.[ ČeskéHry.cz ].
open gl, direct 3d

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
frostwyrm333



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 29

PříspěvekZaslal: 26. leden 2008, 13:47:12    Předmět: open gl, direct 3d Odpovědět s citátem

Aky je prakticky vyznam novych funkcii v grafickych api? Napriklad tie directx 9 a 10 porovnavacie "testy". Opengl ziadne podobne novinky neohlasuje a pri tom sa v nom da urobit toto iste.
Ake su potom realne vyhody directx 10?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 26. leden 2008, 14:40:27    Předmět: Odpovědět s citátem

keby MS kvoli nvidii nevypustil swapovanie grafickej pamete do RAM tak by to nejaky zmyslel malo. hry zatial v DX10 vyuzitie nemaju a budu sa este dlho robit DX9-10

opengl sa neohlasuju prtoze sa z toho nerobi okolo toho MS "WOW" efekt a teraz sa aktualne caka na verziu OpenGL3
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1533
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 26. leden 2008, 14:41:47    Předmět: Odpovědět s citátem

Vyznam: zajimavejsi efekty Wink.

"Opengl ziadne podobne novinky neohlasuje a pri tom sa v nom da urobit toto iste." - (1) Microsoft ma ocividne lepsi marketing Wink. (2) Hardware je ten samy, takze v zasade udelas v obojim to samy (kdyz jsou tam dane funkce hw zpristupneny).
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tempicek



Založen: 04. 12. 2007
Příspěvky: 62

PříspěvekZaslal: 26. leden 2008, 14:51:50    Předmět: Re: open gl, direct 3d Odpovědět s citátem

frostwyrm333 napsal:
Aky je prakticky vyznam novych funkcii v grafickych api? Napriklad tie directx 9 a 10 porovnavacie "testy". Opengl ziadne podobne novinky neohlasuje a pri tom sa v nom da urobit toto iste.
Ake su potom realne vyhody directx 10?


Vyhody DX10 versus co? DX9 nebo OGL? Versus DX9 to je celkem jasne - zbrusu nove API - hodne procistene (zastarale a malo pouzivane veci zmizely), podpora novych funkci grafickych karet (geometry shader, texture arrays atd.), podstatne lepsi navrh (snizeni rezie spousty volani, intuitivnejsi rizeni...), bezi nad novym driver modelem (ale to je otazka spise Vist, se kterymi jde rada vyhod ruku v ruce). Oproti OpenGL? Tam se ceka na specifikaci OGL 3.0, ktere ma prijit brzy, takze by bylo trochu zkreslujici to resit prave ted. Kazdopadne OGL a DX jsou uplne jinak zamerene produkty s naprosto odlisnym pozadim, je logicke, ze kolem vydani nove verze OGL nebude takovy humbuk.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 27. leden 2008, 03:27:46    Předmět: Odpovědět s citátem

To teda nebude. On rozdíl v D3D10 a GL zas tak velký není co se týče podporovaných funkcí. Jelikož GL má systém extenzí, není problém podporovat prakticky cokoliv kdekoliv (nevýhody ponechme stranou). Když vyšlo G80, tehdy ještě nebyly Visty hotové a ovladače na D3D10 taky moc ne. V GL světě to bylo jinak - všechny nové šupa dupa D3D10 funkce jako geometry shadery a texture arrays tam přišly společně s G80. Když ta karta vyšla, GL mělo D3D10 funkce. Tečka. Žádný humbuk kolem toho nebyl, maximálně vývojáři se pousmáli. Funkcionalita tam přichází společně s novými kartami a s ochotou výrobců implementovat a zdokumentovat extenze, což nVidia načasovala docela dobře, protože asi tušili, jak to s těma Vistama dopadne. Wink

GL3 ponechme stranou, jeho smysl je především v debordelizaci celého API. Novou funkcionalitu nepřinese, ta už tam je.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna