokov ?

Pretoze, povedzme ze ste 2-clenny team, ktory vyda hru na XBLA a preda, aj na XBLA pomery, velmi slusnych 300.000 ks po $10, z ktorych si zhruba - tipnem si - 40% necha MS, takze teamu zostane zhruba $1.800.000, cize $900.000 na hlavu.
Vydel to 40-timi a vyjde ti 22.500 USD rocne v hrubom (pred zdanenim/odvodmi).

To je aj na vychodoeuropske pomery len tak-tak.

Tu, v USA, by som si z toho mohol dopriat tak mozno - ak by som bol extra skromny a sedel len doma, nikde nechodil a nic nenakupoval, ~4 rocny oddych od prace, beruc do uvahy drasticke rozdiely v nakladoch ak nie si zamestnanec ale kontraktor/na volnej nohe.

Co, pravda, nie je zle, ale na to ze si de facto vyhral loteriu, je to dost, ehm - na prd Smile

A to este abstrahujeme od inflacie.

Samozrejme, vyssie uvedene kalkulacie vyzeraju uuuuuplne inak pre slobodneho, 23-rocneho chlapika, zdielajuceho podnajom s troma dalsimi kamaratmi, co nemusi riesit drahu lokalitu kvoli skolam/bezpecnosti atd. ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 767
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 11. březen 2013, 22:01:16    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR napsal:
Beriem, ze si tam dal uvodzovky, ale toto sa uz bavime o extremne zriedkavom pripade typu MineCraft. To je jedna hra z cca ~10.000.


Sance, ze to vyjde jako Minecraft, je samozrejme dost mala, ale je. A samozrejme je celek spektrum moznych vysledku, ne jenom Minecraft a 0, takze ocekavany zisk muze byt srovnatelny nebo lepsi nez u normalniho zamestnani.

VladR napsal:
Co, pravda, nie je zle, ale na to ze si de facto vyhral loteriu, je to dost, ehm - na prd Smile


I ty tve 4 roky jsou podle me dobry vysledek, behem takove doby jde udelat nekolik dalsich her Wink

Jinak nevim, jak je to v USA se zdanenim freelanceru, ale odhaduju, ze z tech nezdanenych $225k podle lokality zbyde neco jako $120-150k, coz je i ve statech hodne vysoko nad prumernym rocnim prijmem domacnosti, takze IMO by z toho i 40lety chalan s rodinou mohl zit celkem v pohode 6-10 let.

Uprimne by me zajimalo, kolik rok zivota stoji tebe Smile
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 12. březen 2013, 00:57:49    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak samozrejme, aj v USA sa da zit lacno. 50 km od Chicaga som nedavno prechadzal cez lokality, kde bol 1-bedroom (nieco ako socikovsky 2-izbak) za 450 USD, energie+net cca 150 USD k tomu , takze ked to zdielaju dvaja, tak to je 300 USD na mesiac na hlavu. 400 USD mesacne na stravu jednemu staci s prehladom, takze sa vojdes do 700 USD na mesiac - cize pod $10k rocne.

A som si na beton isty, ze keby clovek hladal, tak najde este lacnejsie lokality.


Ad $225k - netusim z hlavy kde presne to v krivke prijmov je - spominam si len, ze $100k rocne ako jednotlivec (cize aj kontraktor) zarobi len 6% populacie - teda 94% ludi v USA zarobi menej ako $100k rocne.

Progresivne zdanenie v USA je jedna vec - na to mas tabulky a velmi presne to hned zistis, co ti zostane.
Podstatne vacsi problem mas, ze si sam ako freelancer nezozenies taku zdr. poistku ako mas ked si zamestnanec. Ty ju kludne kupis ako freelancer u tej istej poistovne, ako ked si tam bol predtym ako regulerny zamestnanec cez zamestnavatela.
Ale zabudni na to, ze to bude za nejakych smiesnych $400 mesacne, ako ked si bol zamestnanec. Sadzby/Krytie pre velke firmy su drasticky odlisne od sadzieb/krytia pre jednotlivcov.
Ked si zamestnanec, tak mas spoluucast (cize, do tejto sumy kazdy rok hradis vsetky naklady ty a az potom nastupuje poistovna) rocne okolo $200. Ako jednotlivec, to kludne moze byt aj $10,000 a krytie nebude 90% ako ked si bol zamestnanec, ale nejakych 40%.

Cize, v pripade, ze chodite po lekaroch a mate kazdy mesiac nejake recepty, tak ta zdr. starostlivost kludne moze vyjst aj na $20k-$30k rocne cash ako freelancera. Cize, pri tejto sadzbe prijmu je to realne nieco ako ~$50k v hrubom. Pritom, ked si zamestnanec, tak tu zdr.poistku pomaly ani nezaregistrujes, lebo ti kazde 2 tyzdne strhnu z vyplaty nejake 2 stovky, co je prd a kedze sa to strhne este predtym nez ti to poslu na ucet, tak to beries, ze je to free, lebo to fyzicky vlatne ani neplatis.


Uz viacero kolegov mi potvrdilo, ze kvoli zdr. poistke a rodine bolo pre nich vyhodnejsie nechat kontrakt na $150k-$170k rocne a ist radsej robit za $100k plat ako zamestnanec.



Moja cela pointa s porovnanim platu je len o tom - ze ked uz akoze vyhras tu loteriu so svojou hrou, tak by si nemal byt donuteny robit ziadne ustupky v ziv.urovni v porovnani s tym, co zarabas za 9-5 job.


Mas ale uplnu pravdu, ze aj keby to boli len tie 4-5 rokov, tak za ten cas vyprodukujes nieco dalsie, hlavne ak kodis fulltime Smile


Poucenie z krizoveho vyvoja - hry treba kodit fulltime za mlada, kym cloveku este vela neplatia a nema este rodinu Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
zapytchu



Založen: 08. 08. 2007
Příspěvky: 351
Bydliště: čechy i chacharov

PříspěvekZaslal: 15. březen 2013, 14:18:59    Předmět: Odpovědět s citátem

A není lepší létat se zdravotními problémy (těmi vážnějšími) do Evropy? Přeci jenom zpáteční letenka je cca 600-700USD, což se vyplatí. Samozřejmě ne pro léky, co potřebuješ, ale s operací kyčle bych radši letěl 10h do ČR, než si to nechal spravovat v Chicagu Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1554

PříspěvekZaslal: 16. březen 2013, 00:58:44    Předmět: Odpovědět s citátem

Určitě, třeba v Rumunsku je to tuším dost levné Wink
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 16. březen 2013, 01:09:14    Předmět: Odpovědět s citátem

zapytchu to nemysli spatne - cesi jezdi treba z UK do CR zcela bezne i kvuli zubum

kamoska co je UK resident platila 50 liber jen za beznou prohlidku + odstraneni kamene

kamoska co dela v UK na ARO by tam v zivote do nemocnice nesel ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 16. březen 2013, 14:46:34    Předmět: Odpovědět s citátem

zapytchu napsal:
A není lepší létat se zdravotními problémy (těmi vážnějšími) do Evropy? Přeci jenom zpáteční letenka je cca 600-700USD, což se vyplatí. Samozřejmě ne pro léky, co potřebuješ, ale s operací kyčle bych radši letěl 10h do ČR, než si to nechal spravovat v Chicagu Smile
Letenky su teraz skor $1000+, ale to je relat. detail oproti nepoistenym sumam.

Pokial by si tuna bol v situacii, ze nemas zdr. poistku - tak ano - to ani neuvazuj, ze by si mohol ist na nejaku operaciu Smile
Dokonca aj relativne neinvazivne vysetrenia v nemocnici su fakturovane horibilnymi ciastkami. Pred rokom mal synator problemy s moc. cestami a bol na ultrazvuku plus na takom spec. real-time monitore obliciek (cca 3 hodiny to cele trvalo) a faktura bola na vyse $7000 (presne na stovky si to po roku nspominam), pricom ja som zaplatil len $75 - zvysnych ~$7000 poistka.
Pristroje som take ale nevidel ani v Dr. House, ci ER - len som na to cumel jak puk...

Lieky na recept stoja $2-$25, obcas $50. Sem tam sa v lekarni opytam, ze kolko stoja bez poistky ale to su uz sumy ako $700 a pod.
Ale lieky na SK stoja podstatne absurdnejsie sumy a tam to mesacne tiez moze ist kludne aj do 2000 SKK, co je na SK pomery dost brutalna suma. Cize tuna su lieky to o dost lacnejsie (v pomere k prijmom) - to bez debaty - a tu clovek nemusi uplacat doktora aby mu predpisal drahsi liek, ktory funguje namiesto zasierania tela lacnejsimi shitmi, ktore maju len min. ucinok, ale kedze su lacnejsie, tak su masovo predpisovane (bezna prax na SK).

Vsetky tieto sumy ale s prehladom tromfol kolega, ked mu manzelka rodila pred ~7 rokmi a boli tam komplikacie, plus muselo par tyzdnov zostat dieta v inkubatore a este dodatocne par tyzdnov v nemocnici. Odvtedy ho vola "a million dollar baby" Smile On po poistke zaplatil ale len par tisic dolarov.

Cize, ked mas cez zamestnavatela poistku, tak nemas problem zdr. starostlivost platit aj z platu stredoskolaka (~$50k).
Bez poistky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Business, Vedení projektů a týmů Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna