.[ ČeskéHry.cz ].
OpenGL ARB oficiálně oznamuje OpenGL 3
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Novinky / Zprávičky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 11. srpen 2007, 20:43:04    Předmět: OpenGL ARB oficiálně oznamuje OpenGL 3 Odpovědět s citátem

OpenGL 3 bylo oficiálně oznámeno na Siggraph Birds of a Feather (BOF) v San Diego, 8. srpna 2007. OpenGL 3 je oficiální název pro API, které bylo dříve známé pod kódovým označením OpenGL Longs Peak. Specifikace bude pravděpodobně dokončena na dalším osobním setkání členů OpenGL ARB koncem tohoto měsíce a veřejně by měla být dostupná na konci září. Pro více detailů viz slajdy ze Siggraphu.

Zdroj: opengl.org
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 28. srpen 2007, 04:54:30    Předmět: Odpovědět s citátem

Citace z jineho vlakna:
nou napsal:
uz sa tesim a som zvedavy aky to bude rozdiel oproti 2.1

O OpenGL 3 vim nejspis vsechno, co se doposud objevilo na netu vcetne diskuzi mezi OpenGL komunitou a cleny ARB (v Advanced foru na opengl.org). Jakekoliv dotazy radeji smeruj zde nez do vlakna o DX10.

nou napsal:
a vie niekto v com bude najvetsi rozdiel oproti doterajsiemu sposobu?? mam pocit ze ma uplne zmiznut glBegin glEnd

glBegin a glEnd tam nebude, jediny zpusob posilani vertexu bude pres Vertex Array Object (ve starem ogl pod nazvem VBO), protoze karty nic jinyho neumi. At uz jsi pouzival glBegin nebo vertex arrays bez VBO, interne si driver musel stejne VBO vytvorit, uploadovat do nej vsechna data a az potom mohl zahajit rendering. Krome toho by mel byt ve VAO zpusob, jak vertexy uploadovat asynchronne, aby se nemusel zastavovat rendering a nezabijel se tak paralelismus mezi cpu a gpu.

No a par slov k tomu, kde se vzalo OpenGL 3. (tohle jsem napsal na builderu, ale asi by byla skoda to tam nechavat)

SGI skoncilo vedeni vyvoje OpenGL (pred vic jak rokem), na kterem spolupracovala hromada spolecnosti jako nVidia, ATI, Intel, Apple, S3/VIA, Microsoft (nekdy kolem vydani DX8 z ARB vystoupil) a dalsi. Pote OpenGL formalne prevzala Khronos Group a zalozili novou skupinu OpenGL ARB, jejiz clenove jsou prakticky lidi z nVidia, AMD (ATI) a Applu a oni sami ted maji plnou kontrolu nad specifikaci OpenGL, sami si celou skupinu ridi a Khronos nad tim jenom formalne stoji a medialne je podporuje. Dale tam samozrejme prispivaji i lidi z Intelu a dalsi, nove se pripojil i Blizzard (asi vidi v OpenGL budoucnost?), ale ti to nesefuji. Takze borci z nVidia a AMD se shodli, ze OpenGL je tady 13 let a je potreba ho navrhnout kompletne cely znovu a tak, aby obsahoval jen to, co HW dnes opravdu umi a aby bylo snadne implementovat OpenGL drivery (v dnesni dobe jejich implementace zabere nejake 4 roky, proto Intel dodnes nedokazal dodat pouzitelne drivery, ale nVidia a AMD ano). Tak vzniklo OpenGL 3, coz je uplne nove API a poprve neni zpetne kompatibilni. A navic je tu zaruka dobre podpory, pac za tim stoji prave vyrobci karet a ne jako drive SGI.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
swarm



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 176

PříspěvekZaslal: 28. srpen 2007, 08:01:01    Předmět: Odpovědět s citátem

Jak bude řešena zpětná kompatibilita u již existujících programů? Bude tam nějaká univerzální nadstavba nad driverem (wrapper)? Bude od výrobce grafiky nebo od vývojářů OGL?

Btw Intel má OpenGL drivery relativně v pořádku. Nějak jsem si nevšiml, že by tam byly nějaké problémy a ve spoustě (dnes už starších) her běží OGL mód většinou rychleji jak D3D. Aspoň teda v OGL si můžu na své GMA950 některé hry zahrát plynule i v 1680x1050 - to na D3D nehrozí ani náhodou.
_________________
Diagon Swarm - redaktor notebook.cz, moderátor diskuzního fora 3dfx.cz, zive.cz a notebook.cz
Blog o mobilní technice -> [WWW]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 28. srpen 2007, 09:58:54    Předmět: Odpovědět s citátem

swarm napsal:
Jak bude řešena zpětná kompatibilita u již existujících programů?

Bude podporovano zvlast GL2.1 a zvlast GL3, protoze jsou to v podstate uplne jine 3D API. GL2.1 bude podporovano jeste hodne dlouho, ale uz tam nebudou pribyvat nove funkce, snad az na nektere extenze, ktere by meli usnadnovat portaci na GL3 (umoznit pouzivani GL3 objektu v GL2.1, jako treba image object - zatim se to jenom planuje).

swarm napsal:
Btw Intel má OpenGL drivery relativně v pořádku.

Vadi mi, ze tam neni FBO a GLSL, mit tam tohle, tak si moc nestezuju.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
franta uzivatel



Založen: 27. 09. 2007
Příspěvky: 3

PříspěvekZaslal: 27. září 2007, 16:16:47    Předmět: co teraz ? :/ Odpovědět s citátem

Co to znamena ? Ze mozem zabudnut skoro vsetko z openGl doterajsieho a gl3 sa ucit odzaciatku ? Styl pisania prejde len kozmeticky mi upravami a zmeny budu skrite alebo ... Confused
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 27. září 2007, 17:38:15    Předmět: Odpovědět s citátem

Ano, budes muset psat vsechno od zacatku. Samozrejme neni treba prepisovat cely engine, staci jen tu cast rendereru, ktera pouziva stare GL. Slysel jsem neco o docasne interoperabilite mezi obema API, ale moc tomu neverim. Jako pokud jsi svuj renderer uz ted napsal dobre (tim myslim podle toho, co opravdu umi gr. karty, k cemuz je potreba si projit nejaky ty papery od vyrobcu), nemel bys mit zadny vetsi problem pri prechodu na GL3.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lama



Založen: 02. 10. 2007
Příspěvky: 1

PříspěvekZaslal: 2. říjen 2007, 10:10:06    Předmět: Odpovědět s citátem

hmm a jestli sem zatim zadny engin neudelal,ale chci se pustit do opengl ?
resp. videl jsem knizku od computer press o opengl 2.0 celkom slusna , ale nevim jesli se mi ji vyplati kupovat (celkem draha).
link na ni : http://knihy.cpress.cz/knihy/pocitacova-literatura/grafika/opengl-pruvodce-programatora/

jestli po vydani novych opengl v nem nebude vsechno jinak a ja si s ni a vedomostmi z ni budu moct akurat tak .. (tim nemyslim matiku s tim spojenou )
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
igor



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 192

PříspěvekZaslal: 2. říjen 2007, 17:08:37    Předmět: Odpovědět s citátem

Hadam, ze pokud se nejak strasne radikalne nezmeni techniky pouzivane v "realtime" 3D grafice (coz asi v nejakem obrim meritku v nejblizsi dobe nehrozi, mozna pomaloucku nejake ty raytracingy nebo treba voxely, nevim kam to smeruje) nebo zaklady sveta, tak se znalostma jednoho 3D API by prechod na jine 3D API nemel byt nic nelidsky brutalne strasneho.
O knizce jsem myslim slysel (hlavne ve zdejsi komunite) nazory, ze je zbytecne draha a ne az tak super, mozna ti nekdo napise podrobnosti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 2. říjen 2007, 21:17:01    Předmět: Odpovědět s citátem

lama napsal:
jestli po vydani novych opengl v nem nebude vsechno jinak a ja si s ni a vedomostmi z ni budu moct akurat tak .. (tim nemyslim matiku s tim spojenou )

Pokud na objekty budes pouzivat POUZE vertex buffery a na transformace vertexu a vypoctu pixelu POUZE shadery + nektere vybrane stavy, ktere se nedaji trivialne implementovat pomoci shaderu (jako blending, depth, stencil), mel by byt prechod na GL3 hladky. Oni meli dost dobrej duvod zastavit vyvoj GL2, pac udrzet zpetnou kompatibilitu az po prvni GL (vydano 1992) se ukazalo jako velkej problem pro vsechny (jak pro herni vyvojare, tak pro vyvojare driveru).

igor napsal:
Hadam, ze pokud se nejak strasne radikalne nezmeni techniky pouzivane v "realtime" 3D grafice (coz asi v nejakem obrim meritku v nejblizsi dobe nehrozi, mozna pomaloucku nejake ty raytracingy nebo treba voxely, nevim kam to smeruje)

Co vim, tak se zatim jenom zvysuji moznosti programovani na gpu - shadery. Septa se o multisample-resolve shaderech (programovatelny multisampling), blend shaderech (nahradi stavovy blending) a jeste neco na vypocet/praci s index bufferem, pac geometry shadery to neumi. (vse je spekulace)

igor napsal:
O knizce jsem myslim slysel (hlavne ve zdejsi komunite) nazory, ze je zbytecne draha a ne az tak super, mozna ti nekdo napise podrobnosti.

Ty nazory byly hodne nepresne, pac pochybuju, ze nekdo s diskutujicich tu knizku precetl celou.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
prost



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 109
Bydliště: cvut fel, stm

PříspěvekZaslal: 24. říjen 2007, 14:17:15    Předmět: Odpovědět s citátem

Konec září už utekl a ani zmínka o zdržení?
_________________
BbB
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 24. říjen 2007, 16:05:35    Předmět: Odpovědět s citátem

Nikde nic.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Tringi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 283

PříspěvekZaslal: 24. říjen 2007, 20:46:46    Předmět: Odpovědět s citátem

A já se na to tak těším!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Icek



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 45
Bydliště: Banov 375

PříspěvekZaslal: 30. říjen 2007, 18:10:43    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak konečně se někdo vyjádřil, vypadá to, že letos se nedočkáme... link
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2007, 01:09:52    Předmět: Odpovědět s citátem

Možná lepší to udělat pořádně než to uspěchat. Vzhledem k množství novinek to stojí za to, hlavně to jak bude fungovat include v GLSL, něco takovýho bych potřeboval v CG - nezávislost na filesystemu, abych includy v shaderech mohl tahat z komprimovanýho archivu.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
franta uzivatel



Založen: 27. 09. 2007
Příspěvky: 3

PříspěvekZaslal: 27. listopad 2007, 16:04:55    Předmět: opat otazocka Odpovědět s citátem

Niekde som uz o tom nieco cital ale nebolo toho moc. Ako to bude s podporou na kartach uz je jasne od ktorej rady to budu karty podporvat ? pocul som nieco o radeonoch od 2000 a geforce od 8000 :/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Novinky / Zprávičky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna