.[ ČeskéHry.cz ].
Projekt Eco
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Inkubátor
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 12. prosinec 2020, 01:49:11    Předmět: Projekt Eco Odpovědět s citátem

Zdravím vás,

už jsem to nějak nemohl vydržet (12.12.2020 zní jako dobré datum) a rád bych se s vámi podělil o nový projekt, na kterým po večerech pracuji.

Jde o RTS hru, kde by hráč bojoval proti korporacím, které ničí přírodu a planetu a obnovoval zeleň.
Hru vyvíjím od začátku září. Vše je psané v C++11 a OpenGL 3.

Sledujte na mém Twitteru nebo na blogu.

A jeden obrázek:

_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 602

PříspěvekZaslal: 12. prosinec 2020, 10:38:41    Předmět: Re: Projekt Eco Odpovědět s citátem

VODO, gratuluji k novému projektu a přeji hodně štěstí a motivace k dokončení.
Tvé starší RTS byly vymakané a moc mě bavily, takže nepochybuji, že to bude výborná hra.
Screenshot je moc pěkný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1554

PříspěvekZaslal: 12. prosinec 2020, 12:19:26    Předmět: Odpovědět s citátem

Hezký námět Smile
Mám pár technických dotazů:
Engine máš svůj? OpenGL používáš přímo, nebo přes nějaký wrapper? (např. https://github.com/bkaradzic/bgfx)
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 12. prosinec 2020, 14:14:09    Předmět: Re: Projekt Eco Odpovědět s citátem

mar napsal:
VODO, gratuluji k novému projektu a přeji hodně štěstí a motivace k dokončení.
Tvé starší RTS byly vymakané a moc mě bavily, takže nepochybuji, že to bude výborná hra.
Screenshot je moc pěkný.

Díky, snad překonám kvalitu GeneCraftu. Wink
Na twitteru je obrázků více, tuším že je tam i nějaké video nebo gifko. A nové obrázky budu též přidávat na blog.

frca napsal:
Hezký námět Smile
Mám pár technických dotazů:
Engine máš svůj? OpenGL používáš přímo, nebo přes nějaký wrapper? (např. https://github.com/bkaradzic/bgfx)

Ano, mám vlastní engine (už v pořadí asi padesátý - Last Engine)...
Používám přímo OpenGL, resp. mám vlastní headery s OpenGL 3.3 funkcemi + nějaký minimalistický wrapper nad tím, abych nemusel některé kódy pořád dokola opisovat.
Jinak narozdíl od ostatních mých projektů jsem konečně přepnul do OpenGL core profilu. Dalo to sice práci, ale řekl bych, že se to vyplatilo.

Pro ty, které to zajímá, rád bych do konce roku udělal nějaké malé demíčko, kde by hráč ovládal těžíky a težil odpad, demo by mělo demonstrovat dynamiku růstu trávy a likvidaci odpadu. Otázkou zní, zda-li to stihnu...

PS: Project Eco je jen dočasný název (původně jsem chtěl mít hru "Eco", ale ta už na Steamu existuje, takže budu muset vymyslet něco jiného).
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 12. prosinec 2020, 14:41:23    Předmět: Odpovědět s citátem

Simulace růstu trávy a odpadu:


Pokus se splatting texturami (ale bylo to moc pomalé):


To samé s Fog Of War:


Slide-show progressu (ale není tam vše):


Animovaná voda:


Video růstu trávy (odpad tam vidět není):
https://www.youtube.com/watch?v=cSTx53Pqk3g
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 3. květen 2021, 18:22:34    Předmět: Odpovědět s citátem

Opět vás zdravím,
chtěl jsem se připomenout po delší pauze s tímto projektem.



Už se blíží okamžik, kdy bych rád ukázal nějakou reálnou gameplay, nicméně to stále připravuji (a času je strašně málo)...
Pro ty z vás, které to stále zajímá, následuje pár video ukázek z nedávného vývoje.

Dev Diary [1]: Clovers and Flowers (to už jsem tu dával posledně)
Dev Diary [2]: Grass Experiment
Dev Diary [3]: Growing Grass
Dev Diary [4]: Grass and Waste
Dev Diary [5]: Flowers

Pochopitelně přidávám odkaz na Twitter, kde můžete projekt sledovat: https://twitter.com/vodasoft_tm

Mějte se všichni pěkně a buďte zdraví.
Vóďa
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1822

PříspěvekZaslal: 5. květen 2021, 10:18:35    Předmět: Odpovědět s citátem

To je krasa! Super, ze si sharoval tie videa. Ta trava je super, i kvietky.
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 6. květen 2021, 17:23:27    Předmět: Odpovědět s citátem

Díky! Smile

Jedna taková zajímavost... pro generování květin (resp. klasifikaci assetu květiny) jsem použil neuronovou síť (mám v enginu i takovéhle špeky). Mám totiž texturu kde jsou tři kanály (RGB) a potřeboval jsem je rozhodit na 8 různých skupiny podle toho, ke které barvě se nejvíce blíží a zároveň z toho dekódovat odpovídající jas, aby se dala škálovat pravděpodobnost vygenerování určitého druhu květiny.
Kdybych na to měl hledat nějakou optimální analytickou metodu, asi bych se dost zapotil. Takhle to mám prakticky zadarmo, jen jsem to nechal hodinu trénovat a vypadl mi z toho model, který funguje. Neříkám, že je to úplně dokonalé, ale sám jsem se divil, jaké hodnoty z toho lezou. Wink

Rád bych ještě dodělal asset odpadu (hromádka bordelu, která půjde těžit) a stromů (zatím nějaký generický model). Na stromě pochopitelně budou růst listy, bude-li strom ležet na uzdravené (zatravněné) půdě. Bylo by cool, kdyby listy opadaly, pokud trává zmizí, ale nevím, jak dobře by to bylo technicky proveditelné... ale zkusím se nad tím zamyslet.
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 7. květen 2021, 20:03:50    Předmět: Odpovědět s citátem

Pro ty, co nesledují můj Twitter... každý den chodím s dětmi ráno do školky přes les a před začátkem lesa jsou zahrádky. U jedné zahrádky se někdy kolem středy objevilo tohle:



Tak jsem si říkal, jestli to náhodou neudělal nějaký fanoušek tohoto projektu, jestli si toho třeba všimnu... nebo jestli to neudělala nějaká osoba, která nějak zjistila příběhové pozadí hry a začala to reflektovat v reálném světě.
Fakt nevím...

Ale co vám tedy budu povídat, musel to udělat nějaký dobytek. Vůbec bych se nedivil, kdyby nakonec lidstvo dopadlo přesně tak, jak plánuji do hry.
Je to fakt hnus a dotyčnou osobu by měli natáhnout na skřipec.

Jinak, dneska jsem po celodenní práci vyprodukoval asset odpadu:



Pokud můj Twitter stále nesledujete, odkaz je zde.
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 602

PříspěvekZaslal: 7. květen 2021, 21:13:01    Předmět: Odpovědět s citátem

VODO, nádhera, co dodat Smile
jen tak dál. odpad je super (ten virtuální)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1822

PříspěvekZaslal: 9. květen 2021, 12:08:51    Předmět: Odpovědět s citátem

Ako si trenoval tu NN? Ako si to hodnotil? A co je v tej texture za hodnoty? Tie si namalujes?
O NN viem skoro prd, ale zaujima ma to.
Je osviezujuce, ked sa tu niekto rozkeca.
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 10. květen 2021, 17:08:14    Předmět: Odpovědět s citátem

Dobré otázky. Smile

pcmaster napsal:
A co je v tej texture za hodnoty? Tie si namalujes?

Takže, v textuře jsou RGB data, představující vlastně barvu květin, černá pak znamená, že se na dané pozici květiny nevyskytují.
Kreslím jí ručně.


pcmaster napsal:
Ako si trenoval tu NN?

Trénovací data jsou velice prostá, zvolil jsem si pro každou květinu konkrétní bravu, klasika, červená, zelená, modrá, purpurová, azurová, žlutá... pak oranžovou, která tedy trochu vybočuje, protože je mezi červenou a žlutou. Spočítal jsem si ke každé barvě také intenzitu (linear luminance - 0.299R + 0.587G + 0.114B). Takže mám 4 vstupní hodnoty, R, G, B a Y.
Pro každou z těch 8 vstupů jsem si udělal vektor výstupů (9 hodnot - 8 klasifikačních skupin a intenzitu). Vždy jsem si dal jedničku tam, kam se má daná barva "zařadit". Intenzitu jsem nastavil také na jedničku.
Pak jsem přidal ještě černou barvu, která má všude nuly (včetně intenzity).

Neuronová síť je obyčejný vícevrstvý perceptron, 5 vrstev, jedna vstupní se 4 neurony, pak 3 skryté vrstvy, každá s 20 neurony (funguje to i s 5, ale raději dávám více z principu), výstupní pak 9 neuronů.

Aktivační/přenosová funkce je pak tanh(x), derivace 1 / (cosh(x)*cosh(x)).
Parametry učení jsem dal maličké (rychlost učení 0.001, moment 0.01) a udělal 250 000 iterací...

pcmaster napsal:
Ako si to hodnotil?

Mám tu nějakou aproximaci chyby vůči trénovacím datům, ale nakonec jsem to nepoužil, pouze jsem to nechal doběhnout do konce, všechny iterace. Ta chyba byla cca 0.001, což považuji za úspěšnou hodnotu, pochopitelně čím menší, tím lepší, ale takhle to stačí.

Na první pokus to špatně fungovalo pro tu oranžovou, takže jsem jí dal do trénovacích dat 2x a také jsem tam 2x dal černou, protože ta intenzita nebyla dostatečně "hladká" (měnila se dost skokově).
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...


Naposledy upravil VODA dne 13. květen 2021, 16:47:47, celkově upraveno 3 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 10. květen 2021, 17:10:43    Předmět: Odpovědět s citátem

Zapomněl jsem říci, že klasifikaci do dané skupiny jsem dělal podle maximální hodnoty na výstupu.
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1525
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 18. květen 2021, 10:46:24    Předmět: Odpovědět s citátem

A máš na to vlastní framework, nebo nějaký tensorflow?

...co se týče odpadků u cesty (těch reálných), neni to náhodou tak, že to třeba skupina dobrovolníků sesbírala v okolí a čeká to na odvoz? Už jsem si taky takhle jednou zanadával, abych pak (naštěstí) zjistil, že sem trouba :-)
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1822

PříspěvekZaslal: 18. květen 2021, 12:46:19    Předmět: Odpovědět s citátem

Ja si tipnem, ze ma vlastny 'framework' Smile
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Inkubátor Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna