.[ ČeskéHry.cz ].
Unity - teren a stromy

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
RS



Založen: 21. 02. 2012
Příspěvky: 546

PříspěvekZaslal: 17. duben 2015, 06:13:44    Předmět: Unity - teren a stromy Odpovědět s citátem

Zdravim, chcel by som sa opytat ci niekto nevie ako vyriesit nasledujuci problem: Mam unity stromy, ktore boli dost velke a tak som ich zmensoval na 0.1 scale aby mali klasicku velkost. Avsak problem nastava v terrain editore kde ked sa snazim stromy distribuovat tak su bud strasne velke alebo ked to v nastaveni zmensim co to da, tak su ok len ich obrysi v editore su obrovske. To by nebol taky problem ako to ze tie stromy a kriky su od seba strasne vzdialene a nemozem ich umiestnit kde chcem proste to nejde? Ucrite je to nieco s tou velkostou lebo ine objekty co mam idu distrubovat v pohode a v sspravnej velkosti. Any ideas? thnx!
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
McMagic



Založen: 06. 08. 2012
Příspěvky: 615

PříspěvekZaslal: 17. duben 2015, 09:27:47    Předmět: Odpovědět s citátem

Dle všeho používáš Legacy Tree - jen pro jistotu ?

To 0.1 scale nastavuješ kde?
Pokud na prefabu v transform - tak to je ti na nic u stromu - dělá to neplechu a terrain editor to ignoruje.
Pokud ten strom aplikuješ na terrain pomocí unity editoru - tak tam si na každý prototyp nastav velikost jakou chceš (jsou tam na to nějaké posuvníky - variace šířky, výšky, barevnosti) = náhodně to dělá velikosti max a min dle toho nastavení.

Já to vždy řešil ale pomocí scriptu, když jsem generoval terén (terrain - terrain data - tree prototype), tak ani nevím zdali na vše je posuvník nebo ne:)

U ručního si nejsem jist jak to funguje na 100%Wink

Celkově scale by se nikdy nemělo nastavovat v transform (pokud to vyloženě nepotřebuješ), ale přímo na FBX modelu - což u stromu nejde - u stromu je zase dobré si strom udělat tak jak potřebuješ v tree editoru a pak jen pomocí toho posuvníku v terrain editoru určovat velikostní variace - což je násobek původní velikosti.

Takže bych asi začal úpravou stromu jako takové přímo v tree editoru a pak doladit variace na terrain.

Pokud používáš SpeedTree, tak to je vše zase jinak:)
_________________


http://www.mcmagic-productions.com/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
RS



Založen: 21. 02. 2012
Příspěvky: 546

PříspěvekZaslal: 17. duben 2015, 10:00:05    Předmět: Odpovědět s citátem

JJ legacy. No ono predstava ze mam tie stromy komplet prerabat ma fakt desi ked som to skusal tak sa to cele rozosralo. Aj tak sila ze unity nema nieco ako zakladny scale na stromoch
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
McMagic



Založen: 06. 08. 2012
Příspěvky: 615

PříspěvekZaslal: 17. duben 2015, 10:05:58    Předmět: Odpovědět s citátem

RS napsal:
JJ legacy. No ono predstava ze mam tie stromy komplet prerabat ma fakt desi ked som to skusal tak sa to cele rozosralo. Aj tak sila ze unity nema nieco ako zakladny scale na stromoch


A zkoušel jsi to přes ten scale posuvník (šířka/výška) v terrain editoru?

Jako takto se dost blbě řeší kde je problém a jak ho vyřešit:)
_________________


http://www.mcmagic-productions.com/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
RS



Založen: 21. 02. 2012
Příspěvky: 546

PříspěvekZaslal: 17. duben 2015, 10:10:36    Předmět: Odpovědět s citátem

Jasne tam sa ta spravna vyska da zriesit ale je tam mega problem ze mi neumozni dat hustejsie stromy a nemozem ho presne umiestnit proste ten tree density ide max na 100 a to pri tom scale je malo
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
McMagic



Založen: 06. 08. 2012
Příspěvky: 615

PříspěvekZaslal: 17. duben 2015, 10:23:25    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak to neporadím - já takto stromy nikdy neaplikoval - vždy jsem si je umísťoval pomocí scriptu - na scéně editoru nepracuji skoro vůbec s terénem.

Bych ti řekl dej si nižší treespacing:) Tak to řeším já - ale to asi není v tom terrain editoru.

Není tam něco jako hustota atd. ? (ale asi bude omezena a nedovolí jít na nízká čísla).

Jak velký ten terén máš? Je nutné ty stromy dávat jako terrain tree (potřebuješ billboardy?) - co je dát jako čisté objekty - stejně pokud by jsi používal SpeedTree tak ty používat jako terrain tree je zabiják výkonu.

Teď ale nemám bohužel čas se na to podívat - udělat si scénu a zkusit tam ty stromy dávat přes editor...
_________________


http://www.mcmagic-productions.com/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
RS



Založen: 21. 02. 2012
Příspěvky: 546

PříspěvekZaslal: 17. duben 2015, 10:34:59    Předmět: Odpovědět s citátem

No uz to riesim tak ze davam na teren stromy rucne a pokoj svaty. Ten pouzivam tak max na travu a kreslenie textury
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
XeRi



Založen: 29. 12. 2012
Příspěvky: 59
Bydliště: Valašské Meziříčí

PříspěvekZaslal: 18. duben 2015, 09:53:01    Předmět: Odpovědět s citátem

S tímhle jsem měl taky problém.. nakonec jsem skončil editovanim všech prefabů stromů (měnil jsem délku a radius kmene, velikost větví, atd..)
_________________


https://www.youtube.com/user/XeRiCZ/featured
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna