.[ ČeskéHry.cz ].
Delphi::Výhody a nevýhody
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Delphi / Pascal
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
survik1



Založen: 22. 08. 2007
Příspěvky: 107

PříspěvekZaslal: 17. listopad 2007, 19:35:32    Předmět: Delphi::Výhody a nevýhody Odpovědět s citátem

Dobrý den. Chtěl bych se zeptat, jaké jsou výhody a nevýhody Delphi v programování 3D her neurčitého žánru (v případě potřeby můžete rozvést). Prosím, vyvarujte se srovnávání s ostatními jazyky, děkuji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1821

PříspěvekZaslal: 17. listopad 2007, 19:54:16    Předmět: Odpovědět s citátem

To co jeden oznaci za vyhodu druhy rychlo oznaci za nevyhodu Smile

Tak pozitiva:

+ jednoduchsia syntax, mensi "syntakticky bordel" (vseliake *& ako v C/C++, no za to @ a ^ Smile)
+ vykon zrovnatelny s C++ na Win32 (a nehovorte mi, ze .NET nie je pomalsi ako C++ s dobrym prekladacom)
+ rozbehas na tom vacsinu kniznic
+ program sa ti skompiluje aj zlinkuje v zlomku sekundy

A negativa:
- jednoduchsia syntax, mensi "syntakticky bordel" (vseliake *& ako v C/C++, no za to @ a ^ Smile)
- rozbehas na tom vacsinu kniznic Smile)

Ja ho mam rad, zacinal som s nim (teda s packalom a nasledne s Delphi, vtedy bolo snad este nejake Delphi 2 ci kolko...). Jeho syntax mi nevadi. Editor mi prisiel pekny. Vtedy som este nijake templaty a sablony a neviem co nepoznal, takze mi to nechybalo Smile Bezny polymorfizmus a vobec OOP to vie. A dnes uz aj tie templaty a sablony, AFAIK, ale uz som to neskusal...

Este by mohol napisat semo, ten ma asi viac skusenosti a mozno moze aj lepsie porovnat...
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
survik1



Založen: 22. 08. 2007
Příspěvky: 107

PříspěvekZaslal: 17. listopad 2007, 20:14:47    Předmět: Odpovědět s citátem

pcmaster napsal:

Tak pozitiva:

+ jednoduchsia syntax, mensi "syntakticky bordel" (vseliake *& ako v C/C++, no za to @ a ^ Smile)
+ rozbehas na tom vacsinu kniznic

A negativa:
- jednoduchsia syntax, mensi "syntakticky bordel" (vseliake *& ako v C/C++, no za to @ a ^ Smile)
- rozbehas na tom vacsinu kniznic Smile)


Tak toto jsem nepobral Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 781
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 17. listopad 2007, 20:26:56    Předmět: Odpovědět s citátem

Imho neexistuje objektivní důvod, proč nedělat 3D hry v Delphi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
zapytchu



Založen: 08. 08. 2007
Příspěvky: 351
Bydliště: čechy i chacharov

PříspěvekZaslal: 17. listopad 2007, 23:49:03    Předmět: Odpovědět s citátem

souhlasim..

Asi to bude onou psychologickou nalepkou, co ziskalo delphi se svou jednoduchou syntaxi; proste rozumej, autista nebo ITfreak co nedela nic jineho, nez ze koduje a zenu hleda na internetu se bude lip citit, ovladne-li nespoutanou silu exotickych znaku, kterych je v C prehrsel Smile

Delphi je proti C jako citanka proti encyklopedii, no.. Smile imho Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dagi



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 8

PříspěvekZaslal: 18. listopad 2007, 09:30:40    Předmět: Odpovědět s citátem

Delphi sou dost v pohode na ledasco .... na 3D taky ... cca 4 roky zpet sem v tom kodoval nad dllkama openGL a zadnej problem
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 781
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 18. listopad 2007, 10:07:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Já jsem taky asi před 4 rokama dělal 3D v Delphi, ale v DirectX, a taky nebyl problém...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1821

PříspěvekZaslal: 18. listopad 2007, 14:33:28    Předmět: Odpovědět s citátem

survik1 napsal:
...
Tak toto jsem nepobral Very Happy


A to je prave ta podstata Very Happy Very Happy

Tak aby som to este strucne zhrnul - nevidim nijaky dovod, preco nerobit 3D hry v Delphi. Fakt nevidim...
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1525
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 18. listopad 2007, 15:49:53    Předmět: Odpovědět s citátem

Čau,
vývoj 3D hry v delphi je uplná balada. Používám OpenGL. Překlad je opravdu pekelně rychlý a prostředí přívětivé. V C++ sem taky chvíli dělal, ale ten bordel mi moc v delphi nechybí :-). Takže pokud si člověk nechce vyrvat vlasy při dlouhých překladech v C++, nebo hledání chyb a podobně, a chce dělat hry na Windows (možná s trochou fantazie a použití Kylixu i na linux), tak doporučuju Delphi. Celý Aquadelic je v něm www.aquadelic.com

A teď proč ho nepoužívat:
- není to průmyslový standard, takže některé knihovny a udělátka nejsou pro delphi k mání (třeba Raknet, různé pomůcky od NVidie, nebo open source enginy)
- ani píď kódu nemůžete použít při portování na konzoli (tady je to ale trochu zavádějcí, i C++ kód se při portování musí pěkně přepsat, vzhledem k odlišné architektuře konzolí a PC)
- nemůžete vyvíjet na MAC, což je (prý) u Shareware her nezbytně nutné
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
survik1



Založen: 22. 08. 2007
Příspěvky: 107

PříspěvekZaslal: 18. listopad 2007, 19:22:06    Předmět: Odpovědět s citátem

]semo[ napsal:

- nemůžete vyvíjet na MAC, což je (prý) u Shareware her nezbytně nutné

No, skoro žádné shareware hry nevycházejí pod ostatními os, to je případ spíše u free her.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 18. listopad 2007, 20:03:42    Předmět: Re: Delphi::Výhody a nevýhody Odpovědět s citátem

survik1 napsal:
Prosím, vyvarujte se srovnávání s ostatními jazyky, děkuji.

pcmaster napsal:
- jednoduchsia syntax, mensi "syntakticky bordel" (vseliake *& ako v C/C++, no za to @ a ^ Smile)
- vykon zrovnatelny s C++ na Win32 (a nehovorte mi, ze .NET nie je pomalsi ako C++ s dobrym prekladacom)

Zkus pořádně číst, autor to nechtěl srovnávat. Wink

]semo[ napsal:
V C++ sem taky chvíli dělal, ale ten bordel mi moc v delphi nechybí Smile.

To samé. Nevím, co vy 2 proti tomu máte, ale jenom tu ukazujete, že se vám jeden jazyk nelíbí, protože jste si na něho nezvykli a zvyknout nechcete. Jelikož jsem začal kdysi v Delphi, přešel na C++ a po pár letech se opět (z donucení) vrátil k Delphi, taky to nebylo moc přijemné a podruhé už mi ten Object Pascal nepřipadal tak přehledný. - Moje zkušenost. Jinak naprostý souhlas s Augim.

survik1 napsal:
No, skoro žádné shareware hry nevycházejí pod ostatními os, to je případ spíše u free her.

Prodej her pro Mac na US trhu tvoří podstatnou část příjmů vydavatele shareware her, to se dá těžko ignorovat.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 18. listopad 2007, 20:14:27    Předmět: Re: Delphi::Výhody a nevýhody Odpovědět s citátem

Eosie napsal:
survik1 napsal:
No, skoro žádné shareware hry nevycházejí pod ostatními os, to je případ spíše u free her.

Prodej her pro Mac na US trhu tvoří podstatnou část příjmů vydavatele shareware her, to se dá těžko ignorovat.


no ono je to dokonce tak ze Mac je v americe pomalu majoritni platforma, takze bez verze pro Mac ti vetsinou spousta serveru danou hru ani nevezme
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 18. listopad 2007, 20:22:17    Předmět: Odpovědět s citátem

]semo[ napsal:
možná s trochou fantazie a použití Kylixu i na linux

S tím Kylixem to nikdy nebylo tak horké, vůbec se to nerozšířilo, jenom se o tom mluvilo a to je tak všechno. Taky jsem slyšel, že to mělo problémy s kompatibilitou a ne všude to fungovalo.
Viz taky: Kylix je mrtev, ať žije Lazarus (rozhodně to nebude s Delphi plně kompatibilní, ale to myslím nebyl ani Kylix)
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 18. listopad 2007, 21:15:29    Předmět: Odpovědět s citátem

survik1 napsal:
No, skoro žádné shareware hry nevycházejí pod ostatními os, to je případ spíše u free her.

Tak to jsi těžce mimo. Podívej se třeba na casualovky, Mac je naopak priorita (a ano, kvůli tomu se seru s enginem v C++ a STL místo pohodlného Delphi nebo .NET)
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
survik1



Založen: 22. 08. 2007
Příspěvky: 107

PříspěvekZaslal: 19. listopad 2007, 14:12:03    Předmět: Odpovědět s citátem

Ale, nehádejte se Smile Já chtěl předejít srovnání protože jsem očekával flame (či, hádky...).

Zkrátka, Delphi je lepší, bohužel však není multiplaformní.
(jinak, Win32 a DirectX jsou mrtvé?)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Delphi / Pascal Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna