.[ ČeskéHry.cz ].
animace

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
popelar



Založen: 24. 01. 2014
Příspěvky: 3

PříspěvekZaslal: 30. květen 2014, 20:29:06    Předmět: animace Odpovědět s citátem

Zdravím,
možná to nepatří moc pod "programování", ale na moji obranu... myslím, že celkem i ano...
V první řadě by jsem se chtěl zeptat na teoretickou otázku..
Hledal jsem dlouho.. přečetl jsem i dost článků na unity forum, ale nedozvěděl jsem se, co jsem potřeboval.
Snažím se udělat "hru"... sám...a s programováním nejsem nějak moc extra za dobře, ale podle návodů, co nacházím na internetu se zatím daří...
jde mi o to, že mám vymodelovanou, origovanou a naanimovanou postavu... konkrétně mám animaci, kdy model stojí (idle) a chodí...
a tak bych chtěl zkusit připojit animaci tasení zbraně..
Chápu, že dělat animaci, pro každý frame jinou a ve scriptu sledovat, že pokud se zrovna přehrává tahle animace, v tenhle moment, tak spustím přesně tuhle animaci ruky jak tahá meč ze zad... mi přijde dosti krkolomná.. doslova bych řekl i na h****... navíc, kdybych třeba stál, chtěl tasit meč a v tom momentu začal někam jít, tak by to taky nedělalo dobrotu...
Napadlo mě model "rozřezat" a přehrávat animace pro určité části těla, ale zde se asi nastává to programování..
proto se obracím na Vás a žádám o pomoc a vysvětlení, jak se podobné problémy řeší dnes, v moderních hrách...

(pro odpovědi typu, že sám nemám šanci nic takového udělat... chci to jen zkusit, zajímá mě to jak se to dělá a jak by to mohlo fungovat... a můj dosavadní strop je chodící postava co může uskakovat 4mi směry a kdykoliv vytáhnout zbraň... nic víc Very Happy)
Omlouvám se za případné chyby nebo nesmyslně napsaný dotaz či popis.
Děkuji
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
DespeRadoX



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 520

PříspěvekZaslal: 30. květen 2014, 20:54:09    Předmět: Odpovědět s citátem

urcite sa da animacia aj rozdelit mozno sa tu niekto k tomu vyjadri, ale v 99% pripadoch sa pouzivaju samostatne animacie ktore spajas , idle,walk,run, attack.... ak nutne potrebujes vytiahnut mec v behu tak zrobis dalsiu animaciu ktora je rovnaka ako run loop len navyse vytahujes mec.... pri behu/chodzi/stati ked pride pozadavka na vytiahnutie meca len ceknes ktora animacia sa prehrava (urcite je nejaka funkcia ako isPlayed alebo podobne ktora ti vrati nazov) a nasledne spravis animaciu ktoru potrebujes a vratis sa k povodnej. S programatickeho hladiska to nebude nic zlozite a lag od stlacenia tlacitka bude zandbatelny.
Dalsie barlicka je zrychlenie beziacej animacie (ak mas tie loopy dlhe si na zaciatku , prisla poziadavka a ty ju chces rychlo dokoncit) preto aj v modernych hrach niekedy vidiet ze tie poziadavky na dalsiu animaciu im nie vzdy plynulo nadvazuju....lebo niekto to bud neriesi a hrac si musi pockat, alebo animaciu zrychli alebo ju ukonci a hodi dalsiu.
Ale urcite tu niekto poradi aj nieco ine ja s 3d animaciami nejak zatial moc nepracujem.
_________________
http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
abuki



Založen: 31. 07. 2012
Příspěvky: 504
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 30. květen 2014, 21:01:42    Předmět: Odpovědět s citátem

a neřeší tohle v Unity náhodou Blend Trees? viz http://docs.unity3d.com/Manual/class-BlendTree.html

Nemám s tím zatím zkušenost, ale taky budu muset teď něco podobného řešit v jednom projektu.
_________________
Twitter @abukac
www.circusatos.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
DespeRadoX



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 520

PříspěvekZaslal: 30. květen 2014, 22:00:06    Předmět: Odpovědět s citátem

2abuki: dobre vediet !
Unity ma zapracovane tolko veci a toolov ze to je neuveritelne. Ked to prave nepptrenujes tak o tom ani nevies a potom si vzdy prijemne prekvapeny, napr som vobec nevedel ze ma aj bake na lightmapy, to som zistil az ked som robil traincraft ale keby som to bol vedel mohol DeathMetal vypadat tak 100x lepsie...kazdym projektom sa dozvedam nove veci a som coraz spokojnejsi ze tento engin nie je strata casu.
_________________
http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Spytihněv



Založen: 05. 04. 2011
Příspěvky: 495
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 30. květen 2014, 22:07:33    Předmět: Odpovědět s citátem

Dnes se používá blending animací přímo v kostře modelu, takže nohy mohou přehrávat jinou animaci než ruce, s kostma můžeš i ručně hýbat (třeba otáčet hlavu kam je potřeba nebo zarovnávat nohy na terén. Jistě na to v Unity bude tlačítko, protože podobné triky se používají dobrých deset let.

Samozřejmě si musíš pohlídat všechny situace, které mohou nastat (třeba abys neměnil zbraň když tělo umírá atd.)

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DespeRadoX



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 520

PříspěvekZaslal: 30. květen 2014, 22:14:01    Předmět: Odpovědět s citátem

tu je aj nejaky navod co prvy z google vypadol https://www.youtube.com/watch?v=65ns7uikvzc

teraz si pripadam ako blbec co ti radil robit animacie zvlast Smile ale fakt som nevedel ze to v unity je Smile
_________________
http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna