.[ ČeskéHry.cz ].
Hledá se guru.
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> AI
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
RuThaN



Založen: 24. 01. 2008
Příspěvky: 35

PříspěvekZaslal: 7. duben 2008, 22:05:58    Předmět: Hledá se guru. Odpovědět s citátem

Je u nás někdo, kdo se nějaký další čas zabývá AI(čili určitě i psychologii) a chtěl by to dělat ještě tak dalších 10, 15 let? Za každý info a jméno budu vděčnej. AI beru jako největší problém dnešních a her čili je to pro mě naprosto stěžejní téma a rád by setkat s někým kdo o něm hodně ví a baví ho.
Nechci tu poslouchat nářky, že to HW neupočítá, jde mi o maximální výkon v mezích možného a hlavně vůbec někoho takového najít. Mám známý z různých studií, ale všichni nad otázkou na nějakýho experta v týhle problematice kroutí hlavou a prý nikoho pořádno neznají.
_________________
Im gamedesigner and writer, technology is only tool, important are visions and ideas..
www.ceskemody.cz - české mody na všechny hry / přispějte článkem na herní téma, po exkulsivitě netoužíme
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Tovy



Založen: 11. 11. 2007
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: 7. duben 2008, 22:47:50    Předmět: Odpovědět s citátem

Ja se bojim, ze to chce spise nejakeho profika primo v urcitem oboru. AI je dost obecny pojem. Ja sveho casu se zabyval AI jednoduchych organismu (zkousel jsem na to jit pres neuronove site, psychologii i ruzne jine blbosti), ale po skole uz na to nebyl cas.

Ve hrach jsem si nedavno vyzkousel AI ve hre KingMania - sice tam neni nic extra, ale obcas mi lide psali, ze pocitac cheatuje Wink Je tam par druhu oponentu. Ale tohle zrovna je celkem jednoducha aplikace, mel jsem to i s odladenim za dve odpoledne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
RuThaN



Založen: 24. 01. 2008
Příspěvky: 35

PříspěvekZaslal: 9. duben 2008, 13:00:42    Předmět: Odpovědět s citátem

Jasně, že je to problém pro celý malý tým, ale stejně je potřeba mít někdo kdo to všechno bude integrovat, rozdávat práci a bude mít jasnou vizi, co chce a co vznikne pokud členové týmu splní úkoly.

Mě zajímá lidská AI, AI zvířat je řekněme její degradací a co sem teď pročet knihu o vnímání a myšlení zvířat, u nich to neni tak složitý a samozřejmě nejvíc času zabere vybalancování síly podmětů, pokud se objeví několik podmětů naráz.. Třeba myš vidí a cítí oblíbenou potravinu, ale blízko je predátor, takže si musíš rozmyslet jestli to ryskne a nebo ne , některý zvířata se přitom jsou schopný i zaloopovat Smile

Cheatuje - tohle může být dané i tím, že hra má spoustu možnosti, který nejsou zrovna intuitivní či jsou špatně prezentovaný a pak počítač jednoduše umí něco co hráč ne a vyhrává.
_________________
Im gamedesigner and writer, technology is only tool, important are visions and ideas..
www.ceskemody.cz - české mody na všechny hry / přispějte článkem na herní téma, po exkulsivitě netoužíme
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 9. duben 2008, 15:57:37    Předmět: Odpovědět s citátem

OT: Podmětů? Podmětů??? A co teprve když se objeví před tou myší několik předmětů, to musí být peklo Wink

Jinak pro začátek bych ti doporučoval mrknout třeba na výchovu monster v Black&White, dá se k tomu vygooglit hromada materiálů
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 9. duben 2008, 21:06:31    Předmět: Odpovědět s citátem

Nj jenomže v B&W 1 se ty monstra chovají docela nedeterministicky.
V B&W 2 si je můžeš "naprogramovat" pomocí hlazení a fackování a jinak když mohou něco v blízkosti udělat a nejsou naprogramovaná, tak to náhodně udělají. Wink A když to udělají, upraví se jim pravděpodobnost, že to udělají i příště. Jak velký výzkum za tím je, to nevím, ale na pohled to vypadá takhle. Jo a tím programováním monster se z nich stává v podstatě stroj a AI na to nemá skoro žádný vliv (což je většina případů). Wink
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
RuThaN



Založen: 24. 01. 2008
Příspěvky: 35

PříspěvekZaslal: 10. duben 2008, 17:45:58    Předmět: Odpovědět s citátem

Mě se rozhodně systém výchovy nezdá tak složitej, jako vytvoření hotové bysti, která už je vychovaná, když to přeženu, tak systém výchovy má už Tamagochi..
Ovšem napadla mě kacířská myšlenka, si nějaký bytosti vychovat a pak je vychovaný do hry vložit? Hráč by je vychovávat nemoh, mohl by na ně působit, ale základ rysy osobnosti by byly daný. Ikdyž ono vychovat nějaké zvířátko a naučit ho pár věcí a vytvořit myslou mysl je krapet něco jiného.

Já nejsem teda, už dávno neprogramuju, ale když sem se s pár drtičema na tohle téma bavil, tak já vyšlo, že asi nejlepší bude udělaní kombinace stavového automatu s neuronovejma sítěma a pár let ladění vah na základně studia lidské myšlení, hledám někoho kdo už pokročil od teorii k praxi. Chtěl bych se s ním o tom pobavit a třeba mu udělat nějakej ten nemravnej návrh.
_________________
Im gamedesigner and writer, technology is only tool, important are visions and ideas..
www.ceskemody.cz - české mody na všechny hry / přispějte článkem na herní téma, po exkulsivitě netoužíme
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DespeRadoX



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 520

PříspěvekZaslal: 10. duben 2008, 20:40:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Dnesne hry nemaju ziadnu zlozitu AI...vacsinou ani jednoduchu.
Myslis ze je to preto, ze na to tie zazobane studia nemaju?
Nie !
Je to preto, ze odbornici, ktory uz presli od teorie k praxi, tu cakaju na tvoju hru.
Naco by sli niekde do Infinity Ward,Blizzardu ci Valve ? ved je tu Ruthan ktory ma kazde rano originalne kacirske myslienky, ako uz skutocnu AI vlozit do hry.
Clovece spamataj sa.
_________________
http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Tutchek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 140
Bydliště: Praha -Pankrác

PříspěvekZaslal: 11. duben 2008, 11:17:21    Předmět: Odpovědět s citátem

B&W pokud vim na to ma neuronovou sit...

jinak z lidi ktere znam se tim profesionalne zabyva Cyril Brom (na matfyzu uci umele bytosti, informatika a kognitivni vedy, vyvoj pocitacovych her [spolecne s panem Klimou ex z altaru], vede ruzne projekty jako treba umela inteligence pro boty v unrealu apod)...

http://www.mff.cuni.cz/fakulta/struktura/lide/3045.htm
_________________
Nemarni čas u kompu, pojď si zaběhat do lesa

function god_exists() { return false; }
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
RuThaN



Založen: 24. 01. 2008
Příspěvky: 35

PříspěvekZaslal: 12. duben 2008, 10:21:48    Předmět: Odpovědět s citátem

DespeRadoX: Tohle jsou kecy k ničemu, do se cpe málo méně peněz než třeba do grafickýho enginu, což je prostě chyba koukatelnejch egninů je dost. A dnešní herní ikonky, tak začínaly v garáži a ty studia co si jmenoval, nejsou zrovna nějaký novátoři, ale sakra komerně úspěšný sraby.

Tutchek: Konečně něco hmatatelnýho, dík.
_________________
Im gamedesigner and writer, technology is only tool, important are visions and ideas..
www.ceskemody.cz - české mody na všechny hry / přispějte článkem na herní téma, po exkulsivitě netoužíme
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Tovy



Založen: 11. 11. 2007
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: 28. duben 2008, 14:49:33    Předmět: Odpovědět s citátem

RuThaN: ono jde o to, ze proste protivnika, ktery by se chovalo jak clovek, neudelas. Vzdy naleznes zpusob, jak ho (pri stejnych moznostech) porazit. No samozrejme muzes udeat bota, ktery ti jednou radnou da headshot, ale to uz je neco jineho.

Inteligentni panaci v trojrozmernem svete je pro dnesni compy neresitelny problem. Ony na to nejsou ani algoritmy Smile Zkus si naprogramovat obycejneho mravence respektive mravenci spolecenstvi.

NPC s vychovou cukr a bic jde udelat. B&W jsem nehral, ale spickou byly donedavna Creatures. Tam byla udajne pouzita sit s cca 1000 neuronu. Jenze neco takoveho se ve strategii samozrejme pouzit neda. Uz jen ten problem uceni by byl extremne slozity - mimo jine i casove. Musel by jsi udelat ohromnou sit, skvele ji navrhnout a pak si s compem zahrat tisice ruznych her a rikat mu nejak, co dela blbe. Nedokazu si to predstavit a to jsem s neurovonymi sitemi delal. Ulozeni takoveho protivnika ktery je tvoren jen neuronovou siti to je to nejmensi, to jen ulozis parametry site.

Proste nic jineho/lepsiho nez co je dneska ve hrach neudelas. Leda muzes naprogramovat vice druhu jinak se chovajicich protivniku.

A kdyz jsme u tech protivniku - myslim, ze je porad vypsana odmena par milionu (dolaru?) pro toho, kdo naprogramuje oponenta pro hru GO se slozitosti pokrocileho nebo profi hrace. Tak jestli se nudite.. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
RuThaN



Založen: 24. 01. 2008
Příspěvky: 35

PříspěvekZaslal: 28. duben 2008, 16:51:23    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak bot neni problém, tam jen zjišťuješ vidí nevidí a musíš ho naučit chodit prostorem a sbírat věci a pak už jde jen o to aby mačkat virtuální tlačítko myši za má setin a né třeba za desetinu jako člověk.
Ikdyž i v tomto oboru se podvádělo a neschopní programátoři, dělali boty co viděli za roh.
Cílem neni udělat neporazitelnou bytost, ala bytost s určitými záchvěvy reálné psychologie, žebříček hodnot, pud sebezáchovy, společenské vazby atd..

Že něco nejde je výmluva, já chci to máximálně dosažitelné v mezích možného, čili v technologii současnosti a třeba s rozpočtem pár mega teoreticky, což je tým pár lidí na 2 roky.
Nějaký pokusy byli leda tak v Oblivionu, kde to stějně nakonec do finálu nedali a to už je pár let, jinak je inteligence prakticky na bodě nula, takže se mi zdá docela snadné udělat něco aspoň o něco lepšího než je ta skoro nula.

Nevim jak mravenec, ale Brom dělal prý docela úspěšně smečku vlků.
Já sem člověk diskotoval pár hodin s někym kdo se vyzná v psychologii a byl z toho docela zajímavý výsledek a některé mé předpoklady se povrtili, teď musim nastovat to jak věc lidí programátoři a pak skusit ty dvě vidění problému nějak rozumě propojit. Ikdyž propojit pohledu.. , já už to s psychologem rozebíral právě s ohledem na algoritmizaci..
_________________
Im gamedesigner and writer, technology is only tool, important are visions and ideas..
www.ceskemody.cz - české mody na všechny hry / přispějte článkem na herní téma, po exkulsivitě netoužíme
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DespeRadoX



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 520

PříspěvekZaslal: 28. duben 2008, 19:22:43    Předmět: Odpovědět s citátem

neviem co to je rozpocet "par mega"...ak je to par milionov tak ty ani nikto koho poznas to nikdy nezaplati.
ad "To jsou kecy k nicemu"- co su kecy k nicemu, si rad pozrem az to dokoncite.
ad znevazovanie firiem ktore som spomenul, neviem kde to je, ale pisal si to (asi si to zeditoval) , az niekto dokaze nieco porovnatelne tak potom sa mozme o tom rozpravat , nebudem to rozoberat lebo mi tie tvoje dristy su trapne.
ad tvoj posledny prispevok ... precitaj si znova Tovyho prispevok a zamysli sa, to ze Brom uspesne robi smecku vlkov je jedna vec, dalsia vec nakolko by bola simulacia (na normalnom pocitaci) realne vykonatelna, bez ohladu na grafiku...nehovoriac ze vlk a clovek asi nebude uplne to iste...
Neviem z akeho dovodu si o sebe myslis, ze dokazes to, co ty ktory tomu rozumeju (nemyslim seba) nedokazu, neviem preco povazujes za jednoduche nieco, co ostatny vytvarali mesiace ci roky a su na to hrdy. (hlavne ked ty si sa vzivote nicomu podomnemu nikdy ani nepriblizil), Podla mna si nejaky fanaticky egomaniak ktory vobec nevie o com hovori.

Ano mozno som to prehnal, ospravedlnim sa az si zahram jeho hru zo spickovou umelou inteligenciou.
_________________
http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 28. duben 2008, 23:09:21    Předmět: Odpovědět s citátem

RuThaN napsal:
bytost s určitými záchvěvy reálné psychologie, žebříček hodnot, pud sebezáchovy, společenské vazby atd..

OK, tady máš názor programátora. Lidský mozek dokáže velmi snadno řešit problémy, o kterých je dokázané, že nejdou implementovat. Lidský mozek tedy nejde implementovat, tzn. reálná psychologie je z mého pohledu nemožná. Vždycky to bude fake. Zřejmě proto se té inteligenci říká "umělá"?
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 29. duben 2008, 11:58:30    Předmět: Odpovědět s citátem

hmm riesit problemy dokazu aj zvierata. videl som definiciu ze inteligencia je si tie problemy vytvarat. ved co je tazsie vypocitat priklad alebo ho vymysliet?
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OGI



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 323

PříspěvekZaslal: 29. duben 2008, 14:02:19    Předmět: Odpovědět s citátem

no neda mi to, ikdyz nejsem programator, ale zajima me to a vcelku spouste procesu rozumim, tak doufam ze mne nebudete kamenovat Smile. Nedavno jsem se o umele inteligenci bavil s clovickem ktery pro nas vyviji engine, je to opravdu velka hlava co se tyce programovani a nyni take resil programovani umele inteligence. Pouziva neuronove site a proto ze je to spise vedec nez programator enginu (rozumej vedec-programator jeho vedou je programopvani), snazi se je udelat co nejrealnejsi se schopnosti uceni a podobne, coz rika ze neni zas tak ohromny problem, problem je narocnost na hardware, kdy pri slozite neuronove siti ktera se ucila dejme tomu hodinu, dokazal program generovat file obsahujici informace a akce ktere se naucila, ve velikosti nekolika GB, nechtel bych pak videt ten komp ktery zvladne fungovat po 10ti hodinach hrani pri poctu aktualne pocitanych 10ti postav Very Happy tod asi vse co jsem chtel rict, dle meho nazoru je umela inteligence to nejtezsi na pocitacovych hrach proto si myslim ze to Ruthan velice zlehcuje
_________________
******************************************
Don't just create another game, try to tell a story.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> AI Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna