Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
EB9
Založen: 20. 03. 2013 Příspěvky: 5
|
Zaslal: 20. březen 2013, 23:02:00 Předmět: Doporučený nástroj na textovou hru s GUI. |
|
|
Zdravím,
nějaký čas se už zabývám programováním, zkusil jsem více jazyků.
Nyní bych rád zkusil jednoduchou hru a mým příkladem je hra Playboy 2003, kterou jsem v mládí hrával. Jenže nevím jaký přesně nástroj pro tvorbu zvolit. Jazyk nejspíše C++, jenže nevím jak se skládá takovéto GUI. Nemám rád žádné game makery ani podobné věci, kde prý nemusíte vůbec umět programovat. Raději si vše udělám podle ebe sám. Můj cíl je z hromady bmp obrázků poskládat tlačítka a celé GUI a pak už jen přidám texty. Poradíte mi prosím nějaké dobré open source prostředí, engine nebo něco podobného v čem by bylo nejideálnější takovou hru vytvořit? V podstatě by se celá hra měla odehrávat v jednom prostředí, kde se budou zobrazovat obrázky a text viz obrázek Jak by jste hru tvořili vy?
Děkuji.
Edit: omlouvám se...zapomněl jsem přidat obrázek
http://www.abcgames.cz/udaje/screenshoty/271/27107.jpg
Naposledy upravil EB9 dne 20. březen 2013, 23:18:04, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
sonic

Založen: 19. 01. 2009 Příspěvky: 194
|
Zaslal: 20. březen 2013, 23:13:41 Předmět: |
|
|
No nevím jak ta hra vypadá, Google mi při hledání ukazuje asi trošku jiný playboy
Ale pro grafickou hru můžeš zkusit SDL (http://www.root.cz/serialy/sdl-hry-nejen-pro-linux/) nebo SFML (podobné SDL, ale jako objektově orientované, co jsem slyšel). Oboje navíc funguje skvěle s OpenGL a jsou to multiplatformní knihovny (Linux, Mac, Windows a další). _________________ Programovat pod Windows je jako hrát hry na Macu. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
DespeRadoX

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
EB9
Založen: 20. 03. 2013 Příspěvky: 5
|
Zaslal: 20. březen 2013, 23:19:41 Předmět: |
|
|
DespeRadoX napsal: |
doporucujem html |
Chtěl bych jednoduchou .exe hru  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
DespeRadoX

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
Zaslal: 20. březen 2013, 23:23:13 Předmět: |
|
|
skus google html to exe  _________________ http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu |
|
Návrat nahoru |
|
 |
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 21. březen 2013, 13:21:40 Předmět: |
|
|
Nejsnazší by fakt asi byly nějaké webové technologie HTML+PHP/JS/Python etc.
Jinak pokud to chceš dělat v C++, tak asi žádný komplexní nástroj přímo na tohle nenajdeš. Takže tam by se ti hodila knihovna na nějaký obecnější input/output.
Takže můžeš použít například moje oblíbené GLUT+OpenGL+DevIL, další možnost je možná SDL, které myslím umí načítání obrázků a vykreslování bez použítí OpenGL API. A nebo pak kdybys netrval na 100% svém designu, ale snesl bys použití klasického desktopového gui (tlačítka, textfieldy a podobně), tak můžeš použít třeba qt nebo gtk (bude to snazší, než si dělat vykreslování tlačítek apod. sám).
Už mě nic dalšího zajímavého nenapadá. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
EB9
Založen: 20. 03. 2013 Příspěvky: 5
|
Zaslal: 21. březen 2013, 13:32:19 Předmět: |
|
|
TeaTime napsal: |
Nejsnazší by fakt asi byly nějaké webové technologie HTML+PHP/JS/Python etc.
Jinak pokud to chceš dělat v C++, tak asi žádný komplexní nástroj přímo na tohle nenajdeš. Takže tam by se ti hodila knihovna na nějaký obecnější input/output.
Takže můžeš použít například moje oblíbené GLUT+OpenGL+DevIL, další možnost je možná SDL, které myslím umí načítání obrázků a vykreslování bez použítí OpenGL API. A nebo pak kdybys netrval na 100% svém designu, ale snesl bys použití klasického desktopového gui (tlačítka, textfieldy a podobně), tak můžeš použít třeba qt nebo gtk (bude to snazší, než si dělat vykreslování tlačítek apod. sám).
Už mě nic dalšího zajímavého nenapadá. |
QT mám rád, ale vážně bych raději svůj design :/
A co Allegro nebo PyGame? Myslíte, že by to bylo lepší?
Jinak děkuji za rady (: |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 21. březen 2013, 13:39:06 Předmět: |
|
|
I ve statickém HTML jde udělat textová "hra" (A ještě předtím jsem ji bouchal na psacím stroji (!) na očíslované lístečky... ehm )
http://nepsin.com/mem/ixf/ixf.htm |
|
Návrat nahoru |
|
 |
sonic

Založen: 19. 01. 2009 Příspěvky: 194
|
Zaslal: 21. březen 2013, 13:40:37 Předmět: |
|
|
Tak Allegro je podobný jako SDL, tzn. je to napsaný v C (možná jsou porty i na další jazyky) a PyGame je SDL naportované (a mírně upravené) pro Python. Nejdřív bych si ale asi vybral jazyk a až pak API.
A mimochodem, SDL kromě vykreslování umí i přehrávání zvuků, hudby, práci s mechanikou (dneska asi nepoužiješ), fonty a mnoho dalšího. Časem není problém skloubit SDL a OpenGL dohromady. _________________ Programovat pod Windows je jako hrát hry na Macu. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 21. březen 2013, 15:49:03 Předmět: |
|
|
Néééé, textovou/GUI hru v C++, to ne. Uvědom si, že vůbec nepotřebuješ rychlost, ale potřebuješ něco, kde můžeš jednoduše udělat GUI, nakódit game logic a jet. To rozhodně není případ C++ . Delphi je už dost out, takže se mi jako nejlepší jeví C# nebo Java (s tím se dá pracovat dosti komfortně), pokud to chceš jako browser hru, tak tvou nejlepší volbou bude Javascript.
Mem: Cool. Mimochodem, možnost "jít zpět" mi na gameboocích vždycky chyběla  _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
EB9
Založen: 20. 03. 2013 Příspěvky: 5
|
Zaslal: 21. březen 2013, 18:48:53 Předmět: |
|
|
Python nebo Delphi klidně beru, jde mi v podstatě asi jen o to GUI jak sestavit a v čem. Teoreticky imo by nějak stačilo z Gimpu zjistit pozice jednotlivých buttonů a přidat k nim event... A teď teda v čem?  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 21. březen 2013, 19:47:14 Předmět: |
|
|
Možná napiš, co všechno od toho očekáváš. Zatím nevidím důvod proč nepoužít HTML (případně HTML5 + javascript) Už jenom proto, že asi málokdo si bude stahovat textovou hru do PC, naopak zahrát si ji na netu je snažší. _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
EB9
Založen: 20. 03. 2013 Příspěvky: 5
|
Zaslal: 21. březen 2013, 20:04:48 Předmět: |
|
|
Houp napsal: |
Možná napiš, co všechno od toho očekáváš. Zatím nevidím důvod proč nepoužít HTML (případně HTML5 + javascript) Už jenom proto, že asi málokdo si bude stahovat textovou hru do PC, naopak zahrát si ji na netu je snažší. |
Chci si udělat podobnou hru jako je napříkalad ten Playboy 2003 http://www.hrej.cz/plne-hry-zdarma/adventura/2d-adventura/playboy-2003-posledni-ulet/
Programovat budu na windowsech a výsledkem by měl být exe soubor se hrou. V html by se to určitě dalo, ale já chci právě zkusit nějaký pořádný programovací jazyk abych se i trochu přiučil [/url] |
|
Návrat nahoru |
|
 |
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 21. březen 2013, 21:03:31 Předmět: |
|
|
EB9 napsal: |
Python nebo Delphi klidně beru, jde mi v podstatě asi jen o to GUI jak sestavit a v čem. Teoreticky imo by nějak stačilo z Gimpu zjistit pozice jednotlivých buttonů a přidat k nim event... A teď teda v čem?  |
No teda Delphi vůbec nedoporučuji.
V čem to máš dělat už jsme ti tady radili: SDL v C++ nebo PyGame v Pythonu. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|