.[ ČeskéHry.cz ].
Startovač.cz - CaZaBa (CAD Za Babku)
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Ostatní
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Muchomurka



Založen: 03. 03. 2014
Příspěvky: 25

PříspěvekZaslal: 23. červenec 2014, 18:48:46    Předmět: Startovač.cz - CaZaBa (CAD Za Babku) Odpovědět s citátem

Dobrý den všem,

poslední dva roky pracuji na svém programu pro tvorbu 3D modelů a animací. Vzniká hlavně z potřeby mít LEVNÝ, ale dostatečně robustní program pro grafiku do her, ale i do animovaného filmu, vizualizací nejrůznějších projektů, reklamních materiálů atd. Je to takový "indie modeller pro indie vývojáře a grafiky" a věřím, že by ho mohla ve výsledné podobě ocenit i řada dalších nadaných talentovaných lidí z oblasti her nebo grafiky.

V současnosti je projekt tak daleko, že v něm lze tvořit veškerou polygonální geometrii. Je možno pracovat jednotlivě s vrcholy, hranami a stěnami modelů, používat UV i parametrický mapping textur, řadu geometrických modifikátorů (subdivision surface, kosti, tažená šablona, generování terénu...). Dále program umožňuje tvořit animace těles a to i vkládáním animací do sebe (perpetuální pohyby atd...) a ukládat do souborových formátů Wavefront .obj, Collada .dae (zatím statická) a MS DirectX .x (pouze export). Tato nabídka formátů se může v budoucnu rozšířit.

Ráda bych do programu ještě napsala render, aby mohl generovat obrazy a videa v plné grafické kvalitě. Pro tento účel momentálně běží crowdfundingová kampaň na Startovač.cz.

Zde je odkaz na kampaň:
https://www.startovac.cz/projekty/cazaba-cad-za-babku/

A web samotného projektu je zde (v sekci galerie naleznete mnoho ilustračních videí, jak program vypadá):
http://www.cazaba.webgarden.cz/

Budu ráda, pokud se přijdete na uvedené adresy projektu podívat, popřípadě, když ho budete šířit ve známost mezi kamarády nebo dokonce pokud nabydete názoru, že si CaZaBa zaslouží i přispět na dokončení. Smile

Technický popis programu
Vedle základní vlastnosti tvořit tělesa s parametricky popsatelným povrchem (koule, kvádr, lyssajousův obrazec,...) jsou obsaženy i další funkce pro modelování i pro plánovaný render.

(Pozn.: následující popis říká jen to, co je nyní v rozpracované verzi, do finální verze nejsou vyloučeny jakékoliv změny nebo vylepšení)

Kamera - nastavitelná přední a zadní ořezávací rovina, zorné pole a typ projekce (pravoúhlá/perspektivní). Je schopna se také zaměřit a sledovat zadaný jiný model.

Světlo - nastavitelná vzdálenost plného jasu a maximálního dosahu, brava světla. Přepínání mezi bodovým a kuželovým světlem.

Animace v animaci - v CaZaBa je možno kromě hlavní animace vytvořit i další animace vedlejší, které jdou pomocí tohoto nástroje vkládat řetězově do sebe. Například je možno takto vytvořit animace, které se neustále opakují (kolo automobilu, rotor vrtulníku,...). Lze nastavit počátek a konec vkládané animace, prodlevu před i po jejím opakováním, zpoždění před jejím spuštěním a přepnout jestli se vůbec má opakovat.

Kosti - kromě přiřazení k modifikovanému modelu pomocí vah jednotlivých kloubů a animace pomocí kostí jde také nastavit tuhost deformace před i za kloubem. Tzn. jde ovládat jak daleko od rotovaného kloubu bude mít deformace efekt na upravovaný model. Např. při animaci lokte ruky se sice hýbe celé předloktí, ale svalovina se hýbe jen v okolí loketního kloubu, ale směrem k zápěstí deformace rychle klesá.

CSG (skládání těles booleovskou algebrou) - nabízí klasické operace sjednocení, průnik, rozdíl A-B a B-A. Prozatím v betaverzi, takže výsledek operace je značně závislý na obou vstupních tvarech a jejich incidenci a mohou vznikat chyby v geometrii.

Tažená šablona - podle zadané křivky a seznamu profilů vytvoří monolit s průběžně se měnícím profilem. Profily jde v rámci výsledného tělesa upravovat (změna měřítka, rotace, zkosení, posun)

Terén - funkce pro procedurální generování terénu na zadaném modelu. Je možno zadat jakoukoliv plochu, nejen panel, ale i kouli, válec, atd. Umožňuje generovat rovnoměrné zvrásnění, diferencované kopce, hory, písečné duny, impaktní krátery a sopky

Displacement mapping - podle zadané výškové mapy deformuje skutečnou geometrii tělesa. Je nastavitelná výšková mapa, měřítko její hloubky, opakování, měřítko na modelu a inverze hloubky.

Dělení stěn (subdiv) - kromě zhuštění sítě polygonů může i přepínat jestli bude provedeno zakřivení podle normál původního povrchu nebo jestli stěny zůstanou ploché podle původního modelu.

Trajektorie - po zadání modelu, trajektorie jeho pohybu a počátečního a koncového snímku, od kdy do kdy má animace pohybu trvat, funkce sama zadanému modelu nastaví klíčové snímky pohybu podél trajektorie (rovnoměrným nezrychleným pohybem)

Generovaná množina - na zadaný povrch náhodně rozmístí zadaný prvek. Buď obecně nebo v seskupeních. Je možno nastavit zda mají prvky být kolmo k povrchu nebo k horizontu, rozptyl výšky umístění, velikosti i rotace prvků a generování rozmístění obecně nebo do ohnisek. Vhodné například pro rozmísťování kamenů, keřů, stromů, trávy, domů a dalších předmětů do terénu. Je možno generovat na rovinné i zakřivené povrchy.

Terén mixer - umožňuje kombinovat dva různé terény do jednoho za předpokladu, že byly oba vytvořeny ze stejného modelu. Např. skombinovat horské štíty a mezi ně vložit údolí s pouštními dunami apod. funkce přebírá materiály přiřazené vstupním modelům nebo nastavuje nové. Dál umožňuje generovat rozložení materiálů po terénu v závislosti na sklonu terénu nebo jeho výšce. Vhodné pro parametrické generování zasněžených vrcholků hor, odhalených úbočí skal, travnatých ploch v nížinách atd.

L-Systém - dovoluje kombinovat dva prvky pro rekurzivní generování stromů, rostlin a předmětů mikrobiologického charakteru a umožňuje kombinovat dva terminály - prvky zakončující rekurzi (listy stromu, květy,...). Nastavitelné jsou vstupní modely (dva prvky a dva terminály), jejich pevně dané transformace i rozptyl náhodných transformací v rámci generování (velikost, rotace,...)

Instance - pomocná funkce pro mnohačetné modely, která v návrhovém zobrazení zastupuje každou instanci zadaného modelu jednoduchou značkou proti snížení výkonu programu během návrhu modelu (les, město,...). Každá instance modelu bude viditelná až při renderu. Je možno ovládat rozmístění, rotaci a velikost každé instance zvlášť.

Každý model je možno převést na "obecnou geometrii", ve které lze upravovat po jednotlivých vrcholech, hranách a stěnách. Pro to je obsaženo množství funkcí mazání, dělení, slučování, vytahování hran z vrcholu, vytahování stěn z hran, vytahování polygonů ze stěn, dělení a spojování podle vybraných stěn.

V obecné geometrii je možno používat vertex texturing s až čtyřmi materiály pro každý model a také je zde možno používat "rozšířený výběr" - tj. soft selection a deformovat model podle vybraných vrcholů s různou váhou podle referenční křivky.

Modely je možno spojovat do logických skupin, které se označují kliknutím na kterýkoliv model ve skupině. Skupiny je možno rušit.

Je obsaženo UV mapování podle souřadnic jednotlivých vrcholů v textuře a parametrické mapování planární, cylindrické a sférické.

Program může vytvářet a upravovat animace modelů vkládáním, přesouváním, kopírováním a mazáním klíčových snímků. Pro klíčové snímky není nutné rozlišovat, jakou operaci chce uživatel provést. Stačí vložit klíčový snímek a model v něm jakkoliv upravit. Je k dispozici seznam klíčových snímků modelu a jejich pojmenování. Vhodné například při animaci obličeje pojmenováním snímků jako "škleb", "úsměv", "mrknutí" a následně jejich kombinováním v samotné animaci.


Naposledy upravil Muchomurka dne 28. červenec 2014, 09:54:24, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1533
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 23. červenec 2014, 19:06:36    Předmět: Odpovědět s citátem

Proč dělat LEVNÝ program na 3D, když existují i ZADARMO (a dokonce i OPENSOURCE)? Nějak jsem si nevšiml, že by to mělo něco navíc oproti např. Blenderu. Jinak i já si v mládí programoval takovéhle prográmky, proti tomu nic nemám. Jen člověk musí vědět, kdy to zalomit.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 23. červenec 2014, 20:03:52    Předmět: Odpovědět s citátem

Jako projekt nebo nějaká diplomka, pěkné. Chtít to ale prodávat a čekat z toho zázračné tržby, je bohužel utopie. Nevidím, co by mě nutilo to koupit. Je tu Blender, Pixar uvolnil RenderMan, 3D Max je pro studijní účely myslím také už free a určitě bude plno jiných SW.
Navíc, pokud to má vycházet z CADu, nebo být jako CAD, tak tam totálně chybí třeba NURBS křivky, takže pro to je to také nepoužitelné. CAD není na dělání modelů do her, CAD je nástroj převážně pro strojaře.
_________________
Perry.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Muchomurka



Založen: 03. 03. 2014
Příspěvky: 25

PříspěvekZaslal: 23. červenec 2014, 20:27:02    Předmět: Odpovědět s citátem

Vidím, že přišly první ohlasy. Pokusím se reagovat.

Asi v celku za všechny připomínky jedna odpověď - ten program si určitě samozřejmě neklade za cíl vymazat z historie veškerou konkurenci v této kategorii programů. V sekci grafika jsem například viděla téma pojmenované otázkou "jaký sw na 3D modely?" nebo tak něco a v jednom tamním příspěvku zazněla jednoduchá odpověď, že toto se řeší od začátku grafiky a záleží na každém, co si vybere. Pokud má někdo oblíbený jiný program (a nemá zábrany používat školní licenci na komerční projekty...) a je spokojený s jeho funkcemi popřípadě ovladatelností, tak ať jej používá dál. CaZaBa je prostě volba pro ty, komu bude vyhovovat.

A mimochodem, když nikomu nevadí po milionté ta samá 3D střílečka, adventura nebo závody, tak proč se mračit na variabilitu v programech ke grafice? Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DespeRadoX



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 520

PříspěvekZaslal: 23. červenec 2014, 20:55:21    Předmět: Odpovědět s citátem

citace:
A mimochodem, když nikomu nevadí po milionté ta samá 3D střílečka, adventura nebo závody, tak proč se mračit na variabilitu v programech ke grafice? Wink

Pretoze ta 3d strielacka nema ziaden dalsi vliv na tvoj zivot ale volba vhodneho 3d modelovacieho sw moze byt osudove rozhodnutie , ak sa grafik rozhodne venovat 3d modelovaniu zivot a vybere si tvoj projekt co ho caka? Ty nemas 100 clenny team ktory to bude nadalej rozvyjat, doplnat tam featury , exporty atd....Takze naco s tym stracat cas? V pripadnom novom zamestnani na otazku v com pracuje povie ze v cazaba? Anajnovsie featury neovlada lebo cazaba to nema? Minimum zamestnavatelov bude mat trpezlivost cakat kym sa nauci robit v tom co ma firma kupene.
Navyse ukazky ma vobec nepresvedcily je to ako vratit sa o 10 rokov dozadu.
Cele mi to pride skor ako nejaky pokus o ziskanie penazi a dovidenia viac o mne pocut nebudete.
Sry za tvrde slova , mozno tu pride nejaky 3d grafik co na tvoj program cely zivot cakal a podpori ta.
_________________
http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Hunter



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 544

PříspěvekZaslal: 23. červenec 2014, 22:23:21    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak minimálně má ten program špatné (ve smyslu "zavádějící") jméno.

CAD je prostě zkratka klasicky používaná pro výrazně odlišný typ konstrukčního SW.
Když si to někdo náhodou stáhne - a bude podle názvu oprávněně očekávat CAD - bude poprávu rozhořčen, že to není to, co měl dostat.


Můj celkový názor - s obecným modelářem nemáš nejmenší šanci vyrovnat se tomu, co je na trhu - ať už jsou to drahé balíky typu 3ds max, Maya, Houdini (existuje to ještě), ani mid-endu typu Modo, Silo, Softimage, Cinem 4D a ani tomu levnému, popř. zdarma (Blender, Sketchup, 3D Coat, Hexagon) atd.

Je to poměrně jasné - tyhle programy za sebou mají buď stovky programátorů a miliony USD, nebo mnoho let vývoje, nebo - pro tebe horším případě - oboje.


Každopádně, neházel bych úplně flintu do žita.
Existují nějaké speciální použití CADů, kde není trh úplně zaplněný.
Můj koníček je třeba železniční modelářství, a tam fungují "CADy" jako WinTrack ( http://www.wintrack.de/), XTrkCad nebo SCARM ( http://www.scarm.info/index_en.html ) a ani jeden rozhodně není úplně super, tak jak bych si ideální program pro tuto činnost představoval.

Neříkám, že je to úplné rito dělat CAD pro železniční modeláře, na tom určitě nezbohatneš, ani se světově neproslavíš.

Ale myslím, že takových mezer na trhu je víc, a dá se do nich dostat líp, než na trh obecných polygonálních modelerů, protože tam už je plno.
_________________
Sharing is caring.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Muchomurka



Založen: 03. 03. 2014
Příspěvky: 25

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2014, 08:09:11    Předmět: Odpovědět s citátem

DespeRadoX
Ještě jednou (i když je to v podstatě řečeno v úvodu, v kampani, ve videu a vůbec všude) - CaZaBa je zamýšlená spíš pro začátečníky a pokročilejší grafiky, kteří převážně pracují sami. Popřípadě pro malá nezávislá studia - tedy lidi, kterým bude stačit program, za který nedají moc peněz a přesto uspokojí jejich potřeby k tvorbě. Není to zamýšleno pro žádná mega studia. Taky stojí za povšimnutí, že když je na to potřeba těch 100lidí, tak jak je možné, že já to naprogramovala sama a umí to totéž co většinou používáte v ostatních programech.

a ohledně tohohle:
citace:
Navyse ukazky ma vobec nepresvedcily je to ako vratit sa o 10 rokov dozadu.
Cele mi to pride skor ako nejaky pokus o ziskanie penazi a dovidenia viac o mne pocut nebudete.


Na youtube sleduji, jaký je o videa o CaZaBa zájem a když jsi mi napsal svoji reakci, tak v té době se tam ty počítadla sledovanosti ani nehnula, takže jestli se program nelíbí, prosím, ale neházej na mně špínu, když se nepodíváš a když se ani neznáme.



Hunter
Sketchup znám a srovnávat ho s mým programem, když sketchup neumí ani animovat, ani renderovat videa a všechno dělá jen pomocí CSG, tak je to dost krátkozraké.

A Blender - hrdina ten, kdo se v něm vyzná a není to jen můj názor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Radis



Založen: 29. 03. 2014
Příspěvky: 235

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2014, 08:25:55    Předmět: Odpovědět s citátem

Muchomurka: za kolik to chces prodavat?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Muchomurka



Založen: 03. 03. 2014
Příspěvky: 25

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2014, 08:50:21    Předmět: Odpovědět s citátem

Plánovaná cena je cca 10 - 11 tisíc Kč za plnou komerční verzi. Konkrétně se to upřesní po dokončení programu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Flash



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1379
Bydliště: Nigga Land

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2014, 08:55:38    Předmět: Odpovědět s citátem

Mne se to libi. Hlavne ta snaha a nadseni. Urcite to muselo dat hromadu prace a stat spoustu casu. Prijde mi super se i snazit to nejak zpenezit - mit s projektem jasny plan a cil a crowdfunding do jiste miry dava smysl, bohuzel obavam se ze ocekavani jsou nerealna a dojde k vyslednemu zklamani Sad (mluvil sem o tom v panelovce na lonskem GDS, kdyz tam na crowdfunding dosla rec).

Nejsm grafik ani 3D modelar ani jsem s zadnym takovym sw nedelal, takze k programu samotnemu zadny input dat nemuzu.

Ale nejaky postrehy mam.

1) Nikde nevidim finalni cenu toho programu. Mozna jsem to prehledl. Ale i pokud ano, tak je to chyba. Za kolik to vysledne bude by melo byt podle me uvedeno hodne zretelne (proletel jsem popis zde a na startovaci a videl to uvodni video)

2) Dle odmen ten SW dostanu na stupni za 10k Kc. To tedy bude cena toho programu? To mi prijde hodne hodne hodne Smile Jasne, ze Maya, Maxko a tak stoji vic. Ale tohle se prezentuje "za babku". 10k != "za babku", alespon v mojem svete Smile Dulezite je si uvedomit, kdo je cilovy zakaznik. A to maji byt amateri, zacinajici grafici, studenti a tak. Proste mlady lidi, jeste pravdepodobne nevydelavajici nebo vydelavajici malo. Aspon tak to ja vnimam. Tyhle lidi si nekupuji SW za 10k. Ti si nekoupi SW pravdepodobne ani za 1k. Mam pocit, ze tady v tom je to projekt uplne v protikladu. Vidim to tak, ze bud to chce zmenit cenovou strategii a tim nemyslim jen proste cenu snizit, ale prijit s necim kreativnim - podil z vysledneho produktu, princip predplatneho (to zas tak kreativni neni Smile ale urcite se da vymyslet neco lepsiho), nebo prehodnotit zamereni toho SW a fakt to spis smerovat na nejaky vysoce specializovany SW pro profiky z dane oblasti, kteri uz slusne vydelavaji, chteji si praci usnadnit a nemaji moc jine moznosti, protoze jiny takovy specializovany SW neni. Pro ne pak neni problem vyhodit par tisic, kdyz jim to vyznamne pomuze.

3) Crowdfunding. Bohuzel 100k je na pomery CZ trhu mimo:
a) nejsi znama - nemas fan base.
b) tvuj projekt neni znamy, ani nema zname predchudce - nema fan base
c) je to specializovany sw - neni to masovka pro sirokou verejnost
d) zalozenim na CZ crodfunding projektu se to jeste dal omezuje - regionalne. Vsechny tyhle body hraji v tvuj neprospech. Crowdfunding je showbusiness, musis nadchnout davy a pak mas sanci. Pro srovnani Brany Skeldalu od Jindry Rohlika, kteri chteli 180k:
a) Jindra je v herni branzi znama relativne osobnost- ma nejake sve priznivce
b) Hra navazovala na relativne kultovni vec - hra mela plno fanousku
c) Je to hra, navic tady slo o mobily a tablety - muze to oslovit masu lidi
d) stejne jak ty. Meli to dat na neco mezinarodniho, ale pravda hra je s CZ hodne svazana.
No a jak to dopadlo? Vybrali to tak tak, kdy jim snad vic jak polovinu zaplatil jeden nadsenec, jinak by to neklaplo.

Mozna znim az moc negativne, ale to jsem nechtel. Jak jsem psal v uvodu, libi se mi nadseni. A proto jsem taky napsal. Rozhodne ho neztratit, tim ze nevyjde nejakej trapnej crowdfunding - to, ze nevyjde je vicemene jistota, nerad rikam negativni zpravy, ale tohle je bohuzel realita.
Jak jsem psal vys, upravil bych tu svoje zacileni a dal s tim nejak bojoval Smile Drzim palce.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Dlaha



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 598
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2014, 10:38:02    Předmět: Odpovědět s citátem

10-11k je imho dost pálka.
Kamarád nedávno kupoval balík od Adobe (Photoshop, Illustrator, Flash) pro komerční účely s nějakou brutální studentskou slevou za nějakých 15k tuším.
Vím, že to nejsou stejné aplikace, ale pro představu. Navíc Adobe je pojem.
A to se musel fakt fest kousnout. Je to student a spíš nadšenec, takováhle investice ho dost zabolela. Nějaký ten měsíc pak nechodil ani na pivo Smile

Takový 3D editor bych si představoval tak 1000Kč max.
A pokud jsou cílovou skupinou v podstatě chudí amatéři, tak ti se kvůli tisícovce možná i spíš naučí dělat v tom Blenderu. (Slovo CAD je tam taky trochu zavádějící)

Nechci znít tak negativně, je to hezký projekt a držím palce. Určitě se na tom spoustu věcí naučíš. Jenom bohužel jak je to teď nastavené, tak nevidím moc šance na úspěch.
_________________
Other Inside
Greenlitnuto!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
DespeRadoX



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 520

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2014, 10:40:19    Předmět: Odpovědět s citátem

citace:
Na youtube sleduji, jaký je o videa o CaZaBa zájem a když jsi mi napsal svoji reakci, tak v té době se tam ty počítadla sledovanosti ani nehnula, takže jestli se program nelíbí, prosím, ale neházej na mně špínu, když se nepodíváš a když se ani neznáme.

Pozrel som si video s tvojim prihovorom a ostatne len nahlady ako to vypada, bolo ich tam asi 12 na tej stranke a to co som videl mi na posudenie stacilo (pustat som ich nemusel pretoze mna nezaujma na rozdiel od grafika ako sa v tom pracuje , to je ostatne u kazdeho programu troska rozdielne, mna zaujma co sa v tom da urobit)...vysledne produkty naozaj nie su vhodne na prezentaciu v ktorej chces ziskat peniaze.
Ale to je subjektivny nazor.
v podstate mas len 2 moznosti ako uspesne rozvyjat takyto projekt.
1/ Pod kridlami nejakej vacsej firmy pre ktoru to budes robit na zakazku (ak potrebuje okrem modelovania aj nejake special featury ktore inde nie su) a postupne to rozvynies...takzto vznika stale vela uspesnych sw
2/ alebo open source, kasli na startovac, otvor ho komunite a zistis ci je o to zaujem, ak ano ludia ti pomozu aj z rendererom aj manualom....a raz vo vzdialenej buducnosti vas kupy Autodesk aby nemal konkurenciu Smile

Jedine co ja vidim na tom projekte pozitivne je to obrovske mnozstvo prace ktore si tomu musela venovat, ale tie skusenosti sa ti nestratia bez ohladu na uspech tohoto projektu.
_________________
http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
N0081K



Založen: 24. 07. 2014
Příspěvky: 14

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2014, 11:21:02    Předmět: Odpovědět s citátem

Nápad levného a snadného software na modelování 3D objektů se mi líbí. GUI se mi zdá přívětivé. Funkční collada exporter je příjemná věc, kterou ocení spousta uživatelů komerečních enginů. Ale jako největší problém vidím cenu, 10k je hrozně moc. Pro porovnání podobně zaměřený software sice Mac OS only Cheetah 3D stojí 69 $.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1525
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2014, 11:33:28    Předmět: Odpovědět s citátem

Muchomurka napsal:

Hunter
Sketchup znám a srovnávat ho s mým programem, když sketchup neumí ani animovat, ani renderovat videa a všechno dělá jen pomocí CSG, tak je to dost krátkozraké.

Tak to souhlasím. Sketchup je největší peklo. Pomalej, hnusnej, blbě se ovládá a občas snad i spadne. Brácha je zahradní architekt a dělá ve sketchupu základy vizualizací (pak to dokresluje ve Photoshopu). Na druhou stranu, sktechup je dobrý nápad - 3D modelář pro lidi, kteří nejsou primárně počítačoví grafici. Jinej podobnej sketchupu neznám, ale většina mi samozřejmě napíše, proč nemám pravdu a kolik takových programů zná a jsou zadarmo.

Samozřejmě, ty svůj SW znáš nejlíp, tak víš, jaký jsou jeho přednosti. A věřím, že vždycky nějaký jsou, protože člověk začne něco tvořit proto, že mu něco chybí.

Ladis napsal:

Jinak i já si v mládí programoval takovéhle prográmky, proti tomu nic nemám. Jen člověk musí vědět, kdy to zalomit.

Nezalomil jsi to moc brzo, staříku?:-D Ukaž nějaký takový "prográmek" z mládí. Docela ti nevěřím.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory


Naposledy upravil ]semo[ dne 24. červenec 2014, 11:35:33, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2014, 11:34:57    Předmět: Odpovědět s citátem

No další co je značná nevýhoda je proprietálnost celého SW, Umí to sice uložit do collady, Obj, Xka... ale umí to z nich také načíst? To nikde nevidím. Navíc Collada je možná fajn papírově, ale v praxi to je děs běs. Když se to uloží do Collady, otevře se to vůbec ještě někde? Třeba Collada vyexportovaná z Blenderu a 3D Maxu je taky Collada, ale každá vypadá jinak a ne všude se pak otevře. Ať jedna nebo druhá.

Čekat, že ta tohle někdo zaplatí 10K je bohužel mimo realitu. Zadarmo by to možná nekdo používat mohl, za peníze se obávám že nikoliv. Blender je free a umí toho daleko více + je na něj hromada tutoriálů.
_________________
Perry.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Ostatní Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 1 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna