Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 27. srpen 2013, 18:52:45 Předmět: Unity a 2D tahová hra - kanón na brabce? |
|
|
Přemýšlím, že bych zase začal pracovat na nějaké hře. Rád bych hru ve stylu moderních deskových her.
A teď otázka, jestli na to není Unity zbytečné? Cílená platforma by měla být hlavně android telefony.
Co myslíte?
Zatím mám zkušenosti pouze s Game Editorem (který už zná asi jen Mem ), kde mi třeba už u "složitější" hry přišlo celkem nepřehledné hledat, v jakém skriptu, u jakého objektu, jsem vytvořil funkčnost, co jsem v tu chvíli hledal. Není s tím v Unity problém?
Ptám se jako Unity noob.  _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 28. srpen 2013, 06:54:22 Předmět: |
|
|
Řekl bych, že Unity je na to ideální, Game Editor byl strašný . Zvlášť pokud se vykašleš na snahu mapovat assety 1:1 pro všechna zařízení (s tím jsme se původně drbali u FireLords) a prostě necháš vykreslování na OpenGL ES a bilinear/trilinear a mipmaping. V tom případě si nahodíš jednoduché quady (které Unity v základu neumí, jen cube nebo 100trisový plane... ale dá se snadno vygenerovat skriptem nebo naimportovat), textury (v plné kvalitě, pro porty je to samo převede na vhodný formát), dáš vhodné měřítko světa, se kterým se ti bude dobře pracovat, a frčíš.
Unity samo přizpůsobí kameru na výšku displeje (takže řešíš jen horizontální okraje v závislosti na poměru stran zařízení), případně pokud to potřebuješ obráceně (jako my ve Scarab Tales, kdy máme displej v portrait, ale chceme mít stále stejnou šířku a okraje nahoře a dole), jednoduše kameru vypočítáš při startu. Každý objekt nebo dokonce "vlastnost" můžeš mít v samostatné třídě (C#/JS/... skriptu) a na jeden objekt pak můžeš aplikovat více takových skriptů (např. animační skript, skript pro zobrazení nebo skrytí objektu podle stavu hry, skript pro kolize (reagování na tapnutí/kliknutí) atd.) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 30. srpen 2013, 18:48:19 Předmět: |
|
|
Dík moc za info. Já jsem byl dodatečně upozorněn, že další verze Unity už bude mít v sobě větší podporu tvorby 2D her, takže pokud se opravdu rozhodnu pro 2D, tak na novou verzi Unity si počkám.
http://blogs.unity3d.com/2013/08/28/unity-native-2d-tools/ _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 31. srpen 2013, 17:33:19 Předmět: |
|
|
Ještě dotaz, jestli náhodou někdo nemá zkušenosti s http://www.coronalabs.com/ ? Na první pohled to nevypadá špatně _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
lemplik
Založen: 11. 02. 2013 Příspěvky: 109
|
Zaslal: 1. září 2013, 07:40:35 Předmět: |
|
|
Ja bych sel spis do unity - co se naucis, muzes vyuzit i na 3D projekty. Navic muzes udelat verzi i pro win/linux/mac a v pripade dokoupeni licenci i treba wiiU, ps4 atp..
Tady je info k novemu 2D v unity - http://blogs.unity3d.com/2013/08/28/unity-native-2d-tools/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|