.[ ČeskéHry.cz ].
Unity 5 gravitacia modelov
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
sacmoo



Založen: 18. 11. 2014
Příspěvky: 69

PříspěvekZaslal: 16. srpen 2015, 12:18:46    Předmět: Odpovědět s citátem

lemplik napsal:
to sacmoo :

misto dohadovani s ostatnima, by asi bylo lepsi priznat omyl a upresnit, o co ti presne jde.

Padaji ti predmety pomalu ? Zvedni gravitaci no. Je to bezna praxe treba u plosinovek.

Pokud nedelas zrovna simulator, tak je prece naprosto zbytecne zavadet slozitosti jako vypocet odporu vzduchu, atp.

Hej zle som upresnil problem. Moja chyba. moj hlavny problem je ze mi padaju veci ako v spomalenom zabere. Toto rieseneíe ma tiez napadlo ze zmenim gravitacne zrychlenie, ale nebude to mat potom celkovo v hre divne spravanie na objekty?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TooM



Založen: 27. 12. 2012
Příspěvky: 1
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 16. srpen 2015, 15:05:40    Předmět: Odpovědět s citátem

Zkontroluj si velikost/scale objektu. Pokud mas objekty v moc velkem meritku, bude se vsechno zdat zpomalene (v Unity je zakladni jednotka tusim 1 metr).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
sacmoo



Založen: 18. 11. 2014
Příspěvky: 69

PříspěvekZaslal: 16. srpen 2015, 17:57:56    Předmět: Odpovědět s citátem

TooM napsal:
Zkontroluj si velikost/scale objektu. Pokud mas objekty v moc velkem meritku, bude se vsechno zdat zpomalene (v Unity je zakladni jednotka tusim 1 metr).

Hej funguje to diky. Ked to zmensim tak to pada rychlejsie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
impresionista



Založen: 06. 07. 2014
Příspěvky: 17
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 20. srpen 2015, 03:53:57    Předmět: Odpovědět s citátem

function FixedUpdate () {
Physics.gravity = Vector3 (0, -15, 0);
}
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1525
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 20. srpen 2015, 08:16:08    Předmět: Odpovědět s citátem

impresionista: proč v každým fyzikálním framu?

...jinak, celý tohle vlákno mě hodně pobavilo :-).
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zpirit



Založen: 21. 02. 2013
Příspěvky: 53
Bydliště: Litvínov

PříspěvekZaslal: 26. srpen 2015, 10:48:56    Předmět: Odpovědět s citátem

Není to tak, že hmotnost tělesa zvyšuje sílu gravitace takže potom jsou všechny tělesa v gravitačním poli přitahována rychleji a proto je test s peřím a koulí neplatný?

Kdyby měli dvě stejné gravitační pole a do jednoho přidali peří zatím co do druhého kouli tak koule dopadne dříve.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 26. srpen 2015, 11:12:37    Předmět: Odpovědět s citátem

Zpirit napsal:
Není to tak, že hmotnost tělesa zvyšuje sílu gravitace takže potom jsou všechny tělesa v gravitačním poli přitahována rychleji a proto je test s peřím a koulí neplatný?

Kdyby měli dvě stejné gravitační pole a do jednoho přidali peří zatím co do druhého kouli tak koule dopadne dříve.

Právě že ne. Hmotnost tělesa na jeho zrychlení nemá žádný vliv. To, co ovlivňuje rychlost "padání" tělesa je odpor prostředí působící na těleso (a tato síla je ovlivněna rychlostí pohybu tělesa, tvarem tělesa a dalšími faktory).
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zpirit



Založen: 21. 02. 2013
Příspěvky: 53
Bydliště: Litvínov

PříspěvekZaslal: 26. srpen 2015, 12:12:59    Předmět: Odpovědět s citátem

Takže když bude těleso přitahovat třeba červí díra nebo nějaká hvězda tak jeho rychlost bude stejná jako když ho přitahuje země?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 26. srpen 2015, 12:58:53    Předmět: Odpovědět s citátem

To je věc jiná. Bavíme se o gravitačním působení na povrchu země. Gravitační zrychlení není samozřejmě konstantní. Takže když se budeš blížit ke středu Země, bude se zvyšovat, v případě oddalování zmenšovat.

O tom je pak Newtonův gravitační zákon. Černá díra tedy opravdu bude působit na těleso větší silou a to pak bude rychleji "padat", ale pokud budou dvě tělesa stejně hmotné (pírko i koule), tak se budou pohybovat opět stejně rychle (v případě vakua).

https://en.wikipedia.org/wiki/Newton%27s_law_of_universal_gravitation

EDIT: Mezi černou a červí dírou je velký rozdíl. Černá díra je hmota stlačená k jednomu bodu, singulatita, kdežto červí je "průchod" v časoprostoru mezi dvěma místy, tak to bude se silovým působením asi trošku jinačí...
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Poky



Založen: 29. 06. 2009
Příspěvky: 184
Bydliště: Písek / Plzeň

PříspěvekZaslal: 26. srpen 2015, 14:19:45    Předmět: Odpovědět s citátem

Mně to nedá Very Happy

Víte vůbec, že když pustíte kouli olova a pytel s peřím, budou padat k zemi A ZÁROVEŇ země bude padat k té kouli a pytli? Smile
->Einsteine, Einsteine! Ty s tou relativitou jsi to docela zkomplikoval.

A když už jsme u toho, Newtonovi zákony gravitace jsou pouhou aproximací, použitelnou jen při rychlostech mnohem menších, než rychlost světla. Tedy pro černou díru budou platit zcela jiné rovnice.https://en.wikipedia.org/wiki/General_relativity Smile

Teda zcela správný vzorec je takto:


To jenom tak pro odlehčení tématu Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 26. srpen 2015, 14:57:43    Předmět: Odpovědět s citátem

"A když už jsme u toho, Newtonovi zákony gravitace jsou pouhou aproximací, použitelnou jen při rychlostech mnohem menších, než rychlost světla."

Ten důraz máš opačně. Teprve až při rychlostech dost blízkých c se začnou projevovat relativistické efekty znatelně. Do té doby je to pořád nuda a šeď. Wink Viz Lorentzův faktor, kde je vidět, že potřebuješ šílených 0,866 c (na to bys urychloval pytel peří zatraceně dlouho), abys dosáhl nudné dvojnásobné dilatace Smile
https://cs.wikipedia.org/wiki/Lorentz%C5%AFv_faktor
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Poky



Založen: 29. 06. 2009
Příspěvky: 184
Bydliště: Písek / Plzeň

PříspěvekZaslal: 26. srpen 2015, 15:48:25    Předmět: Odpovědět s citátem

Very Happy Připouštím Smile

Ale I tak se nám to komplikuje Very Happy

Každopádně se uvádí: v<<c - což se matematicky čte mnohem menší, nebo se pletu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna