.[ ČeskéHry.cz ].
Doporučený nástroj na textovou hru s GUI.
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EB9



Založen: 20. 03. 2013
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 20. březen 2013, 23:02:00    Předmět: Doporučený nástroj na textovou hru s GUI. Odpovědět s citátem

Zdravím,
nějaký čas se už zabývám programováním, zkusil jsem více jazyků.
Nyní bych rád zkusil jednoduchou hru a mým příkladem je hra Playboy 2003, kterou jsem v mládí hrával. Jenže nevím jaký přesně nástroj pro tvorbu zvolit. Jazyk nejspíše C++, jenže nevím jak se skládá takovéto GUI. Nemám rád žádné game makery ani podobné věci, kde prý nemusíte vůbec umět programovat. Raději si vše udělám podle ebe sám. Můj cíl je z hromady bmp obrázků poskládat tlačítka a celé GUI a pak už jen přidám texty. Poradíte mi prosím nějaké dobré open source prostředí, engine nebo něco podobného v čem by bylo nejideálnější takovou hru vytvořit? V podstatě by se celá hra měla odehrávat v jednom prostředí, kde se budou zobrazovat obrázky a text viz obrázek Smile Jak by jste hru tvořili vy?
Děkuji.

Edit: omlouvám se...zapomněl jsem přidat obrázek Smile

http://www.abcgames.cz/udaje/screenshoty/271/27107.jpg


Naposledy upravil EB9 dne 20. březen 2013, 23:18:04, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sonic



Založen: 19. 01. 2009
Příspěvky: 194

PříspěvekZaslal: 20. březen 2013, 23:13:41    Předmět: Odpovědět s citátem

No nevím jak ta hra vypadá, Google mi při hledání ukazuje asi trošku jiný playboy Very Happy
Ale pro grafickou hru můžeš zkusit SDL (http://www.root.cz/serialy/sdl-hry-nejen-pro-linux/) nebo SFML (podobné SDL, ale jako objektově orientované, co jsem slyšel). Oboje navíc funguje skvěle s OpenGL a jsou to multiplatformní knihovny (Linux, Mac, Windows a další).
_________________
Programovat pod Windows je jako hrát hry na Macu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DespeRadoX



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 520

PříspěvekZaslal: 20. březen 2013, 23:16:53    Předmět: Odpovědět s citátem

doporucujem html
_________________
http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
EB9



Založen: 20. 03. 2013
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 20. březen 2013, 23:19:41    Předmět: Odpovědět s citátem

DespeRadoX napsal:
doporucujem html


Chtěl bych jednoduchou .exe hru Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DespeRadoX



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 520

PříspěvekZaslal: 20. březen 2013, 23:23:13    Předmět: Odpovědět s citátem

skus google html to exe Smile
_________________
http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
TeaTime



Založen: 17. 06. 2011
Příspěvky: 264

PříspěvekZaslal: 21. březen 2013, 13:21:40    Předmět: Odpovědět s citátem

Nejsnazší by fakt asi byly nějaké webové technologie HTML+PHP/JS/Python etc.

Jinak pokud to chceš dělat v C++, tak asi žádný komplexní nástroj přímo na tohle nenajdeš. Takže tam by se ti hodila knihovna na nějaký obecnější input/output.

Takže můžeš použít například moje oblíbené GLUT+OpenGL+DevIL, další možnost je možná SDL, které myslím umí načítání obrázků a vykreslování bez použítí OpenGL API. A nebo pak kdybys netrval na 100% svém designu, ale snesl bys použití klasického desktopového gui (tlačítka, textfieldy a podobně), tak můžeš použít třeba qt nebo gtk (bude to snazší, než si dělat vykreslování tlačítek apod. sám).

Už mě nic dalšího zajímavého nenapadá.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EB9



Založen: 20. 03. 2013
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 21. březen 2013, 13:32:19    Předmět: Odpovědět s citátem

TeaTime napsal:
Nejsnazší by fakt asi byly nějaké webové technologie HTML+PHP/JS/Python etc.

Jinak pokud to chceš dělat v C++, tak asi žádný komplexní nástroj přímo na tohle nenajdeš. Takže tam by se ti hodila knihovna na nějaký obecnější input/output.

Takže můžeš použít například moje oblíbené GLUT+OpenGL+DevIL, další možnost je možná SDL, které myslím umí načítání obrázků a vykreslování bez použítí OpenGL API. A nebo pak kdybys netrval na 100% svém designu, ale snesl bys použití klasického desktopového gui (tlačítka, textfieldy a podobně), tak můžeš použít třeba qt nebo gtk (bude to snazší, než si dělat vykreslování tlačítek apod. sám).

Už mě nic dalšího zajímavého nenapadá.


QT mám rád, ale vážně bych raději svůj design :/
A co Allegro nebo PyGame? Myslíte, že by to bylo lepší?
Jinak děkuji za rady (:
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 21. březen 2013, 13:39:06    Předmět: Odpovědět s citátem

I ve statickém HTML jde udělat textová "hra" (A ještě předtím jsem ji bouchal na psacím stroji (!) na očíslované lístečky... ehm Wink)
http://nepsin.com/mem/ixf/ixf.htm
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
sonic



Založen: 19. 01. 2009
Příspěvky: 194

PříspěvekZaslal: 21. březen 2013, 13:40:37    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak Allegro je podobný jako SDL, tzn. je to napsaný v C (možná jsou porty i na další jazyky) a PyGame je SDL naportované (a mírně upravené) pro Python. Nejdřív bych si ale asi vybral jazyk a až pak API.
A mimochodem, SDL kromě vykreslování umí i přehrávání zvuků, hudby, práci s mechanikou (dneska asi nepoužiješ), fonty a mnoho dalšího. Časem není problém skloubit SDL a OpenGL dohromady.
_________________
Programovat pod Windows je jako hrát hry na Macu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 21. březen 2013, 15:49:03    Předmět: Odpovědět s citátem

Néééé, textovou/GUI hru v C++, to ne. Surprised Uvědom si, že vůbec nepotřebuješ rychlost, ale potřebuješ něco, kde můžeš jednoduše udělat GUI, nakódit game logic a jet. To rozhodně není případ C++ Smile . Delphi je už dost out, takže se mi jako nejlepší jeví C# nebo Java (s tím se dá pracovat dosti komfortně), pokud to chceš jako browser hru, tak tvou nejlepší volbou bude Javascript.

Mem: Cool. Mimochodem, možnost "jít zpět" mi na gameboocích vždycky chyběla Smile
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TeaTime



Založen: 17. 06. 2011
Příspěvky: 264

PříspěvekZaslal: 21. březen 2013, 16:25:28    Předmět: Odpovědět s citátem

No tak Java a C# je v tomhle ohledu vpodstatě to samý jako C++, akorát máš "zjednodušený" memory management. Jako jazyk by vlastně mohl být nejlepší ten python, ten je na efektivní práci s textovými řetězci jak dělaný. Tím pádem pokud jsi ochotný jít do pythonu bych viděl jako velkého kandidáta to PyGame.

Nicméně jestli se vyznáš v QT, tak to myslím umí taky něco jako canvas. K tomu jsem našel tyhle dva články:
http://qt-project.org/doc/qt-4.8/graphicsview.html
http://qt-project.org/doc/qt-4.8/qwidget.html#custom-widgets-and-painting
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EB9



Založen: 20. 03. 2013
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 21. březen 2013, 18:48:53    Předmět: Odpovědět s citátem

TeaTime napsal:
No tak Java a C# je v tomhle ohledu vpodstatě to samý jako C++, akorát máš "zjednodušený" memory management. Jako jazyk by vlastně mohl být nejlepší ten python, ten je na efektivní práci s textovými řetězci jak dělaný. Tím pádem pokud jsi ochotný jít do pythonu bych viděl jako velkého kandidáta to PyGame.

Nicméně jestli se vyznáš v QT, tak to myslím umí taky něco jako canvas. K tomu jsem našel tyhle dva články:
http://qt-project.org/doc/qt-4.8/graphicsview.html
http://qt-project.org/doc/qt-4.8/qwidget.html#custom-widgets-and-painting


Python nebo Delphi klidně beru, jde mi v podstatě asi jen o to GUI jak sestavit a v čem. Teoreticky imo by nějak stačilo z Gimpu zjistit pozice jednotlivých buttonů a přidat k nim event... A teď teda v čem? Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Houp



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 672

PříspěvekZaslal: 21. březen 2013, 19:47:14    Předmět: Odpovědět s citátem

Možná napiš, co všechno od toho očekáváš. Zatím nevidím důvod proč nepoužít HTML (případně HTML5 + javascript) Už jenom proto, že asi málokdo si bude stahovat textovou hru do PC, naopak zahrát si ji na netu je snažší.
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
EB9



Založen: 20. 03. 2013
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 21. březen 2013, 20:04:48    Předmět: Odpovědět s citátem

Houp napsal:
Možná napiš, co všechno od toho očekáváš. Zatím nevidím důvod proč nepoužít HTML (případně HTML5 + javascript) Už jenom proto, že asi málokdo si bude stahovat textovou hru do PC, naopak zahrát si ji na netu je snažší.

Chci si udělat podobnou hru jako je napříkalad ten Playboy 2003 http://www.hrej.cz/plne-hry-zdarma/adventura/2d-adventura/playboy-2003-posledni-ulet/
Programovat budu na windowsech a výsledkem by měl být exe soubor se hrou. V html by se to určitě dalo, ale já chci právě zkusit nějaký pořádný programovací jazyk abych se i trochu přiučil Smile [/url]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TeaTime



Založen: 17. 06. 2011
Příspěvky: 264

PříspěvekZaslal: 21. březen 2013, 21:03:31    Předmět: Odpovědět s citátem

EB9 napsal:
Python nebo Delphi klidně beru, jde mi v podstatě asi jen o to GUI jak sestavit a v čem. Teoreticky imo by nějak stačilo z Gimpu zjistit pozice jednotlivých buttonů a přidat k nim event... A teď teda v čem? Smile


No teda Delphi vůbec nedoporučuji.

V čem to máš dělat už jsme ti tady radili: SDL v C++ nebo PyGame v Pythonu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna