.[ ČeskéHry.cz ].
unreal engine 4 je zdarma
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Radis



Založen: 29. 03. 2014
Příspěvky: 227

PříspěvekZaslal: 6. březen 2015, 06:54:59    Předmět: Odpovědět s citátem

RS: Xamarin nejakou podporu C# pro UE4 udelal, ale neni to stoprocentni a oficialne podporovane a navic bys musel kupovat od Xamarinu pro kazdou platformu komercni licenci, ktera neni levna. Nesel bych do toho.

Prechod bude drsny asi jak pro koho. Historicky je Unreal AAA engine urceny hlavne pro profesionalni vyvojare. Neprogramatory snazici se neco vytvorit v C++ si moc nedokazu predstavit a UnrealScript uz neni podporovan. Na druhou stranu tam maji docela pekne vyresene vizualni programovani. Proste to vyzkousej a uvidis.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1482
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 17. březen 2015, 10:02:37    Předmět: Odpovědět s citátem

Včera jsem pročítal tutoriály na programování v UE4. Splnilo to očekávání. C++ je rozšířený o spoustu pomocníčků, jako v Qt. Jsou tam všelijaká makra a generovaný kód na reflexi, řízení života objektů, volání funkcí z blueprintu (to je vizuální skriptovací editor), atd. Samozřejmostí jsou obecné třídy pro kontainery, stringy, matematiku a všechno možný, co je potřeba. Rozhodně to vypadá podařeně a velmi použitelně.
Struktura herních objektů je trochu komplexnější, než u Unity, což mi vyhovuje. Jestli jsem to pochopil dobře, tak takový zásadní rozdíl je v tom, že i komponenty mají svoje transformace a můžou mít hierarchii. To se na první pohled zdá zbytečný, ale už když budete dělat nějaký Vehicle, tak přijdete na to, že je to správně.

Ale pro mě velký mínus je, že u fyzikálních objektů nejde nastavit Inertia Tensor. Ptal jsem se na to na jejich fóru, ale zatim bez odpovědi. Ale jak píšu, je to mínus hlavně pro mě. Kromě pár jedinců to bude celému světu fuk.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1410

PříspěvekZaslal: 17. březen 2015, 10:39:47    Předmět: Odpovědět s citátem

To je bolest mnoha fyz. enginů. Většinou se to musí řešit stylem drbání se levou rukou za pravým uchem.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1482
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 17. březen 2015, 10:44:09    Předmět: Odpovědět s citátem

Bohužel. Ale ono to tam určitě pod podkličkou je, jen to nedali do API. Stačil by diagonalizovaný tensor a jeho rotace, jako v Bulletu, nebo v Unity.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1410

PříspěvekZaslal: 17. březen 2015, 10:52:09    Předmět: Odpovědět s citátem

A i v tom Bulletu je střed objektu a jeho těžiště vždy ve stejném bodě (jestli si dobře vzpomínám), i když by se to mnohdy hodilo mít oddělené.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1482
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 17. březen 2015, 10:56:38    Předmět: Odpovědět s citátem

Jo, to máš pravdu. Dost jsem si s tim užil. Když posouvám v Bulletu těžiště, musím prostě posunout všechno ostatní. Kolizní obálky, grafiku, ...hrůza.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 17. březen 2015, 14:32:45    Předmět: Odpovědět s citátem

Nepomohl by pristup primo k PhysX?
https://wiki.unrealengine.com/PhysX,_Integrating_PhysX_Code_into_Your_Project
a pak "setMassSpaceInertiaTensor"
http://docs.nvidia.com/gameworks/content/gameworkslibrary/physx/guide/Manual/RigidDynamics.html

Ale k UE jsem se jeste nedostal, takze je to jen co jsem nasel (takze je mozny ze o tom vis a nejde to pouzit).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1482
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 17. březen 2015, 14:46:49    Předmět: Odpovědět s citátem

Díky, kouknu na to! Možná by to bylo to pravé, mít vlastní physx objekt a nepoužít jejich.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1482
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 22. duben 2015, 12:04:16    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak co, rozkoukal se někdo v Unreal Enginu? Já se právě aktivně rozkoukávám a neškodilo by prohodit pár slov s někym, kdo už něco udělal.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
RS



Založen: 21. 02. 2012
Příspěvky: 550

PříspěvekZaslal: 23. duben 2015, 06:05:30    Předmět: Odpovědět s citátem

A co velmi krvavy prechod z unity?
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1482
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 23. duben 2015, 09:46:50    Předmět: Odpovědět s citátem

Co znamená krvavý? :-D Mě Unity zas tak k srdci nepřirostlo, spíš naopak. Takže krvavý to nebude, ale chvíli bude trvat, než se podaří to trochu rozlousknout. Totiž, Unreal vypadá i po hlubším zkoumání, jako dospělý engine, kde se počítá s trochu jinou skupinou uživatelů, než u Unity. Vše se zdá tak nějak sofistikovanější, propracovanější a modernější. A tím pádem se to nedá naučit hned.

Ale chyby tam budou asi taky. Například import jednoho většího modelu se mi nepodařil. Ale co je fakt peklo, jsou jednotky. Oni prostě všude protlačujou centimetry. Z toho jsem moc nezachápal.

Jo a ještě jedna věc: kolega se ptal jednoho borce, který na UE dělá na iOS a Android. Prý to běží vpohodě. Mobilní shadery si píšou sami, ale to prý ostatně dělají i u Unity.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 23. duben 2015, 09:53:42    Předmět: Odpovědět s citátem

]semo[ napsal:
Například import jednoho většího modelu se mi nepodařil. Ale co je fakt peklo, jsou jednotky. Oni prostě všude protlačujou centimetry. Z toho jsem moc nezachápal.

Tak šup, šup. Wink http://www.ceske-hry.cz/forum/viewtopic.php?t=4641
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
RS



Založen: 21. 02. 2012
Příspěvky: 550

PříspěvekZaslal: 23. duben 2015, 10:22:14    Předmět: Odpovědět s citátem

To frcis na C++ v unreal? Po tankoch si urcite dobre rozmyslim na akom engine zalozim dalsiu hru lebo problemov v unity 5 som mal celkom dost nastastie som to ako tak poriesil Very Happy
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1482
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 23. duben 2015, 10:24:24    Předmět: Odpovědět s citátem

Jo, v C++. Pro mě je to obrovská výhoda, protože v něm mám napsáno hodně kódu (dělám v C++ už dost let).
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lemplik



Založen: 11. 02. 2013
Příspěvky: 109

PříspěvekZaslal: 23. duben 2015, 11:35:20    Předmět: Odpovědět s citátem

]semo[ napsal:

...
Jo a ještě jedna věc: kolega se ptal jednoho borce, který na UE dělá na iOS a Android. Prý to běží vpohodě. Mobilní shadery si píšou sami, ale to prý ostatně dělají i u Unity.


K te tvorbe na iOS/Android - UE4 je na tom udajne vykonove dost spatne.
Zde je dobrej clanek - https://forums.unrealengine.com/showthread.php?65452-Guncat-small-2d-f2p-game-for-Mobile-UE4-Post-Mortem&highlight=guncat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna