PetrXP
Založen: 04. 03. 2013 Příspěvky: 2 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 9. březen 2013, 19:40:49 Předmět: interaktivní komiks - vhodný engine |
|
|
Ahoj,
opět zdravím všechny herní vývojáře a členy tohoto fóra. Vložením tohoto příspěvku bych rád získal názory ohledně výběru vhodného programu pro tvorbu interaktivního komiksu.
Náš tým pracující v Blender 3D zvažuje vytvoření interaktivního komiksu, který by nám umožnil vyprávět detektivní adventurní příběh. Problém je v tom, že náš tým je tvořen pouze lidmi, kteří se zabývají tvorbou videí a designem v Blenderu (v Blenderu programovat neumíme). Hledáme proto vhodný program, ve kterém bychom mohli komiks vytvořit. Již sice existují komiksové editory v různé kvalitě, placené/neplacené, ale žádný z nich nedisponuje takovými možnostmi (zvláště 3D možnostmi), které potřebujeme (viz specifikace úplně dole + obrázek).
Naše požadavky:
vývojáři: -hledáme-
vydavatel: CORE Developers Team
engine: -hledáme-
platformy: MS Windows, Mac OS
žánr: komiksová adventura , sci-fi tématika
ovládání: klávesnice + myš
typ produktu: komerční
Specifikace zde (obrázek je vypůjčený, pro naši ukázku dostačující, postavička na tomto snímku není příliš vhodně umístěna):
Point and click agentura ve stylu interaktivního komiksu (komerční, sci-fi tématika). Prostředí 3D, kompletně (z 99,9 %) vytvořeno ze stavebnicových kostiček (něco jako LEGO). Hráč je ve 3D prostoru reprezentován figurkou jakožto svou postavou (není zde požadavek, aby byla postavička animovaná a pohybovala se v prostoru). Hráč se ve 3D prostředí přesouvá pomocí volby místa posunu (viz obrázek, hráč vybere možnost ? přesun do vedlejší místnosti vlevo, přesun dále chodbou vpřed, přesun chodbou zpět). Pohled na postavu v prostoru je vždy řešen pomocí kamery z určitého úhlu a konkrétního místa (kamera pro danou lokaci či prostředí je statická). Prostředí hry není statické (příklad: otevření dveří, pohyb dopravníkového pásu v lokaci tovární haly, průjezd vlaku na kolejích ve městě - na pozadí, blikání červené kontrolky alarmu na stěně - projeví se na osvícení celé místnosti). Hráč může v dané lokaci interagovat kliknutím s prostředím (např. kliknutím na plochu zářivky nahoře se hráč podívá do světla zářivky, kliknutím se hráč podívá do poklopu napravo ? v takovýchto případech není vyžadována interakce figurky ani animace). Dále. Hráč má možnost si danou lokaci či místnost prohlédnout nejen ze statické kamery, ale třeba i pomocí kamerového systému v dané místnosti, popř. vlastním ?očním? pohledem ? (této funkce by se využilo jen v některých lokacích, případně tam, kde by to mělo smysl (pohled do výlohy), popř. pokud by si třeba figurka navlékla těžký bojový oblek s bojovou přilbou). Hra má dále obsahovat hudbu na pozadí, zvuky na pozadí typické pro danou lokaci a zvuky generované činností. Inventář staticky umístěn ve spodní části obrazovky na liště. Jednotlivé otázky hrdiny a dialogy mezi postavami by se realizovaly pomocí textu ve spodní části obrazovky popř. pomocí textových bublin postav (nejedná se tedy o adventuru dabovanou). Hra bude mít samozřejmě základní menu s funkcí SAVE and LOAD, a také vlastní encyklopedii (s funkcí provázaností odkazů v textech). Hra musí být k dispozici ke stažení v podobě desktopové aplikace.
Obrázek zde:
http://www.luxrender.net/forum/gallery2.php?g2_itemId=18449
--------------------------------------------------
otázka: Který engine je pro náš záměr vhodný? Resp. které enginy jsou pro náš záměr vhodnější, a které podle vašich zkušeností vhodné nejsou?
Děkuji za jakékoliv rady (k položeným otázkám a problematice, kterou řešíme, toto téma se nevěnuje autorským právům)
Dodatek: Zřejmě vás překvapí podobný dotaz zde na fóru týkající se podobné adventury. Naši potencionální zákazníci jsou totiž hobbisté a nerdi zaměření na značku LEGO, tzv. AFOL a TFOL. Tato komunita fanoušků je velmi rozsáhlá a má "v různé míře různě velký zájem o různé produkty". |
|