.[ ČeskéHry.cz ].
Steering behaviors

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> AI
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Radis



Založen: 29. 03. 2014
Příspěvky: 235

PříspěvekZaslal: 16. srpen 2016, 14:11:18    Předmět: Steering behaviors Odpovědět s citátem

Snazim se naimplementovat pohyb skupiny entit po ceste v prostredi s prekazkami. Tzn. mam waypointy z path findingu a chci, aby entity tuto cestu v ramci moznosti realisticky sledovaly a aby po ni sly ve skupine (ne po jednom za sebou) a nezasekavaly se pri tom o zdi.


Zatim na to klasicky pouzivam steering behaviors (separation, cohesion, alignment, seek, wall avoidance....) + non-penetration constraint, ale moc to nefunguje. Docela dost se projevuji problemy, ktere jsou se steering behaviors spojene (napr. vyruseni vysledku dvou behavioru, tezke ladeni parametru blendingu, jittering atd.).

Mohl by mi nekdo poradit, jak na to?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1525
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 17. srpen 2016, 07:54:52    Předmět: Odpovědět s citátem

Původně jsem myslel, že by šlo řešit pružinama :-) Entity přichytit k červeným bodům pružinou a vzájemně ještě propojit tlačnýma pružinama. Nemám namysli nic jako PhysX, jen "vzdálenost * síla", kde síla je cokoliv, co iniciuje nějakým způsobem pohyb. Ale myslím, že by to mohlo při výstupu z těch úzkých míst pěkně vystřelit :-). Takže to asi ne.

Ale ještě mě napadlo tohle: Pokud ti to už nějak funguje a výsledky se ruší, zkusil bych entitám dát prioritu podle pořadí. Promítnout jejich pozici na křivku z pathfindingu a podle vzdálenosti k cíli (na tý křivce) určit váhu. Pak by se rušit nemusely.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Radis



Založen: 29. 03. 2014
Příspěvky: 235

PříspěvekZaslal: 18. srpen 2016, 12:33:37    Předmět: Odpovědět s citátem

]semo[ Nakonec jsem to udelal jinak - nasel jsem moc zajimave clanky o "vylepsenych" steering behaviors s kontextem/hysterezi, tak jsem to zkusil naimplementovat a vypada to, ze to pro moje pouziti bude fungovat celkem dobre. Elegatne to resi vsechny problemy, ktere jsem vzdycky s normalnimi steering behaviors mel.

https://andrewfray.wordpress.com/2013/02/20/steering-behaviours-are-doing-it-wrong/

https://andrewfray.wordpress.com/2013/03/26/context-behaviours-know-how-to-share/

http://www.gamedev.net/page/resources/_/technical/artificial-intelligence/smarter-steering-using-context-for-direction-r3149
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> AI Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna