Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 17. srpen 2021, 16:33:12 Předmět: |
|
|
Sledge: Mas nejake info o tom, ze by niekto v LoveDOS (Lua) nieco fakt vyrobil?  _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Sledge

Založen: 04. 06. 2019 Příspěvky: 12
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 610
|
Zaslal: 20. srpen 2022, 09:05:55 Předmět: |
|
|
no, měl bych dvě poznámky:
- zaprvé, chtělo by to bližší specifikaci hw: kolik má ta 486 paměti, jaké periferie (bude myš)? zvuk: bude adlib, soundblaster nebo jenom speaker?
- zadruhé, proč to omezení na CGA? stačilo by přece jenom omezit velikost - to by donutilo účastníky aspoň komprimovat data
EDIT: hmm, ale na druhou stranu CGA umožní zajímavé optimalizace... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 610
|
Zaslal: 26. srpen 2022, 06:24:17 Předmět: |
|
|
hmm, nice
jenže ten kód cheatuje a když detekuje EGA+, tak jede v klasickém 320x200 EGA módu a duplikuje pixely při page flippingu, takže pokud ta sledgova "CGA" karta je ve skutečnosti třeba VGA, tak s tím sample kódem to je de facto stejně EGA - hádám že to je kvůli tomu, že ten fancy textový mód fungoval jenom na reálném CGA?
plus pro nás co nemáme real hw není možnost jak to otestovat
já už mám navíc hotový nějaký boilerplate pro real CGA 320x200 4 barvy
pokud máš kontakt na organizátora, mohl by ses prosím zeptat na hw specs co bude k dispozici?
zajímá mě hlavně kolik bude paměti a jestli bude nějaký soundblaster a případně myš |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 26. srpen 2022, 07:50:30 Předmět: |
|
|
Já taky nemám CGA, tento mód jsem testoval v dosboxu s machine=cga
Co se týče zvuku, tak tam je podle mě nejlepší to ušít pro sounblaster kompatibilní ISA karty typu ESS apod. Ty mívají i OPL2/3 chip nebo jeho nějaký klon.
Myš podporovaná byla a některé soutěžní hry ji používaly. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Sledge

Založen: 04. 06. 2019 Příspěvky: 12
|
Zaslal: 26. srpen 2022, 09:33:32 Předmět: |
|
|
CGA má dva důvody - na jedné straně jsem chtěl podnítit ty schopnější, aby zkusili různé hacky, viz onen 160x100x16 mód, na druhou stranu jsem chtěl ty, co se necítí na velkolepou grafiku, uklidnit, že proti nim nebudou stát výtvory ve VGA, tzn. mohou se s klidem zúčastnit i se hrou v textovém módu.
Pravda, trochu mě to kouslo do zadku těmi nekompatibilitami a nutnostmi ošetřit EGA/VGA, a samozřejmě také nemám reálný stroj s CGA, testováno bude v DosBoxu / PCem. Doplním to do pravidel.
Ad 486ka - zvuk je čistě na tobě, hra může být němá, ale když vyloudí něco přes Sound Blaster, tím líp U RAMky nečekám, že když je to omezené na 486/CGA, že se někdo pustí do nějakých prasáren, tak jsem žádný limit ani nedal. V každém případě testovací 486ka je vybavena 32MB RAM  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 610
|
Zaslal: 26. srpen 2022, 10:48:35 Předmět: |
|
|
díky za odpovědi, tak pak je to v pohodě, měl bych se vejít snad do 4MB
jinak doufám že v příštím ročníku bude povoleno VGA
nic neslibuji, ale s něčím drobným bych se rád zúčastnil |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 26. srpen 2022, 12:44:56 Předmět: |
|
|
mar napsal: |
jinak doufám že v příštím ročníku bude povoleno VGA  |
Zejména všemi oblíbený mód 13h  _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 610
|
Zaslal: 28. srpen 2022, 15:21:04 Předmět: |
|
|
našel jsem standalone djgpp binárky s gcc 12.1, kdyby to někoho zajímalo (navíc to umí "moderní" C++)
https://github.com/andrewwutw/build-djgpp/releases/tag/v3.3
kompiluji s -march=i386, default je myslím nějaké pentium, možná i486 by šlo taky
tzn. lze cross-compile přímo na Windows (linux balík jsem nezkoušel)
funguje to docela dobře, funguje s tím UPX a stačí nastavit cwsdpmi.exe, aby
nepoužíval swap file a nemusely se explicitně zamykat page, co se nemají swapovat (tj cokoliv, na co může sahat interrupt handler včetně kódu a dat)
ve srovnání s OpenWatcomem 2.0 jsem u sebe zaznamenal cca 25% zrychlení, což je sice míň než jsem čekal (watcom optimizer je 20 let starý, pokud komunita neprováděla vylepšení), ale lepší než drátem do oka
navíc watcom u pole na stacku co mělo x položek co mají (prázdný) ctor to volalo jakýsi initializer co mi usmažil výkon a musel jsem to dát jako static, s djgpp to funguje bez problémů |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 28. srpen 2022, 16:09:04 Předmět: |
|
|
Tento build djgpp taky používám, konkrétně verzi pro 64-bitový linux.
Na djgpp jsem přešel v průběhu vývoje RCross a zrychlení oproti OpenWatcom bylo znatelné.
Historicky např. i v ID software používali nejdřív Watcom (Doom), pak DJGPP (Quake).
PS: CWSDPMI.EXE se dá nějak nastavit?  _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 610
|
Zaslal: 28. srpen 2022, 16:45:06 Předmět: |
|
|
no, znatelné. ono je potřeba u toho watcomu pořádně poladit nastavení, pokud zapneš debug info level 2 tak to bez varování vypne optimalizace (a to je pak tak 3x pomalejší)
u mě 25%, takže pořád se to vyplatí ale nic extra
frca napsal: |
PS: CWSDPMI.EXE se dá nějak nastavit?  |
ano, přes cwsparam.exe - v podstatě to jenom patchuje cwsdpmi.exe
nicméně jsem teď přešel na PMODE/DJ extender (ve v2_misc u djgpp).
je menší a mnohem rychlejší při obsluze přerušení a dá se embeddovat (to ale cwsdpmi taky pomocí cwsdstub.exe)
stačí to přes exe2coff u djgpp stripnout z binárky na coff a pak před to nakopírovat stub (buď pmode nebo cwsdstub)
nevím jak na linuxu, ale pod win staré dobré copy /B stačí |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 29. srpen 2022, 15:10:44 Předmět: |
|
|
U DJGPP je ještě jeden problém, který se mi nepovedlo uspokojivě vyřešit:
Pokud mám velké statické pole, tak se adekvátně zvětší exe soubor o příslušný počet nulových bajtů. Dokonce to je v DJGPP FAQ, ale tam uvedené řešení nepomohlo:
http://www.ee.nmt.edu/~rison/ee352_fall01/djgppfaq.html#Large%20image
Asi je to detail, ale vypadá to blbě.
Exe packer používat nechci, protože antivir pak vyletí jak čert z krabičky. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|