.[ ČeskéHry.cz ].
Stop motion animace do hry

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Grafika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
abuki



Založen: 31. 07. 2012
Příspěvky: 507
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 5. prosinec 2016, 19:56:54    Předmět: Stop motion animace do hry Odpovědět s citátem

Ahoj,
myslel jsem, že to bude raz dva vygooglený, ale nějak nenacházím a tak se zeptám, zda někdo neví.

Hledám nějaký info o tom jak se dělaj adventury se stop motion animacema. Jde mi o konkrétní technickou implementaci a workflow animátor - engine. Zdá se, že asi nejlepší bude dělat videa (třeba pro postavičku) a ty pak přehrávat a pohybovat s nima plus nějak vymaskovat průhlednost. Datově to video bude úspornější než sprite sekvence a asi to i bude vypadat líp a půjdou tak dělat i složitější scény.
Našel jsem zajímavou přednášku o Dream Machine: http://www.gdcvault.com/play/1016432/The-Dream-Machine-Postmortem-How

stop motion = Neverhood, Armikrog, Dream Machine..

Nějaký konkrétní technický tipy nebo ideálně doporučení nějakýho článku?

Dík
_________________
Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
ph[]b



Založen: 04. 08. 2007
Příspěvky: 107
Bydliště: brno

PříspěvekZaslal: 6. prosinec 2016, 08:05:26    Předmět: Odpovědět s citátem

Ja myslim, ze zalezi, co konkretne chces, prevazne se snimaly animace na zelenem pozadi, napr chuze, beh (ala neverhood) pak samozrejme klasika, pozadi vymodelovano, a vyfoceno, dalo by se to ocurat nejakym paralaxem... ale stale to budou jen bitmapy...
tusim, ze nekde je i video, jak delali neverhood a armikrog...
https://www.youtube.com/watch?v=Rlpso7U0u2U

nebo zde:
https://www.youtube.com/watch?v=X5iqoC3wIZ8

ale tu mi prijde, ze uz je zastarala technika, nebot pres 256barev a jednu klicovku se dnes uz netvori, pokud nejde vylozene o PA hru... tohle si ma nejlepsi rozhodnout vzdy koder...

ja bych v tom nehledal zadnou hruzu, ale pokud chces vylozene nejake prulety krajinou apod, tak to se asi videu nevyhnes... nebo pak holt trosku propracovat 3d scenu, ktera v podstate nemusi byt ani nejak detailne otexturovana... dle meho by stacila slusnejsi normala, plus nejake specularmapy apod...
ale odhaduju, ze do 3d modelu se poustet nechces...

snad Ti to pomuze aspon v necem...

Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
abuki



Založen: 31. 07. 2012
Příspěvky: 507
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 6. prosinec 2016, 09:00:23    Předmět: Odpovědět s citátem

Koukal jsem na video plugin do Unity, kam se strčí video, kde na jedný půlce je klasický video a na druhý půlce je černobílá maska, která se použije k vyklíčování. To se pak namapuje normálně na nějakej quad a dá se s tim libovoln hejbat. To si myslím, že by byla možná cesta. Asi to bude dost podobné tomu druhému videu, kouknu na to.

A pozadí buď bitmapy s jednotlivými plány a paralaxou, nebo statické pozadí a nebo případně nějakej experiment s videem, ala Lumino City, ale to je asi už zbytečně komplikovaný.

Sem si to potřeboval nějak ujasnit Smile díky
_________________
Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1525
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 6. prosinec 2016, 15:06:49    Předmět: Odpovědět s citátem

Náhodou, nenarazils někde na GDS (nebo spíš v Třeboni) na hru Phonopolis? Moc toho na netu o ní neni, ale je dělaná z papíru a animovaná ručně na 15 FPS. Tvůrce znám, třeba by se s tebou podělili o akutální technologii. Vím, že to běží na unity, protože sem k tomu dělal takový malý techdemo. Ale jak s tim od tý doby pokročili, to nevím. Pár obrázků je vidět tady: https://vimeo.com/153106970 někde od 1:10.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
abuki



Založen: 31. 07. 2012
Příspěvky: 507
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 6. prosinec 2016, 15:12:52    Předmět: Odpovědět s citátem

Jo, znám je, jen mě nějak vůbec nanapadlo, že to je vlastně stop motion. V rámci toho tech dema jsi žádný stop motion neřešil?
_________________
Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1525
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 6. prosinec 2016, 15:30:50    Předmět: Odpovědět s citátem

No..řešil neřešil. Samotnou animaci ne. Ale bylo to takhle:
Na pozadí bylo video (nebo sekvence obrázků), který bylo už stopmotion. Případně jen fotka. K tomu pozadí byly připravený 3d objekty, který se kreslily (zjednodušeně) jen do depth bufferu a přijímaly stíny. Po scéně běhal panák, kterej byl 3D a měl na sobě textury nakreslený ručně (aby nebylo poznat, že je 3D). Panák vrhal stín na ty neviditelný objekty a tím se to spojilo s 2D pozadím. No a krom toho tam byl depth-of-field efekt, který ale fungoval jen na toho panáka (pomocí nějaký masky).

Celkově to s tim depth of field a stínama nebyla v Unity žádná sranda. Zrovna tohle by ve vlastním enginu bylo celkem v pohodě, ale v Unity to bylo dost o nervy. V editoru se to chovalo jinak než v runtime, dokumentace mizerná, shader systém a rendrovací fronty...psycho. Nakonec to nějak fungovalo, ale nevím, jestli to použili, nebo jak to vlastně dopadlo :-). Ještě se na tom pracuje.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
abuki



Založen: 31. 07. 2012
Příspěvky: 507
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 6. prosinec 2016, 15:40:07    Předmět: Odpovědět s citátem

Tyjo super. Díky za info. Mě jde právě o to použití ve hře, ne o samotnou animaci.
_________________
Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Spytihněv



Založen: 05. 04. 2011
Příspěvky: 541
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 6. prosinec 2016, 20:32:35    Předmět: Re: Stop motion animace do hry Odpovědět s citátem

abuki napsal:
Jde mi o konkrétní technickou implementaci


1) vyrobíš obludu


2) animuješ


3) hotovo Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Grafika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna