.[ ČeskéHry.cz ].
HROT
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Hry pro PC, konzole, ...
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Spytihněv



Založen: 05. 04. 2011
Příspěvky: 478
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 17. květen 2018, 20:52:44    Předmět: HROT Odpovědět s citátem

Ahoj,
chtěl bych vám dnes představit mojí retro 3D střílečku HROT, o které jsem snil od poloviny devadesátých let, ale do vývoje jsem se naplno pustil teprve asi před rokem.
Hlavní motivací bylo vytvoření vlastního enginu (OpenGL) pro FPS, což pro mě sice znamenalo znovuvynalézání kola, ale mě to baví Smile Engine hardwarově napodobuje všechny významené dobové finesy jako je klepání vertexů, omezená paleta nebo pixelizace.

Děj hry je zasazený do Prahy roku 1986, alternativního socialistického Československa a inspirací jsou moje nejoblíbenější FPS hry - Quake1, Chasm: The Rift, Duke3D, Blood a PDG.

Občas dávám nějaké obrázky z vývoje na Twitter: https://twitter.com/kotolout ale budu to teď dávat i sem, ať to tu zase trochu žije.


Naposledy upravil Spytihněv dne 10. červenec 2019, 16:48:28, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1403

PříspěvekZaslal: 17. květen 2018, 21:38:16    Předmět: Odpovědět s citátem

To si rád zahraju. Bude to i pro Linux?
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 520

PříspěvekZaslal: 18. květen 2018, 03:52:50    Předmět: Re: HROT Odpovědět s citátem

To je super, FPS je můj oblíbený žánr. Ten Quake je z toho dost cítit, hlavně zbraně a i ten font dole.
Mimochodem děláš si sám i grafiku? Vypadá to fakt dobře.
Bude někdy brzy demo? Smile
A docela jsem zvědavý, jak sis poradil s character controllerem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Spytihněv



Založen: 05. 04. 2011
Příspěvky: 478
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 18. květen 2018, 09:33:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Tenhle styl fontu je použitý záměrně (bitmapový, neproporcionální, se snahou zaplnit písmenko po celém čtverečku, se stínem), neboť cokoliv "modernějšího" se tam nehodí. Je to ale vlastní práce, kreslený ručně písmenko po písmenku pixel po pixelu. Barva je zatím Quakeovská, to je pravda a dobrý postřeh - Quake je moje největší modla pokud jde o grafiku (a dělám ji sám) Smile
Demo lze očekávat brzy, ovšem Linux v plánu není.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
micky



Založen: 28. 02. 2008
Příspěvky: 335
Bydliště: Plzeň, Praha

PříspěvekZaslal: 18. květen 2018, 13:41:17    Předmět: Odpovědět s citátem

Mne se to libi! Napis Mas nejake nejake GIFy nebo videa? Smile

Legracni, taky delame s kamaradem na strilecce jak z ery fixed-function pipeline... casem to sem hodim...
_________________
http://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/bluepulsargames/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
abuki



Založen: 31. 07. 2012
Příspěvky: 498
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 18. květen 2018, 13:54:27    Předmět: Odpovědět s citátem

Parádní! Netušil jsem že máš twitter, dovolím si to zatweetovat.
_________________
Twitter @abukac
www.circusatos.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
sonic



Založen: 19. 01. 2009
Příspěvky: 193

PříspěvekZaslal: 18. květen 2018, 14:05:50    Předmět: Odpovědět s citátem

Vypadá to super (s tím Linuxem je to ovšem škoda).
Video s tím kurem na zeleném plátně mě teda pobavilo Laughing
_________________
Programovat pod Windows je jako hrát hry na Macu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Spytihněv



Založen: 05. 04. 2011
Příspěvky: 478
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 18. květen 2018, 21:23:45    Předmět: Odpovědět s citátem

micky> gify a videa budou a na Encounter se těším
abuki> díky
sonic> ten kohout patřil k jinému projektu, ale jsem rád, že to pobavilo (proto jsem to tam dával) Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1403

PříspěvekZaslal: 20. květen 2018, 13:07:54    Předmět: Odpovědět s citátem

Spytihněv napsal:
Demo lze očekávat brzy, ovšem Linux v plánu není.

Nevadí, to bude taková pecka, že kvůli tomu restartuju počítač Smile
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 520

PříspěvekZaslal: 20. květen 2018, 17:07:04    Předmět: Odpovědět s citátem

OT: Moc nechápu, na co chcete nativní binárky pro Linux?

Já jsem zrovna zkoušel GeneCraft ve Wine a jede to krásně, jenom jsem musel smazat přiložená OpenAL dllka, protože Wine má nativní podporu (a to jsem jel ještě v Ubuntu přes VMWare).

Obecně si myslím, že pro ty, co vyvíjí na Windows je to nejsnazší cesta - odpadá problém překladu binárek a testování na dalších platformách (toto ještě navíc pro každý update), navíc Wine se dá rozjet i na Macu.

Pokud to je kvůli Steamu, tak co jsem četl, tak i Windows verze by měla jet přes Wine, aspoň to píšou tady https://askubuntu.com/questions/777115/running-windows-steam-on-linux-using-wine
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sonic



Založen: 19. 01. 2009
Příspěvky: 193

PříspěvekZaslal: 20. květen 2018, 18:10:16    Předmět: Odpovědět s citátem

OT:
@mar: no hej, zkusit to ve wine je můj plán. Ale není záruka, že to ve Wine pojede, doteď se potýkám s několika aplikacema, které nejedou "out-of-the-box", nejedou vůbec, nebo je potřeba množství workaroundů

edit: příklady z českých-her (které zde mají vlákna):
Legie: jede parádně
Archamon: potřeba množství workaroundů
Air Missions: HIND: nejede vůbec
_________________
Programovat pod Windows je jako hrát hry na Macu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1403

PříspěvekZaslal: 23. květen 2018, 16:36:15    Předmět: Odpovědět s citátem

mar:

_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1036

PříspěvekZaslal: 25. květen 2018, 10:58:51    Předmět: Odpovědět s citátem

ono robit multiplatformovy kod nuti cloveka pisat lepsi kod. takze OpenGL a OpenAL. ake kniznice este pouzivas ak SDL tak by to nemalo byt taky problem to naportovat.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
abuki



Založen: 31. 07. 2012
Příspěvky: 498
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 25. květen 2018, 11:57:01    Předmět: Odpovědět s citátem

Já bych se teda na port na linux vyprdnul, sorry všem linuxovejm hráčům.
Jako když mám jednoduchou hru v Unity (což je většinou můj případ) tak udělat export na linux pro mě není problém a proč to neudělat, ale v případě kdy to je jen o chlup složitější, tak už se to podle mě nevyplatí a mě by teda fakt nebavilo se tím zaobírat.
_________________
Twitter @abukac
www.circusatos.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1403

PříspěvekZaslal: 25. květen 2018, 13:19:08    Předmět: Odpovědět s citátem

Jak psal nou, multiplatformnost přináší lepší kód. To ve finále zabezpečí i delší kompatibilitu s windows do budoucna.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Hry pro PC, konzole, ... Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 1 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna